Рішення
від 15.07.2019 по справі 200/6262/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 липня 2019 р. Справа№200/6262/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кониченка Олега Миколайовича при секретарі судового засідання Рудь Т.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженогю відповідальністю Променергобуд до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004324903 від 21.01.2019 року

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженогю відповідальністю Променергобуд звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004324903 від 21.01.2019 року.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем проведена камеральна перевірка позивача щодо дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних з податку на додану вартість за період складання липень, вересень 2018 року.

18.12.2018 року був складений Акт камеральної перевірки дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних за період липень 2018 року, вересень 2018 року № 984/05-99-49-03/30942690.

За результатами перевірки на підставі складеного акту перевірки 21.01.2019 року відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення №0004324903, яким до позивача були застосовані штрафні санкції за порушення строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість на загальну суму 19834,20 грн.

Вищезазначене податкове повідомлення - рішення було оскаржено позивачем у адміністративному порядку шляхом направлення скарги від 07.02.2019 року № 08 на адресу ДФС України, яке за результатами розгляду залишено без змін.

Підставою для такого предмету позову є за думкою позивача невірне тлумачення та застосування податкового законодавства відповідачем.

Зазначив, що відповідальність, передбачена п.120-1.1 ст.120-1 ПК України по податкових накладних, які не надаються отримувачу (покупцю) не застосовується.

Звернув увагу на принцип презумпції правомірності рішень платника податків, передбачений пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 ПК України

Просив врахувати позицію ДФС України, яка викладена в листі від 29.12.2017 р. № 3220/6/99-99-15-03-02-15 / ІПК.

Так відповідачем не враховано, що у періоді, який був перевірений, відбулася реєстрація податкових накладних, які не надаються покупцеві. Приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення про накладення на позивача штрафу згідно п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України, відповідачем помилково не було враховано, що штрафна санкція, визначена вказаною матеріальною нормою податкового законодавства, до спірних правовідносин застосуванню не підлягає.

На думку позивача, оформивши та зареєструвавши спірні податкові накладні, позивач виконав вимоги закону, оскільки наведені податкові накладні не призначені для передачі покупцю, через що штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію до таких накладних не застосовуються до трьох окремих видів податкової накладної, а саме:

- податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю);

- податкової накладної, складеної на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування;

- податкової накладної, складеної на постачання товарів/послуг для операцій, які оподатковуються за нульовою ставкою.

Ухвалою від 20.05.2019 року суд відкрив провадження у справі та призначивши справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначивши судове засідання на 10 червня 2019 року.

30 травня 2019 року представник відповідача через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи за правилами загального провадження.

Ухвалою від 04 червня 2019 року суд у задоволенні зазначеного клопотання відмовив.

04 червня 2019 року відповідач через канцелярію суду надав суду відзив на позовну заяву. Зазначив, що відповідачем порушені вимоги ст. 201 ПК України в частині дотримання строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у ЄРПН, що підтверджується висновками Акту камеральної перевірки. Зазначив, що з 01 лютого 2015 року реєстрації в ЄРПН підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних, у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування. За наслідками проведеної камеральної перевірки, відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України спірним податковим повідомленням-рішенням до позивача застосований штраф за порушення терміну реєстрації податкових накладних.

У відзиві на позовну заяву відповідач посилався на практику Верховного Суду (Постанови Верховного Суду: від 04 вересня 2018 року у справі № 816/1488/17 та від 11.12.2018 року у справі № 807/65/18), висновки про застосування норм права повинні враховуватись судами.

10 червня 2019 року розгляд справи відкладено на 26 червня 2019 року у зв`язку із неявкою представника позивача відповідно до його клопотання.

26 червня 2019 року розгляд справи відкладено на 15 липня 2019 року у зв`язку неявкою представника позивача.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, заслухавши представників сторін, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив наступне.

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Променергобуд» (ідентифікаційний код 30942690) відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та інформації на сайті Міністерства юстиції України зареєстрований як юридична особа 21 липня 2000 року, про що 20 вересня 2004 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис за номером 1 244 120 0000 000025.

Позивач є платником податку на додану вартість , що підтверджується Витягом № 1705384500037 від 02.10.2017 року.

Головним управлінням ДФС у Донецькій області, в особі головного державного ревізора - інспектора відділу податку на додану вартість Мар`їнського управління Головного управління ДФС у Донецькій області Любовським С.В., 18.10.2019 року здійснена камеральна перевірка позивача за результатами якої складений акт камеральної перевірки № 984/05-99-49-03/30942690 Про результати камеральної перевірки дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю Променергобуд за період складання липень 2018 року, вересень 2018 року .

Актом камеральної перевірки було встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у ЄРПН на загальну суму ПДВ 198341,93 грн., а саме:

- реєстрація податкової накладної, складеної у вересні 2018 на суму ПДВ 26265,00 грн. із затримкою до 15 календарних днів;

- реєстрація податкової накладної, складеної у вересні 2018 на суму ПДВ 33562,40 грн. із затримкою до 15 календарних днів;

- реєстрація податкової накладної, складеної у вересні 2018 на суму ПДВ 26620,91 грн. із затримкою до 15 календарних днів;

-реєстрація податкової накладної, складеної у липні 2018 на суму ПДВ 22,75 грн. із затримкою до 15 календарних днів;

- реєстрація податкової накладної, складеної у липні 2018 на суму ПДВ 34796,24 грн. із затримкою до 15 календарних днів;

-реєстрація податкової накладної, складеної у липні 2018 на суму ПДВ 10915,78 грн. із затримкою до 15 календарних днів;

-реєстрація податкової накладної, складеної у липні 2018 на суму ПДВ 100,45 грн. із затримкою до 15 календарних днів;

-реєстрація податкової накладної, складеної у липні 2018 на суму ПДВ 66058,4 грн. із затримкою до 15 календарних днів.

На підставі вищезазначеного акту камеральної перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004324903 від 21.01.2019 року, яким застосувало до позивача штраф відповідно до пункту 120-1.1. статті 120-1 ПК України на суму 19834,20 грн.

Відповідно до Розрахунку штрафу за порушення терміну реєстрації податкових накладних, який є Додатком до податкового повідомлення - рішення вбачається, що позивачем порушені строки реєстрації по наступним податковим накладним від:

1) 31.07.2018 року № 17, яка зареєстрована 20.08.2018 року, кількість днів порушення термінів реєстрації - 5 днів, сума податку на додану вартість - 100,45 грн., розмір штрафу - 10%, сума штрафних санкцій - 10,85 грн.;

2) 31.07.2018 року № 6, яка зареєстрована 20.08.2018 року, кількість днів порушення термінів реєстрації - 5 днів, сума податку на додану вартість - 66058,40 грн., розмір штрафу - 10%, сума штрафних санкцій - 6605,84 грн.;

3) 31.07.2018 року № 15, яка зареєстрована 20.08.2018 року, кількість днів порушення термінів реєстрації - 5 днів, сума податку на додану вартість - 34796,24 грн., розмір штрафу - 10%, сума штрафних санкцій - 3479,62 грн.;

4) 31.07.2018 року № 14, яка зареєстрована 20.08.2018 року, кількість днів порушення термінів реєстрації - 5 днів, сума податку на додану вартість - 22,75 грн., розмір штрафу - 10%, сума штрафних санкцій - 2,28 грн.;

5) 31.07.2018 року № 16, яка зареєстрована 20.08.2018 року, кількість днів порушення термінів реєстрації - 5 днів, сума податку на додану вартість - 10915,78 грн., розмір штрафу - 10%, сума штрафних санкцій - 1091,58 грн.;

6) 30.09.2018 року № 20, яка зареєстрована 16.10.2018 року, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 день, сума податку на додану вартість - 26620,91 грн., розмір штрафу - 10%, сума штрафних санкцій - 2662,09 грн.;

7) 30.09.2018 року № 19, яка зареєстрована 16.10.2018 року, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 день, сума податку на додану вартість - 33562,40 грн., розмір штрафу - 10%, сума штрафних санкцій - 3356,24 грн.;

8) 30.09.2018 року № 17, яка зареєстрована 16.10.2018 року, кількість днів порушення термінів реєстрації - 1 день, сума податку на додану вартість - 26265 грн., розмір штрафу - 10%, сума штрафних санкцій - 2626,50 грн.;

Позивач не погодився із вищезазначеним податковим повідомленням - рішенням та направив скаргу до Державної фіскальної служби України від 07 лютого 2019 року № 08.

Рішенням від 04.03.2019 року № 10301/6/99-99-11-06-01-25 ДФС України був продовжений строк розгляду скарги.

Рішенням Державної фіскальної служби України від 08.04.2019 року № 16236/6/99-99-11-06-01-25 скарга була залишена без задоволення, а Рішення відповідача залишено без змін.

Із податкових накладних вбачається, що позивач не звільнений від оподаткування (ним визначена основна ставка податку 20 %) та обсяги постачання товарів не оподатковуються за нульовою ставкою (сума за ставкою 0% відсутня).

При цьому що у верхній лівій частині накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" міститься помітка "X" та зазначений відповідних тип причини 02 (Складена на постачання неплатнику податку).

З урахуванням встановлених у справі обставин, надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає про таке.

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно до п. 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

Для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Позивачем, за позицією відповідача, яка викладена у Акті перевірки встановлено, що позивачем порушений строк реєстрації податкових накладних на 1, 5 днів, тому як слід до позивача застосовані штрафні санкції у розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній.

Системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).

Згідно з положеннями Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, до графи 8 податкових накладних вноситься - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.

Зокрема, у графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків.; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Відповідно до пункту 8 Порядку № 1307 при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" робиться помітка "X" та зазначається тип причини,зокрема, 02 - Складена на постачання неплатнику податку , 04 - складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання, 08 - складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.

Отже, положеннями Порядку № 1307 визначено детальний перелік податкових накладних, які не підлягають наданню отримувачу (покупцю). Цей перелік включає в себе не тільки податкові накладні, складені на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість та операції, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість, але й інші групи операцій, здійснення яких обумовлює ненадання податкових накладних продавцю.

Позиція суду відповідає висновкам Верховного Суду при застосуванні норм права викладені у Постановах від 04 вересня 2018 року у справі №816/1488/17 ( касаційне адміністративне провадження №К/9901/152/17) та від 11 грудня 2018 року у справі №807/68/18 ( касаційне адміністративне провадження №К/9901/63488/18), у відповідності до приписів ч.5 ст.242 КАС України.

Податкові накладні, які зареєстровані позивачем з порушенням граничного строку, встановленого пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), містять код ставки податку на додану вартість 20 % .

Судом встановлено, що податкові накладні, які зареєстровані позивачем свідчить про те, що вони складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість.

Суд вважає, що позивачем порушені строк реєстрації податкової накладної та відповідачем обґрунтовано застосований штраф у розмірі 10%.

З огляду на викладене у задоволенні позовних вимог позивача про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004324903 від 21.01.2019 року, яким застосований штраф у сумі 19834,20 гривень, позивачу повинно бути відмовлено.

У зв`язку із відмовою у задоволенні позову судові витрати не розподіляються.

Керуючись Конституцією України та Кодексом адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Променергобуд про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення -рішення № 0004324903 від 21.01.2019 року, яким застосований штраф у сумі 19834,20 гривень - відмовити.

Вступна та резолютивна частини рішення складені та підписані у нарадчій кімнаті 15 липня 2019 року.

Повний текст рішення складено та підписано 22 липня 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п.п. 15-5 п. 15 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя О.М. Кониченко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2019
Оприлюднено25.07.2019
Номер документу83190445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/6262/19-а

Рішення від 15.07.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні