Рішення
від 11.07.2019 по справі 640/7600/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

11 липня 2019 року № 640/7600/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Келеберди В.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЕЛІТ ГРУП ПРОДЖЕКТ до Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві про визнання протиправними дій та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Обставини справи

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю ЕЛІТ ГРУП ПРОДЖЕКТ з позовом до Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві про визнання протиправними рішення та дії державного виконавця Шевченківського РВДВС м. Києва ГУ ТУ юстиції у місті Києві Борисюка Романа Анатолійовича про винесення постанови про відкриття виконавчого ВП № 58703681 від 22.03.2019 року про стягнення коштів на користь держави; скасування постанову про відкриття виконавчого ВП № 58703681 від 22.03.2019 року про стягнення коштів на користь держави.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно ст. 28 ЗУ Про виконавче провадження , передбачається, що Документи виконавчого провадження доводяться до відома або надсилаються адресатам не пізніше наступного робочого дня з дня їх винесення , однак, відповідачем грубо порушено цю норму Закону, оскільки згідно сайту укрпошти за номером, що значиться на конверті - встановлено, що лист на адресу позивача відправлено 28.03.2019 року о 17:59 год, тобто термін повідомлення прострочений майже на тиждень. Крім того, звертає увагу, що виконавче провадження відкрите на підставі постанови Департаменту ДАБІ у м. Києві №169/18/10/26-52/1210/02/2 винесеної 12.10.2018 року, однак враховуючи п.34 Розділу Визнання постанови про накладення штрафу постанови Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 року №244, дата постанова мала бути пред`явлена до виконання не пізніше 12.01.2019 року. Вказує на пропуск встановленого стоку пред`явлення виконавчого документа до виконання та відсутність підтвердження сплати стягувачем авансового внеску.

Ухвалою суду від 15.05.2019 року відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду на 23.05.2019 року. Запропоновано відповідачу подати до суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження, які наявні у відповідача.

Відповідно до довідки Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.05.2019 року, у зв`язку з перебуванням головуючого судді на лікарняному, розгляд адміністративної справи № 640/7600/19 відкладено.

Згідно довідки Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.06.2019 року, у зв`язку з перебуванням головуючого судді у нарадчій кімнаті розгляд адміністративної справи № 640/7600/19 відкладено.

У судове засідання 27.06.2019 року з`явилися представники позивача, які підтримали позовну заяву у викладених в ній доводах та просили суд задовольнити позов в повному обсязі, представник відповідача в судове засідання не з`явився, причин неявки не повідомив, заперечень або відзиву на позовну заяву до суду не надав.

Відповідно до протоколу судового засідання Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.06.2019 року суд ухвалив продовжити розгляд адміністративної справи в порядку письмового провадження.

Згідно з частиною третьою статті 241 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду.

Враховуючи викладене, суд закінчує розгляд даної справи ухваленням рішення за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Оцінивши наявні у справі документи і матеріали, належність, допустимість кожного доказу окремо, а також достатність та взаємний зв`язок наявних в матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, судом встановлено наступне.

Обставини, встановлені судом.

22 березня 2019 року державним виконавцем Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві Борисюком Р.А. винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП №58703681 з примусового виконання постанови Департаменту ДАБІ у м. Києві №169/18/10/26-52/1210/02/2 від 12.10.2018 року про стягнення боргу у розмірі 27615 грн (а.с.10).

Дану постанову позивачем отримано 29.03.2019 року.

10.04.2019 року позивач звернувся до відповідача із скаргою у відповідності до абз.2 ч.3 ст.74 Закону України Про виконавче провадження щодо незаконності дій та рішень державного виконавця (а.с.14-15).

Відповідач листом від 16.04.2019 року №58703681/34 повідомив позивача, що боржник може оскаржити рішення, дії або бездіяльність державного виконавця виключно в судовому порядку.

Позивач вважаючи протиправною постанову державного виконавця про відкриття виконавчого провадження ВП № 58703681 від 22.03.2019 року, звернувся до суду із даним позовом.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов наступних висновків.

Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що стаття 4 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14.10.1994 року №208/94-ВР передбачає, що штраф підлягає сплаті у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення або надіслання постанови. Копія завіреного банком платіжного документа, що засвідчує факт сплати суми штрафу в повному обсязі, надсилається органу, яким накладено штраф.

У разі несплати штрафу в зазначений строк примірник постанови надсилається органу державної виконавчої служби для виконання постанови в примусовому порядку. Не підлягає виконанню постанова, яку не було звернуто до виконання протягом двох років з дня винесення.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 1 Закону України Про виконавче провадження виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 3 Закону відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: постанов органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом.

Згідно ч. 1, п. 1 ч. 2 ст. 18 Закону України Про виконавче провадження виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.

Таким чином, виконавець зобов`язаний вживати передбачених Законом України Про виконавче провадження заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії, а також зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.

Разом з тим, пунктом 2 частини 1 статті 3 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності визначено перелік органів, що розглядають справи про правопорушення.

В той же час, частиною 1 статті 4 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності передбачено, що порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності визначається Кабінетом Міністрів України.

При цьому, відповідно до частиною 2 статті 4 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності постанови про накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, винесені посадовими особами, визначеними у частині другій статті 3 цього Закону, є виконавчими документами і підлягають виконанню в установленому законом порядку.

Відповідно до частини 3 статті 4 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , передбачено не підлягає виконанню постанова, яку не було звернуто до виконання протягом двох років з дня винесення.

Так, згідно п. 30 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1995 № 244 (далі - Порядок № 244) суб`єкт містобудування, щодо якого прийнята постанова про накладення штрафу, сплачує штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення або надіслання такої постанови. У разі несплати штрафу в установлений строк уповноважена посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю надсилає другий примірник постанови про накладення штрафу до органу державної виконавчої служби для примусового виконання за адресою місцезнаходження (місця проживання, місця реєстрації), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, у встановленому законом порядку.

Відповідно до п. 31 Порядку № 244 постанова про накладення штрафу є виконавчим документом і підлягає виконанню в установленому законом порядку з дня набрання нею законної сили.

Приписами ч. 1 ст. 12 Закону України Про виконавче провадження визначено, що виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

При цьому, п. 34 Порядку № 244 передбачено, що не підлягає виконанню постанова про накладення штрафу, яку не було звернуто до виконання протягом трьох місяців з дня винесення.

В той же час, згідно з п. 2 ч. 4 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред`явлення, якщо пропущено встановлений законом строк пред`явлення виконавчого документа до виконання.

Отже, проаналізувавши вказані норми у сукупності, суд вказує на те, що постанова про накладення штрафу, прийнята Департаментом ДАБІ у м. Києві може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців з дня винесення. При цьому, законодавцем передбачено, що у разі пропуску строку (три місяці) пред`явлення такої постанови до виконання, органи державної виконавчої служби повертають таку постанову стягувачу без прийняття до виконання.

Як було встановлено судом, постанова про відкриття виконавчого провадження від 22.03.2019 ВП №58703681 прийнята на підставі постанови Департаменту ДАБІ у м. Києві №169/18/10/26-52/1210/02/2 від 12.10.2018 року про стягнення боргу у розмірі 27615 грн.

Тобто, в силу вимог ч. 1 ст. 12 Закону України Про виконавче провадження постанова №169/18/10/26-52/1210/02/2 від 12.10.2018 року повинна була пред`явлена до виконання протягом трьох місяців, разом із тим пред`явлено майже після спливу п`яти місяців.

Отже, відповідач за результатами пред`явлення до позивача постанови від №169/18/10/26-52/1210/02/2 від 12.10.2018 року, керуючись пунктом 2 частиною 4 статті 4 Закону України Про виконавче провадження зобов`язаний був повернути таку постанову Департаменту ДАБІ у м. Києві без прийняття до виконання.

Однак, відповідачем було прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження, чим порушено норми Закону України Про виконавче провадження та вимоги Порядку № 244.

Суд наголошує, що відповідачем не було надано відзиву на позовну заяву, не направлено будь-яких письмових доказів на підтримання своєї позиції чи на спростування доводів викладених у позовній заяві, тому така пасивна поведінка суб`єкта владних повноважень не може розцінюватись як намагання останнього сприяти належному розгляду справи та обгрунтування правомірності своїх дій та рішень.

Крім того, згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Таким чином, проаналізувавши зазначені обставини у сукупності, в контексті викладених норм, суд дійшов висновку, що оскаржувана постанова про відкриття виконавчого ВП № 58703681 від 22.03.2019 року є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини другої статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (частини перша та друга статті 76 КАС України).

Частинами першою та другою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78цього Кодексу.

За таких умов, судові витрати, здійснені позивачем, стягуються відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України на його користь за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 139, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЕЛІТ ГРУП ПРОДЖЕКТ задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправними дії державного виконавця Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві Борисюка Романа Анатолійовича про винесення постанови про відкриття виконавчого ВП № 58703681 від 22.03.2019 року.

Визнати протиправною та скасувати постанову державного виконавця Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві Борисюка Романа Анатолійовича про відкриття виконавчого ВП № 58703681 від 22.03.2019 року.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЕЛІТ ГРУП ПРОДЖЕКТ (01030, м. Київ, вул. Рейтарська, 18, оф.1, код ЄДРПОУ 34795611) за рахунок бюджетних асигнувань Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві (01032, с. Київ, вул. Саксаганського, 110, код ЄДРПОУ 34967593) понесені ним судові витрати у розмірі 1921 грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня).

Відповідно до частини першої статті 293 КАС України, учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з частиною шостою статті 287 КАС України, апеляційні скарги на судові рішення у справах, визначених цією статтею, можуть бути подані протягом десяти днів з дня їх проголошення.

Відповідно до частини першої статті 272 КАС України, судове рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повне найменування сторін :

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю ЕЛІТ ГРУП ПРОДЖЕКТ (01030, м. Київ, вул. Рейтарська, 18, оф.1, код ЄДРПОУ 34795611)

Відповідач: Шевченківський районний відділ державної виконавчої служби міста Києва Головного територіального управління юстиції у місті Києві (01032, с. Київ, вул. Саксаганського, 110, код ЄДРПОУ 34967593)

Суддя В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.07.2019
Оприлюднено15.07.2019
Номер документу82993485
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/7600/19

Ухвала від 25.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Рішення від 11.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні