Рішення
від 15.07.2019 по справі 340/1205/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2019 року м. Кропивницький справа № 340/1205/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Жука Р.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Кір Нафта Транс" (проспект Інженерів, 11-а, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25014, код ЄДРПОУ - 39085233) до Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Автолюбителів, 2, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25031, код ЄДРПОУ - 39816845) провизнання неправомірною та скасування постанови про застосування адміністративно - господарського штрафу від 12.02.2019 року №043879, - В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кір Нафта Транс" звернулось до суду з адміністративним позовом в якому просить визнати неправомірною та скасувати постанову про застосування адміністративно - господарського штрафу від 12.02.2019 року №043879.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем складено постанову про застосування адміністративно - господарського штрафу від 12.02.2019 року №043879 з якою позивач не погоджується та вважає її незаконною в зв`язку з тим, що позивач не є суб`єктом господарювання, який здійснює діяльність з надання послуг перевезення вантажів та не є власником транспортного засобу ДАФ державний номерний знак НОМЕР_1 .

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17 травня 2019 року відкрито провадження у справі та призначено розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

07.06.2019 року від відповідача до суду надійшов відзив в якому зазначено, що відповідно до абз. 3 ч.1 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, Управлінням Укртрансбезпеки у Кіровоградській області правомірно застосовано адміністративно - господарський штраф у розмірі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян (а.с.18-23).

Враховуючи вимоги статті 262 КАС України судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Керуючись Законом України Про автомобільний транспорт , Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 (далі - Порядок), на підставі Графіку Державної служби України з безпеки на транспорті та направлення на перевірку співробітниками Управління Укртрансбезпеки в м. Тернопіль по вул. Будьоного а/д Р 41 1 км+100 м проводилась рейдова перевірка (а.с.24-25).

Під час перевірки виявлено транспортний засіб DAF ХF 105.460 д/н НОМЕР_1 , яким здійснювалось перевезення вантажів на договірних умовах, без оформлення документів передбачених Законом.

Водієм для здійснення контролю додержання режиму робочого часу та відпочинку, не надано державним інспекторам роздруківку даних роботи тахогрофа, що передбачено ЄУТР, які відповідно до ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт та п.3.3. Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 р. № 385 (далі - Інструкція № 385) повинні знаходитись у водія і надаватись для перевірки інспектуючим особам.

В зв`язку з виявленням вищезазначених порушень, державними інспекторами складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №113256 від 18.01.2019 року (а.с.26).

Водій зі змістом акту №113256 від 18.01.2019 ознайомлений, однак від підпису та надання письмових пояснень відмовивсь, у зв`язку з чим, відповідно до п. 22 Порядку № 1567, співробітниками Управління Укртрансбезпеки у Тернопільській області внесено відповідний запис.

Як заначено у відзиві, повідомленням про розгляд справи від 01 лютого 2019 року № 28-1-06/449 було відправлено поштовим рекомендованим відправленням (а.с.28).

Належних доказів на підтвердження направлення на адресу позивача повідомлення про розгляд справи суду не надано.

За результатами розгляду справи винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №043879 від 12.12.2019 року за порушення ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт та відповідно до ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт застосовано адміністративно-господарський штраф в розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (а.с.29).

Як зазначено у відзиві, відповідно до п. 29 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08 листопада 2006 року, копію постанови №043879 від 12.12.2019 року направлено позивачу рекомендованим листом.

Належних доказів на підтвердження направлення на адресу позивача постанови №043879 від 12.12.2019 року суду не надано.

Вирішуючи питання щодо правомірності вимог позивача суд виходить з наступного.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені в Законі України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001р. № 2344-III (далі - Закон № 2344-III).

Статтею 5 Закону № 2344-III визначено, що основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.

Частиною 14 ст.6 Закону № 2344-III передбачено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Постановою Кабінету Міністрів України №103 від 11.02.2015 р. затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, відповідно до пункту 1 якого, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Підпунктами 2, 15, 27, 54, 58, 62 пункту 5 даного Положення передбачено, що Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань:

здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті;

здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування;

здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю;

проводить перевірки за додержанням суб`єктами господарювання, фізичними особами та юридичними особами вимог законодавства про транспорт;

здійснює контроль наявності, видачу дозвільних документів на здійснення перевезень та контроль відповідності виду перевезення, що фактично здійснюється;

здійснює інші повноваження, визначені законом.

Згідно з пунктом 8 вказаного Положення, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи та Держспецтрансслужбу.

Суд зазначає, що процедура здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій і ліцензійних карток, виконанням суб`єктами господарювання ліцензійних умов, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами, а також диспетчерського контролю за роботою автомобільних перевізників визначена Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 р. (далі - Порядок № 1567).

Відповідно до п. 21 Порядку № 1567, у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Згідно з п. 27 Порядку № 1567, за наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

Так, у додатку 5 до Порядку №1567 передбачено вимоги до оформлення постанови про застосування адміністративно-господарських штрафів, серед яких, зокрема, зазначено порушення законодавства про автомобільний транспорт.

Суд у відповідності до акта №113256 від 18.01.2019 року та оскаржуваної постанови встановив, що в даному випадку йдеться про порушення позивачем ст.48 Закону № 2344-III, а саме не оформлення роздруківка даних роботи цифрового тахографа за 18.01.2019 року на водія ОСОБА_1 .

Відповідно до ст.48 Закону № 2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є: для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг;

для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

З аналізу вказаної норми вбачається, що законодавцем не визначено вичерпний перелік документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів. Разом з тим, зазначено про необхідність наявності інших документів, передбачених законодавством.

Так, відповідно до вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (далі ЄУТР), Конвенції Міжнародної організації праці 1979 р. № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, а також Законів України Про автомобільний транспорт , Про дорожній рух , розроблено Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, що затверджена наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 385 від 24.06.2010 р. (далі - Інструкція № 385).

Конвенція №153 Міжнародної організації праці 1979 р. про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті містить наступні положення:

- ця Конвенція застосовується до найманих водіїв, які працюють або на підприємствах, що займаються перевезеннями для третіх сторін, або на підприємствах, що перевозять вантажі чи пасажирів за свій рахунок на автомобілях які використовуються професійно для внутрішніх чи міжнародних автомобільних перевезень товарів або пасажирів (ч.1 ст.1 Конвенції).

Відповідно до п. 1.4 Інструкції №385 контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв.

Згідно з п.1.3 Інструкції №385 використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті визначено, що ця Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які проводять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).

Відповідно до положень п.3.3 Інструкції №385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом, зокрема, використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом.

Отже, положеннями ст.38 Закону № 2344-III передбачена обов`язковість наявності як у перевізника, так і у водія інших документів, передбачених законодавством, а використання особистої картки водія передбачено Інструкцією №385 у разі використання тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа.

Відповідно до абз. 3 ч.1 ст.60 Закону № 2344-III, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до приписів п.5 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №340 від 07.06.2010 р. Міністерство транспорту та зв`язку України доручило Державній службі України з безпеки на транспорті забезпечити, зокрема:

1) здійснення перевірок дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, встановлених Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затверджених цим наказом:

2) неухильне дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення заходів державного контролю на автомобільному транспорті;

3) здійснення планових позапланових і рейдових перевірок виключно в межах переліку питань, визначених Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим постановою КМУ від 08.11.2006 № 1567;

4) здійснення перевірок щодо наявності встановлених тахографів виключно на транспортних засобах, якими здійснюються міжнародні автомобільні перевезення.

Відповідно до п.6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку.

З матеріалів справи судом встановлено, що основним видом економічної діяльності позивача є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (а.с.6).

З метою встановлення додаткових обставин, судом 13.06.2019 року винесено ухвалу про витребування доказів якою зобов`язано Регіональний сервісний центр МВС в Кіровоградській області (25030, м.Кропивницький, вул. Ю.Бутусова, 22) у п`ятиденний строк з дня отримання даної ухвали надати суду інформацію кому належить транспортний засіб державний номерний знак НОМЕР_1 , а також, які транспортні засоби належали або перебували у користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю "Кір Нафта Транс" (проспект Інженерів, 11-а, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25014, код ЄДРПОУ - 39085233) станом на 18.01.2019 року із зазначенням марки та державного номера.

Листом від 24.06.2019 року №31/112647 Регіональний сервісний центр МВС в Кіровоградській області повідомив суд, що транспортний засіб DAF XF 105.460 державний номерний знак НОМЕР_1 належить ТОВ "ПВО" (а.с.36-37).

Відповідно до п. 15 Порядку № 1567 передбачено, що під час проведення рейдової перевірки перевіряється:

- наявність визначених статтями 39 і 48 Закону № 2344-III документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом;

- додержання водієм режиму праці та відпочинку а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів.

Суд зазначає, що посадові особи під час проведення рейдової перевірки та складання акту №113256 від 18.01.2019 року проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, в порушення законодавства України, не було встановлено статус позивача, власника вантажу, що перевозився та підстави його перевезення.

Отже суд зазначає, що співробітниками Управління Укртрансбезпеки під час проведення рейдової перевірки та складання акту №113256 від 18.01.2019 року не в повному обсязі провів перевірку вантажного автомобіля DAF XF 105.460 державний номерний знак НОМЕР_1 та не з`ясував всіх обставин, які мають значення для прийняття законного рішення.

Таким чином, суд доходить висновку, що відповідач протиправно прийняв постанову №043879 від 12.02.2019 року, якою застосував до позивача адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700,00 грн.

Відповідно до п.3 ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Згідно з ч.1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 1921,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №286 від 15.05.2019 року (а.с.2).

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 143, 243-246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Кір Нафта Транс" (проспект Інженерів, 11-а, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25014, код ЄДРПОУ - 39085233) до Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Автолюбителів, 2, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25031, код ЄДРПОУ - 39816845) про визнання неправомірною та скасування постанови про застосування адміністративно - господарського штрафу від 12.02.2019 року №043879 - задовольнити.

Визнати неправомірною та скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Автолюбителів, 2, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25031, код ЄДРПОУ - 39816845) про застосування адміністративно - господарського штрафу від 12.02.2019 року №043879.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кір Нафта Транс" (проспект Інженерів, 11-а, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25014, код ЄДРПОУ - 39085233) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921,00 грн. (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну гривню) за рахунок бюджетних асигнувань Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Автолюбителів, 2, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25031, код ЄДРПОУ - 39816845).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Суддя

Кіровоградського окружного

адміністративного суду Р.В. Жук

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2019
Оприлюднено16.07.2019
Номер документу83018355
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/1205/19

Рішення від 15.07.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні