П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 липня 2019 р.м.ОдесаСправа № 420/954/19 Головуючий в 1 інстанції: Завальнюк І. В.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
доповідача, судді - Димерлія О.О.
суддів - Коваль М.П., Єщенка О.В.,
за участю секретаря - Гошуренко Н.С.,
розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ІВА на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 року у справі за адміністративним позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ІВА до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу, -
В С Т А Н О В И В:
У лютому 2019 року Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю ІВА (далі СТОВ ІВА ) звернулось до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (далі ГУ ДФС в Одеській області), Державної фіскальної служби України (ДФС України), в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати наказ від 07.02.2019 № 857 Про проведення документальної планової виїзної перевірки Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ІВА ;
- визнати протиправними дії щодо включення СТОВ ІВА до плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік.
В обґрунтування позову зазначалось, що 11.02.2019 СТОВ ІВА отримано копію наказу та повідомлення про проведення документальної планової виїзної перевірки за період з 01.01.2016 по 31.12.2017 згідно плану-графіку на 2019 рік. На переконання позивача, наказ про призначення перевірки прийнятий без правових підстав та в порушення податкового законодавства. У зв`язку із цим, Товариством було направлено до податкового органу адвокатський запит з проханням повідомити критерії, які слугували підставою для включення Товариства до плану-графіку, а також надати документи на підтвердження ризиків несплати Товариством податків та зборів. У відповідь листом від 02.01.2019 ГУ ДФС в Одеській області повідомлено про включення Товариства до плану графіка на підставі виявленого ризику несплати податків, що потребує підтвердження або спростування відповідною перевіркою. Також позивачем виявлено, що ГУ ДФС в Одеській області проаналізовано діяльність СТОВ ІВА щодо наявності ризику несплати до бюджету податків та зборів, платежів та подало до ДФС України пропозицію щодо включення СТОВ ІВА до плану-графіку. При цьому надані відповіді не містять жодної інформації з приводу критерії та процедури включення СТОВ ІВА до плану-графіку. На думку позивача, ГУ ДФС в Одеській області не дотримано умов та порядку прийняття контролюючим органом рішення про проведення перевірки, що свідчить про неправомірність наказу про призначення перевірки.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 року у задоволенні адміністративного позову СТОВ ІВА відмовлено.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що оспорюваний наказ відповідає вимогам Податкового кодексу України та прийнятий ГУ ДФС в Одеській області в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законом.
Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням СТОВ ІВА подано апеляційну скаргу в якій зазначено, що рішення окружного суду прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому останній просить оскаржуване рішення скасувати та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що ані ГУ ДФС в Одеській області, ані ДВС України не надала СТОВ ІВА інформації з приводу критеріїв та процедури включення позивача до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 року. Позивач також зазначає, що судом першої інстанції не було перевірено чи були наявні у відповідача підстави для включення СТОВ ІВА до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 року та чи дотримано відповідачем процедуру такого включення. Крім того, відповідачем було повідомлено, що при складанні інформаційної довідки щодо діяльності товариства було взято показники за останні три роки, що є незаконним і свідчить про порушення включення СТОВ ІВА до відповідного плану-графіку, а також те, що названа довідка ніким не підписана, не містить інформації про періоду, який вона охоплює, яким чином враховувався ступінь ризику, довідка лише містить певні цифри та букви, які відомі тільки відповідачу.
У відзиві на апеляційну скаргу ГУ ДФС в Одеській області спростовує доводи апеляційної скарги, вказуючи на законність ухваленого рішення та просить його залишити без змін.
Суд апеляційної інстанції заслухав суддю-доповідача, розглянув та обговорив доводи апеляційних скарг, перевірив матеріали справи та вважає, що апеляційна скарга не підлягають задоволенню.
Перевіряючи повноту з`ясування судом першої інстанції обставин справи та правильність застосування правових норм, апеляційний суд звертає увагу на таке.
Судом встановлено, що на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.77.1 ст.70 ПК України та відповідно до плану-графіка на 2019 рік проведення планових виїзних перевірок суб`єктів господарювання заступником начальника ГУ ДФС в Одеській області Бондаренко А. виданий наказ № 857 від 07.02.2019 Про проведення документальної планової виїзної перевірки СТОВ ІВА , яким призначено провести документальну планову виїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства СТОВ Іва за період з 01.01.2016 по 31.12.2017 з 25 лютого 2019 року тривалістю 10 робочих днів.
Копію вищезазначеного наказу платником податків СТОВ Іва отримано 11.02.2019 разом із повідомленням від 07.02.2019 № 33/15-32.
22.12.2018 на офіційному веб-сайті ДФС України було оприлюднено План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік, до якого включеного СТОВ ІВА (період перевірки - лютий 2019 р.).
У зв`язку із наведеними обставинами представником СТОВ ІВА адвокатом Яроцькою Ю.О. направлено до ДФС України адвокатський запит № 2018-12-26/1 від 26.12.2018 (а.с.26-28), в якому представник позивача просить повідомити на підставі яких критеріїв, передбачених в Наказі Міністерства фінансів України № 524 від 02.06.2015 року Про затвердження Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків , СТОВ ІВА було включено до Плану - графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік. Крім того, позивач просить надати документи (інформаційно-аналітичні довідки, листи, тощо), з яких вбачається, що СТОВ ІВА" має ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
02.01.2019 на вказаний вище запит ГУ ДФС в Одеській області листом № 16/Я/15-32-14-01-10 повідомило позивача про те, що згідно зі статтею 77 Кодексу та відповідно до порядку СТОВ ІВА , було включено до плану-графіка проведення планових перевірок на 2019 рік, як платника податків, що має критерії ризику несплати податків. У зв`язку з необхідністю підтвердження або спростування ризиків несплати податків, які визначені даними інформаційних систем ДФС, підприємство СТОВ ІВА було включено до плану-графіка проведення планових перевірок на 2019 рік.
До даного листа відповідачем додана інформаційно-аналітичну довідку щодо діяльності підприємства СТОВ ІВА , яке включається до плану-графіка перевірок, згідно якої рівень сплати ПДВ нижче на 50 та більше відсотків. Розраховане значення: 2,46 . Вказана інформація про постачальників, які мають стан відмінний від 0 .
В подальшому представником СТОВ ІВА до Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС в Одеській області було подано додаткові адвокатські запити № 2019-01-10/1 від 10.01.2019 року (до ДФС України (а.с.35-37)) та 2019-01- 10/2 від 10.01.2019 року (до ГУ ДФС в Одеській області (а.с.38-40)), в яких висловлено прохання:
- надати інформацію щодо рівня сплати ПДВ по відповідній галузі, в якій працює СТОВ ІВА та який використовується для включення платників податків до Плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків;
- надати інформацію яким саме чином визначається рівень сплати ПДВ по відповідній галузі, в якій працює СТОВ ІВА та який використовується для включення платників податків до Плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків. Надати відповідні інструкції, методики, накази, листи, тощо які визначають рівень сплати ПДВ по відповідній галузі;
- надати інформацію, які саме контрагенти СТОВ ІВА які наведені в інформаційно-аналітичній довідці по СТОВ ІВА , знаходяться у розшуку, або ліквідовані, або визнані банкрутами. Зазначену інформацію прошу надати в розрізі податкових (звітних) періодів;
- надати інформацію, з якими саме контрагентами СТОВ ІВА які наведені в інформаційно-аналітичній довідці по СТОВ ІВА , в інформаційних системах ДФС міститься інформація про непідтвердження реального здійснення операції з придбання із сумою податку на додану вартість понад 1 млн. грн. або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн. Зазначену інформацію прошу надати в розрізі податкових (звітних) періодів;
- надати інформацію, з якими саме контрагентами СТОВ ІВА , код ЄДРПОУ 03767819, які наведені в інформаційно-аналітичній довідці по СТОВ ІВА , в інформаційних системах ДФС міститься інформація про наявність розбіжностей у платника податків згідно із системою автоматизованого співставлення податкового зобов`язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів (завищення податкового кредиту) у сумі понад 1 млн. грн. або понад 5 відсотків загальних обсягів податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн. Зазначену інформацію прошу надати в розрізі податкових (звітних) періодів.
16.01.2019 на названий вище запит № 2019-01-10/1, ДФС України листом № 12183/6/99-99-14-03-04-15 повідомила про те, що рівень сплати податку на додану вартість за відповідною галуззю розраховується як питома вага сумарного позитивного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та податкового кредиту звітного (податкового) періоду суб`єктів господарювання, які декларують вищевказану галузь, в сумарному обсягу постачання по операціях, що оподатковуються за основною ставкою 7 відсотків. Згідно з базами даних ДФС СТОВ ІВА декларує основним видом своєї діяльності вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (код за КВЕД _01.11). Рівень сплати податку на додану вартість для зазначеної галузі становить - 3,65 відсотка. Щодо інших зазначених у запиті питань, то Державною фіскальною службою України надіслано адвокатський запит за належністю до ГУ ДФС в Одеській області для розгляду згідно із чинним законодавством .
У відповідь на адвокатські запити № 2019-01-10/1 від 10.01.2019 року та 2019-01-10/2 від 10.01.2019 ГУ ДФС в Одеській області Листом № 813/Я/15-32-14-08-08 від 21.01.2019 повідомило про те, що розрахунок рівня сплати ПДВ по відповідних галузях не здійснюється на рівні ГУ ДФС в Одеській області. Листом ГУ ДФС в Одеській області від 02.01.2019 16/Я/15-32-14-01-10 на адресу Товариства було надано копію аналітичних матеріалів щодо наявності податкових ризиків. В зазначеній інформаційно-аналітичній довідці наведено перелік контрагентів, стан яких відмінний від платник податків за основним місцем обліку , з якими згідно податкової звітності мало взаємовідносини СТОВ ІВА в запланованому до перевірки періоді. Станом на 21.01.2019 згідно із системою автоматизованого співставлення ПЗ та ПК розбіжностей більше 100 тис.грн. у СТОВ ІВА не встановлено. Також зазначено, що в інформаційних системах ДФС в наявності податкова інформація щодо можливості ухилення від оподаткування в запланованому до перевірки період по контрагентам: ТОВ Будторгснаб , ПП ВЛ-Агро 2006 , ТОВ Лукон , ТОВ Ілтекс Україна , ТОВ Грейс Трейд , ТОВ Сільвер-Буд , ТОВ Аруна Трейд . Зауважено, що інформація буде відпрацьована в ході проведення планової комплексної перевірки та буде відображено у відповідних матеріалах.
25.02.2019 СТОВ ІВА засобами поштового зв`язку отримано наказ № 1301 від 22.02.2019 Про внесення змін до Наказу ГУ ДФС в Одеській області від 07.02.2019 № 857 Про проведення документальної планової виїзної перевірки СТОВ ІВА , в якому зазначено, що у зв`язку з технічною помилкою, з урахуванням доповідної записки начальника аудиту ГУ ДФС в Одеській області Білоус М. від 21.02.2019 № 209/11/15-32-14-01 внесено зміни до Наказу від 07.02.2019 № 857, а саме змінено дату проведення перевірки на 11 березня 2019 року та період з 01.01.2016 по 30.09.2018. Також у поштовому відправленні був наказ № 857 від 07.02.2019 зі змінами та повідомлення від 22.02.2019 № 59/15-32 про проведення документальної планової виїзної перевірки СТОВ ІВА з 11.03.2019.
Згідно з пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі ПК України) контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України).
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
За правилами п. 77.1 ст. 77 цього кодексу документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
Згідно з п.77-2 ст.77 Податкового кодексу України до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
Наказом Міністерства фінансів України від 06.02.2015 № 524 затверджено Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків (далі Порядок № 524).
Формування переліку платників податків до розділів I та II плану-графіка проводиться за критеріями ризиків згідно з вимогами пункту 5 цього розділу, у тому числі за даними інформаційних систем ДФС. При плануванні на I квартал наступного року враховуються показники за результатами діяльності платника податків за 9 місяців поточного року, на II та III квартали - за попередній рік, на IV квартал - за перше півріччя поточного року. Якщо податковим (звітним) періодом для податку на прибуток платника податків є календарний рік, при плануванні враховуються показники за попередній рік (п. 2 Розділу ІІІ вказаного Порядку № 524).
До плану-графіка в першу чергу включаються платники податків, які за результатами господарської діяльності мають найбільші ризики несплати до бюджету податків та зборів, обов`язкових платежів (п. 3 Розділу ІІІ Порядку № 524).
Структурні підрозділи ДФС надають Департаменту аудиту ДФС до 25 числа другого місяця кварталу аргументовані пропозиції для врахування при формуванні плану перевірок ризикових платників податків, які належать до кластерних об`єднань платників податків, та їх контрагентів з обґрунтуванням необхідності включення. Пропозиції структурних підрозділів ДФС направляються Департаментом аудиту ДФС до територіальних органів ДФС для використання при формуванні плану-графіка на наступний квартал (п. 4 Розділу ІІІ Порядку № 524).
Отже, як вірно зазначено судом першої інстанції, план - графік проведення перевірок на відповідний квартал має формується у визначені терміни та включати платників податків, які мають найбільші критерії ризику визначені у відповідності до вищевказаного Порядку, у тому числі за даними інформаційних систем ДФС.
Матеріалами справами встановлено, що наказ ГУ ДФС в Одеській області від 07.02.2019 року № 857 "Про проведення документальної планової перевірки СТОВ "ІВА"" та повідомлення від 07.02.2019 року № 33/15-32 було направлено платнику податків за юридичною адресою його місцезнаходження 07.02.2019 року, тобто за 18 днів до початку проведення перевірки, що свідчить про дотримання відповідачем приписів статті 77 ПК України.
При цьому, наказ відповідача від 07.02.2019 року № 857 "Про проведення документальної планової перевірки СТОВ "ІВА"" винесено на підставі плану-графіка документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік, що був офіційно оприлюднений на веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Так, план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік було сформовано відповідно до Порядку № 524 та оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС - 22.12.2018.
Таким чином, план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків, зокрема на 2019 рік до якого включено позивача, оприлюднено у строки передбачені Порядком № 524.
Відповідальність за якість формування плану-графіка та його коригування, у тому числі якість відбору платників для перевірок на підставі встановлених ризиків у їх діяльності, розрахунок періоду перевірки, термінів проведення перевірки, періодичності включення платників податків до плану-графіка, виконання інших вимог, передбачених законом, покладається на територіальний орган ДФС, який сформував план-графік (коригування плану-графіка) (п. 5 вказаного Порядку № 524).
Згідно п.5 розділу ІІІ Порядку № 524 критерії відбору платників податків - юридичних осіб:
1) високого ступеня ризику:
рівень зростання податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень зростання доходів платника податків, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування;
рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю;
рівень сплати податку на додану вартість нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю;
наявність відносин з контрагентами, які знаходяться в розшуку, або ліквідовані, або визнані банкрутами, якщо сума таких операцій перевищує 5 млн грн або перевищує 5 відсотків загальних обсягів постачання, але не менше 100 тис. грн;
наявність інформації про непідтвердження реального здійснення операції з придбання із сумою податку на додану вартість понад 1 млн грн або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн;
наявність розбіжностей у платника податків згідно із системою автоматизованого співставлення податкового зобов`язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів (завищення податкового кредиту) у сумі понад 1 млн грн або понад 5 відсотків загальних обсягів податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн;
здійснення зовнішньоекономічних операцій через нерезидентів - засновників та нерезидентів, зареєстрованих в офшорних зонах, за непрямими поставками у сумі операцій понад 5 млн грн або понад 5 відсотків загальних обсягів постачання, але не менше 100 тис. грн;
наявність інформації правоохоронних органів, структурних підрозділів органів ДФС про ухилення від оподаткування та/або щодо взаємовідносин із платниками податків:
які мають ознаки фіктивності або стосовно яких розпочато досудове розслідування у кримінальних провадженнях, які пов`язані з фіктивним підприємництвом;
реєстрацію яких скасовано у судовому порядку;
стосовно яких встановлено факт неподання податкової звітності протягом двох податкових (звітних) періодів;
які знаходяться в розшуку;
які визнані банкрутами;
стосовно яких розпочато досудове розслідування у кримінальних провадженнях, які пов`язані з ухиленням від сплати податків, зборів (платежів), єдиного внеску та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування;
щодо яких порушено кримінальні справи, які пов`язані з ухиленням від сплати податків, зборів (платежів), єдиного внеску та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування;
здійснення виплати доходів (відсотки, роялті, лізингові платежі тощо) нерезидентам, зареєстрованим в офшорних зонах;
інші витрати перевищують 30 відсотків загальних витрат операційної діяльності;
декларування обсягу нарахованих/виплачених доходів нерезидента, з яких не утримано суми податку, за винятком дивідендів, понад 10 млн грн;
декларування від`ємного значення фінансового результату від операційної діяльності;
наявність у органів ДФС оригіналів розрахункових документів, що не передані до органів ДФС дротовими або бездротовими каналами зв`язку у вигляді електронних копій розрахункових документів, які містяться на контрольній стрічці в пам`яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам`яті модемів, які до них приєднані;
наявність інформації про ухилення від оподаткування, отриманої із зовнішніх джерел;
здійснення платниками податків коригування звітності шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці понад 30 відсотків;
здійснення операцій з реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) нижче собівартості;
різниця між собівартістю реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) та чистим доходом від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) не перевищує 10 відсотків собівартості реалізованої продукції;
декларування експортних та/або імпортних операцій без фактичного здійснення таких операцій;
зростання удвічі та більше кредиторської заборгованості за продукцію (товари, роботи, послуги) протягом двох попередніх (звітних) років при зростанні запасів;
сума інших операційних витрат, витрат на збут та адміністративних витрат перевищує собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг);
інші операційні витрати перевищують суму матеріальних затрат та витрат на оплату праці.
Порядком № 524 визначено, що інформаційно-аналітичні довідки формуються за кожним платником податків засобами та за даними інформаційних систем ДФС.
Згідно зі статтею 77 ПК України та відповідно до цього Порядку, а також у зв`язку з необхідністю підтвердження або спростування ризиків несплати податків, які визначені даними інформаційних систем ДФС, підприємство СТОВ ІВА було включено до плану-графіка проведення планових перевірок на 2019 рік, як платника податків, що має критерії ризику несплати податків.
У зв`язку з необхідністю підтвердження або спростування ризиків несплати податків, які визначені даними інформаційних систем ДФС, підприємство СТОВ ІВА було включено до плану-графіка проведення планових перевірок на 2019 рік.
З матеріалів справи вбачається, що листом ГУ ДФС в Одеській області від 02.01.2019 року № 16/Я/15-32-14-01-10 на адресу позивача було надано копію аналітичних матеріалів щодо наявності податкових ризиків. В зазначеній інформаційно-аналітичній довідці зазначено, що основним видом діяльності СТОВ Іва є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (КВЕД 01.11).
У таблиці ризики включення в план-графік зазначено: балансова вартість основних фондів - 1015400; рівень сплати ПДВ нижче на 50 та більше відсотків - 2,46; кількість працюючих - 38; податкова віддача з податку на прибуток по галузі - 0,5; податкова віддача з ПДВ по галузі - 3,65; податкова віддача з ПДВ - 1,03; загальний податковий кредит (система співставлення) - 5558591,01; загальний обсяг операцій (система співставлення) - 27792955,05; звітний період - 2017; обсяг постачання за останній календарний рік - 30794683; загальний обсяг постачання за останній календарний рік - 30927317.
У таблиці Взаємовідносини з платниками, стан яких відмінний від 0 , постачальники на загальну суму ПДВ - 6158182,83 зазначено: ТОВ РТ - вид діяльності виробництво олії та тваринних жирів ; ПРАТ Первомайський МКК - перероблення молока, виробництво масла та сиру; ПРАТ Лакталіс-Миколаїв - перероблення молока, виробництво масла та сиру; ТОВ ЛКПФ - виробництво паперу та картону; ТОВ Бізнес Продукт Плюс - виробництво м`ясних продуктів; ТОВ Укр-Ресурс - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.
Серед постачальників (на загальну суму ПДВ 2070901,57) зазначено ТОВ Мега-НК (вид діяльності - виробництво добрив і азотних сполук), по якому встановлено обрив ланцюга на суму ПДВ 1170494,95 грн.
Таким чином, суд першої інстанції правомірно зазначено, що за аналітичною інформацією інформаційних систем ДФС СТОВ ІВА підпадає одночасно під декілька критеріїв відбору платників податків - юридичних осіб, що мають найбільші ризики несплати до бюджету податків та зборів, платежів, а саме:
- наявність інформації про непідтвердження реального здійснення операції з придбання із сумою податку на додану вартість понад 1 млн грн або понад 5 відсотків загального обсягу податкового кредиту, але не менше 100 тис. грн.;
- які мають ознаки фіктивності або стосовно яких розпочато досудове розслідування у кримінальних провадженнях, які пов`язані з фіктивним підприємництвом;
- наявність інформації про ухилення від оподаткування, отриманої із зовнішніх джерел.
З урахуванням наведеного, апеляційний суд відхиляє посилання позивача, що до нього не було доведено які саме інформаційні ресурси ДФС та джерела були використані для аналізу показників діяльності Товариства в контексті встановлення критеріїв та кваліфікації позивача як такого, що має ризики несплати до бюджету податків та зборів, платежів для цілей призначення планової перевірки.
Необхідно наголосити, що позивач оскаржуючи спірний наказ контролюючого органу намагається оспорити включення його у план-графік перевірок, не наводячи підстав, які б свідчили про протиправність таких дій.
Наведена позиція знайшла своє відображення у постановах Верховного Суду від 20.06.2018 року по справі №819/1775/17 від 01.10.2018 року по справі № 819/101/18 з яких вбачається, що наявність підстави для проведення документальної планової виїзної перевірки є план-графік, який супроводжується відповідним наказом. Проведення податковим органом перевірки суб`єкта господарювання є способом реалізації відповідачем владних управлінських функцій шляхом видання наказу про її проведення в межах наданих законодавством повноважень, з метою виконання покладеної на відповідача контролюючої функції.
За таких обставин колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що наказ від 07.02.2019 № 857 Про проведення документальної планової виїзної перевірки Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ІВА прийнятий ГУ ДФС в Одеській області в межах компетенції та у спосіб, що передбачені законодавством, що регулює спірні правовідносини та обґрунтовано, а дії посадових осіб Головного управління ДФС в Одеській області з проведення перевірки СТОВ ІВА направлені на реалізацію зазначеного наказу, є правомірними.
Апеляційна скарга не містить належних та обґрунтованих доводів, які б спростовували наведений висновок суду. У ній також не наведено інших міркувань, які б не були предметом перевірки в суді першої інстанції та щодо яких не наведено мотивів відхилення наведеного аргументу.
Згідно ст. 242 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим, відповідно до ст. 316 КАС України, апеляційна скарга має бути залишена без задоволення, а оскаржена постанова без змін.
Керуючись ст.ст. 242, 308, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ІВА - залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2019 року у справі за адміністративним позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ІВА до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду на протязі тридцяти днів.
Повний текст постанови суду складено 19 липня 2019 року.
Головуючий суддя Димерлій О.О. Судді Коваль М.П. Єщенко О.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2019 |
Оприлюднено | 22.07.2019 |
Номер документу | 83141503 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Димерлій О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні