Рішення
від 23.07.2019 по справі 640/21914/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 липня 2019 року № 640/21914/18

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі: головуючого судді Шевченко Н.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Містер Трейд до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

У С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю Містер Трейд (надалі по тексту також - позивач, ТОВ Містер Трейд ) звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, у якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме:

від 07.06.2018 № 766724/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 11.05.2018;

від 07.06.2018 № 766722/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 11.05.2018;

від 07.06.2018 № 766723/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 11.05.2018;

від 07.06.2018 № 766726/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №9 від 11.05.2018;

від 07.06.2018 № 766730/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №10 від 11.05.2018;

від 07.06.2018 № 766729/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 11.05.2018;

від 07.06.2018 № 766728/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 11.05.2018;

від 07.06.2018 № 766732/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №13 від 11.05.2018;

від 07.06.2018 № 766727/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №14 від 11.05.2018;

від 07.06.2018 № 766725/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 11.05.2018;

від 07.06.2018 № 766738/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 14.05.2018;

від 07.06.2018 № 766733/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 15.05.2018;

від 07.06.2018 № 766736/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №18 від 15.05.2018;

від 07.06.2018 № 766734/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №19 від 15.05.2018;

від 07.06.2018 № 766735/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №20 від 15.05.2018;

від 07.06.2018 № 766731/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №22 від 15.05.2018;

від 07.06.2018 № 766737/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 16.05.2018;

від 31.05.2018 № 753186/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №26 від 19.04.2018;

від 31.05.2018 № 753191/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №27 від 19.04.2018;

від 31.05.2018 № 753189/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №28 від 19.04.2018;

від 31.05.2018 № 753194/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №29 від 19.04.2018;

від 31.05.2018 № 753192/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №30 від 19.04.2018;

від 31.05.2018 № 753187/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №32 від 19.04.2018;

від 01.04.2018 № 756784/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №33 від 19.04.2018;

від 31.05.2018 № 753195/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №37 від 26.04.2018;

від 31.05.2018 № 753188/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №38 від 27.04.2018;

від 31.05.2018 № 753190/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №39 від 27.04.2018;

від 31.05.2018 № 753193/41325205 про відмову в реєстрації податкової накладної №40 від 27.04.2018;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні ТОВ Містер Трейд , а саме: №6 від 11.05.2018; №7 від 11.05.2018; №8 від 11.05.2018; №9 від 11.05.2018; №10 від 11.05.2018; №11 від 11.05.2018; №12 від 11.05.2018; №13 від 11.05.2018; №14 від 11.05.2018; №15 від 11.05.2018; №16 від 14.05.2018; №17 від 15.05.2018; №18 від 15.05.2018; №19 від 15.05.2018; №20 від 15.05.2018; №22 від 15.05.2018; №23 від 16.05.2018; №26 від 19.04.2018; №27 від 19.04.2018; №28 від 19.04.2018; №29 від 19.04.2018; №30 від 19.04.2018; №32 від 19.04.2018; №33 від 19.04.2018; №37 від 26.04.2018; №38 від 27.04.2018; №39 від 27.04.2018; №40 від 27.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.07.2019 в якості співвідповідача залучено Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що жодних законних підстав для відмови у реєстрації податкових накладних №6 від 11.05.2018; №7 від 11.05.2018; №8 від 11.05.2018; №9 від 11.05.2018; №10 від 11.05.2018; №11 від 11.05.2018; №12 від 11.05.2018; №13 від 11.05.2018; №14 від 11.05.2018; №15 від 11.05.2018; №16 від 14.05.2018; №17 від 15.05.2018; №18 від 15.05.2018; №19 від 15.05.2018; №20 від 15.05.2018; №22 від 15.05.2018; №23 від 16.05.2018; №26 від 19.04.2018; №27 від 19.04.2018; №28 від 19.04.2018; №29 від 19.04.2018; №30 від 19.04.2018; №32 від 19.04.2018; №33 від 19.04.2018; №37 від 26.04.2018; №38 від 27.04.2018; №39 від 27.04.2018; №40 від 27.04.2018, а в подальшому для відмови в їх реєстрації у Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві не було.

Крім того, позивач стверджує, що товариство надало до податкового органу пояснення і копії документів, якими підтверджуються реальність здійснення операцій по податкових накладних, при цьому, в рішеннях комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, не зазначено, які саме порушення і в яких саме наданих документах містяться недоліки, а також яких саме документів не вистачає чи яку іншу інформацію необхідно надати.

У встановлений судом строк від Державної фіскальної служби України та Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві відзив на позовну заяву не надходив.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. (ч. 6 ст. 162 КАС України).

Вивчивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, суд зазначає наступне.

Як убачається з матеріалів справи, ТОВ Містер Трейд зареєстровано у встановленому законодавством порядку та є платником податку на додану вартість. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємцівта громадських формувань видами економічної діяльності ТОВ Містер Трейд (код КВЕД: 56.10) діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування, що здійснюється на підставі Ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами серія АЖ №084868, Ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (термін дії з 19.07.2017 по 18.07.2018) серія АЖ 084869, а також 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель, 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи н.в.і.у., 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів. н. в. і. у., 4673 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, 71.11 Діяльність у сфері архітектури (додаткові КВЕД), що здійснюється на підставі Ліцензії Державної Архітектурно-Будівельної Інспекції України для ТОВ Містер Трейд , з додатком про перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків належить до об`єктів їх середніми та значними наслідками (СС2, СС3) від 27 вересня 2017 № 41-Л. Дата видачі - 09.10.2017. Реєстраційний запис - 2013042445.

Між ТОВ Містер Трейд та ТОВ ВЛД ГРУП укладено договір підряду від 06.04.2018 № 0604/2018-9 ( з додатками: додаток про договірну ціну по договору підряду № 0604/2018-9 від 06.04.2018, додаткова угода №1 від 09.04.2018 по договору підряду № 0604/2018-9 від 06.04.2018, додаткова угода №2 від 14.05.2018 по договору підряду № 0604/2018-9 від 06.04.2018, Акт звірки, Довідка про вартість виконаних робіт КБ-3 за квітень 2018, Акт приймання виконаних робіт КБ-2 за квітень 2018, Підсумкова відомість за квітень 2018, Локальний Кошторис №2-1-1 за квітень 2018, Локальний Кошторис №2-1-2 за квітень 2018, Акт Довідка про вартість виконаних робіт КБ-3 за червень 2018, Акт довідка про вартість виконаних робіт КБ-2 за червень 2018, Акт на устаткування червень 2018, Підсумкова відомість за червень 2018, Видаткова накладна №1 від 27.06.2018, Акт звірки на 30.06.2018), договір підряду від 19.06.2017 №190617/10 (з додатками: додаток про договірну ціну до договору від 19.06.2017 №190617/10, додаткова угода №1 від 02.04.2018 до договору підряду від 19.06.2017 №190617/10, Акт звірки на 30.06.2018), договір поставки (з додатками та Специфікація до нього № 1903/18/ПТ від 19.03.2018, Акт звірки на 30.06.2018), договір субпідряду від 02.05.2018 № 020518/8 (з додатками: Договірна ціна договору субпідряду від 02.05.2018 № 020518/8, Додаткова угода №1 від 05.05.2018, Акт звірки на 30.06.2018).

За результатами здійснення вищевказаних операцій позивачем складено податкові накладні №6 від 11.05.2018; №7 від 11.05.2018; №8 від 11.05.2018; №9 від 11.05.2018; №10 від 11.05.2018; №11 від 11.05.2018; №12 від 11.05.2018; №13 від 11.05.2018; №14 від 11.05.2018; №15 від 11.05.2018; №16 від 14.05.2018; №17 від 15.05.2018; №18 від 15.05.2018; №19 від 15.05.2018; №20 від 15.05.2018; №22 від 15.05.2018; №23 від 16.05.2018; №26 від 19.04.2018; №27 від 19.04.2018; №28 від 19.04.2018; №29 від 19.04.2018; №30 від 19.04.2018; №32 від 19.04.2018; №33 від 19.04.2018; №37 від 26.04.2018; №38 від 27.04.2018; №39 від 27.04.2018; №40 від 27.04.2018 та подано їх на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманими квитанціями, вказані податкові накладні доставлені до ДФС України та прийняті, але їх реєстрацію зупинено, оскільки ПН/РК відповідають вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Товариству пропонувалося надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У той же час, позивач надав пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У подальшому, комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві прийнято рішення від: 07.06.2018 № 766724/41325205; 07.06.2018 № 766723/41325205; 07.06.2018 №766726/41325205; 07.06.2018 №766730/41325205; 07.06.2018 № 766737/41325205; 07.06.2018 №766728/41325205; 07.06.2018 № 766729/41325205; 07.06.2018 №766732/41325205; 07.06.2018 №766727/41325205; 07.06.2018 № 766725/41325205; 07.06.2018 №766738/41325205; 07.06.2018 № 766733/41325205; 07.06.2018 №766736/41325205; 07.06.2018 №766734/41325205; 07.06.2018 № 766735/41325205; 07.06.2018 №766731/41325205; 31.05.2018 № 753186/41325205; 31.05.2018 №753191/41325205; 31.05.2018 №753186/41325205; 31.05.2018 № 753189/41325205; 31.05.2018 №753194/41325205; 31.05.2018 № 753192/41325205; 31.05.2018 №753187/41325205; 01.06.2018 №756784/41325205; 31.05.2018 № 753195/41325205; 31.05.2018 №753188/41325205; 31.05.2018 №753190/41325205; 31.05.2018 №753193/41325205 про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних в ЄРПН, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Позивачем подано до Державної фіскальної служби України скарги на рішення комісії контролюючого органу про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У подальшому комісією з питань розгляду скарг прийнято рішення від: 18.06.2018 № 12548/41325205/2; 18.06.2018 № 12549/41325205/2; 18.06.2018 № 12550/41325205/2; 18.06.2018 №12551/41325205/2; 18.06.2018 №12534/41325205/2; 18.06.2018 №12535/41325205/2; 18.06.2018 № 12536/41325205/2; 18.06.2018 № 12537/41325205/2; 18.06.2018 №12538/41325205/2; 18.06.2018 № 12539/41325205/2; 18.06.2018 №12540/41325205/2; 18.06.2018 № 12541/41325205/2; 18.06.2018 № 12542/41325205/2; 18.06.2018 №12543/41325205/2; 18.06.2018 №12544/41325205/2; 18.06.2018 №12545/41325205/2; 18.06.2018 № 12546/41325205/2; 07.06.2018 № 9667/41325205/2; 07.06.2018 №9669/41325205/2; 07.06.2018 №9665/41325205/2; 07.06.2018 №9670/41325205/2; 07.06.2018 № 9673/41325205/2; 14.06.2018 №11617/41325205/2; 07.06.2018 №9671/41325205/2; 07.06.2018 № 9672/41325205/2; 07.06.2018 №9666/41325205/2, у яких зазначено, що скарги позивача залишено без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Не погоджуючись з рішеннями комісії Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про відмову в реєстрації податкових накладних та вважаючи, що наявні підстави для зобов`язання Державної фіскальної служби України здійснити реєстрацію податкових накладних №6 від 11.05.2018; №7 від 11.05.2018; №8 від 11.05.2018; №9 від 11.05.2018; №10 від 11.05.2018; №11 від 11.05.2018; №12 від 11.05.2018; №13 від 11.05.2018; №14 від 11.05.2018; №15 від 11.05.2018; №16 від 14.05.2018; №17 від 15.05.2018; №18 від 15.05.2018; №19 від 15.05.2018; №20 від 15.05.2018; №22 від 15.05.2018; №23 від 16.05.2018; №26 від 19.04.2018; №27 від 19.04.2018; №28 від 19.04.2018; №29 від 19.04.2018; №30 від 19.04.2018; №32 від 19.04.2018; №33 від 19.04.2018; №37 від 26.04.2018; №38 від 27.04.2018; №39 від 27.04.2018; №40 від 27.04.2018, ТОВ Містер Трейд звернулось до суду за захистом своїх прав.

Суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на таке.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (надалі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до приписів пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (надалі - Порядок № 117), податкова накладна/ розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до змісту пункту 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Так, зі змісту квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, убачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність направлених позивачем на реєстрацію податкових накладних критеріям ризиковості платника податку, визначених підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Проте, контролюючим органом у даних квитанціях не зазначено конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкових накладних товариства.

Висновок суду базується на тому, що контролюючим органом у квитанціях зазначено лише загальне посилання на відповідність податкових накладних критерію ризиковості платника податку.

Натомість, необхідно звернути увагу на те, що і принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень і положення пункту 13 Порядку № 117 вимагають від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Слід зазначити, що контролюючий орган не зміг пояснити обставини, на підставі яких дійшов висновку про відповідність податкових накладних критеріям ризиковості платника податку і не довів правомірність зупинення реєстрації зазначених накладних.

Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний у квитанціях чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв, а і на відповідне рішення, відповідно до якого товариство внесено до переліку ризикових платників.

Пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

З аналізу змісту вказаних норм убачається, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:

1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

У той же час, згідно з пунктами 14, 15 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18-21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Поряд з цим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.

У рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних вказано, що платником податку не було надано письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних.

Проте, як вже зазначалося судом, позивачем надані необхідні документи, що пропонувались для надання податковим органом, проте з рішень про відмову в реєстрації податкових накладних не зрозуміло, чому саме були прийняті рішення про відмову в здійсненні реєстрації, зважаючи на відсутність зазначення конкретного документа, якого не вистачає або який складено з порушеннями та не приймається до уваги.

У той же час, важливо розуміти, що головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 01.07.2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Тобто, рішення фіскального органу не відповідають наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжують їх неоднозначне трактування, що, у свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Суд зазначає, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Суд наголошує на тому, що в даній справі суд не надає оцінку реальності здійснення господарських операцій між позивачем та контрагентами, на підставі яких складено податкові накладні №6 від 11.05.2018; №7 від 11.05.2018; №8 від 11.05.2018; №9 від 11.05.2018; №10 від 11.05.2018; №11 від 11.05.2018; №12 від 11.05.2018; №13 від 11.05.2018; №14 від 11.05.2018; №15 від 11.05.2018; №16 від 14.05.2018; №17 від 15.05.2018; №18 від 15.05.2018; №19 від 15.05.2018; №20 від 15.05.2018; №22 від 15.05.2018; №23 від 16.05.2018; №26 від 19.04.2018; №27 від 19.04.2018; №28 від 19.04.2018; №29 від 19.04.2018; №30 від 19.04.2018; №32 від 19.04.2018; №33 від 19.04.2018; №37 від 26.04.2018; №38 від 27.04.2018; №39 від 27.04.2018; №40 від 27.04.2018, оскільки дане питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Ураховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідачем не доведено правомірності рішень комісії Державної фіскальної служби, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з чим, наявні підстави для визнання рішень комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації протиправними та їх скасування.

Крім того, позивач просить суд вважати податкові накладні №6 від 11.05.2018; №7 від 11.05.2018; №8 від 11.05.2018; №9 від 11.05.2018; №10 від 11.05.2018; №11 від 11.05.2018; №12 від 11.05.2018; №13 від 11.05.2018; №14 від 11.05.2018; №15 від 11.05.2018; №16 від 14.05.2018; №17 від 15.05.2018; №18 від 15.05.2018; №19 від 15.05.2018; №20 від 15.05.2018; №22 від 15.05.2018; №23 від 16.05.2018; №26 від 19.04.2018; №27 від 19.04.2018; №28 від 19.04.2018; №29 від 19.04.2018; №30 від 19.04.2018; №32 від 19.04.2018; №33 від 19.04.2018; №37 від 26.04.2018; №38 від 27.04.2018; №39 від 27.04.2018; №40 від 27.04.2018 прийнятими та зареєстрованими (операційним днем), коли вони були надіслані Товариством з обмеженою відповідальністю Містер Трейд до Державної фіскальної служби України.

Для повного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача зареєструвати в ЄРПН податкові накладні датою їх фактичного подання, що у свою чергу є дотриманням гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Водночас, варто зазначити про наслідки відсутності реєстрації у ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, або реєстрації їх із порушенням встановленого Податковим кодексом України строку.

Так, у разі порушення строку реєстрації, застосовуються штрафні санкції, передбачені ст. 120.1 ПК України, а згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Також, у разі порушення продавцем/покупцем граничних строків реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування, покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний період заяву із скаргою на такого продавця/покупця.

Згідно з п. 20 Порядку № 1246 у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів). Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, а понесені позивачем судові витрати підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Керуючись статтями 72 - 78, 90, 139, 241, 244, 246, 255, 257, 262, 293, 295 - 297 КАС України,

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Містер Трейд (ЄДРПОУ 41325205, м. Київ, проспект Перемоги, 45, 03057) до Державної фіскальної служби України (ЄДРПОУ 39292197, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053), Головного управління ДФС у місті Києві (ЄДРПОУ 39139980, 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю .

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДФС у місті Києві від 07.06.2018 № 766724/41325205; від 07.06.2018 № 766722/41325205; від 07.06.2018 № 766723/41325205; від 07.06.2018 № 766726/41325205; від 07.06.2018 № 766730/41325205; від 07.06.2018 № 766729/41325205; від 07.06.2018 № 766728/41325205; від 07.06.2018 № 766732/41325205; від 07.06.2018 № 766727/41325205; від 07.06.2018 № 766725/41325205; від 07.06.2018 № 766738/41325205; від 07.06.2018 № 766733/41325205; від 07.06.2018 № 766736/41325205; від 07.06.2018 № 766734/41325205; від 07.06.2018 № 766735/41325205; від 07.06.2018 № 766731/41325205; від 07.06.2018 № 766737/41325205; від 31.05.2018 № 753186/41325205; від 31.05.2018 № 753191/41325205; від 31.05.2018 № 753189/41325205; від 31.05.2018 № 753194/41325205; від 31.05.2018 № 753192/41325205; від 31.05.2018 № 753187/41325205; від 01.04.2018 № 756784/41325205; від 31.05.2018 № 753195/41325205; від 31.05.2018 № 753188/41325205; від 31.05.2018 № 753190/41325205; від 31.05.2018 № 753193/41325205.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю Містер Трейд податкові накладні №6 від 11.05.2018; №7 від 11.05.2018; №8 від 11.05.2018; №9 від 11.05.2018; №10 від 11.05.2018; №11 від 11.05.2018; №12 від 11.05.2018; №13 від 11.05.2018; №14 від 11.05.2018; №15 від 11.05.2018; №16 від 14.05.2018; №17 від 15.05.2018; №18 від 15.05.2018; №19 від 15.05.2018; №20 від 15.05.2018; №22 від 15.05.2018; №23 від 16.05.2018; №26 від 19.04.2018; №27 від 19.04.2018; №28 від 19.04.2018; №29 від 19.04.2018; №30 від 19.04.2018; №32 від 19.04.2018; №33 від 19.04.2018; №37 від 26.04.2018; №38 від 27.04.2018; №39 від 27.04.2018; №40 від 27.04.2018 датою їх фактичного подання.

Стягнути з Головного управління ДФС у місті Києві (ЄДРПОУ 39139980, 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19), за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Містер Трейд (ЄДРПОУ 41325205, м. Київ, проспект Перемоги, 45) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 49 336,00 (сорок дев`ять тисяч триста тридцять шість) гривень.

Стягнути з Державної фіскальної служби України (ЄДРПОУ 39292197, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053), за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Містер Трейд (ЄДРПОУ 41325205, м. Київ, проспект Перемоги, 45) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 49 336,00 (сорок дев`ять тисяч триста тридцять шість) гривень.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 КАС України та може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 293 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя Н.М. Шевченко

Дата ухвалення рішення23.07.2019
Оприлюднено25.07.2019
Номер документу83191416
СудочинствоАдміністративне
Сутьпротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів). Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Таким чином,

Судовий реєстр по справі —640/21914/18

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 21.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Постанова від 21.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 23.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні