ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Запоріжжя, вул. Кремлівсь ка, 65-в
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
2 лютого 2010 року Справа №2а -7163/09/0870
(11 год. 05 хв.)
Запорізький окружний адм іністративний суд у складі г оловуючого судді Щербака А.А ., при секретарі Запара О.І., роз глянувши у відкритому судово му засіданні справу за адмін істративним позовом приватн ого підприємства «Каріна» до Мелітопольської об' єднано ї державної податкової інспе кції про скасування рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій від 25.11.2009 рок у №0013542308,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружног о адміністративного суду над ійшов адміністративний позо в приватного підприємства «К аріна» до Мелітопольської об ' єднаної державної податко вої інспекції про скасування рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій в ід 25.11.2009 року №0013542308.
У позові зазначено, що позив ач не погоджується із прийня тим Мелітопольською ОДПІ ріш енням про застосування штраф них (фінансових) санкцій від 25 .11.2009 року №0013542308. Вказує на те, що пі д час проведення перевірки п ри розрахунку суми грошових коштів на місці проведення р озрахунків були враховані ос обисті кошти оператора автог азозаправочної станції ПП «К аріна», про що він надав поясн ення представникам податков ого органу. Зазначає, що до ПП «Каріна» повинні були бути з астосовані штрафні санкції з а лише із розрахунку суми пок упки, тобто у п' ятикратному розмірі від 51 грн. (відповідно до положень п. 1 ст. 17 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування і послуг»). Т акож звертає увагу суду на те , що позапланова перевірка бу ла проведена у порушення пол ожень постанови КМ України в ід 21.05.2009 року №502 «Про тимчасові о бмеження щодо здійснення зах одів державного нагляду (кон тролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 гру дня 2010 року», оскільки позивач не належить до підприємств з високим ступенем ризику. Про сить скасувати рішення від 25.1 1.2009 року №0013542308 про застосування штрафних санкцій до ПП «Карі на» у розмірі 2 285 грн. 00 коп., що пр ийняте Мелітопольською ОДПІ .
У судовому засіданні предс тавники позивача позовні вим оги підтримали, просили задо вольнити їх у повному обсязі .
У судовому засіданні предс тавник відповідача проти зад оволення позовних вимог запе речив, надав письмові запере чення на позовну заяву. Зазна чив, що перевірка була провед ена відповідно до вимог, визн ачених ст. 11-1 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні», Порядку оформлен ня результатів невиїзних док ументальних, виїзних планови х та позапланових перевірок з питань дотримання податков ого, валютного та іншого зако нодавства, затвердженого Наказом ДПАУ №327 від 10.08.2005р.. В важає безпідставним посилан ня позивача на положення пос танови КМУ від 21.05.2009 року №502, оск ільки обмеження у проведенні перевірок не стосується под аткових органів. Просить від мовити у задоволенні позову
Розглянувши наявні матері али та фактичні обставини сп рави, заслухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши і оцінивши надані докази в їх сукупності суд вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Судом встановлено, що прива тне підприємство «Каріна» є юридичною особою, свідоцтво А00 №223606, ідентифікаційний номе р 31585209. ПП «Каріна» взяте на облі к у Мелітопольській ОДПІ 07 кві тня 2003 року за №3734.
13 листопада 2009 року на підста ві наказу на проведення поза планових перевірок №1434, а тако ж направлень на проведення п еревірки №1103, №1104 від 13.11.2009 року, фа хівцями Мелітопольської ОДП І Запорізької області була п роведена позапланова виїзна перевірка АГЗС ПП «Каріна», я ка розташована за адресою м. М елітополь, пр.. Б. Хмельницьк ого, 113. За результатами якої був складений акт №0480/08/32/23/31585209 ві д 13.11.2009 року. Актом встановлено порушення п.п. 1, 2 ст. 3 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг», а саме, при здійсненні відпус ку газу за готівку покупцю не було видано касовий чек, вста новлено здійснення роздрібн ої торгівлі без застосування реєстратора розрахункових о перацій на загальну суму 457 гр н. 00 коп. Зазначена сума встано влена у графі сума готівкови х коштів на місці проведення розрахунків, а також описана у додатку до акту - опис наяв ності готівки на місці прове дення розрахунків.
На підставі порушень, виявл ених перевіркою щодо ПП «Кар іна» було винесене рішення п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій № 0013542308 ві д 25.11.2009 року, яким до позивача, зг ідно п. 1 ст. 17 Закону України №265/ 95-ВР від 06.07.1995 року «Про застосув ання РРО у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг», було застосовано штрафн у санкцію у розмірі 2 285 грн. 00 ко п..
До акту перевірки також дод ані пояснення оператора ОС ОБА_2, у яких він вказав, що ді йсно реалізував газ без вида чі касового чека, оскільки на заправці відсутній реєстрат ор розрахункових операцій, у зв' язку з тим, що торгівля ве деться за безготівковий раху нок.
Письмовими поясненнями вл асника ПП «Каріна» ОСОБА_3 встановлено, що підприємств о веде торгівлю за безготівк ових рахунок, тому на АГЗС від сутній реєстратор розрахунк ових операцій.
Пунктом 2 ст.11 Закону України «Про державну податкову слу жбу України» передбачено, що органи державної податкової служби мають право, здійснюв ати контроль: за додержанням порядку проведення готівков их розрахунків за товари (пос луги) та наявністю свідоцтв п ро державну реєстрацію суб' єктів підприємницької діяль ності, ліцензій на проваджен ня видів господарської діяль ності, що підлягають ліцензу ванню відповідно до закону
Статтями 15 та 16 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг» виз начено, що контроль за додерж анням суб' єктами підприємн ицької діяльності порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи де ржавної податкової служби Ук раїни шляхом проведення план ових або позапланових переві рок.
Згідно з ч.7 ст.11-1 Закону Укра їни «Про державну податкову службу України» позапланови ми перевірками вважаються та кож перевірки в межах повнов ажень податкових органів, ви значених законами України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про д ержавне регулювання виробни цтва і обігу спирту етиловог о, коньячного і плодового, алк огольних напоїв та тютюнових виробів».
Таким чином, суд приходить д о висновку, що перевірка була проведена з дотриманням вим ог Закону України «Про держа вну податкову службу в Украї ні», Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг», Порядку оформ лення результатів невиїзних документальних, виїзних пла нових та позапланових переві рок з питань дотримання пода ткового, валютного та іншого законодавства, затвердженог о Наказом ДПАУ №327 від 10.08. 2005р., а саме перевірка проводил ася на підставі наказу та нап равлень, акт перевірки оформ лений відповідно до вимог но рмативно-правових атів, що не заперечується представника ми позивача.
Суд не приймає до уваги поси лання позивача на порушення відповідачем вимог постанов и КМУ від 21.05.2009 року №502 «Про тимч асові обмеження щодо здійсне ння заходів державного нагля ду (контролю) у сфері господар ської діяльності на період д о 31 грудня 2010 року» з огляду на т аке.
Відповідно до абз. 2 пп. 1 п. 1 по станови КМУ органам і посадо вим особам, уповноваженим за коном здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері госп одарської діяльності до 31 гру дня 2010 року установлено обмеж ення щодо проведення позапла нових перевірок, що проводят ься за зверненням фізичних і юридичних осіб про порушенн я суб' єктом господарювання вимог законодавства або под анням суб' єктом господарюв ання до відповідного органу письмової заяви про проведен ня перевірки за його бажання м.
Правові підстави і порядок проведення позапланових пер евірок, повноваження податко вих органів на проведення та ких перевірок, визначаються Законами України «Про держав ну податкову службу в Україн і» та «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг»
Відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС Укр аїни, у разі невідповідності нормативно-правового акта К онституції України, закону У країни, міжнародному договор у, згода на обов' язковість я кого надана Верховною Радою України , або іншому правовом у акту суд застосовує правов ий акт, який має вищу юридичну силу.
Попри встановлене постано вою КМУ обмеження у проведен ні позапланових перевірок, б удь-які зміни Верховною Радо ю України у вищезазначені За кони внесені не були. Тому, оск ільки Закон України має в ищу юридичну силу ніж постан ова КМУ (підзаконний акт), він має пріоритет у правозастосу ванні.
Матеріалами справи також в становлено, що акт перевірки отриманий уповноваженою осо бою, а саме оператором ОСОБ А_2 13.11.2009 року, у встановлений т ермін позивачем не подано за перечень до акту перевірки.
Крім того, опис наявності го тівки на місці проведення ро зрахунків, що є додатком до ак ту перевірки підписаний опер атором ОСОБА_2, і зазначен ням, що вся готівка є виручкою від продажу товарів, надання послуг та знаходиться на моє му відповідальному зберіган ні. Зазначені обставини спро стовують аргументи представ ників позивача про те, що під ч ас опису готівки були перера ховані особисті гроші операт ора. Крім того, у письмових поя сненнях оператора не вказано , які саме кошти були його влас ними, і чи були вони враховані при визначенні суми грошови х коштів на місці проведення розрахунків.
Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» Суб'єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або в безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг зобов'язані:
1) проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;
2) видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;
Згідно з положеннями п. 1 ст. 1 7 Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг», за порушення вимо г цього Закону до суб'єктів пі дприємницької діяльності, як і здійснюють розрахункові оп ерації за товари (послуги), за рішенням відповідних органі в державної податкової служб и України застосовуються фін ансові санкції у таких розмі рах: у п'ятикратному розмірі в артості проданих товарів (на даних послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі пров едення розрахункових операц ій на неповну суму вартості п роданих товарів (наданих - пос луг), у разі непроведення розр ахункових операцій через реє стратори розрахункових опер ацій, у разі нероздрукування відповідного розрахунковог о документа, що підтверджує в иконання розрахункової опер ації, або проведення її без ви користання розрахункової кн ижки;
Посилання представника по зивача на той факт, що штрафна санкція не повинна перевищу вати 255 грн., оскільки цій сумі д орівнює п' ятикратний розмі р вартості проданого товару, судом не можуть бути прийнят і до уваги зважаючи на таке. Зд ійснюючи торгівельну діяль ність, саме суб' єкт підприє мницької діяльності (у даном у випадку ПП «Каріна») повине н, відповідно до положень ста тті 3 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг», забезпечити д отримання норм чинного закон одавства із здійснення розра хункових операцій в готівков ій та/або в безготівковій фор мі, у т.ч. забезпечити дисциплі ну працівників на місці пров едення розрахунків.
Як зазначено в акті перевір ки, сума готівкових коштів на місці проведення розрахункі в становила 457 грн. Зареєстров аний і опломбований реєстрат ор розрахункових операцій ві дсутній.
Таким чином податковим орг аном правомірно застосовано до позивача штрафні санкції на підставі п. 1 ст. 17 Закону від 06.07.1995 року №265/95-ВР у п' ятикратно му розмірі від суми наявної г отівки на місці проведення р озрахунків.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єктів владних повноважень а дміністративні суди перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и:
1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що податковим орг аном правомірно та в межах св оїх повноважень проведено пе ревірку позивача, прийнято р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій .
На підставі викладено, ст.ст . 94, 158, 161-163 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністр ативного позову відмовити у повному обсязі.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі заяви про апеляційн е оскарження в десятиденний строк з дня складання постан ови в повному обсязі та подан ням після цього протягом два дцяти днів апеляційної скарг и, з одночасної подачею її коп ії до суду апеляційної інста нції, або без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження. Якщо постанов у було проголошено у відсутн ості особи, яка бере участь у с праві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження о бчислюється з дня отримання нею копії постанови
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків для подачі заяви про апел яційне оскарження чи апеляці йної скарги.
Повне рішення виготовлено 08 лютого 2010 року.
Суддя А.А. Щ ербак
Постанова набрала зако нної сили 19 лютого 2010 року
Суддя А.А.Щербак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2010 |
Оприлюднено | 23.03.2010 |
Номер документу | 8317593 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні