Рішення
від 16.07.2019 по справі 460/568/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

16 липня 2019 року м. Рівне №460/568/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зозулі Д.П., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом

Комунального підприємства "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради доГоловного управління Держгеокадастру у Рівненській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Богдашівська сільська рада Здолбунівського району Рівненської області про визнання протиправним та скасування наказу, визнання протиправними та зобов`язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:

Комунальне підприємство "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради звернулося до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області, та з урахуванням заяви про зміну предмету позову, просило:

- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №17-2927/16-18-СГ від 30.11.2018 "Про втрату чинності наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ";

- визнати дії Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області щодо відмови в погодженні детального плану на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 30.11.2018 №2927 на звернення Богдашівської сільської ради від 15.11.2018 №02/12-407 про визнання таким, що втратив чинність наказ Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ "Про надання дозволу комунальному підприємству "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 15 га для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (для влаштування кладовища) на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району протиправними;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області погодити для КП "Здолбунівське" детальний план території земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району орієнтовною площею 15 га для будівництва та обслуговування закладів побутового обслуговування (для влаштування кладовища) в районі рекультивованого кар`єру цегляного заводу.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що комунальне підприємство "Здолбунівське" звернулося з клопотанням про погодження детального плану території земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради орієнтовною площею 15 га для будівництва та обслуговування закладів побутового обслуговування (для влаштування кладовища) в районі рекультивованого кар`єру цегляного заводу. Проте, в погодженні детального плану було відмовлено, оскільки наказом Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 30.11.2018 №2927, на звернення Богдашівської сільської ради від 05.11.2018 №02/12-407, визнано таким, що втратив чинність наказ Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ "Про надання дозволу комунальному підприємству "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 15 га для будівництва та обслуговування будівель, закладів побутового обслуговування (для влаштування кладовища) на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району. Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач просить суд позов задовольнити повністю.

Ухвалою суду від 14.03.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання у справі призначено на 10.04.2019 на 09:30 год. Залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Богдашівську сільську раду.

Відповідачем - Головним управлінням Держгеокадастру у Рівненській області, у встановлені судом строки, подано відзив на позовну заяву з додатками. В обґрунтування своїх заперечень зазначає, що твердження позивача про те, що ним набуто право на розроблення проекту землеустрою на земельну ділянку відповідно до наказу від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ та те, що оскаржуваним наказом від 30.11.2018 припинено право на спірну ділянку є безпідставними, необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності. Вказує, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 15,0га в постійне користування для будівництва та обслуговування будівель, закладів побутового обслуговування (для обслуговування кладовища). Однак, враховуючи звернення Богдашівської сільської ради від 05.11.2018 №02/12-47 щодо скасування наказу про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, у зв`язку з непогодженням надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою Здолбунівській міській раді Богдашівською сільською радою, на території якої знаходиться земельна ділянка (рішення №283 від 18.11.2016), Головним управлінням прийнято оскаржуваний наказ. Також зазначає, що прийнявши рішення щодо визнання наказу таким, що втратив чинність речові права позивача не порушено, а отже, нормами законодавства та підзаконними нормативно-правовими актами не встановлено заборони приймати рішення у вигляді наказів про визнання такими, що втратили чинність накази. Звертає увагу на те, що згідно порядку взаємозаміщення оскаржуваний наказ підписано заступником начальника Карповим І.В. у межах його повноважень. Враховуючи викладене, просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити повністю (а.с.134-149).

03.04.2019, 24.05.2019 через ВДЗ (канцелярію) суду від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Богдашівської сільської ради надійшли заяви про розгляд справи за відсутності представника. Пояснення по суті позовної заяви Богдашівською сільською радою не надані.

09.04.2019 комунальне підприємство "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради Рівненської області подало відповідь на відзив, в якій спростовано аргументи відповідача, викладені у відзиві, та просило суд позов задовольнити повністю (а.с.156-161).

Розгляд справи призначеної на 10.04.2019 на 09:30 год. не відбувся, у зв`язку з перебуванням головуючого судді у додатковій оплачуваній відпустці.

Ухвалою суду від 17.04.2019 розгляд справи відкладено на 15.05.2019 на 11:30 год.

Ухвалою суду від 15.05.2019 продовжено строк підготовчого провадження до 10.06.2019 на 12:30 год.

05.06.2019 представником позивача подано заяву про зміну предмету позову.

Усною ухвалою суду від 10.06.2019 прийнято заяву про зміну предмету позову.

Ухвалою суду від 10.06.2019 закрито підготовче провадження у справі. Розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні на 08.07.2019 на 09:30год.

Ухвалою суду від 08.07.2019 вирішено розгляд справи проводити у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення частково.

Судом встановлено, що Здолбунівська міська рада Здолбунівського району Рівненської області звернулася до в.о. начальника Головного управління Держгеокадарстру у Рівненській області з листом від 07.10.2016 №02/11-1162, в якому просила, у зв`язку з виникненням критичної ситуації із захороненням в місті Здолбунів, надати дозвіл КП "Здолбунівське" на відведення земельної ділянки орієнтовною площею 15,0га в постійне користування для будівництва та обслуговування будівель складів побутового обслуговування (для влаштування та обслуговування кладовищ) в районі рекультивованого кар`єру цегельного заводу за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення (рілля) (а.с.11).

Комунальне підприємство "Здолбунівське" звернулося до Головного управління Держгеокадарстру у Рівненській області з листом від 10.10.2016 №309. Зі змісту такого листа вбачається, що Комунальне підприємство "Здолбунівське" просить надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 15 га в постійне користування для будівництва та обслуговування будівель складів побутового обслуговування (для обслуговування кладовищ) в районі рекультивованого кар`єру цегельного заводу за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення (рілля). Даний лист зареєстровано в Головному управління Держгеокадарстру у Рівненській області 11.10.2016 за №25067/0/1-16 (а.с.10).

Розглянувши клопотання комунального підприємства "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради та враховуючи відсутність мотивованих заперечень зі сторони Богдашівської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області, Головним управлінням Держгеокадарстру у Рівненській області прийнято наказ від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою". Зі місту наказу вбачається, що комунальному підприємству "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 15,0000 гектара в постійне користування для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, що розташована на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області. Надано згоду на поділ земельної ділянки площею 23,7737 гектара (кадастровий номер 5622680600:08:001:0362 ), яка розташована на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області (а.с.9).

Богдашівською сільською радою Здолбунівського району Рівненської області (сьоме скликання) прийнято рішення №283 від 18.11.2016 "Про розгляд листа Головного управління Держгеокадарстру у Рівненській області від 21.10.2016 №25067/0-8298/0/6-16", яким відмовлено Здолбунівській міській раді у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 15,00 га в постійне користування КП "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (для обслуговування кладовищ) за рахунок земель Богдашівської сільської ради (а.с.140, 153).

Відповідно до відповіді Богдашівської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області №02/12-597А від 18.11.2016 на лист Головного управління Держгеокадарстру у Рівненській області №25067/0-8298/0/6-16 Богдашівська сільська рада категорично заперечує щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у постійне користування земельної ділянки орієнтовною площею 15,00 га для будівництва, обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (для обслуговування кладовищ), яка розташована за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області, КП "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради (а.с.154).

Поряд з цим, 28.08.2017 між комунальним підприємством "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради Рівненської області (Замовник) та ТОВ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНА КОМПАНІЯ "ЮРЗЕМГЕОПРОЕКТ" (Виконавець) укладено договір №272-Зд17 про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а.с.21-22, 28-29).

Пунктом 1.1 розділу 1 "Предмет договору" встановлено, що Виконавець зобов`язується виконати з дотриманням вимог законодавства проектно-вишукувані роботи з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування, а замовник - прийняти та оплатити виконані роботи.

Технічні, економічні та інші вимоги до проекту викладені у завданні на виконання робіт (п.1.2 розділу 1 "Предмет договору").

Завданням на виконання робіт, які є додатком №1 до договору 272-Зд17, передбачено виконувану роботу, а саме: розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування КП "Здолбунівське" для будівництва і обслуговування будівель закладів побутового обслуговування, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, що розташована на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області (а.с.23,30).

Згідно з актом здачі - приймання виконаних робіт №1 від 01.09.2017 роботу з розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки згідно договору 272-Зд17 від 28.08.2017 виконано в повному об`ємі та належному порядку (а.с.24, 31).

Розглянувши звернення голови Здолбунівської міської ради від 26.12.2017 щодо розроблення детального плану території земельної ділянки орієнтовної площею 15га, розташованої за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області, яка відводиться в постійне користування комунальному підприємству "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (для влаштування кладовища) в районі рекультивованого кар`єру цегельного заводу головою Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області 19.01.2018 прийнято розпорядження №16 "Про розроблення детального плану території земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району" (а.с.13).

Зі змісту даного розпорядження вбачається, що головою Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області прийнято рішення про розроблення детального плану території земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району площею 15га для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (п.1).

Судом також встановлено, що 02.04.2018 між Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" (Виконавець) та Комунальним підприємством "Здолбунівське" (Замовник) укладено договір на послуги №8173-18. За цим договором Замовник доручає та сплачує, а Виконавець приймає на себе обов`язок надати послуги з виготовлення "Плану детального планування для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (для влаштування кладовища) (а.с.25-26, 32-33).

Відповідно до акту №1 здачі - приймання виконаних робіт по Договору №8173-18 від 02.05.2018 План детального планування для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (для влаштування кладовища) виконано. Виконані послуги відповідають умовам договору, в належному порядку оформлені та прийняті (а.с.27,34).

Богдашівська сільська рада Здолбунівського району Рівненської області звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області з листом від 05.11.2018 №02/12-407. Зі змісту вказаного листа вбачається, що Богдашівська сільська рада просить скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №17-4760/16-16-СГ від 15.11.2016, у зв`язку з не погодженням з наказом про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 15,0000гектара в постійне користування для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування, з метою реалізації урядових рішень та отримання надходжень (звор.бік а.с.15).

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 30.11.2018 №2927, відповідно до статей 15-1, 122 Земельного кодексу України, Положення про Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області та враховуючи клопотання Богдашівської сільської ради від 05.11.2018 №02/12-407, визнано таким, що втратив чинність наказ Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою" (а.с.12).

Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області розглянувши в межах своїх повноважень "Детальний план території земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (для влаштування кладовища)", не погоджує. Зазначає про те, що завдання на розроблення детального плану території не погоджено начальником відділу містобудування та архітектури Здолбунівської РДА та не затверджено директором комунального підприємства "Здолбунівське". Також запропоновано долучити інформацію відділу у Здолбунівському районі Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про кількісний та якісний облік земель, які включено у межі детального плану території, вказати їх форму власності, цільове призначення та технічний звіт про виконання топографо-геодезичних робіт для проектування виконаних у державній системі координат УСК-2000. Разом з тим, зазначено, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 30.11.2018 №2927 визнано таким, що втратив чинність наказ Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою". Вказану інформацію викладено в листі від 28.01.2019 №14-17-0.9-424/2-19 (а.с.14).

На виконання вказаного листа Відділ містобудування та архітектури Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області листом "Про розгляд детального плану" від 14.02.2019 №01/19-37 повторно звернувся до начальника Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області з проханням розглянути та надати висновок щодо погодження детального плану території у термін визначений законодавством, у зв`язку з внесенням доповнень (а.с.16).

Проте, листом від 25.02.2019 № 14-17-0.9-995/2-19 "Про розгляд детального плану території" Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області відмовило в його погодженні та повідомило Відділ містобудування та архітектури Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області про те, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 06.12.2018 № 209-од Про внесення змін до наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській бласті від 26.08.2015 № 93 земельну ділянку площею 15,0 га (кадастровий номер 5622680600:08:001:0393 ) включено до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності право на які виставляються на земельні торги окремими лотами, а 11.12.2018 наказ № 17-2996/16-18-CГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та нормативної грошової оцінки земельної ділянки яким надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності в оренду площею 15,00 га (кадастровий номер 5622680600: 08 :001:0393 ) строком на 7 (сім) років, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості шляхом продажу права оренди на земельних тортах (аукціоні), розташованої на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області (а.с.170).

Вважаючи дії відповідача щодо прийняття наказу від 30.11.2018 №2927 "Про втрату чинності наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ" та відмову в погодженні детального плану на підставі наказу від 30.11.2018 №2927 "Про втрату чинності наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ" протиправними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 14 Конституції України та ст. 373 Цивільного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Питання набуття права власності чи користування на земельні ділянки державної або комунальної власності врегульовано Земельним кодексом України від 25.10.2001 № 2768-III (далі - ЗК України).

Частиною 1 статті 3 ЗК України встановлено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відтак, суб`єктивне право на земельну ділянку виникає і реалізується на підставах і в порядку, визначених Конституцією України, Земельним Кодексом України та іншими законами України, що регулюють земельні відносини.

Згідно з п. "є-1" ч. 1 ст. 15-1 ЗК України до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених ЗК України.

Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Статтею 124 ЗК України передбачено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (абз.1 ч.2 ст. 123 ЗК України).

Абзацом 1 частини 3 статті 123 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Системний аналіз наведених норм права дає підстави вважати, що для передачі земельної ділянки у власність особа звертається до відповідних органів з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, за результатами розгляду якого приймається відповідне рішення.

Отже, ЗК України визначає чіткий алгоритм дій органу виконавчої влади у ході надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який не передбачає можливості скасування чи внесення змін у наказ про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Оскільки Головним управлінням Держгеокадарстру у Рівненській області прийнято наказ від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ, яким комунальному підприємству "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 15,0000 гектара в постійне користування для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, що розташована на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області, то прийняття відповідачем наказу № 2927 від 30.11.2018, згідно якого вказаний вище наказ втратив чинність, не відповідає вимогам ст. 123 ЗК України, є протиправним та підлягає скасуванню.

Поряд з цим, суду слід звернути увагу на Рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 № 7-рп/2009, у якому суд констатував, що ненормативні акти є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені після їх виконання.

Оскільки наказ Головного управлінням Держгеокадарстру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ є ненормативним актом, який вичерпав свою дію фактом його виконання, то наказ № 2927 від 30.11.2018 Про втрату чинності наказу Головного управлінням Держгеокадарстру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ є протиправним та підлягає скасуванню.

У сукупності викладених обставин, суд дійшов висновку, що позовна вимога про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №2927 від 30.11.2018 "Про втрату чинності наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ" підлягає до задоволення.

Щодо визнання дій Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про відмову в погодженні детального плану на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 30.11.2018 №2927 протиправними та зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області погодити для КП "Здолбунівське" детальний план території земельної ділянки, суд зазначає наступне.

Так, судом встановлено, що головою Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області 19.01.2018 прийнято розпорядження №16 "Про розроблення детального плану території земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району" (а.с.13).

Зі змісту даного розпорядження вбачається, що головою Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області прийнято рішення про розроблення детального плану території земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району площею 15 га для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (п.1).

Розроблений згідно вказаного розпорядження детальний план території земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району площею 15 га для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування Відділом містобудування та архітектури Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області було подано на затвердження до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області.

Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області розглянувши в межах своїх повноважень "Детальний план території земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (для влаштування кладовища)", відмовило в його погодженні. В обґрунтування відмови зазначило про те, що завдання на розроблення детального плану території не погоджено начальником відділу містобудування та архітектури Здолбунівської РДА та не затверджено директором комунального підприємства "Здолбунівське". Також запропоновано долучити інформацію відділу у Здолбунівському районі Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про кількісний та якісний облік земель, які включено у межі детального плану території, вказати їх форму власності, цільове призначення та технічний звіт про виконання топографо-геодезичних робіт для проектування виконаних у державній системі координат УСК-2000. Разом з тим, зазначено, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 30.11.2018 № 2927 визнано таким, що втратив чинність наказ Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою". Вказану інформацію викладено у листі від 28.01.2019 №14-17-0.9-424/2-19 "Про розгляд детального плану території" (а.с.14).

На виконання вказаного листа Відділ містобудування та архітектури Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області листом "Про розгляд детального плану" від 14.02.2019 №01/19-37 повторно звернувся до начальника Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області з проханням розглянути та надати висновок щодо погодження детального плану території у термін визначений законодавством, у зв`язку з внесенням доповнень (а.с.16).

Проте, листом від 25.02.2019 № 14-17-0.9-995/2-19 "Про розгляд детального плану території" Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області відмовило в його погодженні та повідомило Відділ містобудування та архітектури Здолбунівської районної державної адміністрації Рівненської області про те, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 06.12.2018 № 209-од Про внесення змін до наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській бласті від 26.08.2015 № 93 земельну ділянку площею 15,0 га (кадастровий номер 5622680600:08:001:0393 ) включено до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності право на які виставляються на земельні торги окремими лотами, а 11.12.2018 наказ № 17-2996/16-18-CГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та нормативної грошової оцінки земельної ділянки яким надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності в оренду площею 15,00 га (кадастровий номер 5622680600:08:001:0393 ) строком на 7 (сім) років, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості шляхом продажу права оренди на земельних тортах (аукціоні), розташованої на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області (а.с.170).

Відповідно до ч. 1 ст. 5 КАС кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси

Отже, правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання її прав, свобод та інтересів.

У ході розгляду справи, судом встановлено, що комунальне підприємство "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради не зверталося до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області з проханням розглянути в межах своїх повноважень "Детальний план території земельної ділянки розташованої за межами населених пунктів на території Богдашівської сільської ради Здолбунівського району для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування (для влаштування кладовища)".

Таким чином, суд враховує, що оскарження в судовому порядку дій, прийнятих на стадії погодження іншими органами певних документів, може звести нанівець дієвість цієї адміністративної процедури та здійснення судового контролю за законністю діяльності відповідних органів. В той час, як завданням суду є не судовий контроль за законністю діяльності чи рішень, а захист прав та інтересів особи, які реально порушено.

З огляду на вищевикладене, позивачем безпідставно оскаржено до суду проміжні дії відповідача щодо іншого органу, які не мають безпосереднього наслідку у вигляді порушення прав та інтересів позивача.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що заявлені в даній частині позовні вимоги до задоволення не підлягають, оскільки, на час розгляду даної справи оспорювані дії відповідача не стосуються прав, свобод та інтересів позивача.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач, як суб`єкт владних повноважень частково обґрунтував обставини щодо правомірності прийнятих ним рішень, а позивач частково довів ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.

Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Оскільки факт наявності у позивача порушеного права знайшов часткове підтвердження у ході розгляду справи, то адміністративний позов слід задовольнити частково.

Відповідно до ч.3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Враховуючи наведене, на користь Комунального підприємства "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради Рівненської області слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області судовий збір у розмірі 1921,00 грн., сплачений згідно платіжного доручення № 39 від 06.03.2019, оригінал якого знаходиться в матеріалах даної адміністративної справи (а.с.4).

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Комунального підприємства "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради (вул. Коротка, 9, м. Здолбунів, Рівненська область, 35705, ЄДРПОУ 37992989) до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області (вул. С. Петлюри, 37, м. Рівне, 33013, ЄДРПОУ 39768252), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Богдашівська сільська рада Здолбунівського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04526561, вул. Тараса Шевченка, 3, с. Богдашів, Здолбунівського району, Рівненської області, 35708) про визнання протиправним та скасування наказу, визнання протиправними дій та зобов`язання вчинення певних дій - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області №2927 від 30.11.2018 "Про втрату чинності наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 15.11.2016 №17-4760/16-16-СГ".

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути користь Комунального підприємства "Здолбунівське" Здолбунівської міської ради Рівненської області (вул. Коротка, 9, м. Здолбунів, Рівненська область, 35705, ЄДРПОУ 37992989) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області (вул. С. Петлюри, 37, м. Рівне, 33013, ЄДРПОУ 39768252) судові витрати у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

У разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 16 липня 2019 року.

Суддя Зозуля Д.П.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2019
Оприлюднено17.07.2019
Номер документу83039198
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/568/19

Постанова від 07.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 16.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 17.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні