Рішення
від 17.07.2019 по справі 340/1472/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/1472/19

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом селянського (фермерського) господарства "Обрій" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби України у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Селянське (фермерське) господарство "Обрій" звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в такій реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1178582/30909344 від 31 травня 2019 року;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 07.05.2019 року.

В обґрунтування своєї позиції позивач посилається на те, що з згідно рішення від 31.05.2019 № 1178582/30909344 відмовлено в реєстрації податкової накладної, на думку позивача, такі дії відповідача є протиправними, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною реєстрацію якої було зупинено.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 червня 2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено до розгляду в судовому засіданні (а.с.1-2).

27.06.2019 (вх.№10616, 10622) та 11.07.2019 (вх. №11308) на адресу Кіровоградського окружного адміністративного суду надійшли відзиви на позовну заяву, в яких зазначено, що відповідачі позовні вимоги не визнають та просять відмовити в їх задоволенні. В обгрунтування своєї позиції зазначили, що відповідачами було виявлено ненадання позивачем відповідних документів та запопоновано позивачу надати пояснення та копії підтверджуючих документів, достатніх для прийняття рішенння про реєстрацію податкової накладної. Проте, надані позивачем пояснення та документи - не усунули виявлене порушення.

08.07.2019 (вх. № 11038) до суду надійшла відповідь на відзив.

08.07.2019 (вх.№11018) представником позивач надано клопотання про розгляд справи без його участі, в якому зазначено, що позовні вимоги підтримуються в повному обсязі.

Представники відповідачів до суду не з`явились, про місце, день та час розгляду справи повідомлялись належним чином. Причина неявки суду не відома.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи селянське (фермерське) господарство "ОБРІЙ" зареєстровано 24.04.2000р., вид діяльності: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, керівником юридичної особи є - ОСОБА_1 .

Відповідно до свідоцтва №200098127 про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб`єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, селянське (фермерське) господарство "ОБРІЙ" зареєстроване платником податку на додану вартість - 25 травня 2000 року, дата реєстрації суб`єктом спеціального режиму оподаткування - 01 січня 2009 року, дата початку дії Спеціального свідоцтва - 04 січня 2013 року.

Судом встановлено, що відповідно до договору складського зберігання зерна №13366/к від 16 серпня 2018 року, що укладений між ТОВ "Катеринопільський елеватор" та СФГ "ОБРІЙ" позивач передав на зберігання соняшник, кількість та вага якого складає 150 тонн. (а.с.37-40).

Відповідно до договору поставки №13367/к від 16 серпня 2018 року, що укладений між ТОВ "Катеринопільський елеватор" та СФГ "ОБРІЙ" позивач передав у власність ТОВ "Катеринопільський елеватор" 150 тонн соняшнику врожаю 2018 року (а.с.41-43).

Відповідно до договору поставки №13630/к від 28 серпня 2018 року, що укладений між ТОВ "Катеринопільський елеватор" та СФГ "ОБРІЙ" позивач передав у власність ТОВ "Катеринопільський елеватор" 30 тонн соняшнику (а.с.44-46).

Згідно договору поставки №17008/к/к від 07 травня 2019 року, що укладений між ТОВ "Катеринопільський елеватор" та СФГ "ОБРІЙ" позивач передав у власність ТОВ "Катеринопільський елеватор" 100 тонн соняшнику врожаю 2018 року (а.с.47-50).

Відповідно до товарно-транспортної накладної № 01 від 29 серпня 2018р. фактично доставлено на ТОВ "Катеринопільський елеватор" соняшник у загальній кількості 17180 кг, згідно товарно-транспортної накладної № 02 від 29 серпня 2018р. доставлено на ТОВ "Катеринопільський елеватор" соняшник у загальній кількості 20200 кг, згідно товарно-транспортної накладної № 03 від 29 серпня 2018р. доставлено на ТОВ "Катеринопільський елеватор" соняшник у загальній кількості 27700 кг, згідно товарно-транспортної накладної №152001 від 30 серпня 2018р. позивач доставив на ТОВ "Катеринопільський елеватор" соняшник у загальній кількості 28940 кг, згідно товарно-транспортної накладної № 04 від 30 серпня 2018р. доставлено на ТОВ "Катеринопільський елеватор" соняшник у загальній кількості 21380 кг (а.с.51-64).

Факт надходження коштів від ТОВ "Катеринопільський елеватор" на рахунок позивача за поставлений товар (соняшник) підтверджується банківською випискою Кіровоградського обласного АТ "Ощадбанк" від 10.05.2019 (а.с.67).

Факт вирощування позивачем товарної сільськогосподарської продукції (соняшнику) підтверджується звітом про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2018р. (№4-сг) та звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду (29-сг) (а.с.23-36).

Селянське (фермерське) господарство "ОБРІЙ" відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в установлені терміни склав податкову накладну та надіслав її в електронній формі для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних у встановленому порядку.

Першу частину соняшнику вагою 28,94 тонни було реалізовано позивачем на ТОВ "Катеринопільський елеватор" на загальну суму 283283,94 грн і податкову накладну на постачання соняшника вагою 28,94 тонни було зареєстровано відповідачами без зупинення її реєстрації, решту частину соняшника вагою 79,14 тонни на загальну суму 903828,50 грн було реалізовано позивачем на ТОВ "Катеринопільський елеватор" 07 травня 2019 року згідно з умовами договору поставки №17008/к від 07.05.2019р.

Селянським (фермерським) господарством Обрій складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 07.05.2019 та направлено до Єдиного реєстру податкових накладних.

Вказана податкова накладна доставлена до Державної фіскальної служби України 22.05.2019, документ прийнято, реєстрацію зупинено, що підтверджено відповідною квитанцією (а.с. 69).

Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 07.05.2019 № 1 в єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1005 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/ або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Судом встановлено, що на виконання п. 201.16 ст. 201 ПКУ селянським (фермерським) господарством Обрій було направлено на адресу Новоукраїнської ОДПІ ГУ ДФС (Новомиргородаьске відділення) повідомлення № 1 від 30.05.2019 (а.с.71) про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

У відповідь на вищевказане повідомлення було отримано Рішення № 1178582/30909344 від 31.05.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, підставою якого є ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (а.с.73-74).

Не погоджуючись з такими діями відповідача позивач і звернувся з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до пп.пп. 16.1.2,16.1.3, п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.п. 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

З 01.01.2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон № 1797-VIII від 21.12.2016р.).

У свою чергу, відповідно до п. 74.2 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з положеннями п. 20.2 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Згідно з п.п. 201.16.1 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Згідно з положеннями п.п. 201.16.2 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п.п. 201.16.3. ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкової накладної №1 від 07.05.2019 була зупинена із позначкою: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 22.10.2018 № 2 в єдиному реєстрі податкових накладних зепинена. Обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії докумнетів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової наладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 6 Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями, зокрема (п. 1): обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У той же час, відповідно до Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений наказом МФУ 13 червня 2017 року № 567, селянським (фермерським) господарством Обрій подані пояснення і документи, копії яких додані до матеріалів справи.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням комісії ДФС від 31.05.2019 №1178582/30909344 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 07.05.2019. Підставою даного рішення зазначено неподання платником податку копій документів (первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і трпаспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявностіпевних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Однак суд зазначає, що відповідач по справі, обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, не встановивши істотні умови договору поставки.

Крім того, суд зазначає, що сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладання договорів між позивачем та ТОВ Катеринопільський елеватор , на виконання вимог якого складено спірну податкову накладну.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вище зазначене, а також те, що відповідачем по справі не надано відзиву на позовну заяву та норму ч. 4 ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України, де зазначено, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову. За даних обставин, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає до задоволення.

Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення ДФС України №1178582/30909344 від 31.05.2019 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (із змінами; далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Відтак, оскільки рішення Комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної №1178582/30909344 від 31.05.2019 підлягає скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 07.05.2019.

У зв`язку з викладеним, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, суд присуджує на користь позивача всі здійснені, документально підтверджені, витрати по сплаті судового збору у розмірі 4180,00 грн. з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача (а.с.3, 4).

Керуючись ст.,ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

В и р і ш и в

Адміністративний позов селянського (фермерського) господарства Обрій (код ЄДРПОУ 30909344, 26032, Кіровоградська область, Новомиргородський район, с. Кам`янка, провул. Чапаєва, 19 ) до Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м.Київ, пл. Львівська,8), Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (вул.Велика Перспективна, 55, м.Кропивницький, 25006, код ЄДРПОУ 39393501) про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в такій реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1178582/30909344 від 31 травня 2019 року.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 07.05.2019 року.

Присудити на користь селянського (фермерського) господарства Обрій з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судовий збір у сумі 4180,00 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. Притула

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2019
Оприлюднено18.07.2019
Номер документу83067086
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/1472/19

Ухвала від 19.01.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 25.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 25.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 13.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні