Рішення
від 18.03.2019 по справі 826/10389/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 березня 2019 року №826/10389/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Євромакс Промоушн до Головного управління ДФС у м.Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва (далі також - суд) звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Євромакс Промоушн (далі також - позивач) з позовом до Головного управління ДФС у м.Києві (далі також - відповідач, ГУ ДФС у м.Києві), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 02.02.2018 №0004901409.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.08.2018 відкрито провадження в адміністративній справі, яку вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Позов мотивовано тим, що висновки контролюючого органу щодо перевищення ліміту залишку готівки в касі є необґрунтованими, оскільки видаткові касові ордери оформлено з дотриманням усіх вимог пп.3.5 п.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Національного банку України від 15.12.2004 № 637. Застосування штрафних санкцій на підставі Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки від 12.06.1995 № 436/95 суперечить положенням п.113.3 ст.113 Податкового кодексу України.

Відповідач у встановлений судом строк відзив на адміністративний позов суду не надав, а тому, відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

ГУ ДФС у м.Києві було проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ Євромакс Промоушн з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2014 по 30.09.2017, за наслідком якої складено акт від 22.01.2018 №21/26-15-14-02-02/3700137 (далі - Акт перевірки).

У Акті перевірки зафіксовано, зокрема, встановлене порушення п.2.8 глави 2, п.3.5 глави 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Національного банку України від 15.12.2004 № 637, на суму 150 000 гривень.

На підставі Акту перевірки відповідачем прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 02.02.2018 №0004901409, яким до позивача застосовано штрафні санкції на підставі абз.2 ст.1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки від 12.06.1995 № 436/95 у розмірі 150 000,00 грн.

Не погоджуючись з вказаним рішеннями, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, при вирішенні якого суд виходить із наступного.

Станом на момент виникнення спірних правовідносин порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями) було визначено Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Національного банку України від 15.12.2004 № 637 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за N 40/10320 (далі - Положення №637).

Відповідно до п.1.2 глави 1 Положення №637, каса - приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів;

- касова книга - документ установленої форми, що застосовується для здійснення первинного обліку готівки в касі;

- касовий ордер - первинний документ (прибутковий або видатковий касовий ордер), що застосовується для оформлення надходжень (видачі) готівки з каси. Форми касових ордерів, що використовуються спеціалізованими підприємствами та установами Національного банку України, які не мають оборотної каси, установлюються відповідним нормативно-правовим актом Національного банку України;

- ліміт залишку готівки в касі (далі - ліміт каси) - граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі в позаробочий час;

За вимогами п.2.7 глави 2 Положення №637, виходячи з потреби прискорення обігу готівкових коштів і своєчасного їх надходження до кас банків для підприємств, що здійснюють операції з готівкою в національній валюті, установлюються ліміт каси та строки здавання готівкової виручки (готівки) відповідно до вимог глави 5 цього Положення.

Пунктом 2.8 глави 2 Положення №637 передбачено, що підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) у межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов`язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки.

Якщо підприємством ліміт каси не встановлено (незалежно від причин такого невстановлення), то ліміт такої каси вважається нульовим. У цьому разі вся готівка, що перебуває в його касі на кінець робочого дня і не здана підприємством відповідно до вимог цього Положення, вважається понадлімітною (пп.5.8 п.5 Положення №637).

Касові операції, згідно з п.3.1 глави 3 Положення №637, оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням електронних платіжних засобів, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів.

Відповідно до п.3.4 глави 3 Положення №637, видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами (додаток 3) або видатковими відомостями. Документи на видачу готівки мають підписувати керівник і головний бухгалтер або працівник підприємства, який на це уповноважений керівником. До видаткових ордерів можуть додаватися заява на видачу готівки, розрахунки тощо.

Пунктом 3.5 глави 3 Положення №637 передбачено, що у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред`явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред`являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.

Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

За вимогами п.7.24 глави 7 Положення №637, у разі виявлення під час перевірок видаткових касових ордерів або видаткових відомостей, у яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача (абзац другий пункту 3.5 цього Положення), сума готівки за такими видатковими документами додається до залишку готівки в касі виключно в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, і надалі зазначена сума не береться для розрахунку понадлімітних залишків готівки.

В Акті перевірки зазначено, що при перевірці виявлено відсутність підпису одержувача готівкових коштів у видаткових ордерах:

- від 14.04.2017 №73 на суму 30 000,00 грн. (підстава - поворотна безвідсоткова фінансова допомога згідно з договором №44/17-ЄП від 14.04.2017), відсутній підпис одержувача ОСОБА_1 ;

- від 09.06.2017 №106 на суму 45 000,00 грн. (підстава - поворотна безвідсоткова фінансова допомога згідно з договором №29/17 від 08.06.2017), відсутній підпис одержувача ОСОБА_2 .

В дні проведення касових операцій ліміт залишку готівки на кінець дня в касі підприємства не встановлювався.

Таким чином, при додаванні готівки, не підтвердженої підписом одержувача, до залишку готівки в касі в день, у якому оформлено зазначені видаткові документи, встановлено перевищення ліміту залишку готівки в касі ТОВ Євромакс Промоушн на загальну суму 75 000,00 грн. (стор.38 Акта перевірки).

З наявних у матеріалах справи копій видаткових ордерів від 14.04.2017 №73 та від 09.06.2017 №106 вбачається, що у графі підпис одержувача дійсно відсутній підпис. Разом з тим, підпис ОСОБА_1 - одержувача коштів за видатковим ордером від 14.04.2017 №73 наявний у графі керівник , а підпис ОСОБА_2 - одержувача коштів за видатковим ордером від 09.06.2017 №106 наявний графі головний бухгалтер .

Відповідачем у Акті перевірки встановлено, що ОСОБА_1 перебував на посаді директора ТОВ Євромакс Промоушн з 25.09.2015 по 07.06.2017, а ОСОБА_2 - на посаді головного бухгалтера з 16.08.2016 по 02.10.2017.

До матеріалів справи також долучено копію сторінки касової книги за 14.04.2017, з якої вбачається, що ОСОБА_1 було видано 30 000,00 грн., та копію сторінки касової книги за 09.06.2017, з якої вбачається, що ОСОБА_2 було видано 45 000,00 грн.

Приймаючи до уваги те, що підписи одержувачів коштів за відповідними видатковими касовими ордерами містяться у графі керівник та головний бухгалтер , з урахуванням того, що одержувачі коштів були одночасно і вказаними посадовими особами підприємства, суд дійшов висновку про те, що видача готівки з каси у сумі 30 000,00 грн. та 45 000,00 грн. за видатковими касовими ордерами від 14.04.2017 №73 та від 09.06.2017 №106 підтверджена підписом одержувачів. Відсутність підпису вказаних осіб саме у графі підпис одержувача є недоліком зазначених первинних документів.

При цьому, суд додатково приймає до уваги те, що видача відповідних сум готівки у вказані дати підтверджується записами касової книги - документа, що застосовується для здійснення первинного обліку готівки в касі.

Таким чином, суд дійшов висновку про відсутність порушення позивачем вимог п. 3.5 глави 3 та п.2.8 глави 2 Положення №637.

А відтак, застосування оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням штрафних санкцій на підставі абз.2 ст.1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки від 12.06.1995 № 436/95, яким передбачена відповідальність за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах, є безпідставним.

Крім того, застосування штрафних санкцій на підставі Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки від 12.06.1995 № 436/95 суперечить вимогам абзацу 2 пункту 113.3 статті 113 Податкового кодексу України, яким встановлено, що застосування за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), не передбачених цим Кодексом та іншими законами України , не дозволяється.

Враховуючи вищевикладене у сукупності, суд дійшов висновку про те, що податкове повідомлення-рішення від 02.02.2018 №0004901409 підлягає визнанню протиправним і скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.

Позивач, в силу положень ч.1 ст.77 КАС України, довів суду належними доказами наявність обставин, що обґрунтовують його позовні вимоги.

Відповідач відзиву на позовну заяву не подав та всупереч вимог частини 2 статті 77 КАС України не довів відповідність оскаржуваного рішення вимогам ч.3 ст.2 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За змістом статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

З огляду на те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, судовий збір підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Євромакс Промоушн задовольнити.

2. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м.Києві від 02.02.2018 №0004901409.

3. Стягнути на користь Фізичної особи-підприємця Товариства з обмеженою відповідальністю Євромакс Промоушн (02090, м.Київ, вул. Алма-Атинська, 8, код ЄДРПОУ 37001371) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м.Києві (04116, м.Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) сплачений ним судовий збір у сумі 2 250,00 грн. (дві тисячі двісті п`ятдесят гривень 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.03.2019
Оприлюднено16.07.2019
Номер документу83022721
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10389/18

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 31.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 21.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 21.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 02.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні