Ухвала
від 19.07.2019 по справі 540/958/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

19 липня 2019 р. м. ХерсонСправа № 540/958/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді: Ковбій О.В.,

розглянувши у письмовому провадженні заяву про зміну способу і порядку виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом прокурора - першого заступника керівника Генічеської місцевої прокуратури до Новоіванівської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

встановив:

Прокурор - перший заступник керівника Генічеської місцевої прокуратури (далі - позивач) звернувся до суду із адміністративним позовом до Новоіванівської сільської ради (далі - відповідача), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача, яка виразилась у не встановленні пільгових умов оплати харчування дітей із сімей, яка виразилась у не встановленні пільгових умов оплати харчування дітей із сімей, у яких сукупний дохід на кожного члена сім`ї за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантованого мінімуму), який щороку встановлюється законом про Державний бюджет України у дошкільних навчальних закладах на території Новоіванівської сільської ради на 2019 рік відповідно до вимог ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту» та Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах, затвердженого наказом МОН України № 667 від 21.11.2002 р.;

- зобов`язати відповідача винести рішення, яким встановити пільгові умови оплати харчування дітей із сімей, у яких сукупний дохід на кожного члена сім`ї за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантованого мінімуму), який щороку встановлюється законом про Державний бюджет України у дошкільних навчальних закладах на території Новоіванівської сільської ради на 2019 рік відповідно до вимог от. 35 ЗУ «Про дошкільну освіту» та Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних (та інтернатних навчальних закладах, затвердженого наказом МОН України № 667 від 21.11.2002 р.

Ухвалою від 13.05.2019 року у справі відкрите спрощене позовне провадження, учасникам наданий строк для подання заяв по суті справи, судове засідання призначене на 31.05.2019 року.

31.05.2019 року позивач надіслав до суду заяву про відмову від позову, у зв`язку із самостійним виконанням відповідачем позовних вимог та просить присудити з відповідача понесені ним судові витрати зі сплати судового збору. Дану заяву просить розглянути в порядку письмового провадження.

Ухвалою суду від 31.05.2019 року клопотання позивача задоволено, закрито провадження у справі.

Окрім зазначеного, ухвалою стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Новоіванівської сільської ради Генічеського району Херсонської області на користь прокуратури Херсонської області судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1921 грн., оскільки провадження у справі закрито, через задоволення позову відповідачем після подання позовної заяви.

06.06.2019 на виконання вказаної ухвали в частині стягнення судового збору видано виконавчий лист №580.

10.07.2019 року від Прокуратури Херсонської області до суду надійшла заява, якою він просить суд змінити спосіб виконання ухвали суду від 31.05.2019 року у справі № 540/958/19, в частині стягнення з Новоіванівської сільської ради Генічеського району Херсонської області судового збору у сумі 1921,00 грн. - шляхом стягнення на користь прокуратури Херсонської області судового збору в сумі 1921,00 грн. з рахунків Виконавчого комітету Новоіванівської сільської ради Генічеського району Херсонської області.

Заява обгрунтована наступним.

Так, позивач, отримавши виконавчий лист про стягнення судового збору з Херсонської міської ради, керуючись ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження", а також положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845, 09.01.2019 року відправив його на виконання до Управління державної казначейської служби України у Генічеському районі Херсонської області.

Листом зазначеного органу від 24.06.2019 року №04-02/265 Управлінню Казначейства було повернуто виконавчий лист без виконання, у зв`язку з відсутністю відкритих розрахункових рахунків боржника в Управління державної казначейської служби України у Генічеському районі Херсонської області. Натомість в листі зазначено про наявні відкриті розрахункові рахунки Виконавчого комітету Новоіванівської сільської ради Генічеського району Херсонської області.

Зазначене призводить до того, що ухвала суду від 31.05.2019 року залишається невиконаною.

Заявник, покликаючись на положення ст. 378 КАС України, просить суд змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, в запропонований ним спосіб.

Розгляд заяви позивача визначено здійснювати в судовому засіданні з викликом (повідомленням сторін). Судове засідання призначено на 19.07.2019 року. Сторони викликані в суд повістками.

Сторони в судове засідання не з`явились. Представником позивача, подано до суду клопотання про розгляд заяви без його участі.

Частиною 3 статті 194 КАС України визначено, що учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи приписи ст. ст. 194 та 205 КАС України суд вважає, що подання позивачем клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження та неприбуття без поважних причин відповідача не є перешкодою для розгляду і вирішення заяви позивача у письмовому провадженні.

Розглянувши заяву позивача, суд зазначає, що відповідно до ст. 124 Конституції України, ст.ст. 370, 373 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845.

Відповідно до п. 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів.

Пунктом 6 Порядку встановлено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб:

заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв`язку, якщо зазначений рахунок відсутній;

оригінал виконавчого документа;

судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності);

оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Судом встановлено, що заступником прокурора Херсонської області 20.06.2019 року подано на виконання до Управління Державної казначейської служби у Генічеському районі заяву про виконання ухвали Херсонського окружного адміністративного суду в частині стягнення з Новоіванівської сільської ради Генічеського району Херсонської області судового збору за виконавчим листом від 06.06.2019 року.

Листом від 20.06.2019 № 08-198вих-19 Управління Державної казначейської служби України у Генічеському районі повідомило, що Новоіванівська сільська рада Генічеського району Херсонської області не має розрахункових рахунків, а також повідомило про наявність відкритих розрахункових рахунків Виконавчого комітету Новоіванівської сільської ради Генічеського району Херсонської області, який відповідно п.4 ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування" здійснює у встановленому законом порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

У відповідності до п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними рішеннями про місцеві бюджети можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Наказом Міністерства фінансів України від 22.12.2011р. № 1691 визначено порядок формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів. Відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Новоіванівська сільська рада Генічеського району Херсонської області не є ні розпорядником, ні одержувачем бюджетних коштів.

Відповідно до ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до відання виконавчих органів міських рад належать власні повноваження, зокрема щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також: здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

У п. 7.2 чинної постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року N 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" встановлено, що підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, стосовно юридичної особи наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення.

В даному випадку неможливість стягнення з Новоіванівської сільської ради Генічеського району Херсонської області суми судового збору, присудженої на користь заявника, та винятковість випадку пов`язана з відсутністю відповідного рахунку, з якого можливе стягнення та який одночасно наявний у її виконавчого органу - Виконавчого комітету Новоіванівської сільської ради Генічеського району Херсонської області, а тому заява позивача підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 241, 248, 378 КАС України, суд

ухвалив:

Заяву Прокуратури Херсонської області про зміну способу виконання рішення суду - задовольнити.

Встановити спосіб виконання ухвали Херсонського окружного адміністративного суду від 31.05.2019 року у справі №540/958/19 в частині стягнення з Новоіванівської сільської ради Генічеського району Херсонської області (код ЄДРПОУ 34895592; 75523, Херсонська область, Генічеський район, с.Новоіванівка, вул. Миру,30) судового збору у сумі 1921 грн. - шляхом стягнення на користь прокуратури Херсонської області (код ЄДРПОУ 04851120, 73000, м. Херсон, вул. Михайлівська, 33) судових витрат зі сплати судового збору у сумі 1921 (тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп. з рахунків Виконавчого комітету Новоіванівської сільської ради Генічеського району Херсонської області (код ЄДРПОУ:04400541, адреса: 75523, Херсонська область, Генічеський район, с. Новоіванівка, вул. Миру,30).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня її проголошення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Якщо ухвалу було постановлено поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею.

Суддя Ковбій О.В.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2019
Оприлюднено22.07.2019
Номер документу83143338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/958/19

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 31.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні