Постанова
від 17.07.2019 по справі 806/2733/18
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 806/2733/18

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Романченко Є.Ю.

Суддя-доповідач - Курко О. П.

17 липня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Курка О. П.

суддів: Білої Л.М. Гонтарука В. М. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Ременяк С.Я.,

представників позивача: Павленка Д.В., Парфенюка А.В.,

представника відповідача: Пташник В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Відділу освіти Андрушівської районної державної адміністрації на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 16 квітня 2019 року (м. Житомир) у справі за адміністративним позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області до Андрушівської гімназії, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Відділ освіти Андрушівської районної державної адміністрації, Андрушівська районна рада про застосування заходів реагування,

В С Т А Н О В И В :

в червні 2018 року Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області звернулось до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Андрушівської гімназії, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Відділ освіти Андрушівської районної державної адміністрації, Андрушівська районна рада про застосування заходів реагування.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 16 квітня 2019 року позов задоволено, а саме: застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді заборони подальшої експлуатації будівель старших класів, молодших класів, школи-інтернату та їдальні Андрушівської гімназії за адресою: Житомирська область, Андрушівський район, м. Андрушівка, вул. Шкільна, 5, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, третя особа - Відділ освіти Андрушівської районної державної адміністрації подала апеляційну скаргу, у якій просила скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.

Представники позивача в судовому засіданні заперечували проти задоволення апеляційної скарги та просили суд залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

В судовому засіданні представник відповідача доводи апеляційної скарги третьої особи підтримала в повному обсязі та просила суд задовольнити її, а рішення суду першої інстанції - скасувати.

Представники третіх осіб, будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з`явилися.

Разом з тим, 11 липня 2019 року на адресу суду через канцелярію надійшло клопотання Відділу освіти Андрушівської районної державної адміністрації про розгляд справи за його відсутності.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь вказаних осіб в судовому засіданні - не обов`язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 2 ст. 313 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за їх відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, доводи сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що з 24 по 25 травня 2018 року старшим лейтенантом служби цивільного захисту Пустовенським Т.М., головним інспектором Андрушівського районного сектору Управління ДСНС України у Житомирській області проведено позапланову перевірку Андрушівської гімназії за адресою: Житомирська область, Андрушівський район, м. Андрушівка, вул. Шкільна,5 щодо додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Перевіркою встановлено, що Андрушівською гімназією порушено вимоги законодавства у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. Виявлені порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697, зафіксовані у акті, складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 25.05.2018 №48 (далі - акт).

Відповідно до опису виявлених порушень, наведеному в акті, вони полягали, зокрема, у наступному:

- дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будівель старших класів, молодших класів, школи-інтернату та їдальні не обробленні засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що є порушенням пункт 2.5 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417;

- будівлі старших класів, молодших класів, школи-інтернату та їдальні не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту", тобто допущено порушення пункт 1.2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417;

- будівлі та приміщення не забезпечено необхідною кількістю вогнегасників відповідно до Типових норм належності вогнегасників (порушено пункт 3.9 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- будівля школи-інтернату не захищена від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд", що свідчить про недотримання пункту 1.21 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417;

- облицювання стін в коридорах 1-го та 2-го поверху будівлі старших класів виконано з матеріалів з вищою пожежною небезпекою ніж Г2, В2, Д2, Т2 (порушено пункт 2.23 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- не забезпечено пожежну безпеку об`єкту шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів спрямованих на створення умов для успішного гасіння пожеж, а саме: об`єкт не забезпечено запасом води для цілей зовнішнього пожежегасіння відповідно до ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі" і порушено пункт 4 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 50.12.2014 №1417, пункти 6.2.1, 6.2.2 ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування";

- облицювання стін в вестибюлі будівлі старших класів виконано з матеріалів з вищою пожежною небезпекою ніж Г 1, В1, Д2, Т2 (порушено пункт 2.23 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417).

29.05.2018, з метою усунення виявлених під час перевірки порушень, позивачем винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 48.

Разом з цим, вважаючи, що встановленні порушення є такими, що впливають на ризик виникнення пожежі, створюють перешкоди її гасінню, вільній евакуації людей при виникненні пожежі, тим самим створюють загрозу життю та здоров`ю людей, Управління ДСНС України у Житомирській області звернулося до суду з даним позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що не усунення кожного із виявлених порушень може призвести до незворотних наслідків, що є неприпустимим.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті спору, виходячи з наступного.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (зі змінами та доповненнями, далі - Закон № 877-V).

Згідно із абз. 2 ст. 1 Закону № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 4 Кодексу цивільного захисту України, цивільний захист - це функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.

У відповідності до частини першої статті 55 вказаного Кодексу, забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб`єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів.

Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 60 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення державної пожежної охорони відповідно до повноважень покладається на органи та підрозділи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки.

Положеннями статті 64 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Відповідно до п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 65 вказаного Кодексу, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо: центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування; суб`єктів господарювання.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052 (далі - Положення №1052) визначено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Серед основних завдань ДСНС, зокрема, є: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (п.3. Положення №1052).

Згідно із ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Суд наголошує, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей. Застосування таких заходів обумовлюється виключно наявністю підстав, передбачених статтею 70 Кодексу цивільного захисту України, зокрема, фактом недотримання вимог пожежної безпеки, та не залежить від виконання (не виконання) вимог припису органу контролю щодо усунення виявлених порушень.

Відтак, судження відповідача про відсутність підстав для задоволення позову, у зв`язку з тим, що Управління ДСНС України у Житомирській області звернулося до суду до закінчення строку, визначеного в приписі від 29.05.2018 для усунення виявлених порушень, є безпідставними.

Щодо виявлених порушень Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року N 1417, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 р. за N 252/26697, судова колегія зазначає наступне.

Згідно пункту 1 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року N 1417, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 р. за N 252/26697 (надалі - Правила), ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд (далі - об`єкт).

Ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах (п. 2 розд. І Правил).

Відповідно до п. 1 розд. ІІ Правил, діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств та об`єктів.

За приписами підпункту 2.5 розділу ІІІ Правил у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

Згідно із підпунктом 1.2 пункту 1 розділу V Правил будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".

Відповідно до підпункту 3.9 розділу V Правил, вибирання типу та визначення необхідної кількості вогнегасників повинні здійснюватись відповідно до Типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 02 квітня 2004 року № 151, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29 квітня 2004 року за № 554/9153.

Положеннями підпункту 1.21 розділу ІV Правил визначено, що захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд".

Згідно із підпунктом 2.23 розділу ІІІ Правил, забороняється зменшувати кількість та розміри евакуаційних виходів з будівель і приміщень, класи вогнестійкості несучих та огороджувальних конструкцій, застосовувати будівельні матеріали з вищими показниками пожежної небезпеки, змінювати інженерні та планувальні рішення й умови освітлення згідно з нормованою вимогою.

Пунктом 4 розділу І Правил визначено, що пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.

Колегія суддів погоджується з доводами суду першої інстанції, що виявленні позивачем порушення у Андрушівській гімназії під час експлуатації приміщень та будівель за адресою: м. АДРЕСА_1 . Шкільна, 5 створюють загрозу життю та здоров`ю людей, в тому числі дітей.

Стосовно наданих відповідачем документів, а саме: листа №31.08.2018 №3, в якому зазначено, що Андрушівською гімназією проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників, забезпечено будівлі та приміщення гімназії необхідною кількістю вогнегасників, укомплектований пожежний щит засобами пожежогасіння відповідно до вимог, встановлено на фасаді приміщення адресний вказівник; копії акта здачі-прийому робіт № ОУ-0000355 б/д; копії накладної № 102 від 10.08.2018; копії акта прийняття в експлуатацію виконаних робіт з вогнезахисного обробляння №1 від 17.12.2017; листа №36 від 31.08.2018, адресованого начальнику відділу освіти Андрушівської райдержадміністрції, щодо виділення коштів на виконання робіт по просоченню дерев`яних елементів засобами вогнезахисту, влаштування системи протипожежного захисту та блискавкозахисту та встановлення пожежного гідранта, то суд ураховує, що зміст цих документів не підтверджує усунення відповідачем усіх порушень зафіксованих в акті, складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 25.05.2018 №48.

Суд наголошує, що перевірка та підтвердження того, що придбаних вогнегасників достатньо для забезпечення будівель та приміщень гімназії необхідною їх кількістю, може бути здійснена лише спеціально уповноваженою особою, в даному випадку позивачем, а не судом під час розгляду даної справи.

Одночасно суд акцентує увагу на тому, що існування хоча б одного із виявлених під час перевірки відповідача порушень створює загрозу життю та/або здоров`ю людей є самостійною підставою для застосування заходів реагування.

Так, не оброблення дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) будівель старших класів, молодших класів, школи-інтернату та їдальні засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; відсутність у них системами пожежного захисту; не облаштування блискавкозахисту приміщень інтернату відповідача, пожежного гідранта; не проведення робіт по облицювання стін є істотними порушеннями. Кожне із виявлених порушень створює загрозу життю та/або здоров`ю людей, які перебувають у приміщеннях та будівлях Андрушівської гімназії, перешкоджають швидкому виявленню та гасінню пожежі, повідомленню (оповіщенню) про неї, а також оперативній евакуації людей на ранній стадії виникнення пожежі.

Не усунення кожного із виявлених порушень може призвести до незворотних наслідків, що є неприпустимим, оскільки порушує конституційно закріплені права, зокрема життю й здоров`ю учнів, вихованців, вчителів закладу та осіб, задіяних в гасінні пожежі на безпечні умови для життя та праці.

Колегією суддів встановлено, що на час звернення позивача до суду першої інстанції та прийняття оскарженого рішення відповідачем не були усунуті в повному обсязі порушення, що були встановлені позивачем в акті перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Також, на час розгляду справи на стадії апеляційної інстанції, відсутній Акт повторної перевірки, згідно з якого було б встановлено усунення усіх недоліків.

Посилання представника відповідача на рішення тридцятої сесії Андрушівської районної ради сьомого скликання від 05.07.2019 року № 11 "Про внесення змін до районного бюджету Андрішівського району на 2019 рік", яким виділено кошти Андрушівській гімназії, як підставу для відмови у задоволенні позову, судова колегія не приймає до уваги, оскільки відповідачем не було надано суду доказів щодо повного усунення порушень зазначених в наведеному вище акті.

Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції прийшов до обгрунтованого висновку, що з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, внаслідок недотримання Андрушівською гімназією вимог законодавства у сфері пожежної безпеки та ступінь небезпечності, слід застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді заборони подальшої експлуатації будівель старших класів, молодших класів, школи-інтернату та їдальні Андрушівської гімназії за адресою: Житомирська область, Андрушівський район, м. Андрушівка, вул. Шкільна, 5, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

При цьому, застосований захід реагування має тимчасовий характер, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення відповідачем виявлених порушень.

Більш того, застосований захід реагування має спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки в закладі.

Оскільки, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції надав належну оцінку наявним у справі доказам та зробив вірний висновок щодо задоволення позовних вимог.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Відділу освіти Андрушівської районної державної адміністрації залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 16 квітня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 18 липня 2019 року.

Головуючий Курко О. П. Судді Біла Л.М. Гонтарук В. М.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2019
Оприлюднено19.07.2019
Номер документу83103379
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/2733/18

Постанова від 17.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Рішення від 16.04.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 06.09.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

Ухвала від 16.08.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 14.08.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні