Рішення
від 17.07.2019 по справі 1.380.2019.002794
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

справа №1.380.2019.002794

17 липня 2019 року

зал судових засідань №10

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Лунь З.І.,

секретар судового засідання Ходань Н.С.,

за участю:

представника відповідача Гавриляка Р.А.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Віват-М до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Віват-М (місцезнаходження: 82172, Львівська область, м.Стебник, вул. Садова, буд. 6) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул. Стрийська, буд. 35), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача №0021445712 від 21.02.2019.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних не є даними податкової звітності, які досліджуються під час проведення камеральної перевірки, за цих обставин стверджує, що контролюючий орган безпідставно склав акт камеральної перевірки з посиланням на таке порушення та протиправно прийняв оскаржуване податкове повідомлення-рішення. Позивач також стверджує, що штрафні санкції не можуть бути застосовані до ТзОВ Віват-М , оскільки норми Податкового кодексу України не передбачають юридичної відповідальності у вигляді штрафу за несвоєчасну реєстрацію тих податкових накладних, які не видаються покупцю. Вважаючи оскаржуване рішення протиправним, позивач оскаржив його у судовому порядку.

ГУ ДФС у Львівській області подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому податковий орган зазначає, що відповідач правомірно наклав на позивача штраф в розмірі 10% та 20% суми податку на додану вартість, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, оскільки позивач порушив терміни реєстрації цих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Таким чином, податковий орган вважає, що оскаржуване рішення є правомірним, а позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Представник позивача у підготовче засідання не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце його проведення. Проте, на адресу суду надійшло клопотання представника про розгляд справи без його участі, в якому зазначив також позовні вимоги підтримує повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечив, з підстав викладених у відзиві на позов.

Суд встановив таке.

ТзОВ Віват-М (код ЄДРПОУ 38831443) 22.08.2013 зареєстроване у встановленому законодавством порядку як суб`єкт господарювання та є платником податку на додану вартість за № 1 414 102 0000 002812, місцезнаходження: 82172, Львівська область, м.Дрогобич, вул.Садова, 6, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

ТзОВ Віват-М за результатами проведених господарських операцій склало та подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні.

Головне управління ДФС у Львівській області провело камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних ТзОВ Віват-М .

За результатами перевірки складено акт від 24.01.2019 № 134/57.12838831443. В акті перевірки встановлено, що платником несвоєчасно зареєстровано податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

-податкову накладну №15 від 22.10.2018 на суму ПДВ 7245,00грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 14.12.2018 із затримкою 29днів;

-податкову накладну №1 від 31.10.2018 на суму ПДВ 6870,50грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №10 від 31.10.2018 на суму ПДВ 5527,33грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №2 від 31.10.2018 на суму ПДВ 6003,00грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №8 від 31.10.2018 на суму ПДВ 8895,17грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №9 від 31.10.2018 на суму ПДВ 8351,00грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №7 від 31.10.2018 на суму ПДВ 26220,50грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №13 від 31.10.2018 на суму ПДВ 20529,50грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №5 від 31.10.2018 на суму ПДВ 27571,83грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №12 від 31.10.2018 на суму ПДВ 7026,67грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №6 від 31.10.2018 на суму ПДВ 7472,00грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №4 від 31.10.2018 на суму ПДВ 2673,50грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №3 від 31.10.2018 на суму ПДВ 22381,00грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів;

-податкову накладну №14 від 31.10.2018 на суму ПДВ 13816,00грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 21.11.2018 із затримкою 6днів;

-податкову накладну №11 від 31.10.2018 на суму ПДВ 7267,33грн., подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних 20.11.2018 із затримкою 5днів.

Контролюючий орган зробив висновок, що ТзОВ Віват-М за період жовтень 2018року відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу ІІ Податкового кодексу України порушило граничні терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підставі висновків акта перевірки від 24.01.2019 №134/57.12/38831443 ГУ ДФС у Львівській області винесло податкове повідомлення-рішення від 21.02.2019 №0021445712 яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 170605,33грн. застосовано штраф у розмірі 10 % в сумі 17060,53грн. та за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 і більше календарних днів на суму ПДВ 7245,00грн. застосовано штраф у розмірі 20 % в сумі 1449,00грн.

Позивач скористався можливістю досудового порядку вирішення спору та оскаржив рішення ДФС у адміністративному порядку, однак скаргу платника не було задоволено.

Позивач, вважаючи вищевказане рішення протиправним та з вимогою скасувати його, звернувся з даним позовом до суду.

При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до підпункт 20.1.4. п. 20.1. статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Главою 8 ПК України визначені види перевірок контролюючих органів та порядок їх проведення. Відповідно до пунктом 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з пунктом 201.2. статті 201 ПК України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 201.2 статті 201 розділу V ПК України наказом Міністерства фінансів України № 1307 від 31.12.2015 затверджено: -форму податкової накладної; Порядок заповнення податкової накладної (далі - Порядок № 1307, у редакції наказу Міністерства фінансів України № 276 від 23.02.2017).

Як зазначено в пункті 8 Порядку № 1307 при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка X та зазначається тип причини, зокрема, 02 - Складена на постачання неплатнику податку; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.

В інших випадках у верхній лівій частині податкової накладної тип причини не зазначається (нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються).

Згідно з пункту 12 Порядку № 1307 у разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, та у разі складання податкової накладної за щоденним підсумком операцій у графі Отримувач (покупець) зазначається Неплатник , а у рядку Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця) проставляється умовний ІПН 100000000000 .

Пунктом 3 Порядку № 1307 визначено, що усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9-15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.

Відповідно до пункту 201.7. статті 201 ПК України податкова накладна з податку на додану вартість складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з пунктом 201.3. статті 201 ПК України у разі звільнення від оподаткування у податковій накладній робиться запис Без ПДВ з посиланням на відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи цього Кодексу та/або міжнародного договору, якими передбачено звільнення від оподаткування податком.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно з пунктом 120-1.1. статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.

Суд встановив, що всі перелічені в акті перевірки ТзОВ Віват-М податкові накладні зареєстровані платником податків з порушенням встановлених ПК України строків. Позивач ці обставини визнає.

Спірним у цій справі є питання про наявність/відсутність підстав для застосування юридичної відповідальності у вигляді штрафу, передбаченого пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України за несвоєчасну реєстрацію цих податкових накладних.

ПК України зобов`язує продавця товарів/послуг- платника ПДВ в установлені терміни скласти податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) в межах граничних строків, визначених абзацом 14 статті 201.10 ПК України. При цьому також підлягають реєстрації в ЄРПН і податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування. Порушення строку реєстрації податкової накладної до 15 календарних днів відповідно до норми статті 120-1 ПК України має наслідком застосування до платника податків штрафних санкцій у розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеного в такій податковій накладній. Винятком у цій нормі щодо застосування штрафних санкцій визначено порушення термінів реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. Отже, підставою для незастосування штрафної санкції, передбаченої статтею 120-1 ПК України, за порушення строків реєстрації податкової накладної в ЄРПН є сукупність таких двох умов:

1) податкова накладна не надається отримувачу (покупцю);

2) податкова накладна виписана на операцію з постачання товарів/послуг, яка звільнена від оподаткування або оподатковується за нульовою ставкою.

Оскільки ТзОВ Віват-М виписало перелічені в акті камеральної перевірки податкові накладні на операції, що оподатковувались за основною ставкою податку на додану вартість (20 %), то ці операції не є такими, що: звільнені від оподаткування ПДВ; обсяги постачання яких оподатковуються за нульовою ставкою. З огляду на це суд дійшов висновку, що за цих фактичних обставин справи платник податку не звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Тому суд погоджується з доводами контролюючого органу про те, що платник податку вчинив податкове правопорушення, склад якого передбачений пунктом 120-1.1. статті 120-1 ПК України. З огляду на це, суд дійшов висновку, що контролюючий орган прийняв цілком обґрунтоване та законне рішення про накладення на платника податків штрафу в розмірі 10 відсотків та 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в згаданих податкових накладних, що становить 18509,53грн.

Такі висновки суду відповідають правовій позиції Верховного Суду у складі колегій суддів Касаційного адміністративного суду, викладеній в постановах від 07.02.2019 у справі № 808/3250/17, від 11.12.2018 у справі №К/9901/63488/18, від 04.09.2018 у справі №816/1488/17.

Щодо безпідставності складення відповідачем акта камеральної перевірки, як підстави позову, то суд зазначає, що п.п.75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України визначено предмет камеральної перевірки, який включає, серед іншого, і питання своєчасності реєстрації податкових накладних. Тому в цій частині з твердження позивача суд не погоджується.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи зазначене вище, оцінивши наявні в справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про правомірність прийнятого відповідачем оскаржуваного рішення.

З огляду на це, у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Судові витрати відповідно до ст. 139 КАС України покладаються на позивача .

Керуючись ст.ст. 242-246 , 250 , 257-262 КАС України, суд

в и р і ш и в :

у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із урахуванням п.п.15.5 п.15 Р.VII Перехідні положення КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 22.07.2019.

Суддя Лунь З.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2019
Оприлюднено24.07.2019
Номер документу83171021
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002794

Рішення від 17.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні