КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 липня 2019 року м. Київ № 320/2000/19
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Колеснікової І.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Приватного акціонерного товариства "Києво-Святошинський
інформаційно - обчислювальний центр"
про стягнення штрафу у розмірі 5 100 грн.,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулася Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку із позовом до Приватного акціонерного товариства "Києво-Святошинський інформаційно - обчислювальний центр" про стягнення штрафу у розмірі 5 100 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за відповідачем рахується заборгованість перед Державним бюджетом України у зв`язку з несплатою у добровільному порядку штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів. Щодо Приватного акціонерного товариства "Києво-Святошинський інформаційно - обчислювальний центр" було складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів, у яких зафіксовано порушення відповідачем вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік, нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2017 рік, не опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань. Позивачем вказано, що за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за неопублікування інформації, нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та неподання інформації до Комісії у відношенні Приватного акціонерного товариства "Києво-Святошинський інформаційно-обчислювальний центр" було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.01.2019 №27-ДП-Е, відповідно до якої до Приватного акціонерного товариства "Києво-Святошинський інформаційно-обчислювальний центр" застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн.00 коп. Враховуючи, що заборгованість відповідачем у добровільному порядку не погашено, позивач звернувся до суду з даним позовом про стягнення її в примусовому порядку.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.04.2019 позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.05.2019 відкрито провадження в адміністративній справі; судом постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні без виклику учасників справи та проведення судового засідання; запропоновано відповідачеві подати до суду у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали про відкриття провадження у справі відзив на позовну заяву (відзив).
Ухвала суду про відкриття спрощеного позовного провадження без виклику сторін з пропозицією надати суду відзив на позовну заяву надсилалась відповідачеві за зареєстрованим місцезнаходженням, а саме: АДРЕСА_1 .
27.06.2019 до суду повернувся конверт із вказаною ухвалою та довідкою відділення поштового зв`язку про причини повернення за закінченням встановленого строку зберігання .
Відповідно до частини четвертої статті 124 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються:
1) юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
2) фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку.
У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.
Згідно частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини одинадцятої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, у випадку розгляду справи за матеріалами в паперовій формі судові рішення надсилаються в паперовій формі рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Пунктом 5 частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Отже, виходячи з положень частини четвертої статті 124, частини першої статті 127 та частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення або повістку, що були направлені за зареєстрованим місцезнаходженням юридичної особи, неможливо вручити учаснику справи з незалежних від суду причин (у зв`язку з відмовою від одержання, відсутністю за повідомленою адресою, зазначенням невірної адреси тощо) вважається, що судове рішення або повістка вручена належним чином.
Датою вручення судового рішення або повістки, у такому випадку, є день проставлення відділенням поштового зв`язку відповідної відмітки із зазначенням причин не вручення на поштовому відправленні.
Беручи до уваги, що ухвалу суду від 13.05.2019 було надіслано відповідачеві за зареєстрованим місцезнаходженням, суд дійшов висновку, що ухвала суду від 13.05.2019 була вручена відповідачеві належним чином.
Частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
З клопотаннями про розгляд справи у судовому засіданні учасники справи не звертались.
Згідно частини другої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання; якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.
З огляду на завершення терміну для подання заяв по суті справи, суд вважає можливим розглянути та вирішити справу по суті за наявними у ній матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
20.12.2018 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку ОСОБА_1 на підставі рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10.07.2018 №453 щодо Приватного акціонерного товариства "Києво-Святошинський інформаційно-обчислювальний центр" складено акти, а саме: №696-ДП-Е про порушення відповідачем вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік, №697-ДП-Е про порушення відповідачем вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення в частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2017 рік, №698-ДП-Е про порушення відповідачем вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення в частині не опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань.
Матеріали справи свідчать, що постановами про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 02.01.2019 розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів щодо Приватного акціонерного товариства "Києво-Святошинський інформаційно-обчислювальний центр" було призначено на 15.01.2019. Вказані постанови разом із актами про правопорушення на ринку цінних паперів направлені на адресу відповідача, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів.
Постановою про об`єднання справ про правопорушення на ринку цінних паперів в одне провадження від 15.01.2019, справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Приватного акціонерного товариства "Києво-Святошинський інформаційно-обчислювальний центр" (актами про правопорушення на ринку цінних паперів №696-ДП-Е, №697-ДП-Е, №698-ДП-Е від 20.12.2018) об`єднано в одне провадження.
Відповідно до списку згрупованих поштових відправлень та фіскального чеку вказану постанову направлено на адресу відповідача.
Розглянувши матеріали справи про правопорушення на ринку цінних паперів, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку на підставі пункту сьомого частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту першого розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 №1470, прийнято постанову від 15.01.2019 №27-ДП-Е, якою до Приватного акціонерного товариства Києво-Святошинський інформаційно-обчислювальний центр за неопублікування інформації, нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та неподання інформації до Комісії застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100, 00 грн.
Матеріали справи свідчать, що постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.01.2019 №27-ДП-Е було направлено рекомендованим поштовим відправленням за зареєстрованим місцезнаходженням Приватного акціонерного товариства Києво-Святошинський інформаційно-обчислювальний центр .
Доказів оскарження постанови від 15.01.2019 №27-ДП-Е відповідачем до матеріалів справи не надано, відтак, суд дійшов висновку, що визначені у ній штрафні санкції є узгодженими та підлягають сплаті до бюджету.
Судом встановлено, що станом на момент вирішення справи визначену в постанові від 15.01.2019 №27-ДП-Е суму штрафних санкцій відповідачем не сплачено.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в України від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР (далі - Закон №448/96).
Відповідно до статті 1 Закону №448/96 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Частиною 1 статті 5 Закону №448/96 передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно ч. 1-4 ст. 6 Закону №448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок №3480-IV (далі - Закон №3480) регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (ч. 4 ст. 40 Закону №3480).
Згідно з пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НЦКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Пунктом 14 статті 8 Закону №448/96 передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до положень ст. 11 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:
- не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з пунктом 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167 постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Судом встановлено, що постанова від 15.01.2019 №27-ДП-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів надіслана відповідачеві рекомендованим листом, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів та фіскальним чеком, копії яких містяться у матеріалах справи.
Згідно положень пункту 2 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.
Статтею 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Відповідно до положень ст. 11 Закону №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
У матеріалах справи відсутні докази щодо оскарження відповідачем вищезазначеної постанови, а також відсутні докази щодо сплати відповідачем суми штрафних санкцій за вищевказаною постановою.
Беручи до уваги, що визначена у постанові про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів сума штрафу є узгодженою, доказів її сплати до Державного бюджету України відповідачем під час розгляду справи не надано, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для стягнення зазначеної суми штрафу в примусовому порядку.
Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості. В силу положень статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Оскільки штраф відповідачем у встановлений чинним законодавством строк добровільно не сплачено, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз позивачем під час розгляду справи не здійснював, у зв`язку з чим судові витрати, які б підлягали розподілу, відсутні.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, адреса місце знаходження: 01010, м. Київ, вул. Московська, буд.8, корпус 30) до Приватного акціонерного товариства "Києво-Святошинський інформаційно -обчислювальний центр" (код ЄДРПОУ 05384293, адреса місце знаходження: 08132, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Л. Українки, 64) про стягнення штрафу у розмірі 5100 грн., - задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Києво-Святошинський інформаційно - обчислювальний центр" (код ЄДРПОУ 05384293) штраф у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп. до державного бюджету України, який перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Колеснікова І.С.
Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 12 липня 2019 року
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2019 |
Оприлюднено | 14.07.2019 |
Номер документу | 82997739 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Колеснікова І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні