Рішення
від 04.07.2019 по справі 640/3788/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 липня 2019 року № 640/3788/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Мазур А.С. при секретарі судового засідання Узерчук О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:

за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві до третя особа Комунального підприємства "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу" в особі державного реєстратора Прошкіна Олександра Васильовича Товариство з обмеженою відповідальністю "Консалтингова компанія "Фонд Регіональних ресурсів" про зобов`язання вчинити дії

за участі представників сторін:

від позивача - не з`явились

від відповідача - не з`явились

від третьої особи - Яворська Г.І.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві із позовом до Комунального підприємства "Реєстраційний центр реєстрації нерухомості та бізнесу" в особі державного реєстратора Прошкіна Олександра Васильовича, в якому просив суд відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи Публічного акціонерного товариства "Спеціалізоване управління протизсувних підземних робіт".

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.03.2019 відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, відповідачем 05.12.2018 внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №10701110027030905 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Публічного акціонерного товариства "Спеціалізоване управління протизсувних підземних робіт". Позивач вважає, що державним реєстратором грубо порушено порядок проведення державної реєстрації та безпідставно прийнято рішення про державну реєстрацію припинення юридичної особи без отримання у фіскального органу повідомлення за формою №27-ОПП. У зв`язку з викладеним, позивач звернувся до відповідача із запереченнями проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, однак всупереч вказаних обставин, відповідач, ігноруючи факт наявного непогашеного податкового боргу перед державою у сумі 1 485 455, 11 грн. та наявність відкритих виконавчих проваджень прийняв оскаржуване рішення.

Відповідач у встановлений судом строк відзиву на позовну заяву не подав. Уповноваженого представника у судове засідання не направив, хоча про час, день і місце судового засідання був повідомлений належним чином. У зв`язку з викладеним, суд на підставі вимог ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України розглядає справу за наявними в ній матеріалами.

Так, третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет позову на стороні позивача у своїх поясненнях зазначено, що останній є кредитором Публічного акціонерного товариства "Спеціалізоване управління протизсувних підземних робіт", щодо якого в останнього є непогашена заборгованість та відкрито виконавчі провадження, що в свою чергу, є підставою для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

29.02.2016 позивач листом №1626552702284 в порядку інформаційної взаємодії, звернувся до Головного територіального управління юстиції в м. Києві із повідомленням про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та листом №162655850069 про наявність боргу зі сплати єдиного внеску і про неможливість проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Як вбачається з матеріалів справи, акціонерами Публічного акціонерного товариства "Спеціалізоване управління протизсувних підземних робіт" було прийнято рішення про відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідаційної комісії на чолі з позивачем - ОСОБА_1 , у складі членів комісії: ОСОБА_2., ОСОБА_3.

Відомості про відкриття ліквідаційної процедури внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис №10701100022030905 державним реєстратором Хаустовою М.Є.

05.12.2018 відповідачем внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за №10701110027030905 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Публічного акціонерного товариства "Спеціалізоване управління протизсувних підземних робіт".

Вважаючи внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про припинення юридичної особи протиправним, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників справи, проаналізувавши приписи норм матеріального та процесуального права, суд зазначає наступне.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців врегульовані Конституцією України, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Відповідно до пункту 11 частини першої статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" підставами для відмови у державній реєстрації є: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство; 12) статут товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю поданий зі змінами, прийнятими без врахування голосів, які припадають на частку померлого учасника товариства.

У наданому позивачем витязі з Реєстру виконавчих проваджень, який є у загальному доступі, міститься інформація щодо наявних виконавчих проваджень Публічного акціонерного товариства "Спеціалізоване управління протизсувних підземних робіт" від: 01.03.2013, 25.03.2016, 17.11.2016, 07.03.2017, 07.07.2017.

Згідно абзацу 2 пункту 1 частини другої статті 11 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді безоплатного доступу через портал електронних сервісів до: відомостей з Єдиного державного реєстру, які актуальні на момент запиту, необхідних для видачі документів дозвільного характеру та ліцензій, а також про видані документи дозвільного характеру та ліцензії, для укладення цивільно-правових договорів, у тому числі щодо наявності запису про державну реєстрацію припинення або перебування юридичної особи у стані припинення, державну реєстрацію припинення чи перебування у процесі припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про місцезнаходження, види діяльності, центральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить державне підприємство або частка держави у статутному капіталі юридичної особи, якщо така частка становить не менше 25 відсотків, про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа, про юридичних осіб - правонаступників, про відокремлені підрозділи юридичної особи, про осіб, які можуть вчиняти дії від імені особи, у тому числі відомості про розпорядника майна, санатора, голову комісії з припинення, ліквідатора, управителя майна, наявність обмежень щодо представництва, про відкриття виконавчого провадження, - шляхом їх пошуку за повним чи скороченим найменуванням, іменем, ідентифікаційним кодом, реєстраційним номером облікової картки платника податків, серією та номером паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), перегляду, копіювання та роздрукування.

Таким чином, державний реєстратор може отримати відомості про наявність відкритих виконавчих проваджень шляхом введення наявних даних до Єдиного державного реєстру, який є у його вільному доступі.

Відповідно до частини другої статі 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" державний реєстратор проводить реєстраційну дію за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

Частиною 12 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Згідно підпункту 2 пункту 2 наказу Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України від 18.03.2016 року № 759/5/371, який зареєстрований Міністерством юстиції України 25.03.2016 року за № 446/28576, до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, про узгодження плану реорганізації юридичної особи такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, а саме: про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП або повідомлень про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 23-ОПП.

Відповідно до статті 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , принцип мовчазної згоди у сфері державної реєстрації (далі - принцип мовчазної згоди) - принцип, згідно з яким державний реєстратор набуває право на проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій без одержання від державних органів у порядку та випадках, визначених цим Законом, відповідних документів (крім судових рішень та виконавчих документів) або відомостей, за умови, що відповідні державні органи у встановлений цим Законом строк не направили до державного реєстратора такі документи або відомості.

Судом встановлено, що в порядку інформаційної взаємодії, позивачем було направлено відповідачу повідомлення за формою 27-ОПП про наявність заперечення проти припинення юридичної особи Публічного акціонерного товариства "Спеціалізоване управління протизсувних підземних робіт".

Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань однією з підстав для відмови у державній реєстрації є те, що документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Отже, повідомлення органу Державної фіскальної служби України, яке надійшло до державного реєстратора про наявність заперечень щодо припинення юридичної особи є підставою для відмови в державній реєстрації припинення юридичної особи.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідач, вчиняючи реєстраційну дію, не виконав приписів законодавства та не пересвідчився у відсутності відкритих виконавчих проваджень щодо Публічного акціонерного товариства "Спеціалізоване управління протизсувних підземних робіт", крім того, провів реєстрацію, незважаючи на наявність заперечень Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві проти проведення державної реєстрації юридичної особи в результаті ліквідації Публічного акціонерного товариства "Спеціалізоване управління протизсувних підземних робіт", що у сукупності свідчить про протиправність реєстраційних дій останнього.

Наведені вище обставини в своїй сукупності дають суду підстави для висновку щодо обґрунтованості позовних вимог та наявності підстав для їх задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно із ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає, що згідно частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві задовольнити повністю.

Відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи ПАТ "Спеціалізоване управління протизсувних підземних робіт" (код ЄДРПОУ 03360880) запис від 05.12.2018 №10701110027030905.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повний текст складено: 18.07.2019 .

Суддя А.С. Мазур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.07.2019
Оприлюднено19.07.2019
Номер документу83102469
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/3788/19

Рішення від 04.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

Ухвала від 23.05.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

Ухвала від 23.05.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

Ухвала від 23.05.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

Ухвала від 23.05.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні