КРАМАТОРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

Справа № 234/11901/19

Провадження № 1-кс/234/5602/19

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 липня 2019 р. м. Краматорськ

Слідчий суддя Краматорського міського суду Донецької області Данелюк О.М., за участю секретаря Антоненко О.В.,

розглянув клопотання старшого прокурора у кримінальному провадженні - прокурора відділу військової прокуратури об`єднаних сил Ярового С., про призначення документальної позапланової податкової перевірки.

Клопотання надійшло до суду 16.07.2019 року.

Слідчий суддя перевірив надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження за № 42019151110000014 від 09.02.2019 року, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 204, ч. 3 ст. 410 КК України, у рамках якого було подано клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах,

ВСТАНОВИВ:

16.07.2019 року в провадження слідчого судді Краматорського міського суду Донецької області Данелюк О.М. надійшло вищевказане клопотання прокурора у кримінальному провадженні - прокурора відділу військової прокуратури об`єднаних сил Ярового С., про призначення документальної позапланової податкової перевірки, в якому прокурор просить Призначити у кримінальному провадженні № 42019051110000014 від 09.02.2019 документальну позапланову невиїзну перевірку ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) за період з 01.01.2016 по 30.06.2019 на предмет своєчасності, повноти, достовірності нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків і зборів, у тому числі по розрахункам та проведенні фінансово-господарських взаємовідносин з ФОП ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ), ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_3 ), ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_4 ), ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_5 ), ОСОБА_6 ОСОБА_7 (код НОМЕР_6 ), ТОВ Торговельний Дім Марічка (код 32909278), ТОВ НПК-Сервіс (код 13378332), ТОВ Українська нафтова торгівельна компанія (код 37237679), ТОВ Лєрпол (код 37387035), ТОВ Укроптнафта (код 42062834).

В обґрунтування вказаного клопотання прокурор зазначає, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у м. Краматорськ, під процесуальним керівництвом військової прокуратури об`єднаних сил здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42019051110000014 від 09.02.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 204, ч. 3 ст. 410 КК України.

З матеріалів досудового розслідування вбачається, що громадяни ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 спільно зі службовими особами ТОВ Укроптнафта (код 42062834), ТОВ Торговельний Дім Марічка (код 32909278), ТОВ НПК-Сервіс (код 13378332), а також іншими невстановленими на цей час цивільними особами й військовослужбовцями Збройних Сил України здійснюють збут незаконно виготовлених підакцизних товарів, використання яких створює загрозу для життя і здоров`я людей, а також викраденого військового майна - паливно-мастильних матеріалів через мережу АЗС STANDARD .

Під час досудового розслідування шляхом контрольованої закупівлі на АЗС STANDARD , розташованих за адресами: Луганська область, м. Кремінна, вул. Донецька, 282; Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, 47; Луганська область, м. Кремінна, вул. Інтернаціональна АДРЕСА_1 Б, відібрано зразки ПММ для порівняльного дослідження.

Згідно з висновком експерта Департаменту податкових та митних експертиз ДФС України від 22.04.2019 № 142005701-0435 відібрані шляхом контрольованої закупівлі на АЗС STANDARD за вказаними адресами зразки автомобільного бензину А-95 та дизельного палива не відповідають вимогам ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови , ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови , ДСТУ 8696:2016 Паливо альтернативне для бензинових двигунів , Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.

Досудовим розслідуванням установлено, що на цей час господарська діяльність на перелічених АЗС STANDARD здійснюється фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ), який взятий на облік в органах ДФС з 05.05.2015, перебуває на загальній системі оподаткування, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , основний вид діяльності - роздрібна торгівля пальним, з 01.05.2017 зареєстрований як платник ПДВ.

ФОП ОСОБА_1 з 28.08.2017 орендує у громадянки ОСОБА_10 (код НОМЕР_7 ) АЗС STANDARD за адресою: АДРЕСА_3 Сєвєродонецьк, вул АДРЕСА_4 Ліщини АДРЕСА_5 .

При цьому, за результатами контрольованої закупівлі на цій АЗС вбачається, що збут ПММ на ній здійснюється від імені ФОП ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ).

З 13.03.2019 ФОП ОСОБА_1 орендує у ТОВ Торговельний Дім Марічка (код 32909278) АЗС STANDARD за адресою: Луганська область, м. Кремінна, вул. Донецька, 282. До цього орендатором цієї АЗС був ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_4 ).

З 13.03.2019 ФОП ОСОБА_1 орендує у громадянки ОСОБА_11 (код НОМЕР_8 ) АЗС STANDARD за адресою: АДРЕСА_4 . До цього орендатором цієї АЗС був ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_3 ).

Згідно з даними податкової звітності ФОП ОСОБА_1 упродовж поточного періоду 2019 року станом на 14.05.2019 придбано близько 40 тис. л ПММ (автомобільного бензину А-92, А-95 та дизельного палива). З них реалізовано у мережі АЗС STANDARD близько 23 тис. л ПММ, залишок - близько 17 тис. л.

Постачальниками цих товарів, згідно з даними податкової звітності, є ТОВ Українська нафтова торгівельна компанія (код 37237679) та ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_3 ).

При цьому, під час обшуку 14.05.2019 вказаних АЗС виявлено та вилучено ПММ у загальній кількості більше 43 тис. л, що не відповідає обліковим даним, походження яких наразі не відомо й встановлюється.

Як вбачається з матеріалів слідства, ФОП ОСОБА_3 та ФОП ОСОБА_1 зареєстровані за однією адресою: АДРЕСА_2 , за якою фактично не проживають та діяльності не здійснюють.

Разом із цим, з 27.10.2017 ОСОБА_3 розшукується Рубіжанським ВП ГУНП в Луганській області через ухилення від відбування покарання у зв`язку із засудженням за вчинення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 204 КК України.

Поряд із цим, встановлено, що у мережі АЗС STANDARD за вказаними адресами здійснюється збут ПММ, які постачались ТОВ Українська нафтова торгівельна компанія (код 37237679) на адресу ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_5 ) з використанням транспорту ТОВ Лєрпол (код 37387035).

Зберігання оптових партій ПММ, збут яких здійснюється через мережу АЗС STANDARD , забезпечується на території сховища нафтопродуктів за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, 2а-1, яке належить на праві власності ТОВ НПК-Сервіс (код 13378332).

Відповідно до повідомлення Головного управління ДФС України від 17.04.2019 № 3747/9/12-32-21-06 подання податкової звітності від імені фізичних осіб - підприємців ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ), ОСОБА_4 (код НОМЕР_4 ), ОСОБА_3 (код НОМЕР_3 ), ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ), ТОВ Укроптнафта (код 42062834), ТОВ Торговельний Дім Марічка (код 32909278), ТОВ НПК-Сервіс (код 13378332), а також бухгалтерсько-аналітичне прикриття протиправної діяльності щодо збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів, використання яких створює загрозу для життя і здоров`я людей, а також викраденого військового майна - паливно-мастильних матеріалів через мережу АЗС STANDARD здійснюється фізичною особо - підприємцем ОСОБА_12 (код НОМЕР_6 ).

14 травня 2019 року під час обшуку будинковолодіння ОСОБА_13 виявлено та вилучено первинні бухгалтерські документи перелічених суб`єктів господарювання.

У зв`язку з викладеним, з метою перевірки дотримання вимог податкового законодавства України та встановлення розміру несплачених до бюджетів усіх рівнів податків, виникла необхідність у проведенні позапланової документальної перевірки ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) за період з 01.01.2016 по 30.06.2019 при проведенні фінансово-господарської діяльності з ФОП ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ), ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_3 ), ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_4 ), ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_5 ), ФОП ОСОБА_7 (код НОМЕР_6 ), ТОВ Торговельний Дім Марічка (код 32909278), ТОВ НПК-Сервіс (код 13378332), ТОВ Українська нафтова торгівельна компанія (код 37237679), ТОВ Лєрпол (код 37387035), ТОВ Укроптнафта (код 42062834).

Відповідно до ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України.

Згідно з ч. 2 ст. 1 КПК України кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.

Відповідно до п.п. 78.1.11 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється на підставі рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки.

Крім того, відповідно до ч. 1 та 6 ст. 9 КПК України, під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий, інші службові особи органів державної влади зобов`язані неухильно додержуватися вимог Конституції України, цього Кодексу, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства.

У випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, передбачені ч. 1 ст. 7 КПК України.

Відповідно до ч. 6 ст. 22 КПК України суд, зберігаючи об`єктивність та неупередженість, створює необхідні умови для реалізації сторонами їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов`язків.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 91 КПК України, до обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні належать вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.

Обов`язок доказування обставин, передбачених ст. 91 КПК України, покладається на слідчого та прокурора.

За наявною інформацією, ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Рубіжне Рубіжанського управління ГУ ДФС у Луганській області, юридична адреса: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Менделєєва, 14б.

Згідно з підпунктами 19-1.1.1 та 19-1.1.2, п. 19-1.1, ст. 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків.

Контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Разом із цим, статтею 19-3 Податкового кодексу України визначено функції державних податкових інспекцій, які не передбачають повноважень на проведення перевірок.

Отже, повноваженнями на проведення перевірки ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) наділено Головне управління ДФС у Луганській області.

У відповідності до п.п. 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Відповідно до п. 41.4 Податкового кодексу України, інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового Кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п. 82.2. ст. 82 Податкового Кодексу України, тривалість документальної позапланової перевірки не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому п. 82.2. ст. 82 ПК України, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.

Ураховуючи викладене, лише висновки позапланової документальної невиїзної перевірки можуть встановити наявність чи відсутність порушень податкового законодавства України в діяльності ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) за період з 01.01.2016 по 30.06.2019. Іншим чином перевірити додержання вимог Податкового кодексу України вказаним суб`єктом господарювання неможливо.

Таким чином, з урахуванням положень пп.11 п.1 ст. 78 Податкового кодексу України, звернення прокурора з клопотанням до слідчого судді про надання дозволу (ухвали суду) про призначення перевірки - є єдиним можливим правовим способом встановити вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням під час здійснення досудового розслідування.

Прокурор судове засідання не з`явився.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання є не обґрунтованим та не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Законом України Про прокуратуру внесені зміни до Кримінального процесуального кодексу України, які набули чинності 25.04.2015, зокрема виключено п.6 ст.36 та п.4 ч.2 ст.40 КПК України, які передбачали право прокурора та слідчого на призначення ревізій та перевірок.

Водночас, положеннями п.78.1.11 ст.78 Податкового кодексу України передбачено, що обставинами для проведення позапланової перевірки є отримання судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

З моменту набуття чинності положень Закону України Про прокуратуру в частині змін до Кримінального процесуального кодексу України, прокурори та слідчі таке право втратили. Виходячи з положень п.78.1.11 ст.78 Податкового кодексу України, з 25.04.2015 позапланові перевірки призначаються виключно за рішенням суду.

У відповідності до ст. 124 Конституції юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Судочинство здійснюється Конституційним судом України та судами загальної юрисдикції.

У відповідності до ст.18 Закону України від 07 липня 2010 року Про судоустрій і статус суддів визначено, що суди загальної юрисдикції спеціалізуються на розгляді цивільних, кримінальних, господарських, адміністративних справ, а також справ про адміністративні правопорушення.

В судовому засіданні встановлено, що в провадженні Територіального управління Державного бюро розслідування, розташованого у м. Краматорськ знаходиться кримінальне провадження № 42019051110000014 від 09.02.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 204, ч.3 ст. 410 КК України.

Згідно до ч.1 ст.1 КПК України порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.

Крім того, п.2 ч.1 ст.7 КПК України зміст та форма кримінального провадження повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, до яких, зокрема, відноситься принцип законності.

За змістом ч. 3 ст. 9 КПК України, яка визначає принцип законності у кримінальному процесі, закони та інші нормативно-правові акти України, положення яких стосуються кримінального провадження, повинні відповідати КПК України, тому при здійсненні кримінального провадження не може застосовуватися закон, який суперечить цьому Кодексу.

Відповідно до п.10 ч.1 ст.3 КПК України кримінальне провадження - досудове розслідування і судове провадження, процесуальні дії у зв`язку із вчиненням діяння, передбаченого Законом України про кримінальну відповідальність.

Відповідно до п. 18) ч.1 ст.3 КПК України слідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

Статтею 26 ч.3 КПК України встановлено, що слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом.

Відповідно до ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.40 КПК України слідчий уповноважений: звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.

При цьому відповідно до п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється на підставі рішення суду або слідчого судді про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

У разі виникнення у сторони обвинувачення труднощів, при витребуванні та отриманні від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів чи інших відомостей, відповідно до розділу ІІ КПК України, застосовуються заходи забезпечення кримінального провадження, тобто такі заходи примусового характеру, які застосовуються за наявності підстав та в порядку, встановлених законом, з метою запобігання і подолання негативних обставин, що перешкоджають або можуть перешкоджати вирішенню завдань кримінального провадження, забезпеченню його дієвості.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до ч.2 ст. 131 КПК України, заходами забезпечення кримінального провадження є: 1) виклик слідчим, прокурором, судовий виклик і привід; 2) накладення грошового стягнення; 3) тимчасове обмеження у користуванні спеціальним правом; 4) відсторонення від посади; 5) тимчасовий доступ до речей і документів; 6) тимчасове вилучення майна; 7) арешт майна; 8) затримання особи; 9) запобіжні заходи.

Крім того, призначення документально позапланової податкової перевірки не є ні слідчою (розшуковою) дією, ні негласною слідчою (розшуковою) дією, ні заходом забезпечення кримінального провадження, з клопотаннями про проведення яких вправі звертатись слідчий за погодженням з прокурором до слідчого судді.

Положення КПК України не відносять до компетенції слідчого судді вирішення питання щодо призначення документальної позапланової податкової перевірки, а ст. 132 КПК України не передбачає такого заходу кримінального провадження, не регламентує порядок розгляду таких клопотань, обсяг доказування при розгляді такого клопотання, критерії, за якими слідчий суддя повинен визначати достатність підстав для призначення позапланової податкової перевірки

Прокурор звертаючись до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення документальної позапланової податкової перевірки, належним чином не обґрунтував необхідність її призначення саме на підставі ухвали слідчого судді, та не зазначив правові норми, які відносять до компетенції слідчого судді вирішення зазначеного питання.

Враховуючи, що Кримінальний процесуальний кодекс України містить вичерпний перелік слідчих і процесуальних дій, дозвіл на проведення яких надається слідчим суддею у передбаченому ним порядку, і в цьому переліку не закріплено повноважень слідчого судді надавати дозвіл на проведення документальної позапланової податкової перевірки, у задоволенні клопотання слід відмовити.

Керуючись ст.ст.1, 3, 93, 131, 132, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання старшого прокурора у кримінальному провадженні - прокурора відділу військової прокуратури об`єднаних сил Ярового С., про призначення документальної позапланової податкової перевірки ФОП ОСОБА_1 - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя О. М. Данелюк

Зареєстровано 21.07.2019
Оприлюднено 21.07.2019
Дата набрання законної сили 16.07.2019

Судовий реєстр по справі 234/11901/19

Проскрольте таблицю вліво →
Судові справи, в яких компанія згадана у тексті
Рішення Суд Форма
Ухвала від 16.07.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 10.07.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 10.07.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм Месенджер

Опендатабот для телефону