Рішення
від 09.07.2019 по справі 915/1537/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2019 року Справа № 915/1537/19

м.Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області, у складі судді Мавродієвої М.В. ,

за участю:

секретаря судового засідання Берко О.В.,

представника позивача: Войтенкової І.О., дов.№13 від 04.04.2019,

представника відповідачів: не з`явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом : Миколаївського обласного територіального відділення

Антимонопольного комітету України

(54001, м.Миколаїв, вул.Адміральська, 27/1; ідент.код 22440366) ,

до відповідача : Товариства з обмеженою відповідальністю «Дельта-Ойл»

(54048, м.Миколаїв, просп.Центральний, буд.93/Д, оф.509; ідент.код 36317323) ,

про : стягнення штрафу та пені у розмірі 361760,00 грн.

Згідно заяви №64-02/1170 від 01.07.2019 про стягнення штрафу та пені у розмірі 480080,00 грн,-

в с т а н о в и в:

Миколаївське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулось до Господарського суду Миколаївської області з позовною заявою, в якій просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Дельта-Ойл 272000,00 грн штрафу, накладеного на відповідача рішенням адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України №28-ріш від 26.12.2018, та 89760,00 грн пені, нарахованої відповідно до ч.5 ст.56 Закону України Про захист економічної конкуренції за прострочення сплати штрафу.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що за результатами розгляду справи №2-26.206/3-2018 адміністративною колегією Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України було прийнято рішення №28-ріш від 26.12.2018, яким притягнуто відповідача до відповідальності за вчинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених п.1 ст.50, п.4 ч.2 ст.6 Закону України Про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів), та на відповідача накладено штраф на загальну суму 272000,00 грн.

Позивач вказує, що рішення адміністративно колегії було надіслано на адресу відповідача супровідним листом №64-02/12 від 08.01.2019, вказаний лист не було отримано відповідачем, про що свідчить конверт із відміткою за закінченням терміну зберігання , в зв`язку з чим інформація про прийняте рішення була оприлюднена в офіційному друкованому виданні Кабінету Міністрів України - газета Урядовий кур`єр випуск №40 від 28.02.2019, а тому позивач стверджує, що штраф мав бути сплачений у період з 11.03.2019 по 11.05.2019 включно.

Позивач зазначає, що на теперішній час його рішення є чинним, оскільки в судовому порядку його не було скасовано чи визнано недійсним, та, в силу приписів закону підлягає обов`язковому виконанню. Посилаючись на приписи ст.56 Закону України Про захист економічної конкуренції та на те, що у позивача, на день подання позову, відсутня інформація про сплату відповідачем суми штрафу, позивачем також було нараховано пеню у сумі 89760,00 грн.

Ухвалою суду від 10.06.2019 було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу визначено розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання у справі призначено на 02.07.2019.

02.07.2019 від позивача до суду надійшла заява №64-02/1170 від 01.07.2019 про збільшення позовних вимог, в якій останній просить стягнути з відповідача крім 272000,00 грн штрафу та 89760,00 грн пені, додатково 118320,00 грн пені, донарахованої позивачем в період з дня реєстрації позову до дати призначення судового засіданні у даній справі.

Відповідно до п.2) ч.2 ст.46 ГПК України крім прав та обов`язків, визначених у ст.42 цього Кодексу, позивач вправі збільшити або зменшити розмір позовних вимог - до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Враховуючи, що відповідно до п.2) ч.2 ст.46 ГПК України, позивач скористався своїм правом збільшити розмір позовних вимог до закінчення підготовчого засідання, судом розглядаються позовні вимоги викладені в заяві №64-02/1170 від 01.07.2019 про стягнення з відповідача 272000,00 грн штрафу та 208080,00 грн пені.

Ухвалою суду від 02.07.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 09.07.2019.

Відповідач не скористався наданим йому ч.ч.1, 2, 4 ст.161 ГПК України правом на подання відзиву на позовну заяву.

Відповідно до ч.9 ст.165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідач явку повноважного представника у судове засідання 09.07.2019 не забезпечив, відзиву по суті позовної заяви до суду не надав, вимоги та доводи позивача не спростував, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник позивача у судовому засіданні 09.07.2019 підтримував доводи, викладені у позові з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог.

Господарським судом також враховано, що явка представників сторін не визнавалась судом обов`язковою.

Відповідно до п.2 ч.3 ст.202 ГПК України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомленні про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника у разі, зокрема повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки.

Враховуючи викладене суд дійшов висновку про достатність у матеріалах справи документальних доказів для вирішення спору по суті за відсутності представника відповідача.

У судовому засіданні 09.07.2019 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши усі подані у справу докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд встановив наступне.

Рішенням адміністративної колегії Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України №28-ріш від 26.12.2018 у справі №2-26.206/3-2018 (далі - Рішення адміністративної колегії, відділення) (а.с.10-18) Товариства з обмеженою відповідальністю Дельта-Ойл (далі - відповідач, товариство) притягнуто до відповідальності за вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених п.1 ст.50, п.4 ч.2 ст.6 Закону України Про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів), та пунктами 2, 5 резолютивної частини Рішення адміністративної колегії на відповідача накладено штраф на загальну суму 272000,00 грн.

Рішення адміністративної колегії було надіслано поштовим відправленням №5400135284960 (а.с.20) на адресу відповідача супровідним листом №64-02/12 від 08.01.2019 (а.с.19). Вказаний лист відповідачем не було отримано, про що свідчить конверт із відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.20), в зв`язку з чим інформація про прийняте рішення була оприлюднена позивачем в офіційному друкованому виданні Кабінету Міністрів України - газета Урядовий кур`єр випуск №40 від 28.02.2019 (а.с.21).

Позивач вказує, що в судовому порядку рішення скасовано чи визнано недійсним не було, на теперішній час воно є чинним.

Позивач стверджує, що штраф відповідачем не було сплачено в строки, визначені Законом України «Про захист економічної конкуренції» , та станом на день подання позову у відділення відсутня інформація щодо сплати відповідачем штрафу.

Відділенням було нараховано 208080,00 грн пені за 51 день прострочення сплати відповідачем 272000,00 грн штрафу, які позивач просить стягнути з товариства.

Станом на дату подання позову, 272000,00 грн штрафу та 208080,00 грн пені відповідачем не сплачено, що зумовило звернення відділення до суду з даним позовом.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши усі подані у справу докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд встановив наступне.

Частиною 2 ст.56 Закону України Про захист економічної конкуренції та ст.22 Закону України Про Антимонопольний комітет України встановлено, що рішення органів Антимонопольного комітету України є обов`язковими до виконання .

Згідно положень ст.25 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб`єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв`язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду, в тому числі про зобов`язання виконати рішення органів Антимонопольного комітету України та стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені .

Рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.

У разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема, внаслідок: відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб`єкта господарювання , органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою; рішення , розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України "Голос України", газета Кабінету Міністрів України "Урядовий кур`єр" , "Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача) (ч.1 ст.56 Закону України Про захист економічної конкуренції ).

Рішення адміністративної колегії було надіслано поштовим відправленням на адресу відповідача супровідним листом. Вказаний лист відповідачем не було отримано, про що свідчить конверт із відміткою за закінченням терміну зберігання , в зв`язку з чим інформація про прийняте рішення була оприлюднена позивачем в офіційному друкованому виданні Кабінету Міністрів України - газета Урядовий кур`єр випуск №40 від 28.02.2019 , а тому, суд погоджується з доводами позивача, що Рішення адміністративної колегії вважається врученим відповідачу 10.03.2019 .

Позивач вказує, що в судовому порядку Рішення адміністративної колегії скасовано чи визнано недійсним не було, на теперішній час воно є чинним.

Відповідачем доказів оскарження товариством рішення адміністративної колегії у судовому порядку не надано.

Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу .

Таким чином, суд вважає, що штраф мав бути сплачений відповідачем у період з 11.03.2019 по 11.05.2019 включно.

Відповідно до ч.8 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» протягом п`яти днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу .

Відповідно до ч.5 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу .

Так як відповідачем штраф сплачено не було, то позивачем згідно розрахунку стягуваної суми здійснено нарахування пені у розмірі 1,5% від суми штрафу 272000,00 грн за кожний день прострочення, а саме за період з 12.05.2019 по 02.06.2019 включно (22 дні) - період з наступного дня після спливу встановленого законом строку для сплати штрафу до дня складання даного позову, та за період з 03.06.2019 по 01.07.2019 включно (29 днів) - період з дня реєстрації позову до дати призначення підготовчого засідання по даній справі .

Розмір нарахованої пені становить 208080,00 грн (272000,00 грн х 1,5% х 51 день).

Згідно ч.ч.7, 9 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку . Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету .

Згідно ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Будь-яких доказів того, що відповідач в судовому порядку скасував чи визнав недійсним Рішення адміністративної колегії, та належним чином і в повному обсязі сплатив штраф на виконання Рішення адміністративної колегії та пеню, останній, у порушення приписів ст.74 ГПК України, суду не надав, тобто не довів безпідставність позовних вимог, тоді як надані позивачем докази, як зазначалось вище, навпаки, підтверджують наявність вказаної у позові заборгованості, а відтак і обґрунтованість позовних вимог.

За таких обставин, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст.129 ГПК України, у разі задоволення позову, судовий збір підлягає покладенню на відповідача.

Керуючись ст.ст.73, 74, 76-79, 91, 210, 220, 232, 233, 238, 240, 241 ГПК України, суд,-

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Дельта-Ойл» (54048, м.Миколаїв, просп.Центральний, буд.93/Д, оф.509; ідент.код 36317323) на користь Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (54001, м.Миколаїв, вул.Адміральська, буд.27/1; ідент.код 22440366) до загального фонду Державного бюджету України на рахунок, відкритий в Управлінні Держказначейства України за місцем знаходженням платника податків за ККДБ 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції« (банк отримувача - (ГУДКСУ) Казначейство України, МФО банку 899998, р/р31118106014006, отримувач - УК у м.Миколаїв /Центральний район/ ЄДРПОУ 37992781) 272000,00 грн штрафу та 208080,00 грн пені.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Дельта-Ойл» (54048, м.Миколаїв, просп.Центральний, буд.93/Д, оф.509; ідент.код 36317323) на користь Миколаївського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (54001, м.Миколаїв, вул.Адміральська, буд.27/1; ідент.код 22440366; р/р35212019004742, банк платника - Державна казначейська служба України, м.Київ, код банку - 820172, код ЄДРПОУ 22440366) 7201,20 грн судового збору.

4. Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду, у відповідності до ст.241 Господарського процесуального кодексу України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно ч.1 ст.254 Господарського процесуального кодексу України, учасники справи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов`язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції.

Згідно ч.ч.1, 2 ст.256 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Згідно ст.257 Господарського процесуального кодексу України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до пп.17.5) п.17) ч.1 Розділу XI «Перехідні положення» Господарського процесуального кодексу України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повне судове рішення складено 18 липня 2019 року.

Суддя М.В. Мавродієва

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення09.07.2019
Оприлюднено19.07.2019
Номер документу83086417
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/1537/19

Судовий наказ від 12.08.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Судовий наказ від 12.08.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Рішення від 09.07.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 02.07.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 10.06.2019

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні