Постанова
від 05.07.2019 по справі 760/13533/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/4500/19

Справа №760/13533/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 липня 2019 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Букіна О.М., за участю секретаря судового засідання Кривулько С.В., представника Київської міської митниці ДФС Панькіна Д.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на дату переміщення товару керівник ТОВ ДЕЛАНО (ЄДРПОУ 40719135), в період з 16.12.2016 по 17.05.2018 керівник ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0252/10000/19 від 08.04.2019 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 , за ч. 1 ст. 483 МК України.

З зазначеного протоколу вбачається, що 23.08.2017 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Одеський морський торговельний порт Одеської митниці ДФС, у контейнері № TTNU9246781 на морському судні 118N з Туреччини на митну територію України ввезено товари плівка з ПВХ, килимки для ванної кімнати в рулонах , вагою брутто 25 673,80 кг та загальною кількістю пакувальних місць 2 397.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 23.08.2017 № UA100110/2017/523318 на підставі товаросупровідних документів: коносамент (Bill of Lading) від 08.08.2017 № 17/07/300/06491-0014135, інвойс від 06.07.2017 № 9281.

Відповідно до коносаменту № 17/07/300/06491-0014135 відправником товарів виступала компанія SALMAN TEKSTIL SAN. VE TIC. LTD. STI (Туреччина), одержувачем - за дорученням з повідомленням про цю ордерну поставку ТОВ ДІМІР ТРАНС КАРГО .

29.08.2017, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: товар № 1 - плівка ПВХ одношарова, виготовлена з вторинної сировини, призначена для скатертин, в рулонах, розміром 1,20х50м -380шт - 22800м2; Торговельна марка: DEKOR; Виробник: BASKILI PE FILM; Країна виробництва: TR ; товар № 2 - плівка ПВХ двошарова, виготовлена з вторинної сировини, призначена для скатертин, в рулонах, розміром 1,40х20м -1907 рулонів - 53396м2; Торговельна марка: DEKORAMA; Виробник: PVC TABLE CLOTH DEKORAMA; Країна виробництва: TR ; товар № 3 - покриття для підлоги, шо складаються з основи просоченої полівінілхлоридом. Виготовлено з вторинної сировини. Килимки-АКВАМАТ для ванної кімнати, в рулонах, розміром 0,65х15м -285 рулонів - 2778,75м2; розміром 0,80х15м -112 рулонів - 1344м2;розміром 1,30х15м -17 рулонів - 331,5м2; розміром 0,65х15м SOFTY -38 рулонів - 370,5м2;Торговельна марка: DEKOMARIN; Виробник: DEKOMARIN BATH MAT; Країна виробництва: TR - заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ ДІЛІЖАНС ОСОБА_2 (гр. 54) на митному посту Столичний за електронною митною декларацією № UA100110/2017/143257.

Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані наступні документи: контракт поставки від 01.05.2017 № 0105/17-К, укладений між продавцем - компанією CORNWELL & CO. LP (101 Rose Street South Lane, Edinburg, United Kingdom, EH2 3JG) та покупцем - ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС (Україна) в особі директора ОСОБА_1 ; CMR від 23.08.2017 № 4657, пакувальний лист від 06.07.2017 б/н, копія митної декларації країни відправлення від 04.08.2017 № 17621200EX1478449 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Також, до митниці була надана копія митної декларації країни відправлення від 11.10.2017 № 19576200EX254731.

Відповідно до інвойсу 06.07.2017 № 9281, виставленого компанією CORNWELL & CO LP (Великобританія) для ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС (Україна), та експортної декларації № 17621200EX1478449, вартість переміщених через митний кордон України товарів у контейнері № TTNU9246781 становить - 23 199,04 доларів США.

30.03.2018, листом за вих. № 5319/5/99-99-19-02-02-16, з метою перевірки дотримання вимог законодавства України з питань митної справи ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС при ввезенні товару плівка ПВХ та митному оформленні МД № UA100110/2017/143257, Державною фіскальною службою України направлено відповідний запит до митної адміністрації Туреччини.

12.02.2019, листом Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання Державної фіскальної служби України від 12.02.2019 № 4469/7/99-99-19-06-02-17 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Турецької Республіки на зазначений запит з доданими завіреними копіями наступних документів: експортна митна декларація форми EX 3 від 08.08.2017 № 17343100ЕХ163583, фактура від 07.08.2017 № SLM2017000000089.

Згідно з даними, зазначеними в копії експортної декларації від 08.08.2017 № 17343100ЕХ163583, із території Республіки Туреччина в Україну на адресу ТОВ ДІМІР ТРАНС КАРГО у контейнері № TTNU9246781 було відправлено товари плівка поліетиленова, неслизьке покриття для підлоги загальною вагою брутто - 25 673, 80 кг, нетто - 24 428, 42 кг та загальною кількістю - 2 739 рулонів, 2 397 пакувальних місць. При цьому, в гр. 22 валюта та фактурна вартість вказаної митної декларації зазначено фактурну вартість даних товарів, яка становить - 37 612, 41 доларів США.

Товари експортовано із території Республіки Туреччини компанією SALMAN TEKSTIL SAN. VE TIC. LTD. STI (Туреччина) на умовах поставки EXW ISTANBUL. Зазначена декларація складена на підставі фактури від 07.08.2017 № SLM2017000000089, відомості про яку занесені до графи 44.

Відповідно до отриманої копії інвойсу, виставленого компанією SALMAN TEKSTIL SAN. VE TIC. LTD. STI (Туреччина) для ТОВ ДІМІР ТРАНС КАРГО (Україна) загальна вартість проданих товарів становить 37 612, 41 доларів США .

Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, встановлено, що співпадають: відомості щодо контейнеру, в якому товари переміщувались через митний кордон України (№ TTNU9246781), відомості щодо найменування та асортименту товарів, їх кількості (вага брутто - 25 673,80 кг, пакувальні місця - 2 379, рулони - 2 739), але не співпадають відомості щодо одержувача та вартості товарів.

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари плівка ПВХ, килимки для ванної кімнати , загальною вагою брутто - 25 673,80 кг, кількістю - 2 739 рулонів та загальною вартістю 37 612, 41 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (23.08.2017) (1 USD - 25,451704 грн.) складає 957 299,93 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 06.07.2017 № 9281).

Суб`єктивна сторона правопорушення полягає у переміщенні товару через митний кордон України з приховуванням, шляхом надання документів, що містять неправдиві відомості про вартість товару для подальшого зменшення сплати митних платежів на території України.

Відповідно до інформації, наявної в базі даних Податковий блок Міністерства доходів і зборів України , з 16.12.2016 по 17.05.2018 на посаді керівника ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС (код ЄДРПОУ 40719135) перебувала гр. ОСОБА_1 .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідала за фінансово-господарську діяльність підприємства і була зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Дії громадянки України ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 957 299,93 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Таким чином, в діях гр. ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У зв`язку з чим, 08 квітня 2019 року працівниками Київської міської митниці ДФС України відносно громадянки ОСОБА_1 було складено протокол про порушення митних правил №0252/10000/19, за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Безпосередні предмети правопорушення, не вилучались, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущені у вільний обіг.

Представник Київської міської митниці ДФС України Панькін Д.В. вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0252/10000/19 від 08 квітня 2019 року доведеними та просив притягнути гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останньої.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - гр. ОСОБА_1 не з`явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання. Крім того, оголошення про день, час та місце розгляду справи було розміщено на офіційному веб-сайті Солом`янського районного суду м. Києва.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши пояснення представника митних органів, дослідивши та оцінивши письмові докази, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Судом встановлено, що 23.08.2017 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Одеський морський торговельний порт Одеської митниці ДФС, у контейнері № TTNU9246781 на морському судні 118N з Туреччини на митну територію України ввезено товари плівка з ПВХ, килимки для ванної кімнати в рулонах , вагою брутто 25 673,80 кг та загальною кількістю пакувальних місць - 2 397.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 23.08.2017 № UA100110/2017/523318 на підставі товаросупровідних документів: коносамент (Bill of Lading) від 08.08.2017 № 17/07/300/06491-0014135, інвойс від 06.07.2017 № 9281.

Відповідно до коносаменту № 17/07/300/06491-0014135 відправником товарів виступала компанія SALMAN TEKSTIL SAN. VE TIC. LTD. STI (Туреччина), одержувачем - за дорученням з повідомленням про цю ордерну поставку ТОВ ДІМІР ТРАНС КАРГО .

29.08.2017, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ ДІЛІЖАНС ОСОБА_2 (гр. 54) на митному посту Столичний за електронною митною декларацією № UA100110/2017/143257.

Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані наступні документи: контракт поставки від 01.05.2017 № 0105/17-К, укладений між продавцем - компанією CORNWELL & CO. LP (101 Rose Street South Lane, Edinburg, United Kingdom, EH2 3JG) та покупцем - ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС (Україна) в особі директора ОСОБА_1 ; CMR від 23.08.2017 № 4657, пакувальний лист від 06.07.2017 б/н, копія митної декларації країни відправлення від 04.08.2017 № 17621200EX1478449 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Також, до митниці була надана копія митної декларації країни відправлення від 11.10.2017 № 19576200EX254731.

Відповідно до інвойсу 06.07.2017 № 9281, виставленого компанією CORNWELL & CO LP (Великобританія) для ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС (Україна), та експортної декларації № 17621200EX1478449, вартість переміщених через митний кордон України товарів у контейнері № TTNU9246781 становить - 23 199,04 доларів США.

30.03.2018, листом за вих. № 5319/5/99-99-19-02-02-16, з метою перевірки дотримання вимог законодавства України з питань митної справи ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС при ввезенні товару плівка ПВХ та митному оформленні МД № UA100110/2017/143257, Державною фіскальною службою України направлено відповідний запит до митної адміністрації Туреччини.

12.02.2019, листом Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання Державної фіскальної служби України від 12.02.2019 № 4469/7/99-99-19-06-02-17 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Турецької Республіки на зазначений запит з доданими завіреними копіями наступних документів: експортна митна декларація форми EX 3 від 08.08.2017 № 17343100ЕХ163583, фактура від 07.08.2017 № SLM2017000000089.

Згідно з даними, зазначеними в копії експортної декларації від 08.08.2017 № 17343100ЕХ163583, із території Республіки Туреччина в Україну на адресу ТОВ ДІМІР ТРАНС КАРГО у контейнері № TTNU9246781 було відправлено товари плівка поліетиленова, неслизьке покриття для підлоги загальною вагою брутто - 25 673, 80 кг, нетто - 24 428, 42 кг та загальною кількістю - 2 739 рулонів, 2 397 пакувальних місць. При цьому, в гр. 22 валюта та фактурна вартість вказаної митної декларації зазначено фактурну вартість даних товарів, яка становить - 37 612, 41 доларів США.

Товари експортовано із території Республіки Туреччини компанією SALMAN TEKSTIL SAN. VE TIC. LTD. STI (Туреччина) на умовах поставки EXW ISTANBUL. Зазначена декларація складена на підставі фактури від 07.08.2017 № SLM2017000000089, відомості про яку занесені до графи 44.

Відповідно до отриманої копії інвойсу, виставленого компанією SALMAN TEKSTIL SAN. VE TIC. LTD. STI (Туреччина) для ТОВ ДІМІР ТРАНС КАРГО (Україна) загальна вартість проданих товарів становить 37 612, 41 доларів США .

Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, встановлено, що співпадають: відомості щодо контейнеру, в якому товари переміщувались через митний кордон України (№ TTNU9246781), відомості щодо найменування та асортименту товарів, їх кількості (вага брутто - 25 673,80 кг, пакувальні місця - 2 379, рулони - 2 739), але не співпадають відомості щодо одержувача та вартості товарів.

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари плівка ПВХ, килимки для ванної кімнати , загальною вагою брутто - 25 673,80 кг, кількістю - 2 739 рулонів та загальною вартістю 37 612, 41 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (23.08.2017) (1 USD - 25,451704 грн.) складає 957 299,93 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 06.07.2017 № 9281).

За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані. Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо.

Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант.

Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Таким чином, представник власника товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

За відсутності зазначених умов само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - власника товару, переміщеного з приховуванням від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Окрім того, в протоколі йдеться про подання документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, при митному оформленні товару декларантом були подані всі документи, передбачені як обов`язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.

Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.

Як передбачено ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, декларантом ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС виступав декларант ТОВ ДІЛІЖАНС гр. ОСОБА_2 , який діяв на підставі Договору і яким був поданий до митного оформлення товар на підставі товаросупровідних документів, що надійшли з товаром та ніяких сумнівів не викликали.

Таким чином, обов`язки декларанта при здійсненні митного оформлення товару його власником було покладено на уповноважених осіб, а представником власника товару - директором ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС ОСОБА_1 . дії щодо декларування товару не здійснювались, а відтак у неї відсутній умисел на подання митному органу документів, які містять неправдиві дані.

Отже, будь-яких дій ОСОБА_1 , які б були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, не встановлено.

Відповідно до положень ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, яку заявляють декларант або уповноважена ним особа на підставі ч. 2 ст. 52 МК України.

У відповідності до змісту норм закону, передбачених ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до глави 9 цього Кодексу, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.

Зокрема, у випадку застосування методу визначення митної вартості товару за ціною договору, який і був застосований у даному випадку, для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товару, згідно з приписами ч. 22 ст. 58 МК України, подаються лише: декларація митної вартості; зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа; банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; документи для підтвердження витрат на ввезення та страхування, якщо за умовами поставки такі витрати не включено у вартість товару.

При цьому з матеріалів справи встановлено, що при митному оформленні товару декларантом були подані всі документи, передбачені як обов`язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.

Подані документи, зокрема інвойс від 06.07.2017 № 9281 не містили розбіжностей, ознак підробки та містили всі відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів та відомості щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Митний орган за результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів відповідно до ч. 3 ст. 54 МК України правомірно визнав заявлену декларантом митну вартість товарів та випустив товари у вільний обіг за електронною митною декларацією № UA100110/2017/143257 із застосуванням основного методу визначення митної вартості.

Лише у березні 2018 року було направлено запит митними органами України до митних органів Туреччини щодо надання допомоги у проведенні перевірки законності ввезення на митну територію України товару на адресу ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС .

При цьому, отримавши відповідь, митні органи України, не вжили жодних заходів на перевірку отриманої інформації від митних органів Туреччини. Не були перевірені ними й дані, зазначені в документах, наданих ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС , при проходженні товаром митного контролю.

Як свідчать матеріали справи, підставою для переміщення товару стали, зокрема, товаросупровідні документи: коносамент (Bill of Lading) від 08.08.2017 № 17/07/300/06491-0014135, інвойс від 06.07.2017 № 9281, із зазначенням вартості товарів - 23 199,04 доларів США.

Отже, в протоколі не зазначено, яким відомостям або договірним домовленостям щодо ціни товару митні органи вважали невідповідними заявленим відомостям про митну вартість товару.

Крім того, матеріали справи не містять доказів, тобто фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку було б можливо стверджувати про сплату ТОВ МОРІС ЛЕЙК ФІНАНС , ніж та, що зазначена у інвойсі від 06.07.2017 № 9281 в розмірі 23 199,04 доларів США.

Таким чином, відсутні підстави вважати, що вартістю товарів при ввезенні їх в Україну є вартість, зазначена в копіях експортних декларацій, надісланих митними органами Туреччини, із зазначеною вартістю товару 37 612,41 доларів США.

За таких обставин, оскільки представниками митного органу не було надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_1 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання нею органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, суд, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України, тлумачить усі сумніви щодо доведеності вини особи на користь останньої.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст. 1, 8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491,495, 522,527 Митного кодексу України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про притягнення гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Букіна О.М.

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.07.2019
Оприлюднено15.07.2019
Номер документу83000485
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/13533/19

Постанова від 20.01.2020

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Новов Сергій Олександрович

Постанова від 05.07.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні