Ухвала
від 04.07.2019 по справі 752/13655/19
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/13655/19

Провадження № 1-кс/752/6587/19

У Х В А Л А

Іменем України

04.07.2019 року Голосіївський районний суд міста Києва

у складі слідчого судді - ОСОБА_1

за участю секретаря ОСОБА_2

розглянувши матеріали клопотання слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_3 погоджене прокурором відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів внесене у кримінальному провадженні №42019100000000055 від 24.01.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, слідчий суддя -

Встановив:

В провадження слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва надійшло вказане клопотання, в якому слідчий просив надати тимчасовий доступ до речей і документів.

Клопотання обґрунтовано тим, що у провадженні Головного управлінняСБ Україниу м.Києві таКиївській області перебуває кримінальне провадження №42019100000000055 від 24.01.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України за фактом зловживання службовими особами КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за попередньою змовою зі службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 »,ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » своїм службовим становищем, з метою привласнення бюджетних коштів, залучивши ряд підприємств з ознаками фіктивності, заволоділи коштами виділеними з державного та місцевого бюджетів на фінансування житлово-комунальних, соціальних, освітніх та медичних програм в особливо великих розмірах. Аналізом фінансово-господарської діяльності КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » встановлено, що за період 2017-2018 років вказаним підприємством конвертовано через ряд підприємств з ознаками фіктивності кошти на суму понад 200 млн. грн., що призвело до нанесення збитків державі в особливо великих розмірах.

У ході досудового розслідування встановлено, що протягом 2017-2018 р.р. посадові особи КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з метою привласнення бюджетних коштів, вдавались до послуг фірм конвертаційно-транзитної спрямованості. Так, КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вело фінансово-господарську діяльність з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), яке в подальшому через ряд підприємств з ознаками-фіктивності, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) виводили кошти в тіньовий обіг та конвертували їх у готівку, яка в подальшому привласнювалась учасниками зазначеної протиправної схеми. Так, за вказаний період було здійснено фінансово-господарських операцій між зазначеними СГД на загальну суму 60 558 055 грн.

Поряд з тим, встановлено інші СГД, які взаємодіяли з КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за аналогічною схемою. Так, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ) в період з 2017-2018 уклало ряд договорів з КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на загальну суму близько 28 378 675 грн. В подальшому, через послуги наступних фірм з ознаками фіктивності: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (ЄДРОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_17 " (ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_18 ", ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (ЄДРПОУ НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (ЄДРПОУ НОМЕР_15 ), ТВО « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (ЄДРПОУ НОМЕР_16 ) кошти виводились в тіньовий обіг.

В ході поведеного аналізу фінансово-господарської діяльності КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) встановлено, що за період з 2017-2018 роки вказаним підприємством здійснено таких операцій на загальну суму близько 200 000 000 грн. Поряд з тим, встановлено, що переважна більшість підприємств, які були залучені у вказану протиправну схему, входять до складу однієї транзитно-конвертаційної групи фіктивних СГД, мають однаковий алгоритм діяльності, мають однакову адресу реєстрації та під час відправлення і доставки електронного файлу податкової накладної в електронному вигляді в ході з`єднання користуються однаковими IР-адресами. Крім цього, у них відсутні наймані працівники (згідно форм 1ДФ) та рахунки відкриті в одних банківських установах. При проведені фінансово-господарських операцій здійснюється підміна ТМЦ, що також вказує на відсутність факту реального здійснення ними фінансово-господарської діяльності. Крім цього, переважна більшість перелічених підприємств в юридичній адресі не значаться.

Згідно проведеного аналізу, обсяги операцій, які відображені у податковій звітності штучно завищені посадовими особами, що призводить до безпідставного формування податкового кредиту підприємствами контрагентами зазначених СПД, чим наносяться значні збитки державному бюджету.

За даними відповіді ГВ КЗЕ ГУ СБ України у м. Києві та Київській області встановлено, що значна кількість підтверджуючих документів щодо взаємодії КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (ЄДРПОУ НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (ЄДРПОУ НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_23 ) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (ЄДРПОУ НОМЕР_24 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (ЄДРПОУ НОМЕР_25 ) міститься за адресою знаходження КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), а саме: АДРЕСА_1 .

В судове засідання слідчий не з`явився. Надав до суду заяву, в якій просив задовольнити клопотання та розглянути справу у його відсутності.

Слідчий суддя визнав за можливе провести розгляд даного клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України.

Фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду клопотання слідчим суддею не здійснювалося відповідно до приписів ч. 4 ст. 107 КПК України.

Слідчий суддя дослідивши клопотання та матеріали, якими воно обґрунтовано, вважає за необхідне задовольнити частково клопотання, виходячи з наступного.

У провадженні Головного управлінняСБ Україниу м.Києві таКиївській області перебуває кримінальне провадження №42019100000000055 від 24.01.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України за фактом зловживання службовими особами КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за попередньою змовою зі службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 »,ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » своїм службовим становищем, з метою привласнення бюджетних коштів, залучивши ряд підприємств з ознаками фіктивності, заволоділи коштами виділеними з державного та місцевого бюджетів на фінансування житлово-комунальних, соціальних, освітніх та медичних програм в особливо великих розмірах. Аналізом фінансово-господарської діяльності КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » встановлено, що за період 2017-2018 років вказаним підприємством конвертовано через ряд підприємств з ознаками фіктивності кошти на суму понад 200 млн. грн., що призвело до нанесення збитків державі в особливо великих розмірах.

Відповідно до ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх.

Згідно з положеннями п.п. 1-2 ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадження.

Слідчий суддя, вивчивши матеріали клопотання, дійшов висновку про наявність достатніх підстав для надання дозволу на тимчасовий доступ до зазначених в клопотанні слідчого документів, а саме, можливості ознайомитися з ними та зробити з них копії.

Доведена можливість використання як доказів відомостей, що містяться в зазначених слідчим документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

Що стосується надання можливості вилучення оригіналів документів, про що також порушується питання в клопотанні слідчого, то відповідно до вимог ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Передбачених законом підстав для надання такого розпорядження слідчим суддею в клопотанні слідчого не наведено та не вбачається з наданих матеріалах, якими слідчий обґрунтував своє клопотання.

Досягнення зазначеної слідчим в клопотанні мети отримання доступу до речей і документів повнота, всебічність та неупередженість під час розслідування кримінального провадження та отримання відомостей з документів, які можуть бути використані як доказ у вказаному провадженні, може бути досягнуто на даному етапі досудового розслідування без вилучення оригіналів документів.

Враховуючи вище викладене, клопотання слідчого підлягає задоволенню частково.

Керуючись ст. ст. 160, 162-164, 166, 309 КПК України, слідчий суддя -

Ухвалив:

Клопотання слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу прокуратури міста Києва ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів внесене у кримінальному провадженні №42019100000000055 від24.01.2019за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.5ст.191КК України задовольнити частково.

Надати дозвіл слідчому в ОВС слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_3 , слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні №42019100000000055 тимчасовий доступ до речей і документів, які містять в КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) АДРЕСА_1 , а саме до документів пов`язаних з фінансово-господарською діяльністю між КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (ЄДРПОУ НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (ЄДРПОУ НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_23 ) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (ЄДРПОУ НОМЕР_24 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (ЄДРПОУ НОМЕР_25 ), що стосуються виконання умов договорів укладених із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (ЄДРПОУ НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (ЄДРПОУ НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (ЄДРПОУ НОМЕР_24 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (ЄДРПОУ НОМЕР_25 ), у тому числі документів бухгалтерського та податкових обліків наявних операцій, договорів купівлі-продажу, поставки та інших договорів, податкових накладних та довіреностей, інших документів, які підтверджують наявність фінансово-господарських операцій, документів, що підтверджують транспортування продукції, надання робіт (послуг), розрахункових документів, з можливістю вилучення їх належно завірених копій.

Визначити строк дії ухвали тривалістю один місяць, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення04.07.2019
Оприлюднено20.02.2023

Судовий реєстр по справі —752/13655/19

Ухвала від 04.07.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 04.07.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 04.07.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 04.07.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 04.07.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 04.07.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 04.07.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 04.07.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 04.07.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

Ухвала від 04.07.2019

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шкірай М. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні