0527 № 2-а-4926/11
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2011 року Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області в складі:
головуючого судді Чернецького В. А. ,
при секретарі Купрєєнко А.С.,
за участю позивача ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Костянтинівка справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в м. Костянтинівці Донецької області про перерахунок пенсії,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до управління Пенсійного фонду України в м. Костянтинівці Донецької області про перерахунок пенсії, обґрунтувавши свої вимоги тим, що відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» відповідач повинен був на її звернення про перерахунок пенсії у 2011 році перерахувати їй пенсію з середньої заробітної плати за 2010 рік, але відповідач зробив перерахунок пенсії, виходячи з розміру середньої заробітної плати за 2007 рік. Тому вона просить визнати дії відповідача неправомірними у частині перерахунку їй пенсії в 2011 році з середньої заробітної плати за 2007 рік, зобов`язати відповідача перерахувати та виплатити їй пенсію у відповідності з діючим законодавством за 2011 рік із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України, за 2010 рік,та виплатити їй недоотриману з 01 лютого 2011 року пенсію.
В судовому засіданні позивачка підтримала позовні вимоги. Посилалася на ті ж обставини, що і в позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, надав суду заяву, в якій просить розглянути справу у його відсутності, в задоволенні позовних вимог відмовити.
Суд визнав можливим провести судовий розгляд справи у відсутності відповідача.
Суд, вислухавши пояснення позивача, дослідивши подані документи і матеріали, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом установлено, що позивач ОСОБА_1 перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в м. Костянтинівці, вона продовжує працювати (ас. 18,19-20).
12 січня 2011 року позивач звернувся до відповідача у справі з заявою про перерахунок пенсії по стажу і заробітній платі на підставі ст..42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» .
Розпорядженням УПФУ в м.Костянтинівці Донецької області позивачу з 01 березня 2011 року відмовлено у перерахунку пенсії по зарплаті на тій підставі, що розрахунок розміру пенсії при перерахунку вже зроблений відповідачем у 2009 році виходячи з середнього заробітку, з якого сплачено страхові внески на одну особу по Україні за 2007 рік, у розмірі 1197,91 грн. на підставі пп.3 п. 11 Постанови КМ України від 28.05.2008р. № 530. Зазначена обставина визнана відповідачем у справі та підтверджується розрахунком (а.с. 11, 12-14).
Відповідно до частини 4 ст. 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування`від 09.07.2003 року № 1058-ІУ у разі якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, провадиться перерахунок пенсії з урахуванням страхового стажу після призначення пенсії. Кожний наступний перерахунок пенсії провадиться не раніш як через два роки після попереднього перерахунку з урахуванням страхового стажу після призначення пенсії. Перерахунок пенсії здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія, або за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій статті 40 цього Закону.
Згідно підпункту б`підпункту 10 пункту 35 розділу II Внесення змін до деяких законодавчих актів України`Закону України від 28.12.2007 року N 107-УІ Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України частина 4 статті 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування`була викладена в новій редакції: У разі якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, провадиться перерахунок пенсії з урахуванням не менше ніж 24 місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія. За бажанням пенсіонера перерахунок пенсії провадиться із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього Закону враховується для обчислення пенсії, за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії. При цьому з періоду, за який враховується заробітна плата (дохід) для перерахунку пенсії, період після призначення пенсії не підлягає виключенню згідно із абзацом третім частини першої статті 40 цього Закону.
У разі якщо застрахована особа після призначення (перерахунку) пенсії має менше ніж 24 місяці страхового стажу, перерахунок пенсії провадиться не раніше як через два роки після призначення (попереднього перерахунку) з урахуванням страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) з урахуванням заробітної плати, з якої призначено (попередньо перераховано) пенсію.
Якщо пенсіонер, продовжуючи працювати, набув стажу, достатнього для призначення пенсії відповідно до частини першої статті 28 цього Закону, то за заявою пенсіонера провадиться відповідний перерахунок пенсії, незалежно від того, скільки часу минуло після призначення пенсії при неповному стажі, з урахуванням заробітної плати, з якої призначено (попередньо перераховано) пенсію.
Обчислення страхового стажу, який дає право на перерахунок пенсії відповідно до цієї частини, здійснюється не раніше дня, наступного за днем, по який обчислено страховий стаж при призначенні (попередньому перерахунку) пенсії .
Проте рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 зміни, внесені підпунктом б`підпункту 10 пункту 35 розділу II Закону України від 28.12.2007 року N 107-VI, визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).
Починаючи з 22 травня 2008 року діяла редакція частини 4 ст. 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування`в редакції Закону від 09.07.2003 року № 1058-ГУ, яка не містить в собі вимоги при перерахунку пенсії застосовувати показник середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього Закону враховується для обчислення пенсії, за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії.
Відповідно до принципу дії нормативно-правового акту у часі, у зв`язку з прийняттям нової редакції статті 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (підпункт 10 пункту 35 розділу II Закону України Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України ), редакція зазначеної статті, що існувала до 1 січня 2008 року втратила свою чинність. На підставі Рішення Конституційного Суду України №10-рп від 22 травня 2008року втратила чинність нова редакція статті 42 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» , унаслідок чого відновлена попередня редакція закону.
Відповідно до ст. 152 Конституції України закони та інші правові акти, які за рішенням Конституційного Суду України визнаються неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Таким чином, у зв`язку з визнанням Конституційним Судом України такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) відповідних положень Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів" відповідач зобов`язаний був здійснити позивачу перерахунок пенсії у 2011 році із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу) працівників, зайнятих у галузях єкономіки України, за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії, тобто, виходячи із середнього заробітку на одну особу по галузям економики по Україні за 2010 рік.
З огляду на зазначене суд вважає безпідставним ствердження відповідача про відсутність усталеної практики застосування норм законодавчих актів, до яких вносились зміни нормами, які згодом були визнані неконституційними, про наявність правової колізії, яка обумовлює необхідність законодавчого врегулювання Верховною Радою України, а також посилання на спільний лист Міністерства праці та соціальної політики України і Пенсійного фонду України від 11.03.2009 № 20/0/18-09/039, 4096/02-01 щодо застосування при перерахунку пенсій у 2009 році з урахуванням стажу та заробітку, набутого після призначення пенсії, показників заробітної (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2007 рік (1197,91 грн.).
Таким чином, дії відповідача в частині відмови позивачу в перерахунку пенсії в 2011 році виходячи з розміру середньої заробітної плати за 2007 рік є неправомірним.
Визнавши дії відповідача щодо відмови позивачу в перерахунку пенсії в 2011 році виходячи з розміру середньої заробітної плати за 2007 рік протиправними, слід зобов`язати управління Пенсійного фонду України в м. Костянтинівці Донецької області здійснити позивачу перерахунок пенсії з 01 лютого 2011 року із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України, за 2010 рік та виплатити позивачу недоотриману з 01 лютого 2011 року пенсію.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 6, 11, 17, 18, 86, 87, 94, 100, 102, 122, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
п о с т а н о в и в :
Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити.
Визнати протиправними дії управління Пенсійного фонду України в м. Костянтинівці Донецької області щодо відмови ОСОБА_1 в перерахунку пенсії в 2011 році із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України, за 2010 рік.
Зобов`язати управління Пенсійного фонду України в м. Костянтинівці Донецької області здійснити ОСОБА_3 перерахунок пенсії з 01 лютого 2011 року із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України у 2010 році, з виплатою недоотриманих з 01 лютого 2011 року сум.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Апеляційного адміністративного суду Донецької області через Костянтинівський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя
Суд | Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2011 |
Оприлюднено | 23.07.2019 |
Номер документу | 83173189 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Чернецький В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні