Рішення
від 15.07.2019 по справі 280/2265/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

15 липня 2019 року о/об 11 год. 55 хв.Справа № 280/2265/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Керівника Бердянської місцевої прокуратури Запорізької області (71100, Запорізька область, м.Бердянськ, пр.Перемоги, буд.4)

до Новоолексіївської сільської ради Приморського району Запорізької області (72140, Запорізька область, Приморський район, с.Новоолексіївка, вул.Громака, буд.30; код ЄДРПОУ 04353557)

про визнання протиправною бездіяльність та зовов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Керівника Бердянської місцевої прокуратури Запорізької області (надалі - позивач) до Новоолексіївської сільської ради Приморського району Запорізької області (надалі - відповідач), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправною бездіяльність Новоолексіївської сільської ради Приморського району Запорізької області, яка полягає у неприйнятті Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів сільської ради, відповідно до ч.1 ст.40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ; 2) зобов`язати Новоолексіївську сільську раду Приморського району Запорізької області розробити та затвердити Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів сільської ради, відповідно до ч.1 ст.40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

У позові зазначено, що за результатами вивчення Бердянською місцевою прокуратурою стану додержання вимог Законів України Про місцеве самоврядування в Україні та Про регулювання містобудівної діяльності Новоолексіївською сільською радою, виявлено порушення останньою вимог діючого законодавства, які полягали у бездіяльності дотримання вимог ст.40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , що може призвести до порушення інтересів держави. Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Новоолексіївська сільська рада повинна розглянути питання про визначення порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та прийняти відповідне рішення. Проте, у порушення вищевказаної норми законодавства Новоолексіївською сільською радою Порядок залучення та встановлення розміру пайової участі та відповідне рішення про залучення забудовників до пайової участі в розвитку інфраструктури населених пунктів не розроблявся, відповідні дії в цьому напрямку не здійснювалися, що свідчить про бездіяльність відповідача та відповідне порушення ним вказаної норми законодавства. Зазначене підтверджується листами Новоолексіївської сільської ради Приморського району Запорізької області від 28.02.2019 за №59 та від від 03.04.2019 за №84, відповідно до яких станом на 03.04.2019 Положення (Порядок) про пайову участь в розвитку інфраструктури населених пунктів не розроблялося та, відповідно, не затверджувалося. Вказане свідчить, що відповідачем повністю ігнорується вищевказана норма Закону, чим порушуються інтереси територіальної громади, які полягають у недоотриманні коштів до бюджету та суперечать вимогам чинного законодавства, інтересам держави, що в свою чергу унеможливлює повноцінне фінансування створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури. Адже, пайові внески інвесторів (замовників) за право реалізувати проект будівництва на території Новоолексіївської сільської ради, у тому числі побудовані у майбутньому, дали б можливість збільшити доходи бюджету на відтворення інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури.

Позивач позов підтримав.

Відповідачем подано до суду відзив на адміністративний позов, згідно з яким звертатися позивачу до суду не було необхідним тому що: по-перше: у продовж 2018 року та до 06.06.2019 до Новоолексіївської сільської ради Приморського району Запорізької області заяв від фізичних або юридичних осіб, які мали б намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) не надходило; по-друге: Новоолексіївською сільською радою Приморського району Запорізької області розроблений Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів Новоолексіївської сільської ради , який затверджений на черговій сесії, яка відбулась у червні 2019 року. Таким чином, на підставі викладеного інтереси територіальної громади не були порушені.

Відповідач проти позову заперечував.

Ухвалою судді від 20.05.2019 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 18.06.2019 об 11 год. 55 хвил.

Ухвалою суду від 20.05.2019 відкладено розгляд справи до 10.06.2019 об 11 год. 55 хвил.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

У ст.40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зазначено: 1.Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону. 2.Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. 3.Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури. … 10. Кошти, отримані як пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, можуть використовуватися виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури відповідного населеного пункту. … .

Згідно з пп.4-1 ч.1 ст.71 Бюджетного кодексу України надходження бюджету розвитку місцевих бюджетів включають: кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, отримані відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

У Рішенні Новоолексіївської сільської ради Приморського району Запорізької області від 14.06.2019 за №1 Про порядок залучення та встановлення розміру пайової участі (внеску) фізичних та юридичних осіб у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Новоолексіївської сільської ради зазначено: … Відповідно до ст.26, 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст.40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , з метою забезпечення розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Новоолексіївської сільської ради, сільська рада ВИРІШИЛА: 1.Затвердити Положення про порядок залучення та встановлення розміру пайової участі (внеску) фізичних та юридичних осіб у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Новолексіївської сільської ради (додаток 1). 2.До моменту повної сплати пайової участі відповідно до укладеного договору про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Новоолексіївської сільської ради виконавчому комітету сільської ради не виносити на розгляд питання щодо оформлення права власності таким юридичним або фізичним особам, в тому числі і по об`єктах, дозволи на будівництво по яких видані до набрання чинності цього рішення. 3.Рекомендувати інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізькій області не надавати дозволи на виконання будівельних робіт об`єкта містобудування фізичним і юридичним особам, які не уклали договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів Новоолексіївської сільської ради. 4.Оприлюднити дане рішення на офіційному веб-сайті Новоолексіївської сільської ради. 5.Рішення набуває чинності з дня його оприлюднення на офіційному веб-сайті Новоолексіївської сільської ради. 5.Контроль за виконанням даного рішення доручити постійній комісії сільської ради з питань землекористування та благоустрою ( ОСОБА_1 .). … (а.с.55).

Судом досліджено Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів Новоолексіївської сільської ради , затверджений Рішенням Новоолексіївської сільської ради Приморського району Запорізької області від 14.06.2019 за №1 (а.с.56-61).

Таким чином, на день судового засідання (15.07.2019) відсутній спір щодо необхідності зобов`язання відповідача розробити та затвердити Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів Новоолексіївської сільської ради .

Відповідачем не надано до суду доказів набуття вказаним Рішенням Новоолексіївської сільської ради Приморського району Запорізької області від 14.06.2019 за №1 чинності через його оприлюднення на офіційному веб-сайті Новоолексіївської сільської ради Приморського району Запорізької області, але це не є предметом спору у даній справі.

Нормами права не визначений конкретний строк в який орган місцевого самоврядування зобов`язаний встановити порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Звідси, оскільки відповідачем розроблений та затверджений Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів Новоолексіївської сільської ради , то суд не вбачає наявності протиправної бездіяльності на день вирішення спору по суті (15.07.2019) у відповідача, яка полягає у неприйнятті даного Порядку.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

У стягненні на користь позивача з відповідача судових витрат - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Рішення виготовлено у повному обсязі 15.07.2019.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2019
Оприлюднено23.07.2019
Номер документу83170591
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/2265/19

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 15.07.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні