Рішення
від 17.07.2019 по справі 620/1314/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 липня 2019 року Чернігів Справа № 620/1314/19

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу

за позовомЗаступника керівника Менської місцевої прокуратури в інтересах держави до треті особиІванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області Департамент патрульної служби Дошкільний навчальний заклад ''Веселковий'' Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області Іванівська ЗОШ 1-3 ст. Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області провизнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, У С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Менської місцевої прокуратури в інтересах держави звернувся до суду з позовом до Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача - Департамент патрульної поліції, треті особи, що не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Дошкільний навчальний заклад ''Веселковий'' Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області та Іванівська ЗОШ 1-3 ступенів Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області, в якому просить визнати протиправною бездіяльність Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області в частині забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на прилеглій до навчальних закладів території, зобов`язавши вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до навчальних закладів території, а саме обладнати територію, прилеглу до:

1) Іванівської ЗОШ 1-3 ст. Іванівської сільської ради біля навчального закладу необхідно встановити пішоходний перехід та 4 дорожні знаки 5.35.1 та 5.35.2, під дорожніми знаками 1.33 «Діти» необхідно встановити 2 дорожні знаки 7.2.1 «Зона дії» , на відстані 15-20 м від пішоходного переходу з обох сторін необхідно встановити лежачі поліцейські, також необхідно встановити 2 дорожні знаки 3.29 «обмеження максимальної швидкості 40 км/год.» ;

2) Дошкільного навчального закладу Іванівської сільської ради «Веселковий» біля дошкільного навчального закладу необхідно встановити пішоходний перехід та 4 дорожні знаки 5.35,1 та 5.35.2, необхідно встановити 2 дорожні знаки 1.33 «Діти» та під цими дорожніми знаками необхідно встановити 2 дорожні знаки 7.2.1 «Зона дії» , на відстані 15-20 м від пішоходного переходу з обох сторін необхідно встановити лежачі поліцейські, також необхідно встановити 2 дорожні знаки 3.29 «обмеження максимальної швидкості 40 км/год.» .

Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено, що 20.03.2019 інспектором Управління патрульної поліції в Чернігівській області Департаменту патрульної поліції спільно із начальником СРПП № 2 Семенівського ВП Новгород-Сіверського ВП ГУНП в Чернігівській області та Іванівським сільським головою проведено обстеження вулично-шляхової мережі в АДРЕСА_1 . Іванівка по вул АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 /а та по вул. АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , Чернігівська область, біля Іванівської ЗОШ 1-3 ст., с. Іванівка та Іванівського ДНЗ «Веселковий» с. Іванівка, за результатами чого складено Акти обстеження ділянок вулично-шляхової мережі, в яких зафіксовано порушення вимог законодавства про дорожній рух, а саме: біля Іванівської ЗОШ 1-3 ст. Іванівської сільської ради: біля навчального закладу не встановлено пішохідний перехід та 4 дорожні знаки 5.35.1 та 5.35.2; під дорожніми знаками 1.33 «Діти» не встановлено 2 дорожні знаки 7.2.1 «Зона дії» ; на відстані 15-20 м від пішоходного переходу з обох сторін не встановлено лежачі поліцейські; не встановлено 2 дорожні знаки 3.29 «обмеження максимальної швидкості 40 км/год» . Біля дошкільного навчального закладу Іванівського ДНЗ «Веселковий» встановлено наступні порушення вимог безпеки дорожнього руху: не встановлено пішохідний перехід та 4 дорожні знаки 5.35.1 та 5.35.2; не встановлено 2 дорожні знаки 1.33 «Діти» та не встановлено 2 дорожні знаки 7.2.1 «Зона дії» ; на відстані 15-20 м. від пішоходного переходу з обох сторін не встановлено лежачі поліцейські; не встановлено 2 дорожні знаки 3.29 «обмеження максимальної швидкості 40 км/год» . Встановлені недоліки негативно впливають на безпеку дорожнього руху транспорту та пішоходів, насамперед дітей, в с. Іванівка Семенівського району Чернігівської області. Вважає, що відповідачем не виконано покладені на нього законодавством повноваження, не вжито необхідних дій для забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на територіях, прилеглих до Іванівської ЗОШ 1-3 ст. та Іванівського ДНЗ «Веселковий» , чим допущено протиправну бездіяльність.

Ухвалою суду від 20.05.2019 відкрито провадження у справі, призначено останню до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи та надано відповідачу 15-денний строк, з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, для подання відзиву на позов або заяви про визнання позову.

Відповідачем, у встановлений судом строк, відзиву на позов не подано.

Треті особи правом подання письмових пояснень щодо позову або відзиву не скористались.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Так, судом встановлено, що 20.03.2019 інспектором Управління патрульної поліції в Чернігівській області Департаменту патрульної поліції спільно із начальником СРПП № 2 Семенівського ВП Новгород-Сіверського ВП ГУНП в Чернігівській області та Іванівським сільським головою проведено обстеження вулично-шляхової мережі в АДРЕСА_1 . Іванівка по вул АДРЕСА_7 Нова, АДРЕСА_3 /а та по вул. Молодіжна, АДРЕСА_5 , АДРЕСА_1 . Іванівка, Семенівський район, Чернігівська область, біля Іванівської ЗОШ 1-3 ст., с. Іванівка та Іванівського ДНЗ «Веселковий» с. Іванівка, за результатами чого складено Акти обстеження ділянок вулично-шляхової мережі, в яких зафіксовано порушення вимог законодавства про дорожній рух, а саме: біля Іванівської ЗОШ 1-3 ст. Іванівської сільської ради: біля навчального закладу не встановлено пішохідний перехід та 4 дорожні знаки 5.35.1 та 5.35.2; під дорожніми знаками 1.33 «Діти» не встановлено 2 дорожні знаки 7.2.1 «Зона дії» ; на відстані 15-20 м від пішоходного переходу з обох сторін не встановлено лежачі поліцейські; не встановлено 2 дорожні знаки 3.29 «обмеження максимальної швидкості 40 км/год» . Біля дошкільного навчального закладу Іванівського ДНЗ «Веселковий» встановлено наступні порушення вимог безпеки дорожнього руху: не встановлено пішохідний перехід та 4 дорожні знаки 5.35.1 та 5.35.2; не встановлено 2 дорожні знаки 1.33 «Діти» та не встановлено 2 дорожні знаки 7.2.1 «Зона дії» ; на відстані 15-20 м. від пішоходного переходу з обох сторін не встановлено лежачі поліцейські; не встановлено 2 дорожні знаки 3.29 «обмеження максимальної швидкості 40 км/год» .

За результатами перевірки начальником СРПП № 2 Семенівського ВП внесено припис Іванівському сільському голові з вимогою усунути вказані порушення, однак припис на даний час не виконано.

Листом Семенівського ВП Новгород-Сіверського ВП ГУНП в Чернігівській області № 1818/124/47.1-2019 від 23.04.2019 інформовано відділ про те, що станом на 21.04.2019 зафіксовані у приписі порушення вимог безпеки дорожнього руху не усунуто, у зв`язку з відсутністю коштів у сільському бюджеті.

Вказане підтверджується і листом Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області 111 від 22.04.2019, у якому зазначено про те, що територія, прилегла до навчальних закладів по АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 та по АДРЕСА_5 , перебуває у комунальній власності Іванівської сільської ради, зазначені порушення на даний час не можуть бути усунуті, у зв`язку з відсутністю коштів. Вказане питання не виносилось на розгляд сесії сільської ради.

Так, власником автомобільних доріг по АДРЕСА_8 . Нова та по вул. Молодіжна у с. Іванівка, є Іванівська сільська рада Семенівського району Чернігівської області.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.

Згідно з частиною 3 статті 23 Закону України від 14.10.2014 № 1697-VII Про прокуратуру прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Враховуючи відсутність органу, який здійснює повноваження держави у спірних правовідносинах (тобто з контролю за діяльністю місцевих рад на вказаному напрямку), вбачаються підстави для здійснення органом прокуратури представництва в суді законних інтересів держави.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 16 Закону України від 08.09.2005 № 2862-IV Про автомобільні дороги (далі - Закон № 2862-IV) встановлено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Згідно зі статтею 19 Закону № 2862-IV основними обов`язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.

Статтею 31 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що одним із повноважень селищної ради є організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту шляхів місцевого значення.

Відповідно до статті 7 Закону України від 30.06.1993 № 3353-XII Про дорожній рух до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, зокрема, організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об`єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

У свою чергу, пунктом 2 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 № 198 встановлено, що ремонт і утримання дорожніх об`єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, - відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.

Відповідно до пункту 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2012 № 54 дорожні знаки - це вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.

Відповідно до п.п. 3.29 п. 2 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених Постановою Кабінету Міністрів №1306 від 10.10.2001, та п. 10.5.25 ДСТУ 4100-2002 Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування знак 3.29 Обмеження максимальної швидкості повинен застосовуватись для заборонити руху всіх транспортних засобів з більшою швидкістю, ніж зазначено на знаку, у разі потреби введення на ділянці дороги іншої максимальної швидкості, ніж на попередній ділянці.

На дорогах мінімальна межа обмеження швидкості не повинна бути нижче ніж 40 км/год, крім випадків, коли обмеження вводиться на ділянках із слизьким покриттям (ожеледиця, сніговий накат).

У разі обмеження швидкості руху на небезпечних ділянках дороги (населені пункти, небезпечні повороти, ділянки з обмеженою видимістю, місця звуження дороги тощо) зона дії знаку повинна визначатись довжиною небезпечної ділянки.

Оскільки зона дії знаку 3.29 поширюється до перехрестя, то в разі потреби обмеження швидкості руху на небезпечній ділянці за перехрестям, необхідно повторно встановлювати знак 3.29.

Якщо обмеження максимальної швидкості, що його вводять на даній ділянці дороги, більш ніж на 20 км/год змінює її значення проти дозволеної швидкості руху на попередній ділянці, необхідно використовувати ступінчасте обмеження швидкості з кроком не більше ніж 20 км/год послідовним встановленням знаків 3.29, розміщених один від одного на відстані від 100 до 150 м.

Зона дії знаків 3.1-3.15, 3.19-3.21, 3.25, 3.27, 3.29, 3.33-3.37 - від місця встановлення до найближчого перехрестя за ним, а в населених пунктах, де немає перехресть, - до кінця населеного пункту. Дія знаків не переривається в місцях виїзду з прилеглих до дороги територій і в місцях перехрещення (прилягання) з польовими, лісовими та іншими дорогами без покриття, перед якими не встановлено знаки пріоритету.

Згідно пп. 5.35.1-5.35.2 п. 5 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених Постановою Кабінету Міністрів №1306 від 10.10.2001, та п. 10.7.33 ДСТУ 4100-2002 Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування знак 5.35.1 встановлюється праворуч від дороги на ближній межі переходу, а знак 5.35.2 - ліворуч від дороги на дальній межі переходу. У випадку відсутності на переході розмітки 1.14.1-1.14.3 знаки 5.35.1 та 5.35.2 повинні бути установлені так, щоб знак 5.35.1 розміщувався на ближній межі переходу, а знак 5.35.2 - на дальній, при цьому ширина переходу не повинна бути менш, ніж 4 м. Наближаючись до дорожніх знаків 5.35.1 та 5.35.2 («Пішоходний перехід» ), водій зобов`язаний зменшити швидкість і, можливо, зупинитися при виникненні небезпеки чи перешкод для руху пішоходів, які проходять проїзну частину дороги.

У п. 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №54 від 14.02.2012, зазначено, що дорожні знаки - це вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.

Дорожній знак 7.2.1 «Зона дії» указує довжину небезпечної ділянки, позначеної попереджувальними знаками, або зону дії забороннних та інфомаційно-вказівних знаків. Табличка розміщується безпосередньо під знаками, з якими вона застосовується.

Отже відповідачем, всупереч вимог чинного законодавства України, не вчинено дій, спрямованих на вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на територіях, прилеглих до Іванівської ЗОШ 1-3 ст. та Іванівського ДНЗ «Веселковий» , чим допущено протиправну бездіяльність.

Як встановлено судом вище, листом Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області 111 від 22.04.2019, повідомлено, що територія, прилегла до навчальних закладів по АДРЕСА_3 та по АДРЕСА_5 , перебуває у комунальній власності Іванівської сільської ради, зазначені порушення не можуть бути усунуті, у зв`язку з відсутністю коштів. Вказане питання не виносилось на розгляд сесії сільської ради.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, відповідач відзив на позов не надав, що, відповідно до ч. 4 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України суд кваліфікую як визнання позову відповідачем.

У свою чергу суд вважає за необхідне зазначити, що визнання позову відповідачем - це одностороннє вільне волевиявлення відповідача, спрямоване на припинення спору з позивачем. Визнати позов може відповідач або його уповноважений представник.

Враховуючи той факт, що відповідачем не вчинено дій, спрямованих на вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на територіях, прилеглих до Іванівської ЗОШ 1-3 ст. та Іванівського ДНЗ «Веселковий» , а саме не вжила заходів щодо обладнання територій дорожніми знаками 5.35.1, 5.35.2 «Пішоходпий перехід» , 7.2.1 «Зона дії» , 3.29 «Обмеження максимальної швидкості 40 км/год.» , не встановлено лежачих поліцейських, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Керуючись статтями 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Заступника керівника Менської місцевої прокуратури в інтересах держави до Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області в частині забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів та пішоходів на територіях, прилеглих до Іванівської ЗОШ 1-3 ст. Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області та Іванівського дошкільного навчального закладу «Веселковий» Іванівської сільської ради Семенівського району Чернігівської області.

Зобов`язати Іванівську сільську раду Семенівського району Чернігівської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до навчальних закладів території, а саме обладнати територію, прилеглу до:

1) Іванівської ЗОШ 1-3 ст. Іванівської сільської ради біля навчального закладу необхідно встановити пішоходний перехід та 4 дорожні знаки 5.35.1 та 5.35.2, під дорожніми знаками 1.33 «Діти» необхідно встановити 2 дорожні знаки 7.2.1 «Зона дії» , на відстані 15-20 м від пішоходного переходу з обох сторін необхідно встановити лежачі поліцейські, також необхідно встановити 2 дорожні знаки 3.29 «обмеження максимальної швидкості 40 км/год.» ;

2) Дошкільного навчального закладу Іванівської сільської ради «Веселковий» біля дошкільного навчального закладу необхідно встановити пішоходний перехід та 4 дорожні знаки 5.35,1 та 5.35.2, необхідно встановити 2 дорожні знаки 1.33 «Діти» та під цими дорожніми знаками необхідно встановити 2 дорожні знаки 7.2.1 «Зона дії» , на відстані 15-20 м від пішоходного переходу з обох сторін необхідно встановити лежачі поліцейські, також необхідно встановити 2 дорожні знаки 3.29 «обмеження максимальної швидкості 40 км/год.» .

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач: Заступник керівника Менської місцевої прокуратури в інтересах держави, вул. Чернігівський шлях, 9, м. Мена, Менський район, Чернігівська область, 15600, код ЄДРПОУ 02910114.

Відповідач: Іванівська сільська рада Семенівського району Чернігівської області, вул. Нова, с. Іванівка, Семенівський район, Чернігівська область, 15432, код ЄДРПОУ 04412722.

Дата складення повного рішення суду - 17.07.2019.

Суддя Ю. О. Скалозуб

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2019
Оприлюднено19.07.2019
Номер документу83101928
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/1314/19

Рішення від 17.07.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні