Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
про відстрочення і розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення
"11" липня 2019 р. № 820/485/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Тітова О.М., суддів - Зінченка А.В., Панченко О.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ОГАСТА СЕРВІС" про встановлення способу та порядку виконання рішення у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОГАСТА СЕРВІС" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа; Державна казначейська служба України про скасування рішень, визнання протиправним дій, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
03.07.2019 позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з заявою про встановлення способу та порядку виконання рішення.
В обґрунтування вказаної заяви зазначив, що Постанова по справі № 820/485/16 набрала законної сили та потребує виконанню для поновлення порушених прав Товариства з обмеженою відповідальністю "ОГАСТА СЕРВІС", як платника податку на додану вартість, на використання сум податку на додану вартість, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні (податковий ліміт). Однак, дане рішення суду не може бути виконаним, а відтак порушені права Товариства з обмеженою відповідальністю "ОГАСТА СЕРВІС" не можуть бути поновлені в повній мірі в розрізі саме повернення сум податкового ліміту.
Сторони в судове засідання не з`явилися. Відповідно до ч. 2 ст. 378 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
З урахуванням вищевикладеного суд розглядає заяву позивача в порядку письмового провадження.
Вирішуючи подану позивачем заяву, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.3 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ОГАСТА СЕРВІС" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа; Державна казначейська служба України про скасування рішень, визнання протиправним дій, зобов`язання вчинити певні дії.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду у справі № 820/485/16 від 22 вересня 2016 р. адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ОГАСТА СЕРВІС" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа; Державна казначейська служба України про скасування рішень, визнання протиправним дій, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено частково. Скасовано рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про розірвання договору № 270320151 від 27.03.2015 року. Скасовано Рішення ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "ОГАСТА СЕРВІС" від 14.07.2015 року та поновлено дію реєстрації платника податків на додану вартість ТОВ "ОГАСТА СЕРВІС" (індивідуальний податковий номер 396102226502). Скасовано запис реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про відсутність за місцезнаходженням TOB "ОГАСТА СЕРВІС" (код ЄДРПОУ 39610221). В іншій частині позов залишено без задоволення.
Харківським апеляційним судом прийнято ухвалу від 06.03.2017 року по справі №820/485/16, якою відмовлено у відкритті апеляційного провадження.
Таким чином, рішення по справі №820/485/16 набрало законної сили та потребує виконанню для поновлення порушених прав Товариства з обмеженою відповідальністю "ОГАСТА СЕРВІС", як платника податку на додану вартість, на використання сум податку на додану вартість, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні (податковий ліміт).
Відповідно до відповіді Державної фіскальної служби України від 30.08.2018 року №13108 1П/99-99/13-01-02-14 надана відповідь наступного змісту:
Державна фіскальна служба України розглянула Вашу заяву від 16.07.2018 (вх. ДФС № П/1977 від 18.07.2018) щодо окремих питань електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - ПДВ) та відновлення реєстрації фізичної особи- підприємця платником ПДВ та повідомляє таке.
Порядок реєстрації особи як платника ПДВ, анулювання такої реєстрації в реєстрі платника ПДВ (далі - Реєстр) регулюється ст.ст. 181 - 184 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233, зі змінами (далі - Положення № 1130).
Законодавчі підстави для анулювання реєстрації особи як платника ПДВ визначено ст. 184 Кодексу.
Відповідно до п. 184/1 ст. 184 Кодексу реєстрація діє до дати анулювання реєстрації особи як платника податку, яка проводиться шляхом виключення з Реєстру.
У разі анулювання реєстрації особи як платника податку податкові зобов`язання визначаються на підставі податкової декларації з ПДВ за підсумками останнього звітного (податкового) періоду, визначеного п. 184.6 ст.184 Кодексу.
Правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регулюються ст.200 1 Кодексу.
Так, п.200 1 .8 ст. 200 1 Кодексу встановлено, що після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ (далі - СЕА) перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платника у СЕА, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника і сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру такий орган перераховує суми податку до бюджету.
Помилково та/або надміру сплачені грошові зобов`язання можуть бути повернуті платнику податку відповідно до ст.43 Кодексу.
Обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення відповідно до п.43.3 ст.43 Кодексу.
Щодо відновлення реєстрації фізичної особи-підприємця платником ПДВ та показників у СЕА у разі скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ суд зазначає, що згідно з п. 5.10 Положення № 1130 рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог ст.56 Кодексу або до суду.
У разі скасування рішення про анулювання реєстрації, контролюючий орган вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію платників ПДВ із урахуванням особливостей, визначених п.5.10 Положення №1130, або у порядку, визначеному судовим рішенням.
При цьому норми ст.200 1 Кодексу та Порядок електронного адміністрування ПДВ, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569 (зі змінами), не містять загальних правил відновлення автоматичного обліку показників у системі електронного адміністрування ПДВ після скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
Таким чином, кожне скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ має індивідуальний характер та розглядається окремо залежно від обставин справи.
Тобто, виходячи із наданої відповіді, не існує безпосередньо чіткого порядку та способу поновлення податкового ліміту, навіть якщо щодо таких дій контролюючий орган було зобов`язано судовим рішенням.
А отже, у розумінні ч.3 ст 378 Кодексу адміністративного судочинства України, необхідно встановити порядок виконання судового рішення, оскільки останнє неможливе до виконання.
Відповідно до п.200-1.3 ст.200-1 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (?Накл), обчислену за такою формулою:
?Накл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ;
де:
?НаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному - реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208 2 статті 218 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
?Митн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України, крім сум податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес- перевізником;
?ПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200-1.2 цієї статті.
Під час розрахунку показника ?ПопРахт також враховується сума коштів у разі проведення органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, розрахунків платника податку з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України в рахунок погашення заборгованості з податку. При цьому для поповнення рахунка в системі електронного адміністрування податку враховується в межах проведених розрахунків з податку сума зменшення залишку узгоджених податкових зобов`язань такого платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати яких настав, що обліковується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, до виконання в повному обсязі за коригуючими реєстрами.
Порядок та строки врахування таких сум у системі електронного адміністрування податку встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Не враховуються в обрахунку показника ?ПопРах суми, зараховані на рахунки платників у системі електронного адміністрування податку з:
а) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг (крім зернових та технічних культур та продукції тваринництва, визначених у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу);
б) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання зернових та технічних культур, визначених у пункті 209 19 статті 209 цього Кодексу,
в) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування
?Овердрафт - сума середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу.
Показник ?Овердрафт щокварталу (протягом перших шести робочих днів такого кварталу) підлягає автоматичному перерахунку з урахуванням показника середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців станом на дату такого перерахунку, були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу. Такий перерахунок здійснюється шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком.
Платникам податку, які станом на 1 січня 2016 року зареєстровані платниками податку на додану вартість менш як 12 звітних (податкових) місяців, а також платникам, зареєстрованим платниками податку на додану вартість після 1 січня 2016 року, - таке збільшення здійснюється протягом перших шести робочих днів кварталу, що настає за кварталом, в якому строк такої реєстрації досягає 12 звітних (податкових) місяців.
?НаклВид - загальна сума податку за складеними платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
?Відшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань та результатів перевірок, що проводяться відповідно до цього Кодексу;
?Перевшц - загальна сума перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Показники формули, визначеної цим пунктом, обраховуються з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку показників ?НаклОтр та ?НаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку. Для обрахунку показників ?НаклОтр, ?НаклВид та ?Митн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року.
Під час обрахунку суми ?Накл також використовуються показники, визначені пунктами 34, 34-1 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу.
Сума ?Накл платника, реорганізованого шляхом приєднання, злиття, перетворення, сформована на момент державної реєстрації припинення юридичної особи, використовується під час обрахунку суми ?Накл правонаступника такого платника податку.
Сума ?Накл платника, реорганізованого шляхом поділу (з якого здійснюється виділ), сформована на момент державної реєстрації припинення юридичної особи такого платника (державної реєстрації створення юридичної особи правонаступника), використовується під час обрахунку суми ?Накл правонаступника такого платника податку пропорційно до отриманої частки майна згідно з розподільчим балансом.
Без показника ?Накл об`єкт господарювання позбавлений можливості здійснювати господарську діяльність.
Так, два показники, які мають відношення до даної справи, а саме ?НаклОтр та ?НаклВид формуються автоматично і будь-яке втручання з боку контролюючих органів неможливо та є протиправним. Проте в дані справі ми бачимо, що під прикриттям Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ було списано й податковий ліміт у сумі 17260431,17 грн. Відновити його також є недосяжною метою - контролюючий орган не може це зробити в силу відсутності самого порядку такого поновлення та технічної можливості.
Відповідно до ч.2 ст.5 Кодексу адміністративного судочинства України захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувана чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до ч.3 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Виходячи із формули, яка вказана вище, є лише один дієвий спосіб для поновлення суми, на яку платник податку на додану вартість має право поновити реєстраційний ліміт - ЕПопРах.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що у зв`язку з відсутністю безпосередньо чіткого порядку та способу поновлення податкового ліміту, про задоволення заяви позивача, та вважає за необхідне встановити спосіб виконання Постанови Харківського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2016 року по справі № 820/485/16, в частині задоволених вимог, а саме: зобов`язати Державну фіскальну службу України збільшити Товариству з обмеженою відповідальністю "ОГАСТА СЕРВІС" (код ЄДРПОУ 39610221) реєстраційну суму ліміту в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на суму в розмірі 20300234,47 грн., яка була наявна на момент анулювання статусу платника податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер платника ПДВ 396102226502).
Керуючись ст. 5, 378, 256, 241-243, 294, 295 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ОГАСТА СЕРВІС" про встановлення способу та порядку виконання рішення у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОГАСТА СЕРВІС" до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Дзержинському районі м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Департамент реєстрації Харківської міської ради, Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, третя особа; Державна казначейська служба України про скасування рішень, визнання протиправним дій, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Встановити спосіб виконання Постанови Харківського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2016 року по справі № 820/485/16, в частині задоволених вимог, а саме: зобов`язати Державну фіскальну службу України збільшити Товариству з обмеженою відповідальністю "ОГАСТА СЕРВІС" (код ЄДРПОУ 39610221) реєстраційну суму ліміту в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на суму в розмірі 20300234,47 грн., (двадцять мільйонів триста тисяч двісті тридцять чотири гривні 47 копійок) яка була наявна на момент анулювання статусу платника податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер платника ПДВ 396102226502).
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвала підлягає оскарженню протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Скарга може бути подана у порядку ч.1 ст.297 КАС України безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Ухвалу складено та підписано 11.07.2019 року.
Головуючий суддя Тітов О.М.
Суддя Зінченко А.В.
Суддя Панченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2019 |
Оприлюднено | 15.07.2019 |
Номер документу | 82993119 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Тітов О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні