копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 червня 2019 року Справа № 160/3306/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Олійника В. М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Лортест до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ :
12 квітня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю Лортест звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Н №0038275341 від 06.03.2019 року.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що за результатами перевірки складено акт №4646/04-36-53-41/42457177 від 01.02.2019 року, яким встановлено порушення норм Податкового кодексу України, а саме п. 201.10 ст. 201 ПК України, в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних.
На підставі висновків акту ГУ ДФС у Дніпропетровській області було винесено податкове-повідомлення рішення форми Н №0038275341 від 06.03.2019 року, яким па підставі п. 120-1. 1 ст. 120-1 ПК України, застосована штрафні санкції у розмірі 279 996,81грн.
ТОВ Лортест вважає, що податкове повідомлення - рішення №0038275341 від 06.03.2019 року підлягає скасуванню, як таке, що є неправомірним та не відповідає чинному законодавству, оскільки прийняте на підставі хибних висновків, до яких дійшли ревізори Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в ході проведення перевірки.
Так, позивач стверджує, що контролюючим органом під час проведення перевірки не вірно надано оцінку приписам ст. 120-1 ПК України.
У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 статті, не застосовуються.
Ухвалою суду від 17 квітня 2019 року відкрито спрощене провадження у справі без виклику учасників справи.
07 травня 2019 року на адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву в якому останній просить відмовити в задоволенні адміністративного позову зазначивши про те, що за результатами перевірки ТОВ Лортест було складено акт від 01.02.2019 року №4646/04-36-53-41/42457177.
Перевіркою встановлено, що в порушення пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України суб`єктом господарювання допущена затримка реєстрації податкових накладних.
Відповідальність платника передбачена пунктом 120-1. 1 статті 120-1 глави 11 розділу II Податкового кодексу України.
На підставі акта перевірки від 01.02.2019 року №4646/04-36-53-41/42457177 ГУ ДФС у Дніпропетровській області було винесено податкове повідомлення-рішення №0038275341 від 06.03.2019 р. форма Н , відповідно до якого до позивача застосовано штраф у розмірі 279 996,81 грн.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.
Головним державним ревізором-інспектором відділу ПДВ Лівобережного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області на підставі пп. 19-1.1.1 п.19.1 ст.19, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 розділу І Податкового кодексу України, у порядку пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 та ст.76 глави 8 розділу II Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку ТОВ Лортест з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН складених за жовтень 2018 р.
За результатами перевірки було складено акт від 01.02.2019 року №4646/04-36-53- 41/42457177.
Перевіркою встановлено порушення строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу (чинного на момент здійснення порушення) визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені
В порушення пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України позивачем допущена затримка реєстрації наступних податкових накладних:
№26 від 16.10.2018 р. із затримкою на 19 днів;
№4 від 16.10.2018 р. із затримкою на 8 днів;
№2 від 16.10.2018 р. із затримкою на 6 днів;
№3 від 16.10.2018 р. із затримкою 7 днів;
№1 від 16.10.2018 р. із затримкою 5 днів;
№5 від 16.10.2018 р. із затримкою 11 днів.
На підставі акта перевірки від 01.02.2019 року №4646/04-36-53-41/42457177 ГУ ДФС у Дніпропетровській області було винесено податкове повідомлення-рішення №0038275341 від 06.03.2019 р. форма Н .
Згідно зазначеного податкового повідомлення-рішення на позивача за затримку реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у розмірі 279 996,81 грн.
У відповідності, до п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних ЄРПН та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підстав даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку згідно п;76.3 ст.76 ПКУ може бути проведена лише протягом 30 календарний днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності визначених статтею-102 ПК України.
Пунктом 76.2 статті 76 ПК України визначено, що порядок оформлення результаті камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст.86 ПК України.
Так, пунктом 86.2 статті 86 ПК України передбачено, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст.42 ПК України.
У разі незгоди платника з висновками перевірки згідно п.86.7 ст.86 ПК України платнику надано право подати свої заперечення та/або додаткові документи до контролюючого органу, який проводив перевірку.
Згідно пп. 120-1.1 п.120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого ст.201 ПК України, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог ст. 192 та ст.201 ПК України покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних і розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів:
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Подання електронних документів засобами телекомунікаційного зв`язку до контролюючих органів здійснюється відповідно до вимог ПК України з урахуванням Законів №851 та №852.
Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН здійснюється відповідно до вимог ПК України та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1246, (далі Порядок №1246).
Відповідно до п. 4 Порядку № 1246, до ЄРПН вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до ЄРПН та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких комісією, визначеною п. 201.16 ст. 201 ПКУ, прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.
Згідно п. 5 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192, пп. 200 1.3, 200 прим. 1.9 ст. 201 та пп. 201.1, 201.10 і 201.16 ст. 201 ПКУ, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/ розрахунку коригування (п. 5 Порядку № 1246).
За результатами перевірок, визначених Порядком №1246, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Підтвердженням платнику податку про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Несвоєчасна реєстрація податкових накладних в ЄРПН є підставою для застосування штрафів, передбачених п. 120-1.1 ст,120-1 ПКУ.
Враховуючи вищевказане, суд не приймає доводів позивача про те, що у разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, не застосовуються.
У зв`язку з цим суд приходить до висновку, що оскаржуване позивачем податкове повідомлення-рішення винесено відповідно до норм чинного законодавства України, а тому відсутні підстави для задоволення адміністративного позову.
Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) В.М. Олійник
Рішення не набрало законної сили
21 червня 2019 року.
Суддя В.М. Олійник
З оригіналом згідно.
Суддя В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2019 |
Оприлюднено | 24.07.2019 |
Номер документу | 83169977 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні