Рішення
від 12.07.2019 по справі 1540/3650/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/3650/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 липня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Бойко О.Я.,

за участі:

секретаря судового засідання Белінського Г.В.,

представник позивача не з`явився,

представника відповідачів Домбрової Н.Г. за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до Комунального закладу Лиманська спеціальна загальноосвітня школа інтернат І-ІІ ступенів про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) та зобов`язання вчинити дії,-

І. Суть спору:

23.07.2018 Головне управління ДСНС України в Одеській області звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального закладу Лиманська спеціальна загальноосвітня школа інтернат І-ІІ ступенів , в якому просило:

-зобов`язати Комунальний заклад Лиманська спеціальна загальноосвітня школа інтернат І-ІІ ступенів ЄДРПОУ: 20993173, зупинити роботу навчального закладу, який розташовано за адресою: 67452, Одеська область, Роздільнянський район, селище міського типу Лиманське, вулиця Кірова, будинок 206 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайних ситуацій, аварій чи пожеж та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в Акті №10 від 06.04.2018 року.

ІІ. Аргументи сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

У період з 02.04.2018 до 06.04.2018 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №148 від 30.03.2018 «Про проведення позапланових перевірок» на підставі посвідчення на проведення позапланової перевірки від 02.04.2018 №11 головним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області Калита А.М., провідним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області Сікора С. ОСОБА_1 у присутності директора КЗ Лиманська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат Березюка О. ОСОБА_2 здійснено позапланову перевірку КЗ Лиманська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат , яка розташована за адресою: 67452, Одеська область, Роздільнянський район, смт. Лиманське, вул. Лиманна, 206, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою додержання (виконання) вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №10 від 06.04.2018 р.

В акті перевірки зафіксовано порушення, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливість її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Позивач зазначив, що подальша робота/проведення занять у КЗ Лиманська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат , яка розташована за адресою: 67452, Одеська область, роздільнянський район, смт. Лиманське, вул. Лиманна, 206, що можуть статися в численних приміщеннях, які він експлуатує та в яких одночасно перебуває велика кількість людей.

Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей.

27.09.2018 ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву Головного управління ДСНС України в Одеській області до розгляду та відкрив провадження за правилами загального позовного провадження.

14.11.2018 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд зупинив провадження по справі для примирення сторін.

03.04.2019 р. ухвалою занесеною до протоколу судового засідання, суд, поновив провадження по справі та продовжив підготовче провадження до 90 днів.

08.05.2019 ухвалою занесеною до протоколу судового засідання, суд, закрив підготовче провадження по справі та продовжив розгляд справи по суті.

Представник позивача в судове засідання не з`явився про день час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та завчасно. Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позовних вимог та зазначила, що виявленні під час перевірки порушення усуненні, а саме відповідач уклав договір №28.03М-19 від 19.06.2019 р. з ТОВ Промислова монтажна компанія Тітан про встановлення протипожежного устаткування.

З`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та дослідивши письмові докази, якими вони обґрунтовуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить до задоволення. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином.

ІІІ. Обставини, встановлені судом.

Так, суд встановив, що відповідач є Комунальним закладом Лиманська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів ЄДРПОУ:20993173, яка розташована за адресою: 67452, Одеська область, Роздільнянський район, смт. Лиманське, вул. Лиманна, 206, який належить до об`єктів з високим ступенем ризику, згідно з критеріїв наведених у постанові КМ України від 27.12.2017 р. №1043.

У період з 02.04.2018 до 06.04.2018 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №148 від 30.03.2018 «Про проведення позапланових перевірок» на підставі посвідчення на проведення позапланової перевірки від 02.04.2018 №11 головним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області Калита А.М., провідним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області Сікора С.Ю. у присутності директора КЗ Лиманська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат Березюка О. ОСОБА_2 здійснено позапланову перевірку КЗ Лиманська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат , яка розташована за адресою: 67452, Одеська область, Роздільнянський район, смт. Лиманське, вул. Лиманна, 206, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою додержання (виконання) вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №10 від 06.04.2018 р.

Актом №10 встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 р. зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 р. за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, а саме: приміщення не обладнанні системою автоматичної пожежної сигналізації з виводом на пульт централізованого спостереження пожежної охорони, дерев`яні конструкції горищних приміщень не оброблені вогнезахисною речовиною, працівники закладу не забезпеченні індивідуальними засобами захисту органів дихання (протигазами), приміщення будівель не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, не проведено перевірку блискавко захисту будівель та споруд, пожежний щит не документовано сертифікованими первинними засобами пожежогасіння, електросвітильники з лампами розжарення не закриті захисними ковпаками в приміщеннях будівлі, електричні розетки, вимикачі, перемикачі встановленні на горючій основі виконати з підкладанням під них соціального не горючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 м., з`єднання відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів виконано за допомогою скрутки, приміщення електрощитової не відокремлені від інших приміщень шляхом встановлення (влаштування) протипожежних перешкод, не проведено перезарядку вогнегасників термінів дії яких вийшов, приміщення недоукомплектовані первинними засобами пожежогасіння, згідно норм належності, відсутні вказівки знаки місць розташування первинних засобів пожежогасіння згідно ДСТУ ІSО 6309:2007 та ГОСТ 12.4.026-76. Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги, об`єкт не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням (пожежне водоймище не заповнене водою), шляхи евакуації захаращені меблями які унеможливлюються вільну евакуацію людей, не проведено заміри опору ізоляції електричних мереж, допускається відкрите прокладання електропроводів по горючим конструкціям, у приміщеннях використовуються тимчасові електромережі, відглажувальні та з`єднувальні коробки не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів, світильники підвішуються безпосередньо на струмопровідні проводи, дерев`яна підлога під топковими дверцятами (топковим отвором) не захищена металевим листом розміром 07,*0,5 м., що розташовується своїм довгим боком уздовж печі, встановлені глухі металеві грати на вікнах (а.с.34-42).

Вирішуючи питання щодо правомірності вимог позивача суд виходить з наступного.

ІV. Джерела права та висновки суду.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ст. 1, ч. 5 ст. 4, ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державним наглядом (контролем) є діяльність, зокрема, уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно з положеннями ст. 64, 66, 67 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, тощо, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до Указу Президента України №20/2013 від 16 січня 2013 року Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності. ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи.

Згідно з ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до ч. 1-3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, тощо.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухо пожежо небезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Порушення, виявлені під час проведення перевірки, є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Суд зазначає, що не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає:

-на забезпечення безпеки працівників та учнів в КЗ Лиманська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту;

-на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі;

-на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків;

-на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо;

Таким чином, суд робить висновок, що при такому становищі працівники та учні КЗ Лиманська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат постійно перебувають в умовах коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

При такому стані цілковитого недотримання вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту у КЗ Лиманська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат постає питання вірогідного виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації а у випадках їх фактичного настання - неминучі заподіяння шкоди здоров`ю або життю людей.

Суд не приймає до уваги доводи представника відповідача, щодо усунень виявлених під час перевірки порушень. Оскільки представник відповідача надала лише копію договору №28.03М-19 від 19.06.2019 р укладеного відповідачем з ТОВ Промислова монтажна компанія Тітан про встановлення протипожежного устаткування та план фінансування робіт.

Суд зазначає, що представник відповідача впродовж судового розгляду справу не надала доказів усунення виявлених в ході перевірки та зафіксованих у акті №10 порушень.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, суд робить висновок, що позовні вимоги є обґрунтованими та належать до задоволення.

Згідно з ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки суд не залучав свідків та призначав проведення експертизи з відповідача судові витрати не стягуються.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

На підставі викладеного, керуючисьст.ст. 77,90, 139, 255,263, 293, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Зобов`язати Комунальний заклад Лиманська спеціальна загальноосвітня школа інтернат І-ІІ ступенів ЄДРПОУ: 20993173, зупинити роботу навчального закладу, який розташовано за адресою: 67452, Одеська область, Роздільнянський район, селище міського типу Лиманське, вулиця Кірова, будинок 206 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайних ситуацій, аварій чи пожеж та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в Акті №10 від 06.04.2018 року.

3. Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

4 . Позивач - Головне управління ДСНС України в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6).

Відповідач - Комунальний заклад Лиманська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів , яка розташована за адресою: 67452, Одеська область, Роздільнянський район, смт. Лиманське, вул. Лиманна, 206, код ЄДРПОУ 20993173.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 12 липня 2019 року.

Суддя О.Я. Бойко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2019
Оприлюднено14.07.2019
Номер документу82992906
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/3650/18

Рішення від 12.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 27.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні