Рішення
від 09.07.2019 по справі 160/3171/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2019 року Справа № 160/3171/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОлійника В. М. за участі секретаря судового засіданняМаксімова А.С за участі: представника позивача Ковзуна А.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до товариства з обмеженою відповідальністю Ренус Утиліта про зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

08 квітня 2019 року Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області звернулася до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Ренус Утиліта , в якому просить частково зупинити виробництво (виготовлення), реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація автозаправної станції контейнерного типу на території земельної ділянки за адресою: вул. Північна, 1а, м. Новомосковськ без дотримання проектних рішень та умов висновку державної екологічної експертизи від 15.12.2008 року № 588 товариством з обмеженою відповідальністю Ренус Утиліта (місцезнаходження: вул. Північна, буд. 1а, м. Новомосковськ, Дніпропетровська область, 51200, код ЄДРПОУ 36399233) до повного усунення порушення.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області в період з 09.01.2019 року по 10.01.2019 було проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства товариством з обмеженою відповідальністю Ренус Утиліта (місцезнаходження: вул. Північна, буд. 1а, м. Новомосковськ, Дніпропетровська область, 51200, код ЄДРПОУ 36399233). За результатом перевірки складено акт.

Проектну документацію щодо розміщення автозаправної станції контейнерного типу на території земельної ділянки за адресою: вул. Північна, 1а, м. Новомосковськ з відповідними погодженнями в ході перевірки не надано, що є порушенням ст.ст. 20-2, 51 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , ст. ст. 8, 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Таким чином підприємство не дотримується проектних рішень та умов висновку державної екологічної експертизи від 15.12.2008 року № 588, що є порушенням ст.51 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , ст. ст. 3, 17 Закону України Про оцінку впливу на довкілля .

Ухвалою суду від 08 травня 2019 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 09 годину 30 хвилин 11 червня 2019 року.

В судовому засіданні 09 липня 2019 року представник позивача позовні вимоги підтримав, адміністративний позов просив задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання 09 липня 2019 року повторно не прибув, про дату, час і місце його проведення був повідомлений належним чином. Відзив на позов відповідач не надав, із заявою про розгляд справи без його участі не звернувся.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.

Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області в період з 09.01.2019 року по 10.01.2019 на підставі наказу про проведення позапланової перевірки від 09.01.2019 року № 27-П, направлення на перевірку від 09.01.2019 № 4-299-2-3 проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства товариством з обмеженою відповідальністю Ренус Утиліта (місцезнаходження: вул. Північна, буд. 1а, м. Новомосковськ, Дніпропетровська область, 51200, код ЄДРПОУ 36399233). За результатом перевірки складено акт.

Відповідач здійснює господарську діяльність на підставі статуту (нову редакцію затверджено рішенням загальних зборів учасників товариства (протокол від 23.09.2016 року №4), зареєстрованого 15.04.2009 року виконавчим комітетом Новомосковської міської ради Дніпропетровської області за №12291050006001016.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) ТОВ Ренус Утиліта здійснює види діяльності за КВЕД:

Код КВЕД 23.19 Виробництво й оброблення інших скляних виробів, у тому числі технічних;

Код КВЕД 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів;

Код КВЕД 46.77 Оптова торгівля відходами та брухтом;

Код КВЕД 49.20 Вантажний залізничний транспорт;

Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт;

Код КВЕД 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту;

Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;

Код КВЕД 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів;

Код КВЕД 38.32 Відновлення відсортованих відходів (основний).

ТОВ Ренус Утиліта використовує земельну ділянку загальною площею 2,1286 га за адресою: м. Новомосковськ, вул. Північна, 1а, яка надана підприємству в оренду Новомосковською міською радою під розміщення заводу по переробці скла та виробничий майданчик від 20.11.2009 року за №04:09:111:00165. Договір укладено на 25 років. В наявності свідоцтво про право власності на нерухоме майно (завод по переробці скла та майданчик по переробці та підготовці скла) ТОВ Ренус Утиліта серія САС №516666 від 23.04.2009 року №309.

Відповідно до договору оренди від 02.01.2018 року №6 з ТОВ Торговий дім Союзпродукт підприємство використовує під офіс нежитлове приміщення площею 8,0 кв.м. за адресою: м. Новомосковськ, вул. Спаська, 8. Термін дії договору до 31.12.2018 року з правом пролонгації (у вартість оренди входить плата за комунальні послуги).

Робочий проект Завод по переробці скла в м. Новомосковськ по вул. Північній. Виробничий майданчик по переробці та підготовці скла , отримав позитивний висновок державної екологічної експертизи від 15.12.2008 року № 588.

За результатами візуального обстеження території підприємства було встановлено, що на підприємстві влаштоване обладнання автозаправної станції контейнерного типу для відпуску палива (обладнана 1 пістолетом), яке є джерелом утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Інвентаризація джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря на підприємстві ТОВ Ренус Утиліта , не проводилась, дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря відсутній.

Проектну документацію щодо розміщення автозаправної станції контейнерного типу на території земельної ділянки за адресою: вул . Північна, 1а, м. Новомосковськ з відповідними погодженнями в ході перевірки не надано.

Територія підприємства обладнана твердим суцільним покриттям, перехват зливових вод не влаштовано, очисні споруди зливових вод відсутні, заходи із запобігання забруднення водних об`єктів стічними (зливовими, сніговими) водами, що відводяться з території не запроваджені. Одночасно з тим, промділянки розташовані в зоні впливу потенційних забруднювачів навколишнього середовища (джерела викидів, місця зберігання відходів, рух транспорту, перевезення, розвантаження хімічних речовин тощо). Зазначені факти свідчать про можливий негативний вплив промділянок на стан вод, не вжиті достатні заходи з охорони вод на підприємстві та не запроваджені достатні заходи із запобігання забруднення водних об`єктів стічними (зливовими, сніговими) водами, що відводяться з території підприємства, контроль кількості та якості стічних вод не запроваджено, договір на передачу зливових стічних вод відсутній.

Інвентаризація відходів не проведена, норми утворення відходів, їх якісний склад і властивості не визначено. Декларація про відходи відсутня. Облік відходів за формою 1-ВТ не складається, моніторинг місць утворення, зберігання відходів не здійснюється, статистичну звітність за формою 1 відходи (річна) не подається, технічні паспорти відходів не розроблено. Договори на передачу відходів, що утворюються на підприємстві та акти виконаних робіт, інформація щодо остаточних місць видалення (утилізації) відходів не надано

Згідно ст. 17 Закону України Про оцінку впливу на довкілля висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.

Проектну документацію щодо розміщення автозаправної станція контейнерного типу на території земельної ділянки за адресою: вул. Північна, 1 а , м. Новомосковськ з відповідними погодженнями в ході перевірки не надано, що є порушенням ст. ст. 202, 51 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , ст. ст. 8, 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Відповідно до ст. 51 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища № 1264-XII від 25.06.1991 р. підприємства, установи та організації, які розміщують, проектують, будують, реконструюють, технічно переозброюють, вводять в дію підприємства, споруди та інші об`єкти, а також проводять дослідну діяльність, що за їх оцінкою може негативно вплинути на стан навколишнього природного середовища, подають центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, спеціальну заяву про це.

Забороняється введення в дію підприємств, споруд та інших об`єктів, на яких не забезпечено в повному обсязі додержання всіх екологічних вимог і виконання заходів, передбачених у проектах на будівництво та реконструкцію (розширення та технічне переоснащення).

Таким чином, підприємство не дотримується проектних рішень та умов висновку державної екологічної експертизи від 15.12.2008 року № 588, що є порушенням ст. 51 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , ст. ст. 3, 17 Закону України Про оцінку впливу на довкілля .

Згідно ст. 3 Закону України Про оцінку впливу на довкілля забороняється провадження господарської діяльності, експлуатація об`єктів, якщо не забезпечено в повному обсязі додержання екологічних умов, передбачених у висновку з оцінки впливу на довкілля, рішенні про провадження планованої діяльності та проектах будівництва, розширення, перепрофілювання, ліквідації (демонтажу) об`єктів.

Згідно ст. 51 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища проекти господарської та іншої діяльності повинні мати матеріали оцінки її впливу на навколишнє природне середовище і здоров`я людей. Забороняється введення в дію підприємств, споруд та інших об`єктів, на яких не забезпечено в повному обсязі додержання всіх екологічних вимог і виконання заходів, передбачених у проектах на будівництво та реконструкцію (розширення та технічне переоснащення).

Згідно ст. 15 Закону України Про оцінку впливу на довкілля правопорушеннями у сфері оцінки впливу на довкілля є: недотримання під час провадження господарської діяльності, експлуатації об`єктів, інших втручань у природне середовище і ландшафти, у тому числі з видобуванням корисних копалин, використанням техногенних родовищ корисних копалин, екологічних умов, визначених у висновку з оцінки впливу на довкілля, рішенні про провадження планованої діяльності та проектах будівництва, розширення, перепрофілювання, ліквідації (демонтажу) об`єктів, інших втручань у природне середовище і ландшафти, у тому числі з видобуванням корисних копалин, використанням техногенних родовищ корисних копалин, а також змін у цій діяльності або подовження строків її провадження.

Згідно ст. 16 Закону України Про оцінку впливу на довкілля діяльність суб`єктів господарювання незалежно від форми власності, що провадиться з порушенням законодавства про оцінку впливу на довкілля, може бути тимчасово заборонена (зупинена) - до виконання встановлених у висновку з оцінки впливу на довкілля екологічних умов зупиняється експлуатація підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання. У разі тимчасової заборони (зупинення) чи припинення діяльності підприємств забороняються всі викиди і скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів підприємства в цілому чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання.

Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області здійснює свою діяльність згідно статті 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , ст. 21 Закону України Про центральні органи виконавчої влади , Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, яке затверджено наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 № 312 (надалі - Положення).

Пунктом 2 глави 2 вказаного положення, передбачено, що Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства.

Пунктом 3 глави 2 Положення передбачено, що Інспекція проводить перевірки (у тому числі документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю, складає відповідно до законодавства акти за результатами здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції, надає обов`язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здійснює контроль за їх виконанням, здійснює лабораторні вимірювання (випробування).

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Частиною 7 статті 7 вказаного Закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Враховуючи вищевказане, суд приходить до висновку, що виявлені факти у діяльності відповідача є грубим порушенням природоохоронного законодавства, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Частково зупинити виробництво (виготовлення), реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація автозаправної станції контейнерного типу на території земельної ділянки за адресою: вул. Північна, 1а, м. Новомосковськ без дотримання проектних рішень та умов висновку державної екологічної експертизи від 15.12.2008 року № 588 товариством з обмеженою відповідальністю Ренус Утиліта (місцезнаходження: вул. Північна, буд. 1а, м. Новомосковськ, Дніпропетровська область, 51200, код ЄДРПОУ 36399233) до повного усунення порушення.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 19 липня 2019 року.

Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили 19 липня 2019 року. Суддя Згідно з оригіналом. Суддя В.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2019
Оприлюднено24.07.2019
Номер документу83189637
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/3171/19

Рішення від 09.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні