СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 липня 2019 р. Справа № 480/2267/19
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кунець О.М.,
розглянувши в приміщенні суду в м. Суми в письмовому провадженні адміністративну справу №480/2267/19 за позовом Першого заступника керівника Конотопської місцевої прокуратури, який діє в інтересах держави до Клепалівської сільської ради, Буринського району Сумської області про зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Перший заступник керівника Конотопської місцевої прокуратури в інтересах держави звернувся до суду з позовною заявою до Клепалівської сільської ради Буринського району Сумської області, у якій просить суд зобов`язати відповідача вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований в с. Ігорівка Буринського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об`єкту благоустрою.
В обгрунтування позовних вимог зазначив, що всупереч вимог Закону України Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон №2807-ІV) та Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція №550) відповідачем не розроблено та не затверджено плани технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх) частин, а саме: дитячого майданчика, що розташований на території Клепалівської сільської ради в с. Ігорівка Буринського району Сумської області, а також не проведено інвентаризацію та паспортизацію вказаного об`єкту благоустрою, що є передумовою підтримання об`єкту благоустрою в належному стані, а невжиття таких заходів може негатично позначитися на його загальному стані, що в підсумку може спричинити заподіяння шкоди життю та здоров`ю неповнолітніх громадян.
Ухвалою суду від 25.06.2019 відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідачем надано лист від 11.07.2019, в якому позовні вимоги визнав в повному обсязі (а.с. 28).
Згідно ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, яка діє з 15.12.2017), неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Частиною 9 цієї статті встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
На виконання вимог ч. 13 ст. 10 та ч. 1 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.
У разі неявки в судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється (ч. 4 ст. 229 КАС України).
Таким чином, враховуючи наведені обставини, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось, справа розглянута в письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, враховуючи визнання відповідачем позовних вимог, суд приходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що на території Клепалівської сільської ради Буринського району Сумської області в с. Ігорівка встановлено дитячий майданчик, обладнання для якого придбано згідно видаткової накладної №05102017/129 від 05.10.2017 (а.с.12) за 80000грн. та поставлено на баланс сільської ради:
набір пластикових гірок - 1 штука, інвентарний номер 1099000010; Вежа дерев`яна №1 (вік 10-15 років) 1 штука, інвентарний номер 1099000011; Вежа дерев`яна №2 (вік 8-12 років) 1 штука, інвентарний номер 1099000012; Вежа дерев`яна №3 (вік 2-8 років) 1 штука, інвентарний номер 1099000013; Набір для скалолазання - 1 штука, інвентарний номер 1099000014; Комплект мотузкового обладнання - 1 штука, інвентарний номер 1099000015; Навісні елементи для розвитку (вік 2-8 років) - 1 штука, інвентарний номер 1099000016; Рукохід спортивний - 1 штука, інвентарний номер 1099000017; Комплект з`єднувальних переходів - 1 штука, інвентарний номер 1099000018; Комплект обладнання для пісочниць -1 штука, інвентарний номер 1099000019; Комплект кріплення - 1 шт., інвентарний номер 1099000020. Загальна вартість всього дитячого майданчика становить 80 000 грн. (а.с.13-24).
Відповідно до листа Клепалівської сільської ради №0215/92 від 14.06.2019 плани паспортизації та інвентаризації дитячого майданчика, розташованого в с. Ігорівка, сільською радою не затверджувались, технічна інвентаризація та паспортизація дитячого майданчика, що перебуває на балансі Клепалівської сільської ради не проводилась і можливості провести її в 2019 році немає (а.с. 11).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 44 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у статті 1 Закону України від 06.09.2005 №2807-ІV Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон №2807-ІV) є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, слід розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Згідно з ч.1 ст.2 Закону №2807-ІV, благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
Відповідно до частин першої, другої статті 20 Закону №2807-ІV організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Частиною першою статті 10 Закону №2807-ІV встановлено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.
За змістом пунктів 1, 2 частини 1 статті 13 Закону №2807-ІV об`єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування, майданчики та прибудинкові території.
Елементами (частинами) об`єктів благоустрою, відповідно до пункту 8 частини 1 статті 21 Закону №2807-ІV, є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Згідно з вимогами ст. 14 вказаного Закону №2807-ІV об`єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.
Пунктом 5 частини 2 статті 18 Закону № 2807-IV визначено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані проводити згідно з планами, затвердженими органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово- комунального господарства.
На виконання наведених вище положень статті 18 Закону №2807-IV, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29.10.2012 за №550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція №550).
Пунктом 1.2 Інструкції №550 закріплено, що ця Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації, у томі числі парків, рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, інших територій загального користування: прибудинкових територій, а також інших об`єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об`єкти).
Згідно з пунктом 1.3 Інструкції № 550 під паспортизацією об`єктів благоустрою слід розуміти складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; під технічною інвентаризацією об`єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.
Пунктами 1.4, 1.5 Інструкції №550 визначено, що технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.
Технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться у тому числі і у разі зміни власника (балансоутримувача) об`єкта благоустрою.
Беручи до уваги вище наведені норми чинного законодавства, можна дійти висновку про те, що у даній справі організацію та проведення відповідних робіт з вказаних питань об`єктам благоустрою, розташованих на території сільської ради повинна забезпечувати виключно Клепалівська сільська рада Буринського району Сумської області (як балансоутримувач), до компетенції якої віднесено, зокрема, і затвердження правил і заходів з благоустрою населеного пункту.
Як встановлено з матеріалів справи, на території Клепалівської сільської ради Буринського району розташований дитячий майданчик, обладнання для якого згідно з видатковою накладною було придбано обладнання для ігрового майданчика: набір пластикових гірок - 1 штука, інвентарний номер 1099000010; Вежа дерев`яна №1 (вік 10-15 років) 1 штука, інвентарний номер 1099000011; Вежа дерев`яна №2 (вік 8-12 років) 1 штука, інвентарний номер 1099000012; Вежа дерев`яна №3 (вік 2-8 років) 1 штука, інвентарний номер 1099000013; Набір для скалолазання - 1 штука, інвентарний номер 1099000014; Комплект мотузкового обладнання - 1 штука, інвентарний номер 1099000015; Навісні елементи для розвитку (вік 2-8 років) - 1 штука, інвентарний номер 1099000016; Рукохід спортивний - 1 штука, інвентарний номер 1099000017; Комплект з`єднувальних переходів - 1 штука, інвентарний номер 1099000018; Комплект обладнання для пісочниць -1 штука, інвентарний номер 1099000019; Комплект кріплення - 1 шт., інвентарний номер 1099000020. Загальна вартість всього дитячого майданчика становить 80 000 грн. (а.с.13-24)
Зазначений дитячий майданчик встановлено на території с. Ігорівка Клепалівської сільської ради Буринського району Сумської області.
Відповідно до листа Клепалівської сільської ради №0215/92 від 14.06.2019 плани паспортизації та інвентаризації дитячого майданчика, який розташований на території с. Ігорівка, відсутні (а.с. 11).
Для підтримання об`єктів благоустрою у належному стані Закон №2807-ІV та прийнята на його виконання Інструкція №550 зобов`язує, зокрема, підприємства, установи, організації, власників та балансоутримувачів у сфері благоустрою населених пунктів проводити планову технічну інвентаризацію та паспортизацію об`єктів благоустрою. Однією з необхідних умов для належного виконання цього обов`язку є наявність затвердженого, органами місцевого самоврядування плану проведення таких заходів з благоустрою населеного пункту.
Проте, відповідно до наданої інформації плани технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика сільською радою не затверджувалися. З огляду на функціональне призначення даного об`єкту благоустрою, невжиття таких заходів може негативно позначитися на його загальному стані, що в підсумку може спричинити заподіяння шкоди життю та здоров`ю неповнолітніх громадян.
Відповідно до п.п. 2, 3 ст.15 Закону № 2807-ІV підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об`єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучити для цього інші підприємства, установи та організації.
Орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об`єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.
За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що відсутність затверджених планових заходів щодо технічної інвентаризації об`єктів благоустрою (дитячих майданчиків) свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, яка слугує підставою для невжиття підприємствами, установами, організаціями, балансоутримувачем заходів щодо належного їх утримання.
Таким чином, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Першого заступника керівника Конотопської місцевої прокуратури, який діє в інтересах держави до Клепалівської сільської ради, Буринського району Сумської області про зобов`язання вчинити дії - задоволено.
Зобов`язати Клепалівську сільську раду Буринського району Сумської області (вул.Присеймівська, 30, с. Клепали, Буринський район, Сумська область, 41723, код ЄДРПОУ 04390377) вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований в с. Ігорівка Буринського району Сумської області, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об`єкту благоустрою.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.М. Кунець
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2019 |
Оприлюднено | 22.07.2019 |
Номер документу | 83137451 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.М. Кунець
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні