Постанова
від 05.07.2007 по справі 3/1059-нм
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/1059-НМ

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "05" липня 2007 р.                                                     Справа № 3/1059-НМ

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Машевської О.П.

при секретарі Іщук О.Ф.

за участю представників сторін

від позивача Войдевич О.А. -  доручення № 10283/13/10

від відповідача не з'явився

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Житомирі (м.Житомир)  

до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Торгівельний будинок "Ірис" (м. Житомир)

про припинення юридичної особи

Позивач у позовній заяві просить припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Торгівельний будинок "Ірис" у зв'язку з неподанням органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до  ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" протягом року згідно п.15 ст.58, п.6 ст.59, ст.247 ГК України, п.17 ст.11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні". Та зазначає, що згідно  п.2 статті 38 Закону України "Про порядок державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців"(м. Житомир)  підставою для винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи є непождання проятгом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Представник ДПІ у м.Житомирі в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, обгрунтовуючи їх наданими в матеріали справи доказами.

Представники відповідача (засновники товариства - Любач В.Ф., Мірошніков С.О., (останній як керівник юридичної особи) в судове засідання не з'явились, про причини неявки суд не повідомили (кореспонденція суду, надіслана на адресу юридичної особи та її засновників, повернулась з відміткою відділення зв'язку про неможливість вручення її адресатам).

Відповідно до ч. 8 статті 35 КАС УКраїни, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.

Відповідно до статті 93 ЦК України місцезнаходження юридичної особи визначається місцем її державної реєстрації, якщо інше не встановлено законом та вказується у її установчих документах.

У Законі  України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" № 755-ІV від 15.05.2003 року під місцезнаходженням юридичної особи слід розуміти місцезнаходження постійно діючого виконавчого органу юридичної особи, а в разі його відсутності - місцезнаходження іншого органу чи особи, уповноваженої діяти від від імені юридичної особи без довіреності, за певною адресою, яка вказана засновниками в установчих документах і за якою здійснюється зв'язок з юридичною особою.

У Статуті ТОВ фірми "Торгівельний будинок "ІРИС" місцезнаходженням товариства визначено: 262000 м.Житомир, вул.Клосовського 14, кв.54, тобто за адресою одного із співзасновників товариства -Мірошнікова С.О. (а.с. 23).

Зміна місцезнаходження юридичної особи є підставою для здійснення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та даних державних реєстрів.  

У  довідці  Головного управління статистики у Житомирській області №14/10/612 від 18.07.2006 року зазначено, що станом на 18.07.2006 року у ЄДРПОУ ТОВ фірма "Торгівельний будинок "Ірис" зареєстроване за адресою: м.Житомир, Корольовський район, вул.Кооперативна,6. Керівником юридичної особи зазначено Мірошнікова С.О. За відомостями адресно-довідкового бюро УМВС України в Житомирській області місцем проживання Мірошнікова С.О. зазначено: м. Житомир, вул.Перемоги 12, кв. 19.

Враховуючи вище викладені приписи законодавства, господарським судом ухвали господарського суду про відкриття провадження у справі було надіслано на адресу юридичної особи та адресу її керівника Мірошнікова С.О., який є особою, уповноваженою діяти від імені юридичної особи без довіреності.

Оскільки кореспонденція суду повернулась з відміткою відділення зв'язку про невручення її адресатам, у зв'язку з відсутністю останніх  за місцезнаходженням та проживанням, господарський суд визнав за можливе здійнити розгляд справи за наявними матеріалами справи.

Заслухавши представника ДПІ у Баранівському районі, дослідивши матеріали справи, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Торгівельний будинок "Ірис" (м. Житомир) зареєстровано Житомирським міським виконавчим комітетом Ради народних депутатів як суб'єкт підприємницької діяльності-юридична особа, про що зроблено запис   5 вересня 1994 року у журналі обліку реєстраційних справ за № 363 за адресою: Україна, Житомирська область, м.Житомир, вул.Кооперативна,6, ідентифікаційний код 20423145 та видано Свідоцтво про державну реєстрацію.

Як платника податків поставлено на облік до Житомирської ОДПІ 27.09.1994 року за №1854 (а.с. 47).

Відповідно до ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.91р. №1251-ХІІ, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Проведеною позивачем перевіркою встановлено, що з моменту взяття на облік підприємство знаходиться на загальній системі оподаткування; декларації з податку на прибуток не подає; листи-виклики керівнику юридичної особи  повертаються на адресу позивача; за юридичною адресою місцезнаходження платника не встановлено (а.с. 47).  

Згідно довідки позивача № 717/19-1 від 06.12.2006 року відповідач  не звітує до ДПІ у м.Житомирі з 02.08.2005 року і по даний час,  тобто на день звернення з позовом до суду - більше двох років (а.с.48).

Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Пунктом 1 ст.247 Господарського кодексу України передбачено, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації, що, у розумінні ст.238 цього Кодексу,  є заходом організаційно-правового характеру.

Відповідно до п.17 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в України" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності -юридичної особи. Наведене підтверджує повноваження ДПІ у м.Житомирі на застосування до відповідача адміністративно-господарської санкції у вигляді скасування  його державої реєстрації.   

При цьому,  звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності -юридичної особи може мати місце у разі, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, про що зазначено у п.8.6 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів) (з наступними змінами та доповненнями), затвердженого наказом ДПА України 19.02.1998 року за № 80 та зареєстрованого у Мінюсті 16.03.1998 року за № 172/ 2612.

Згідно з довідки ДПІ у м.Житомирі від 05.03. 2007 року заборгованість за платежами до бюджету у відповідача відсутня (а.с. 6).

Додатково до наведеного обгрунтування адміністративного позову, правомірність якого  судом визнається, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно ст.104 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року (далі - ЦК України) та ст.33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.03р. №755-ІV (далі- Закон №755-ІV) юридична особа припиняється, окрім іншого,  за  судовим рішенням, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Згідно п.1 та п.2 частини 38 Закону №755-ІV підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, зокрема  є  неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності.

Відповідно до ч.1 ст.105 ЦК України суд, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язаний негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.

Окрім того, згідно частини 2 цієї статті необхідно встановити порядок та строки припинення юридичної особи, а виконання функції ліквідатора  з припинення юридичної особи покласти на орган управління юридичної особи.

Відповідно до довідки Житомирського обласного управління статистики № 14/10/612 від 18.07.2006 року за організаційно-правовою формою господарювання відповідач -  товариство з обмеженою відповідальністю. Правовий статус товариства з обмеженою відповідальністю визначається нормами Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України "Про господарські товариства" .

Так, у  статті 145 Цивільного кодексу України визначено органи управління товариства з обмеженою відповідальністю, якими є загальні збори учасників та виконавчий орган (колегіальний або однооособовий), який здійснює поточне його  керівництво діяльністю.  У Статуті відповідача зазначено, що його органами управління є збори учасників та колегіальний виконавчий орган - дирекція, яку очолює генеральний директор. При цьому генеральний директор має право без довіренності здійснювати різні операції від імені Товариства.  Згідно Статуту   засновниками Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "Торгівельний будинок "Ірис" є  Мірошніков Сергій Олексійович та Лобач В.Ф. При цьому керівником товариства є Мірошніков С.О., тобто є особою, яка вправі вчиняти юридично значимі дії від імені товариства.(а.с.22).

Приписи статті 105 ЦК України кореспондуються з приписами ч.5 статті 38 Закону №755-ІV про призначення судом в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку  з її ліквідацією комісії з припинення ( ліквідаційної комісії) та встановлення строку і порядку її роботи, про що державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис.

Частиною   7 цієї статті передбачено обов'язок державного реєстратора надіслати керівнику органу управління або засновнику юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

ВІдповідно до частини 8 цієї статті документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи , яку призначив суд, у порядку, який встановлено частинами першою-п'ятою статті 36 або частинами першою - шостою статті 37 цього Закону.

Так, у частині першій статті 36 Закону  №755-ІV зазначено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті. Обов'язок розміщення ліквідатором у друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї визначено частиною 4 статті 105 ЦК України. При цьому цей  строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.  Порядок ліквідації юридичної особи після публікації визначено статтями 110-112 Цивільного кодексу України.

Враховуючи вище наведені норми законодавства України про те, що функції ліквідатора з припинення юридичної особи, в тому числі в частині подання державному реєстратору документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи,  зобов'язаний виконувати її орган управління, господарський суд  покладає функції з припинення  Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Торгівельний будинок "Ірис" на керівника органу управління відповідача - Мірошнікова С.О., який зобов'язаний припинити юридичну особу в порядку, визначеному ст.105 Цивільного кодексу України та ст.ст. 38 та 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних-осіб-підприємців" у строк, що не перевищує шести  місяців з дня набрання постановою законної сили.

Згідно з частиною 8 статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців" дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи. Відповідно                              до Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України  (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 червня 2005 р. N 499) підставою  для внесення до Реєстру або виключення з нього даних  щодо  суб'єктів,  а  також  внесення  змін  до  Реєстру   є надходження   від   державного  реєстратора  до  органу  державної статистики інформації про вчинення реєстраційних дій, передбачених Законом   України  "Про  державну  реєстрацію  юридичних  осіб  та фізичних осіб-підприємців".

Враховуючи викладене, позовні вимоги обґрунтовані, підтверджуються належними доказами, а тому підлягають задоволенню - юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю Фірму "Торгівельний будинок "Ірис" (м.Житомир),  слід припинити.

Судові витрати стягненню не підлягають відповідно до ч.4 ст.94 КАС України.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 51,59, 65, п.1 ст.247 ГК України, п.п.1,2 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування", ст.ст.36 та 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.03р. №755-ІV, ст.105, ст.ст. 110-112 Цивільного кодексу України, ст.ст. 4, 14, 69-73, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п. 3,6,7 Розділу 7 "Прикінцеві та перехідні положення"  Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задоволити.

Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Торгівельний будинок "Ірис" (м. Житомир),   код 20423145.

2. Виконання функції ліквідатора покласти на керівника органу управління юридичної особи  - Мірошнікова Сергія Олексійовича, ідентифікаційний номер 2454806092.

3. Зобов'язати ліквідатора  Мірошнікова Сергія Олексійовича припинити юридичну особу, в порядку, визначеному ст. ст. 105, 110-112 Цивільного кодексу України, ст.ст. 36, 38 Закону України "Про порядок державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" у строк не більше шести місяців з моменту набрання постановою суду законної сили.

4. Копію постанови надіслати сторонам та державному реєстратору виконавчого комітету Житомирської міської Ради (державному реєстратору - після набрання постановою законної сили).

Постанова господарського суду може бути оскаржена до Київського  адміністративного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня її проголошення шляхом подачі заяви, а в разі складення постанови суду у повному обсязі відповідно до ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                         

Віддрукувати:

1 - в справу

2 - позивачу;

3 - відповідачу;

            4 - держ. реєстратору.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення05.07.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу831665
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/1059-нм

Постанова від 05.07.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні