Рішення
від 23.07.2019 по справі 824/652/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/652/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А) до товариства з обмеженою відповідальністю Центр великих бізнес послуг (58000, м. Чернівці, вул. Лугова, буд. 198) про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

І. РУХ СПРАВИ

1.1. 07.06.2019 року Головне управління Державної фіскальної служби у Чернівецької області (далі - позивач) звернулось до суду із адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Центр великих бізнес послуг (далі - відповідач або Товариство), в якому просить суд:

- стягнути з рахунків у банках, що обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю Центр великих бізнес послуг , кошти в рахунок погашення податкового боргу до Державного бюджету в розмірі 93570,16 грн.

1.2. Ухвалою суду від 10.06.2019 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

2.1. Згідно даних ГУ ДФС у Чернівецькій області за відповідачем станом на 10.05.2019 року рахується податковий борг на загальну суму 93570,16 грн. Однак, в добровільному порядку відповідач податковий борг не сплатив, що обумовило звернення до суду із цим позовом. Станом на дату звернення позивача з даним позовом до суду загальна сума податкового боргу, яка становить 93570,16 грн., являється узгодженою.

ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН

3.1. Позивач у позовній заяві вказує, що станом на дату звернення до суду за Товариством рахується борг щодо сплати податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств в сумі 93570,16 грн. Сума заборгованості виникла згідно податкових повідомлень-рішень № 0055141208 від 13.03.2018 року, № 0075191208 від 06.04.2018 року, №0147651208 від 20.06.2018 року, № 0094981208 від 02.05.2018 року, № 0102301239 від 07.05.2018 року, № 0221801208 від 07.09.2018 року, № 0221691208 від 09.09.2018 року, № 0019745604 від 20.02.2019 року. Однак, в строки встановлені законами України відповідач, грошове зобов`язання, визначене наведеними вище податковими повідомленнями-рішеннями, не сплатив.

3.2. При цьому, позивач зазначає, що з метою погашення податного боргу ГУ ДФС у Дніпропетровській області було сформовано та надіслано відповідачу засобами поштового зв`язку із рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення податкову вимогу форми Ю від 05.06.2018 року № 63214-17/03, яка на день розгляду справи у суді є не відкликаною. Однак вжитті заходи не призвели до погашення боргу, що обумовило звернення до суду із цим позовом.

3.3. У зв`язку із викладеним, позивач просить суд стягнути з рахунків у банках відповідача до Державного бюджету України податковий борг на загальну суму 93570,16 грн.

3.4. Відповідач правом на подачу відзиву на позовну заяву не скористався, хоча ухвала про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі була направлена йому на офіційну адресу 10.06.2019 року. У зв`язку із цим, суд, керуючись положеннями частини 6 статті 162 КАС України, вирішує справу за наявними матеріалами.

IV. ЗАЯВИ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

4.1. Заяв та клопотань від учасників справи до суду не надходило.

V. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

5.1. Товариство з обмеженою відповідальністю Центр великих бізнес послуг зареєстроване, як юридична особа за адресою: вул. Лугова, 198, м. Чернівці, 58000 (код ЄДРПОУ 41517161), є платником податків та зборів та перебуває на обліку в Чернівецькій ДПІ Чернівецького управління ГУ ДФС у Чернівецькій області (а. с. 11-12).

5.2. Згідно інформаційних даних контролюючого органу, на якого покладено здійснення контролю за дотриманням вимог податкового законодавства (в нашому разі позивач) та даних із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань товариство змінило місце реєстрації за основним місцем обліку: 15.06.2018 року з ГУ ДФС у Дніпропетровській області на ГУ ДФС у Чернівецькій області (а. с. 11).

5.3. 19.01.2018 року посадовими особами ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ Центр великих бізнес послуг за листопад 2017 року.

За результатами перевірки встановлено заниження ТОВ Центр великих бізнес послуг суми, що підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду та сплачується до державного бюджету в розмірі 7690,00 грн. та складено акт за №1696/25/04-36-12-08-33/41517161 від 19.01.2018 року (а.с. 18-20).

Акт перевірки направлено Товариству засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, однак відправлення повернуто у зв`язку з закінченням встановленого строку зберігання (а.с.22).

На підставі акту перевірки №1696/25/04-36-12-08-33-41517161 від 19.01.2018 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми Р № 0055141208 від 13.03.2018 року, яким Товариству збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг (код платежу 14060100) на загальну суму 9612,50 грн., в т.ч. податкове зобов`язання - 7690,00 грн., штрафна санкція - 1922,50 грн. (а.с. 16).

Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено на адресу Товариства засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, однак відправлення повернуто у зв`язку із закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 17).

5.4. 23.02.2018 року посадовими особами ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ Центр великих бізнес послуг з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за вересень, жовтень, листопад 2017 року.

За результатами перевірки встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ Центр великих бізнес послуг та складено акт за № 10346/226/04-36-12-08-33/41517161 від 23.02.2018 року (а.с. 25-26).

Акт перевірки надіслано на адресу ТОВ Центр великих бізнес послуг засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення та повернуто у зв`язку із закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 27).

На підставі акту перевірки №10346/226/04-36-12-08-33/41517161 від 23.02.2018 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми Н № 0075191208 від 06.04.2018 року, яким до відповідача за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 548896,73 грн. застосовано штраф на загальну суму 77299,21 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг (код платежу 14060100) (а.с. 23).

Вищевказане податкове повідомлення-рішення направлено на адресу ТОВ Цент великих бізнес послуг засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, однак повернуто у зв`язку із закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 24).

5.5. 08.05.2019 року посадовими особами ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ Центр великих бізнес послуг з питань своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2018 року.

За результатами перевірки встановлено неподання податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2018 року та складено акт за № 24185/448/04-36-12-08-33/41517161 від 08.05.2018 року (а.с. 30-31).

На підставі акту перевірки № 24185/448/04-36-12-08-33/41517161 від 08.05.2018 року винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС № 0147651208 від 20.06.2018 року, яким до Товариства застосовано штрафні санкції у розмірі 1020,0 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг (код платежу 14060100) (а.с. 28).

Вищевказані акт перевірки та податкове повідомлення-рішення надіслано на адресу ТОВ Центр великих бізнес послуг засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення та повернуто у зв`язку із закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 28, 32).

5.6. 22.03.2018 року посадовими особами ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ Центр великих бізнес послуг з питань своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість за січень, лютий 2018 року.

За результатами перевірки встановлено неподання податкової декларації з податку на додану вартість за січень, лютий 2018 року та складено акт за № 13975/285/04-36-12-08- 33/40150525 від 22.03.2018 року (а.с. 35-36).

На підставі акту перевірки № 13975/285/04-36-12-08-33/40150525 від 22.03.2018 року винесено податкове повідомлення рішення форми ПС № 0094981208 від 02.05.2018 року, яким до Товариства застосовано штрафні санкції на загальну суму 2040,00 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг (код платежу 14060100) (а.с. 33).

Зазначені акт перевірки та податкове повідомлення-рішення надіслано на адресу ТОВ Центр великих бізнес послуг засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення та повернуто у зв`язку із закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 34, 37).

5.7. 22.03.2018 року посадовими особами ГУ ДФС у Дніпропетровській області також проведено камеральну перевірку ТОВ Центр великих бізнес послуг з питань своєчасності подання податкової декларації з податку на прибуток за 2017 рік.

За результатами перевірки встановлено неподання податкової декларації з податку на прибуток за 2017 рік та складено акт за № 13801/04-36-12-33/41517161 від 22.03.2018 року, який надіслано на адресу ТОВ Центр великих бізнес послуг засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення та повернуто на підставі закінчення встановленого строку зберігання (а.с. 55-57).

За наслідками розгляду виявлених порушень, встановлених актом перевірки № 13801/04-36-12-33/41517161 від 22.03.2018 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення рішення форми ПС № 0102301239 від 07.05.2018 року, яким до Товариства застосовано штрафні санкції на загальну суму 1020,00 грн. за платежем податок на прибуток приватних підприємств (код платежу 11021000) (а.с. 53).

Вищевказане податкове повідомлення-рішення направлено на адресу ТОВ Цент великих бізнес послуг засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням вручення поштового відправлення, однак згідно довідки Укрпошти відправлення повернуто у зв`язку з іншими причинами, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення (а.с. 54).

5.8. 23.06.2018 року посадовими особами ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ Центр великих бізнес послуг з питань своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2018 року.

За результатами перевірки встановлено неподання податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2018 року та складено акт за № 32918/645/04-36-12-08-33/41517161 від 23.06.2018 року (а.с. 40-41).

Акт перевірки надіслано на адресу ТОВ Центр великих бізнес послуг засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення та повернуто у зв`язку із закінченням встановленого строку зберігання (а.с. 42).

На підставі акту перевірки № 32918/645/04-36-12-08-33/41517161 від 23.06.2018 року винесено податкове повідомлення рішення форм ПС № 0221801208 від 07.09.2018 року, яким до Товариства застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг (код платежу 14060100) (а.с. 38).

Вищевказане податкове повідомлення-рішення направлено на адресу ТОВ Центр великих бізнес послуг засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, однак відправлення згідно довідки Укрпошти повернуто на такій підставі як неповна адреса (а.с. 39).

5.9. 25.07.2019 року посадовими особами ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ Центр великих бізнес послуг з питань своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2018 року.

За результатами перевірки встановлено неподання податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2018 року та складено акт за № 40364/717/04-36-12-08-33/41517161 від 25.07.2018 року, який надіслано на адресу ТОВ Центр великих бізнес послуг засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення та повернуто у зв`язку із закінченням терміну зберігання (а.с. 45-47).

На підставі акту перевірки 40364/717/04-36-12-08-33/41517161 від 25.07.2018 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення рішення форми ПС № 0221691208 від 07.09.2018 року, яким до Товариства застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг (код платежу 14060100) (а.с. 38).

Податкове повідомлення-рішення № 0221691208 від 07.09.2018 року направлено на адресу ТОВ Центр великих бізнес послуг засобами поштового зв`язку з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, однак відправлення згідно довідки Укрпошти повернуто на такій підставі як неповна адреса (а.с. 44).

5.10. 20.02.2019 року посадовими особами ГУ ДФС у Чернівецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ Центр великих бізнес послуг з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань з ПДВ, задекларованих у податкові звітності з податку на додану вартість за листопад 2017 року.

За результатами перевірки встановлено порушення пункту 50.1 статті 50, пункту 57.1 статті 57, пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі - ПК України) в частині несвоєчасної сплати узгодженої суми податкових зобов`язань з ПДВ та складено акт за № 629/24-13-56-04/41517161 від 20.02.2019 року (а.с. 50-51).

На підставі акту перевірки № 629/24-13-56-04/41517161 від 20.02.2019 року контролюючим органом винесено податкове повідомлення рішення форми Ш №0019745604 від 20.02.2019 року, яким до Товариства застосовано штрафні санкції у сумі 267,90 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг (код платежу 14060100) (а.с. 48).

Акт перевірки № 629/24-13-56-04/41517161 від 20.02.2019 року та податкове повідомлення рішення форми Ш №0019745604 від 20.02.2019 року направлено Товариству листом від 20.02.2019 року № 1053/10/24135604 із рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення на офіційну адресу відповідача станом на дату направлення: м. Чернівці, вул. Лугова, 198 та повернуто у зв`язку із відсутністю адреси одержувача, а саме згідно довідки Укрпошти причиною повернення зазначено неправильно зазначена (відсутня) адреса одержувача (а.с. 49, 52).

5.11. Судом також встановлено, що згідно інтегрованої картки платника контролюючим органом на підставі п.п.129.1.2 ст.129 ПК України здійснено нарахування Товариству пені за несплату грошового зобов`язання (по декларації з податку на додану вартість № 9296627643 від 22.01.2018 року) в сумі 454,57 грн. (а.с. 59).

5.12.Також, податковим повідомленням-рішенням №0102301239 від 07.05.2018 року, відповідачеві за платежем податок на прибуток приватних підприємств визначено грошове зобов`язання у розмірі 823,00 грн., яке на момент розгляду справи у суді є узгодженим.

5.13. Окрім цього, у зв`язку із наявністю податкового боргу станом на 04.06.2018 року за узгодженими податковими зобов`язанням у сумі 87614,28 грн., відповідачу надіслано на офіційну адресу податкову вимогу форми Ю від 05.06.2018 року №63214-17/03 із рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, однак вказана вимога була повернута засобами поштового зв`язку на підставі закінчення встановленого строку зберігання (а.с. 14-15). На день розгляду справи у суді вказана податкова вимога є не відкликаною.

VІ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

6.1. Предметом цього спору є податковий борг, який позивач просить суд стягнути з Товариства. А тому в межах цієї справи суд має перевірити наявність такого боргу та чи дотримана процедура його стягнення.

6.2. Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

6.3. Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює ПК України (надалі чинний на момент виникнення спірних правовідносин).

6.4. Статтею 16 ПК України визначені обов`язки платника податку, серед яких сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1).

6.5. Пункт 31.1 статті 31 ПК України визначає, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

6.6. Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України під податковим боргом розуміють суму узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої на суму такого грошового зобов`язання.

З метою забезпечення логічності та зрозумілості, суд перевірить наявність податкового боргу із платежу податок на додану вартість та податкового боргу із платежу податок на прибуток приватних підприємств, окремо.

Щодо наявності у відповідача податкового боргу із платежу податок на додану вартість суд зазначає наступне

6.7. Розділом IV ПК України визначено особливості сплати податку на додану вартість.

6.8. Так, згідно статті 185 ПК України об`єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

в) ввезення товарів на митну територію України;

г) вивезення товарів за межі митної території України;

е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

6.9. Пунктом 187.1 статті 187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 200.1 ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

6.10. Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

6.11. Пунктом 123.1 статті 123 ПК України визначено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

6.12. Відповідно до пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:

- платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством (підпункт 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 ПК України);

- дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках (підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України).

6.13. Підпунктом 53.3.3 пункту 53.3 статті 53 ПК України визначено, що згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

6.14. Згідно з підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення, а також відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 зазначеної статті - визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків.

6.15. Крім того, пунктом 75.1 статті 75 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

6.16. Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах

6.17. За правилами пункту 58.1 статті 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

6.18. Як встановлено судом вище (див. пункти 5.3-5.6, 5.8-5.10 рішення), контролюючі органи (ГУ ДФС у Дніпропетровській області та ГУ ДФС Чернівецькій області), реалізуючи свою контрольну функцію, 19.01.2018 року, 23.02.2018 року, 23.02.2018 року, 08.05.2018 року, 22.03.2018 року, 23.06.2018 року, 25.07.2018 року, 20.02.2019 року провели камеральні перевірки відповідача з питань, що стосуються сплати податку на додану вартість.

6.19. Судом також встановлено, що за наслідками розгляду виявлених порушень, встановлених актами перевірки відповідача, зокрема, в частині не подання податкової звітності з податку на додану вартість, а також порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН з податку на додану вартість, податковим органом на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 та пункту 58.1 статті 58 ПК України (перевірити) прийнято податкові повідомлення-рішення: № 0055141208 від 13.03.2018 року, № 0075191208 від 06.04.2018 року, № 0147651208 від 20.06.2018 року, № 0094981208 від 02.05.2018 року, № 0221801208 від 07.09.2018 року, № 0221691208 від 09.09.2018 року, № 0019745604 від 20.02.2019 року, якими позивачу визначено грошові зобов`язання зі сплати податку на додану вартість та штрафних санкцій, нарахованих на підставі пункту 123.1 статті 123 ПК України (перевірити).

6.20. Відповідно до пункту 57.3 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

6.21. Як встановлено судом вищевказані податкові повідомлення-рішення належним чином надіслані відповідачу засобами поштового зв`язку із рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, однак згідно довідок Укрпошти повернуті по таких причинах: неправильно зазначена (відсутня) адреса одержувача, неповна адреса, закінчення терміну зберігання.

6.22. З даного приводу суд зазначає наступне. Відповідно до пункту 42.1 статті 42 ПК України податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

6.23. Пунктом 42.2 статті 42 ПК України визначено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

6.24. Пункт 42.4 статті 42 ПК України, серед іншого, передбачає, що у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

6.25. Отже, враховуючи положення статті 42 ПК України, слід прийти до висновку, що податкові повідомлення-рішення № 0055141208 від 13.03.2018 року, № 0075191208 від 06.04.2018 року, № 0147651208 від 20.06.2018 року, № 0094981208 від 02.05.2018 року, № 0221801208 від 07.09.2018 року, № 0221691208 від 09.09.2018 року, № 0019745604 від 20.02.2019 року належним чином надіслані та вручені відповідачу.

6.26. Таким чином, суми грошового зобов`язання (штрафних санкцій), визначені в зазначених податкових повідомленнях-рішеннях на момент розгляду справи у суді, є узгодженими та не сплаченими відповідачем, а тому вони перейшли в категорію податкового боргу. Загальний розмір не сплаченого грошового зобов`язання за досліджуваними податковими повідомленнями-рішеннями складає 92279,61 грн.

6.27. Разом з цим, суд зазначає, що згідно підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки нарахування пені розпочинається починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

6.28. Відповідно до підпункту 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 ПК України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.

6.29. Оскільки відповідачем визначені контролюючим органом суми грошового зобов`язання своєчасно не були сплачені (протягом 10 календарних днів), йому нараховано пеню починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання. Згідно інтегрованої картки платника розмір пені складає 467,55 грн. (по податковій декларації з податку на додану вартість №9296627643 від 22.01.2018 року).

6.30. Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що за відповідачем обліковується податковий борг по сплаті податку на додану вартість на загальну суму 92747,16 грн., який є узгодженим, що підтверджується матеріалами справи, розрахунком заборгованості та інтегрованою карткою платника (а.с. 10, 58-59).

Щодо наявності у відповідача податкового боргу із платежу податок на прибуток приватних підприємств суд зазначає наступне.

6.31. Розділом ІІІ ПК України визначено особливості сплати податку на прибуток підприємства. Так, згідно підпункту 133.1.1 пункту 133.1 статті 133 ПК України платниками податку-резидентами є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.

6.32. Пунктом 137.1 статті 137 ПК України податок на прибуток підприємства нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.

6.33. При цьому, згідно пункту 49.2. статті 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

6.34. Судом встановлено (див. пункт 5.7 рішення), що 22.03.2018 року посадовими особами ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку ТОВ Центр великих бізнес послуг з питань своєчасності подання податкової декларації з податку на прибуток за 2017 рік, яка документована актом за № 13801/04-36-12-33/41517161 від 22.03.2018 року.

6.35. За результатами перевірки встановлено неподання відповідачем податкової декларації з податку на прибуток за 2017 рік, на підставі чого контролюючим органом винесено податкове повідомлення рішення форми ПС № 0102301239 від 07.05.2018 року, яким до Товариства застосовано штрафні санкції на загальну суму 1020,00 грн. за платежем податок на прибуток приватних підприємств (код платежу 11021000), які на день розгляду справи у суді є частково погашеними.

6.36. Суд звертає увагу, що згідно матеріалів справи, вищевказане податкове повідомлення-рішення направлено на адресу ТОВ Цент великих бізнес послуг засобами поштового зв`язку та згідно вищезазначених положень статті 42 ПК України вважається врученим відповідачу.

6.37. За таких обставин, суми грошового зобов`язання (штрафних санкцій), визначені в зазначеному податковому повідомленні-рішенні на момент розгляду справи у суді, є узгодженими та не сплаченими відповідачем, а тому вони перейшли в категорію податкового боргу.

6.38. Пунктом 59.1 статті 59 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

6.39. Судом встановлено (див. пункт 5.12 рішення), що позивачем, як контролюючим органом, сформовано надіслано відповідачеві податкову вимогу форми Ю від 05.06.2018 року №63214-17/03, яка згідно вищезазначених положень статті 42 ПК України вважається врученою відповідачу та є не відкликаною, оскільки податковий борг визначений нею не погашений в повному обсязі, що підтверджується наявною у справі інтегрованою карткою платника та наявним у справі розрахунком заборгованості ТОВ Центр великих бізнес послуг станом на 10.05.2019 року (а.с. 10, 58-59).

6.40. Відповідно до пункту 60.6 статті 60 ПК України якщо нарахована сума грошового зобов`язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане (вручене) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов`язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається).

6.41. Оскільки після вручення податкової вимоги сума податкового боргу у відповідача змінилася, але борг відповідачем не було погашено, відповідачем повторно податкова вимога не надсилалася (не вручалася).

6.42. Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 93570,16 грн.

6.43. Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючий орган (в нашому разі позивач) має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

6.44. Пунктом 95.2 статті 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги, а відповідно до пункту 95.3 цієї ж статті ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

6.45. Враховуючи наявність у ТОВ Центр великих бізнес послуг податкового боргу, наявність у нього відкритих рахунків в банківських установах, те що позивачем дотримано процедуру звернення з цим позов до суду, суд вважає за необхідним стягнути з рахунків у банках, що належать позивачу заборгованість у сумі 93570,16 грн.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

7.1. Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

7.2. Позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог, на день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена, а тому зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, а також виходячи з конституційного принципу обов`язковості сплати податків і зборів, суд вважає, що позовні вимоги позивача щодо стягнення з рахунків у банках ТОВ Центр великих бізнес послуг податкового боргу в сумі 93570,16 грн. - є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

VІІІ. ЩОДО СУДОВИХ ВИТРАТ

8.1. Частиною 2 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, відтак, суд не стягує їх з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 73-77, 90, 241-246, 250 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецької області до товариства з обмеженою відповідальністю Центр великих бізнес послуг про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

2. Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю Центр великих бізнес послуг (вул. Лугова, буд. 198, м. Чернівці, 58008, код ЄДРПОУ 41517161), кошти в рахунок погашення податкового боргу до Державного бюджету в сумі 93570 (дев`яносто три тисячі п`ятсот сімдесят) грн. 16 коп.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Головне управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А, код ЄДРПОУ 39392513).

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю Центр великих бізнес послуг (58008, м. Чернівці, вул. Лугова, буд. 198, код ЄДРПОУ 41517161).

Суддя О.В. Анісімов

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2019
Оприлюднено24.07.2019
Номер документу83191977
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/652/19-а

Рішення від 23.07.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні