Рішення
від 16.07.2019 по справі 240/7801/19
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 липня 2019 року м. Житомир справа № 240/7801/19

категорія 108050000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Капинос О.В.,

секретар судового засідання Недашківська Н.В.,

за участю: представника позивача ОСОБА_1 ,

представника відповідача Григоришина М.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Романівської районної ради Житомирської області до Романівської районної державної адміністрації Житомирської області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Романівська центральна районна лікарня про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Романівська районна рада Житомирської області звернулася до суду з позовом, в якому просить:

Визнати протиправними дії Романівської районної державної адміністрації Житомирської області щодо проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні .

Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Романівської районної державної адміністрації Житомирської області № 7-рк від 18.02.2019 "Про конкурс на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні".

Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Романівської районної державної адміністрації Житомирської області № 12-рк від 06.03.2019 "Про конкурсну комісію на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Романівська районна рада, як власник Романівської центральної районної лікарні, не уповноважувала Романівську районну державну адміністрацію на здійснення функцій органу управління та на проведення конкурсу на посаду головного лікаря Романівської центральної районної лікарні. Вважає, що питання проведення конкурсу на зайняття вакантної посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні відноситься виключно до компетенції Романівської районної ради, яка як власнк здійснює повноваження органу управління щодо Романівської центральної районної лікарні до моменту делегування даних повноважень іншим особам виключно рішенням сесії Романівської районної ради. своїм розпорядженням голова Романівської районної державної адміністрації перевищує владу, вчиняє дії, які не входять до його компетенції.

Ухвалою від 05.06.2019 відкрито спрощене позовне провадження у справі та призначено судове засідання на 03.07.2019.

03.07.2019 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву. В обгрунтування відзиву зазначено, що призначення керівника комунального закладу охорони здоров"я здійснюється не безпосередньо власником, а уповноваженим ним виконавчим органом управління. Стаття 4 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні" зобов"язує районні ради делегувати відповідним місцевим державним адміністраціям повноваження, зокрема, в галузі забезпечення охорони здоров"я. На виконання вказаних вимог Закону Романівська районна рада 23.12.2015 №16 прийняла рішення "Про делегування повноважень районної ради районній державній адміністрації". Стаття 22 Закону прямо покладає на місцеві державні адміністрації обов"язки по здійсненню керівництва закладами охорони здоров"я.

Усною ухвалою занесеною до протоколу судового засідання 03.07.2019 розгляд справи відкладено до 16.07.2019.

15.07.2019 представником позивача подано відповідь на відзив, в якому позивач вказав на безпідставність посилань відповідача на рішення Романівської районної ради "Про делегування повноважень районної ради районній державній адміністрації", оскільки таким рішення було затверджено лише регламент роботи районої ради сьомого скликання.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задоволити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, з підстав, викладених у письмовому відзиві на позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

18.02.2019 головою Романівської районної державної адміністрації Житомирської області прийнято розпорядження № 7-рк "Про конкурс на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні". (а.с.21)

06.03.2019 головою Романівської районної державної адміністрації Житомирської області винесено розпорядження №12-рк "Про конкурсну комісію на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні".

19.02.2019 на сайті Романівської РДА розміщено оголошення про проведення конкурсу на зайняття вакантної посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні. (а.с.28)

Вважаючи дії Романівської районної державної адміністрації щодо проведення конкурсу на заміщення вакантної посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні та розпорядження про прризначення конкурсу та конкурсної комісії протиправними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Суд при вирішенні адміністративної справи виходив з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Повноваження місцевої державної адміністрації в галузі науки, освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, материнства і дитинства, сім`ї та молоді, визначені ст. 22 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", згідно якої місцева державна адміністрація, зокрема: реалізовує державну політику в галузі охорони здоров`я; здійснює загальне керівництво закладами охорони здоров`я, що належать до сфери її управління; організовує роботу медичних закладів по поданню допомоги населенню.

В свою чергу, повноваження органів місцевого самоврядування у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, передбачені ст. 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", відповідно до якої до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, серед іншого, належать: власні (самоврядні) повноваження, зокрема, управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм.

Згідно п.20 ч.1 ст.43 Закону України "Про місцеве самоврядування" виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.15 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" в управлінні відповідних місцевих державних адміністрацій перебувають об`єкти державної власності, передані їм в установленому законом порядку.

У разі делегування місцевим державним адміністраціям районними чи обласними радами відповідних повноважень в їх управлінні перебувають також об`єкти спільної власності територіальних громад.

Пунктом 2 ч.1 ст.19 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" передбачено, що місцева державна адміністрація: здійснює управління майном інших суб`єктів права власності в разі передачі його в установленому порядку.

Правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров`я в Україні визначені Законом України "Основи законодавства України про охорону здоров`я" (далі - Основи законодавства України про охорону здоров`я).

Відповідно до ст.1 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров`я" законодавство України про охорону здоров`я базується на Конституції України і складається з цих Основ та інших прийнятих відповідно до них актів законодавства, що регулюють суспільні відносини у сфері охорони здоров`я від 19.11.1992 №2801-XII (далі - Закон №2801-XII ).

Згідно ст. 3 Основ законодавства України про охорону здоров`я заклад охорони здоров`я - це юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.

Залежно від форми власності заклади охорони здоров`я утворюються та функціонують як державні, комунальні, приватні чи засновані на змішаній формі власності (ч. 11 ст. 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я).

Згідно із ст. 16 Закону 2801-XII встановлено, що керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я. Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства. Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі, шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Конкурсний добір керівника державного чи комунального закладу охорони здоров`я, згідно з пунктом 3 Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 року №1094, складається з таких етапів: прийняття рішення про проведення конкурсу; формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу); підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам); проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу); оприлюднення результатів конкурсу.

Для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу).

Конкурсна комісія утворюється рішенням органу управління не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення рішення про проведення конкурсу.

Конкурсна комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Порядком (п.п. 8, 9, 10 Порядку).

Відповідно до п.33 Порядку, початком проведення конкурсу вважається дата, на яку призначено засідання конкурсної комісії з розгляду заяв претендентів і доданих до них документів. Проведення конкурсу завершується в день ухвалення конкурсною комісією рішення про затвердження його результатів. Строк проведення конкурсу становить не більш як 30 календарних днів.

Згідно пунктів 38, 39 Порядку за результатами заслуховування конкурсних пропозицій і проведених співбесід конкурсна комісія шляхом голосування відбирає з числа учасників конкурсу одну кандидатуру, яка відповідає встановленим вимогам, - переможця конкурсу, після чого вносить відповідне подання керівникові органу управління, що здійснює призначення переможця конкурсу на посаду керівника закладу. Рішення про призначення на посаду та укладення контракту на строк від трьох до п`яти років, приймається протягом одного місяця з дня внесення конкурсною комісією відповідного подання. Зазначений строк може бути продовжено на період проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком (у випадках, передбачених законодавством), інших процедур, передбачених законодавством.

Результати конкурсу оприлюднюються на офіційному веб-сайті органу управління.

Конкурсна комісія має право прийняти вмотивоване рішення про відхилення кандидатур усіх учасників конкурсу та надіслати органові управління обґрунтовану пропозицію про призначення повторного конкурсу.

Судом встановлено, що 18.02.2019 головою Романівської районної державної адміністрації Житомирської області прийнято розпорядження № 7-рк "Про конкурс на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні" та 06.03.2019 "Про конкурсну комісію на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні".

Позивач стверджує, що питання проведення конкурсу на зайняття вакантної посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні відноситься виключно до компетенції Романівської районної ради, як органу управління Романівською центральною районною лікарнею.

Суд погоджується з такими доводами.

Так, повноваження Романівської районної ради закріплені в статуті Романівської центральної районної лікарні, затвердженому рішенням Романівської районної ради №420 від 20.04.2018.

Так, згідно п. 1.5 Статуту Романівської центральної районної лікарні, Романівська центральна районна лікарня є комунальною установою Романівської районної ради. Органом управління є Романівська районна рада.

Пунктом 1.3 розділу 3 Статуту визначено, що призначення та звільнення головного лікаря здійснює Орган управління. (а.с.12-20)

Таким чином, саме до компетенції Романівської районної ради відноситься питання проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні.

Романівська районна державна адміністрація не являється уповноваженим виконавчим органом управління Романівської центральної районної лікарні.

Щодо посилання відповідача на рішення Романівської районної ради від 23.12.2015 №16 "Про делегування повноважень районної ради районній державній адміністрації", суд зазначає наступне.

Відповідно до п.13 вищевказаного рішення Романівська районна рада делегувала Романівській районній державній адміністрації повноваження щодо забезпечення відповідно до законодавства розвитку науки, усіх видів освіти, охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, туризму; сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел, роботі творчих спілок, національно-культурних товариств, асоціацій, інших громадських та неприбуткових організацій, які діють у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, сім`ї молоді. (а.с.26-27)

Однак, делеговані Романівською районною радою повноваження щодо забезпечення відповідно до законодавства розвитку охорони здоров`я не можна вважати повноваження, які надають право Романівській районній державній адміністрації здійснювати управління Романівською центральною районною лікарнею, в тому числі проводити конкурс на зайняття вакантної посади головного лікаря.

Зазначеним рішенням було затверджено регламент роботи районної ради сьомого скликання. Рішення з інших питань не приймалися.

Доводи відповідача ґрунтуються виключно на власному трактуванні рішення Романівської районної ради Житомирської області від 23.12.2015 №16 "Про делегування повноважень районної ради районній державній адміністрації" та Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного комунального закладу охорони здоров`я затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 року №1094.

Посилання відповідача на ст.44 Закону України "Про місцеве самоврядування" є помилковими, оскільки її норми не зобов"язують районну раду делегувати повноваження щодо призначення керівників юридичних осіб комунальної власності державній адміністрації.

Таким чином, суд вважає, що відповідачем не надано жодних доказів на підтвердження правомірності своїх дій щодо призначення та проведення конкурсу на заміщення вакантної посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні.

Оскільки судом визнано протиправними дії Романівської РДА щодо проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні , позовні вимоги про визнання розпорядження голови Романівської районної державної адміністрації Житомирської області № 7-рк від 18.02.2019 "Про конкурс на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні" та розпорядження голови Романівської районної державної адміністрації Житомирської області № 12-рк від 06.03.2019 "Про конкурсну комісію на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні" підлягають скасуванню, як протиправні, оскільки винесення таких не належить до повноважень Романівської РДА.

Згідно ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи встановлену судом протиправність дій Романівської РДА у призначенні конкурсу на заміщення вакантної посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні та винесенні спірних розпоряджень, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Понесені позивачем судові витрати підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 9,77,90,242-246,371 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Позов Романівської районної ради Житомирської області (вул. Лялевича Сергія,2,Романів,Житомирська область,13001, код ЄДРПОУ 13577043) задовольнити.

Визнати протиправними дії Романівської районної державної адміністрації Житомирської області (вул. Лялевича Сергія, 2,Романів,Житомирська область,13001, код ЄДРПОУ 04053536) щодо проведення конкурсу на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні (вул. Медична, 2,Романів,Житомирська область,13001, код ЄДРПОУ 01991613).

Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Романівської районної державної адміністрації Житомирської області № 7-рк від 18.02.2019 "Про конкурс на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні".

Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Романівської районної державної адміністрації Житомирської області № 12-рк від 06.03.2019 "Про конкурсну комісію на зайняття посади головного лікаря Романівської центральної районної лікарні".

Відшкодувати Романівській районній раді Житомирської області (вул. Лялевича Сергія,2,Романів,Житомирська область,13001, код ЄДРПОУ 13577043) за рахунок бюджетних асигнувань Романівської районної державної адміністрації Житомирської області (вул. Лялевича Сергія, 2,Романів,Житомирська область,13001, код ЄДРПОУ 04053536) понесені судові витрати в сумі 3842,00 грн. (три тисячі вісімсот сорок дві гривні) сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Капинос

Повне судове рішення складене 22 липня 2019 року

Дата ухвалення рішення16.07.2019
Оприлюднено24.07.2019
Номер документу83189806
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/7801/19

Рішення від 16.07.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 05.06.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні