Рішення
від 11.07.2019 по справі 904/1703/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.07.2019м. ДніпроСправа № 904/1703/19

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Панни С.П. за участю секретаря судового засідання Кравченко Р.В.

за позовом Комунальне підприємство "ДНІПРОВОДОКАНАЛ" Дніпровської міської ради, м. Дніпро

до Приватне підприємство Фірма "ГРАН-ПРІ", м. Дніпро

про стягнення заборгованості в розмірі 17 609,63 грн.

Представники:

від позивача: Богаєвський О.Г., довіреність від 28.12.2018 №129/11-14

від відповідача: не з`явився

СУТЬ СПОРУ:

Комунальне підприємство "Дніпроводоканал" Дніпровської міської ради звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Приватного підприємства "Гран-При" про стягнення заборгованості в розмірі 17 609,63 грн.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що 04.07.2018р., 23.10.2018р. позивач на підставі Правил приймання та скиду (водовідведення) стічних вод підприємств у систему каналізації м. Дніпропетровська від 19.02.2015р. №129 та положень договору №13278 від 02.03.2018р., з метою контролю якості стічних вод підприємства здійснив відбір разових проб стічних вод відповідача. За результатами відбору проб стічних вод представниками позивача 04.07.2018р. складено акт відбору проб стічних вод від 04.07.2018 і протокол вимірювань показників складу та властивостей стічних вод від 04.07.2018. Відповідно до розрахунку величини плати за скид стічних вод з понаднормативними забрудненнями сума адміністративно-господарської санкції за травень, червень, липень 2018р. склала 7909,61 грн., про що виставлений рахунок № 84744 від 30.09.2018 на суму 7909,61 грн. За результатами відбору стічних вод 23.10.2018р. складено акт від 23.10.2018р. і протокол від 23.10.2018р., проведено розрахунок величини плати за скид стічних вод з понаднормативними забрудненнями за серпень, вересень та жовтень 2018р. та виставлено рахунок № 111552 від 29.12.2018 на суму 9700,02 грн. На вищевказані суми позивачем виставлено відповідачу рахунки, від сплати яких у добровільному порядку останній відмовився.

Ухвалою суду від 14.05.2019р. відкрито провадження у справі та прийнято позовну заяву до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Судове засідання призначено на 04.06.2019р.

У судове засідання,04.06.2019р., представник відповідача не з`явився, відзив на позовну заяву не надав.

Ухвалою суду від 04.06.2019р. розгляд справи відкладено до 18.06.2019р.

Ухвалою суду від 16.06.2019р. розгляд справи відкладено до 11.07.2019р.

У судове засідання, 11.07.2019р., представник відповідача не з`явився, відзив на позовну заяву не надав.

Відповідно до частини першої ст. 202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (ч.3 ст. 202 ГПК України).

Застосовуючи згідно статті 3 ГПК України, статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" при розгляді справи частину 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд зазначає, що право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується обов`язок добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (пункт 35 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії"(Alimentaria Sanders S.A. v. Spain") від 07.07.1989).

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінку сторін, предмет спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції (§ 66 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005р. у справі "Смірнова проти України").

В порядку статті 240 ГПК України, у судовому засіданні 11.07.2018 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши надані документи і матеріали, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги і заперечення, оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

02.03.2018р. між Комунальним підприємством "Дніпроводоканал" Дніпропетровської міської ради, правонаступником якого є Комунальне підприємство "Дніпроводоканал" Дніпровської міської ради, (позивач, водоканал) та приватним підприємством фірма Грант-Прі (відповідач, абонент) укладено договір №13278 на надання послуг з централізованого питного водопостачання і водовідведення, відповідно до п.2.1. якого водоканал зобов`язується надавати абоненту послуги з централізованого питного водопостачання і водовідведення (далі - послуги), а абонент зобов`язується оплачувати послуги в порядку та на умовах, визначених договором і чинним законодавством.

Згідно п.2.2. договору місцем надання послуг водоканалом абоненту є точка розподілу, визначена сторонами в акті визначення точки розподілу та розмежування балансової приналежності каналізаційних мереж (додаток №1 до договору).

Пунктом 9.2. договору визначено, що усі правовідносини, що виникають з договору та неврегульовані ним, регламентуються відповідними нормами законодавства України, зокрема Правилами №190, Інструкцією №37, Правилами №37 тощо, а також застосованими до таких правовідносин звичаями ділового обороту на підставі принципів добросовісності, розумності та справедливості.

Договір набирає чинності з моменту підписання сторонами та скріплення печатками і в частині надання послуг діє до 02.03.2021р., а в частині їх оплати - до повного виконання (п.9.1. договору).

Відповідно до п. 3.18, 3.19 договору, для визначення змісту забруднень у стічних водах використовуються як дані лабораторії водоканалу, так і результати вибіркового контролю, виконаного лабораторіями місцевих органів Держсанепіднагляду, охорони навколишнього природного середовища або іншими лабораторіями акредитованими у даній галузі. Плата за скид понаднормованих забруднень стягується за весь об`єм стічних вод скинутих абонентом протягом календарного місяця, коли було зафіксоване перевищення допустимої концентрації. У випадку повторного встановлення факту перевищення ДК забруднюючих речовин - три календарних місяця (місяця, у якому відібрана проба і було зафіксовано перевищення ДК, та двох попередніх).

04.07.2018р. Співробітниками КП Дніпроводоканал здійснено виїзд для відбору проб за адресою вул. Калинова 4, м.Дніпро, з метою здійснення контролю складу та якості стічних вод Відповідача. За результатами відбору складено акт відбору стічних вод від 04.07.2018р.(а.с.30) копію якого отримано представником Відповідача (директор Крамар Я.В.) та підписано без зауважень.

За результатами лабораторного аналізу (вимірювання) (а.с.29), проведеного лабораторією позивача, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин за показниками: азот амонійний, ортофосфати, БСК-5, що підтверджується результатами вимірювань - протоколом вимірювання показників складу та властивостей стічних вод від 04.07.2018р. (а.с.29-28).

Листом від 13.07.2018 № 7138/24-14 Відповідачу направлено протокол вимірювань показників складу та властивостей стічних вод 04.07.2018р., яким встановлено перевищення. допустимих концентрації таких речовин як азот амонійний, ортофосфати, БСК5, ХСК (а.с.27).

Листом від 20.09.2018 № 10095/2414 Відповідачу направлено розрахунок (а.с.25) величини плати за скид стічних вод з понаднормативним забрудненням за травень, червень, липень 2018.

14.12.2018р. Відповідачу направлено рахунок №84744 від 30.09.2018р. на загальну суму 7909,61 грн.(а.с.40,41)

23.10.2018р. Співробітниками КП Дніпроводоканал здійснено виїзд для відбору проб за адресою вул. Калинова 4, м. Дніпро, з метою здійснення контролю складу та якості стічних вод Відповідача. За результатами відбору складено акт від 23.10.2018р.(а.с.38), копію якого отримано представником Відповідача (директор Крамар Я.В.) та підписано без зауважень.

За результатами лабораторного аналізу (вимірювання) (а.с.37), проведеного лабораторією позивача, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин за показниками: завислі речовини, сухий залишок,хлориди, сульфати азот амонійний, нітрити, ХСК, БСК-5, залізо, ортофосфати, АПАР, жири, що підтверджується результатами вимірювань - протоколом вимірювання показників складу та властивостей стічних вод від 23.10.2018р. (а.с.36-37).

Листом від 30.10.2018 № 11834/2414 Відповідачу направлено протокол вимірювань показників складу та властивостей стічних вод, яким встановлено перевищення допустимих концентрації показників від 23.10.2018р (а.с.35).

На підставі проведеного аналізу позивачем здійснено розрахунок (а.с.33-34) величини плати за скид стічних вод з понаднормативними забрудненнями за серпень, вересень, жовтень 2018р., яка склала 9700,02 грн., який листом від 03.12.2018 № 13376/2414 направлено Відповідачу (а.с.32).

Відповідачу 04.02.2018р. направлено рахунок №111552 від 29.12.2018р. на загальну суму 9700,02 грн. (а.с.42,43).

Станом на час розгляду справи, загальна сума, яка підлягає до стягнення та підтверджується матеріалами, справи становить 17 609,63грн. Відповідач відмовився у добровільному порядку від сплати виставлених йому рахунків.

Суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє природне середовище як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і невикористовувані в економіці в даний період (земля, надра, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.

Статтею 15 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", передбачено, що місцеві ради в межах своєї компетенції, зокрема, забезпечують реалізацію екологічної політики України, здійснюють контроль за додержанням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, а також здійснюють інші повноваження відповідно до цього Закону та інших законів України.

Правовідносини, що виникли між сторонами, врегульовані Законом України "Про питну воду та питне водопостачання", Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, договором від 03.02.2015р. №13382, Правилами приймання та скиду (водовідведення) стічних вод підприємств у систему каналізації м. Дніпропетровська, затверджених рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради №129 від 19.02.2015р.

Відповідно до п.п.5 п. а ст.30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення питань водопостачання, відведення та очищення стічних вод, здійснення контролю за якістю питної води належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території (ст.144 Конституції України).

Рішенням виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 19.02.2015р. №129 затверджено Правила приймання та скиду (водовідведення) стічних вод підприємств у системі каналізації м. Дніпропетровська (далі - Правила №129), якими регламентовано взаємні права та обов`язки КП "Дніпроводоканал" Дніпропетровської міської ради і суб`єктів господарювання.

Рішення виконкому від 19.02.2015р. №129 про затвердження Правил опубліковано в газеті Наше місто 19.03.2015р. Правила №129 розміщені на сайті КП "Дніпроводоканал", тобто належним чином доведені до відома всіх заінтересованих осіб.

Зазначені Правила спрямовані на запобігання порушенням у роботі мереж і споруд каналізації, підвищення ефективності роботи цих споруд і безпеки їх експлуатації та забезпечення охорони навколишнього природного середовища від забруднення скидами стічних вод підприємств (п.1.3.), а також встановлюють вимоги до підприємств, які скидають свої стічні води до міської каналізації, регламентують взаємні права та обов`язки підприємств і Водоканалу, порядок визначення величини плати за скидання стічних вод у міську каналізацію, порядок контролю за виконання цих Правил, відповідальність та засоби впливу за їх порушення (п.1.5).

За п.3.1 Правил №129 відповідальність Водоканалу та підприємств, які користуються послугами міської каналізації, визначається актами чинного законодавства та умовами договору.

Відповідно до п.3.2 Правил №129 підприємство несе відповідальність за якість стічних вод, які скидає у міську каналізаційну мережу.

Згідно п.3.15. договору абонент, на балансі якого знаходяться мережі водовідведення, несе відповідальність за порушення норм щодо кількості та концентрації шкідливих речовин в стічних водах, які скидають до каналізаційних мереж субабоненти, орендарі, суборендарі.

Нарахування проводяться по нормативу плати за очищення 1 куб. м. стічних вод з вмістом забруднень у межах допустимих концентрацій (Нп), обсягом скинутих понаднормативно забруднених стічних вод (Vпз) та коефіцієнтом кратності (Кк), який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень для технологічних процесів очищення стічних вод та екологічного стану водойми (п.3.16. договору).

Згідно п.7.9. Правил №129, що кореспондується із п.3.18. договору, для визначення вмісту забруднень у своїх стічних водах підприємства можуть використовувати як дані лабораторії водоканалу, так і результати вибіркового контролю, виконаного іншими лабораторіями, атестованими у даній галузі. Надалі ці результати підприємства можуть використовувати для з`ясування причин надходження забруднень у міські каналізаційні мережі та усунення порушень.

Відповідно до підпункту 2.1.6. Правил №129 водоканал має право здійснювати позаплановий (в будь-яку годину доби), непогоджений з підприємством заздалегідь, відбір проб для контролю за якістю стічних вод, що скидаються та застосовувати на підставі результатів контролю (при виявленні порушень Правил приймання та умов договору на надання послуг водопостачання та водовідведення) відповідні заходи. Присутність представника підприємства при відборі проб обов`язкова.

Пунктом 7.10. Правил № 129 передбачено, що при відборі проб на випусках стічних вод підприємство повинно забезпечити присутність своїх представників: відповідальну особу за стан каналізаційних мереж, слюсаря для відкриття кришки колодязя та інших.

З метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює відбір разових (контрольних) проб. Ці проби характеризують склад та властивості стічних вод і відповідальність фактичних концентрацій забруднюючих речовин допустимим. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень (пункт 7.11. Правил №129).

За п.11.3. Правил №129 з метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює відбір разових (контрольних) проб. Ці проби характеризують склад та властивості стічних вод і відповідність фактичних концентрацій забруднюючих речовин допустимим. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень.

Відповідно до п.8.6. Правил №129 та п.3.19. договору плата за скид понаднормативних забруднень стягується за весь обсяг стічних вод, скинутих підприємством протягом місяця, в якому було зафіксовано перевищення ДК. У випадку повторного встановлення факту перевищення ДК забруднюючих речовин - три календарних місяця (місяця, у якому відібрана проба і було зафіксовано перевищення ДК, та двох попередніх).

Відповідно до п. 7.23. Правил № 129 підприємство зобов`язане сплатити сформований Водоканалом рахунок у 10-ти денний строк з моменту його отримання.

Відповідно до ст. 174 Господарського кодексу України господарські зобов`язання можуть виникати: безпосередньо з нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність; з господарського договору.

Статтею 175 Господарського кодексу України встановлено - майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених ГК України. Частиною 2 статті 530 Цивільного кодексу України встановлено, якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок не випливає з договору або актів цивільного законодавства.

Згідно ч. 1 ст. 193 ГК України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами. Згідно ч. 1 ст. 901 та ч. 1 ст. 903 Цивільного кодексу України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовник) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Якщо договором передбачено надання послуги за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану послугу у встановленому порядку.

Крім того, згідно ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно п. 2 ст. 218 Господарського кодексу України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання.

У відповідності до ст. 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання.

Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, передбачений договором або законом. Згідно ст. 599 Цивільного кодексу України зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Таким чином, за актом відбору проб стічних вод від 04.07.2018 і протоколу вимірювань показників складу та властивостей стічних вод від 04.07.2018. та за актом відбору проб стічних вод від 23.10.2018 і протоколу вимірювань показників складу та властивостей стічних вод від 23.10.2018 відповідач зобов`язаний сплатити 17 609,63 грн.

Доказів оплати заборгованості в сумі 17609,63 грн. відповідач не надав. Доводи позивача, наведені в обґрунтування позову, належними доказами не спростував.

За таких обставин, позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

З урахуванням положень статті 129 Господарського процесуального кодексу України стягнути з відповідача на користь позивача судовий збір у розмірі 1921,00 грн.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 73, 74, 123, 129, 191, 232, 233, 236-241, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд-

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з приватного підприємства фірма Гранд-Прі (49051, м. Дніпро, вул.Калинова, 4, код ЄДРПОУ 21865431) на користь Комунального підприємства "Дніпроводоканал" Дніпровської міської ради (49101, м. Дніпро, вулиця Троїцька, будинок 21-А, код ЄДРПОУ 03341305) заборгованість у розмірі 17 609,63 грн. та судовий збір у сумі 1921,00 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складення повного тексту судового рішення і може бути оскарженим протягом цього строку до Центрального апеляційного господарського суду.

Повне рішення складено 16.07.2019

Суддя С.П. Панна

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення11.07.2019
Оприлюднено18.07.2019
Номер документу83057949
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/1703/19

Судовий наказ від 06.08.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Рішення від 11.07.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 18.06.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 04.06.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 14.05.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 02.05.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні