Рішення
від 19.07.2019 по справі 640/5912/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2019 року м. Київ №640/5912/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А.,

при секретарі судового засідання Вовк І.Р.,

за участю представника відповідача адвоката Гаврилюк В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку спрощеного позовного прова-дження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Геката" про застосування заходів реагування,

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить:

- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації закладу громадського харчування ТОВ "Геката", розташованого за адресою: проспект Георгія Гонгадзе, 21 в м. Києві, до повного усунення зазначених в акті перевірки порушень шляхом відключення джерела електроживлення та накладення печаток на вхідні двері приміщення за вказаною адресою;

- обов`язок щодо забезпечення виконання судового рішення шляхом опечатування та відімкнення від джерел електроживлення покласти на ГУ ДСНС України у м. Києві;

- контроль за виконанням судового рішення щодо усунення відповідачем порушення вимог пожежної та техногенної безпеки та погодження термінів усунення порушень за пись-мових зверненням суб`єкта господарювання, в тому числі право відтермінування зупинення експлуатації приміщень, покласти на ГУ ДСНС України в м. Києві.

Підставою позову зазначено невиконання відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, що зазначені в акті перевірки №16.

Відповідач подав відзив на позов, в якому просить закрити провадження у справі, по-силаючись на те, що більшість порушень усунуті, а три, які лишилися, - у процесі усунення.

Від позивача надійшло клопотання про розгляд справи буз участі його представника. До клопотання додано копію акта позапланової перевірки від 18.07.2019 №161, яку представ-ник позивача просить долучити до справи та врахувати.

Представник відповідача, яка прибула до судового засідання, пояснила, що всі пору-шення усунуті, що підтверджується доданим позивачем актом №161, тому відсутні підстави для задоволення позову.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши наявні у справі докази, суд встановив наступні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

На підставі наказу від 13.12.2018 №740, повідомлення від 31.12.2018 №27/2516 і посвідчення від 11.01.2019 №486 позивачем у період з 17.01.2019 по 25.01.2019 проведено планову перевірку приміщення відповідача, розташованого за адресою: проспект Георгія Гонгадзе , 21 в м . Києві, щодо додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

За результатами перевірки складено акт від 25.01.2019 №16, згідно з копією якого виявлено ряд порушень (п.п. 1-23), на які позивач послався у позовній заяві.

На підставі наказу від 16.07.2019 №558, посвідчення від 16.07.2019 №4839 позивачем у період 17.07.2019 по 18.07.2019 проведено позапланову перевірку цього ж приміщення від-повідача, за результатами якої складено акт від 18.07.2019 №161, згідно з наданою позивачем копією якого порушень не виявлено.

Таким чином, зазначені у позовній заяві та в акті №16 порушення були усунені пози-вачем, що підтверджується актом №161 і заперечень з приводу чого від позивача не надхо-дило.

Спірні правовідносини виникли у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки і стосуються застосування судом до відповідача заходів реагування.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Статтею 55 КЦЗ України передбачені заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, відповідно до частини першої якої забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самовряду-вання та суб`єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів.

Пунктом 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагу-вання у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих вироб-ництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно з ч. 2 ст. 68 КЦЗ України, ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здо-ров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює держав-ний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно з ч. 1 ст. 70 КЦЗ України підставою для звернення центрального органу вико-навчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або частко-вого зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуа-тації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожеж-ної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушенням вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого приз-начення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання.

Частиною 2 ст. 70 КЦЗ України передбачено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключ-но за рішенням адміністративного суду.

У контексті виявлених позивачем порушень, які зазначені в акті від 25.01.2019 №16 і стали підставою для звернення до суду з цим позовом, суд зазначає, що їх усунуто відпові-дачем у повному обсязі, що підтверджується копією акта від 18.07.2019 №161, тому посилання позивача на вказані порушення як на підставу задоволення позову суд відхиляє.

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що на час вирішення справи, підстави для задоволення позову відсутні з огляду на відсутність зазначених у позовній заяві порушень, а тому у задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 5, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Відмовити Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуа-цій у місті Києві у задоволенні адміністративного позову повністю.

Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві; вул. Володимирська, 13, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 38620155.

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Геката";

просп. Георгія Гонгадзе, буд. 21, м. Київ, 04208, код ЄДРПОУ 20011595.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження. Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 293-297 КАС України. Апеляційна скарга подається протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено 19.07.2019.

Суддя Д.А. Костенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.07.2019
Оприлюднено21.07.2019
Номер документу83140949
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/5912/19

Рішення від 19.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Постанова від 08.04.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Єфіменко Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні