ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 липня 2019 року справа № 200/939/19-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді - доповідача Ястребової Л.В., суддів: Казначеєва Е.Г., Компанієць І.Д.,
секретар Святодух О.Б.,
за участі представника позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідача Груєнка С.Л.,
розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 , що діє в інтересах фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 квітня 2019 року (у повному обсязі складено 24.04.2019 року) у справі № 200/939/19-а (суддя І інстанції - Буряк І.В.) за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
УСТАНОВИВ:
У січні 2019 року позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.12.2018 № 00204513202 на загальну суму 196120 грн.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 22 квітня 2019 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено в повному обсязі.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу в якій, посилаючись на неправильність та неповноту дослідження доказів і встановлення обставин у справі, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржене рішення і прийняти нове рішення, яким задовольнити адміністративний позов. В обґрунтування апеляційної скарги скаржник зазначає, що ухвалюючи оскаржуване рішення суд першої інстанції не врахував практику Верховного Суду стосовно того, що товарно-транспортна накладна є доказом, який підтверджує факт надання/отримання послуг, а не реальність господарської операції в цілому. Крім того, звертає увагу суду, що судом в порушення ч. 9 ст. 79 КАС України взяті до уваги докази, які не були надані позивачу для ознайомлення. Наголошує на тому, що неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції та для висновку про відсутність господарської операції та відмови у формуванні витрат (валових витрат) та податкового кредиту.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, встановила наступне.
Судом першої інстанції встановлено та не є спірним у справі, позивач зареєстрований в якості фізичної особи підприємця, включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, код ЄДРПОУ 1903308319, види діяльності: код КВЕД 49.20 Вантажний залізничний транспорт (основний), перебуває на обліку у Слов`янській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області.
З 8.11.2018 по 04.12.2018 посадовими особами ГУ ДФС у Донецькій області проведена документальна позапланова невиїзна перевірка фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 , з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо повноти декларування та своєчасності сплати податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ ЧЕСТ-КОМПАНІ за жовтень 2017 року, ТОВ ЗАВЕР-ГРУП за грудень 2017, ТОВ ТОРГ БЮРО , ТОВ АЛГОДЕК за серпень 2018 року за наслідками якої складено Акт від 11.12.2018 № 1450/05-99-13-02-17/1903308319 (с.с. 19-43).
Із акту перевірки вбачається та не заперечується позивачем, що повідомлення від 16.11.2018 №774 та копія наказу ГУ ДФС у Донецькій області від 16.11.2018 №2129 про проведення документальної позапланової перевірки вручено особисто позивачу та підтверджується записом у повідомленні про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки, підписаному особисто платником.
Згідно висновку вказаного акту перевіркою встановлені порушення: п.44.1 ст.44, п. 185.1 ст. 185, п. 198.3 ст. 198 ПК України, у зв`язку із чим завищено податковий кредит на загальну суму 156 896 грн., у т.ч. за жовтень 2018 року на суму 25 992 грн., за грудень 2017 року - на суму 23 967 грн., за серпень 2018 року на суму 82 665 грн., за вересень 2018 року на суму 24 272 грн., та занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього на суму 156 896 грн., у т.ч. за жовтень 2018 року на суму 25 992 грн., за грудень 2017 року - на суму 23 967 грн., за серпень 2018 року на суму 82 665 грн., за вересень 2018 року на суму 24 272 грн.
На підставі акту перевірки та згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54, пунктом 58.1 статті 58 податкового кодексу України податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення форма Р від 26 грудня 2018 року № 0020451302, яким встановлено порушення п.44.1 ст.44, п. 185.1 ст. 185, п. 198.3 ст. 198 ПК України та відповідно ч.1 п.123.1 ст. 123 ПК України застосовано штрафні (фінансові) санкції, у зв`язку із чим збільшено грошове зобов`язання за платежем податок на додану вартість на суму 196 120,00 грн., у т.ч. за основним платежем 156 896, 00 грн. та 39 224,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції, враховуючи практику Верховного Суду, дійшов висновку, що податковим органом доведено безпідставність формування позивачем податкового кредиту за спірними господарськими операціями.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу. Правила формування податкового кредиту платниками податку на додану вартість визначені у статті 198 Податкового кодексу України.
За пунктом 22.1 статті 22, пунктом 185.1 статті 185 та пунктом 186.1 статті 186 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Згідно пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів та послуг.
Із пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України вбачається, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Датою виникнення права платника податку на податковий кредит відповідно до пункту 198.2 статті 198 Податкового кодексу України вважається дата здійснення першої з подій: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
За змістом підпункту 198.6 пункту 198 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
У відповідності до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Пунктом 200.4 статті 200 Податкового кодексу України визначено, що при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Підпунктом 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що постачання товарів будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.
Таким чином, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.
Відповідно до підпункту 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.
За приписами пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Вимоги до первинних документів визначені частиною другою статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні № 996-XIV від 16.07.1999, а саме: первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до статті 1 Закону, первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію, а господарська операція це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
Отже, як вірно зазначив суд першої інстанції, документи можна вважати первинними, що є підставою для їх врахування в податковому обліку, лише в разі фактичного здійснення господарської операції. При цьому, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Зазначене підтверджує висновок про те, що необхідною умовою для віднесення вартості придбаних платником податків товарів (послуг) до витрат, які враховуються при визначенні об`єкта оподаткування податком на прибуток, а сум сплаченого ПДВ - до податкового кредиту, є факт дійсного проведення господарських операцій, обумовлених відповідними угодами, що має засвідчуватись належними первинними документами.
Відображення у даних податкового обліку господарської операції, в ході якої відбулась лише імітація купівлі товарів чи послуг, не являється підставою для отримання податкової вигоди за рахунок зменшення об`єкта оподаткування.
Аналіз наведених дає підстави для висновку, що витрати для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.
При цьому, наслідки в податковому обліку платника створюють лише реально вчинені господарські операції, тобто такі, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають змісту, відображеному в укладених платником податку договорах.
Якщо певна господарська операція не відбулася чи відбулася не за тим її змістом, який відображений в укладених платником податку договорах, то це є підставою для застосування відповідних наслідків у податковому обліку.
Документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції умов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг, що надаються, тощо.
За відсутності факту придбання товарів чи послуг відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.
Згідно з підпунктом 14.1.36 Податкового кодексу України господарська діяльність - це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу.
Мета отримання доходу як кваліфікуюча ознака господарської діяльності кореспондує з вимогою щодо наявності розумної економічної причини (ділової мети) під час здійснення господарської діяльності. Оскільки господарська діяльність складається із сукупності господарських операцій платника податку (які є формою здійснення господарської діяльності), то розумна економічна причина має бути наявною в кожній господарській операції. Лише в такому разі та чи інша операція може вважатися вчиненою в межах господарської діяльності платника податків. І лише за таких умов платник податків має право на врахування у податковому обліку наслідків відповідних господарських операцій. Отже, лише господарські операції, здійснені за наявності розумних економічних причин (ділової мети), є такими, що вчинені в межах господарської діяльності.
Вказана позиція випливає зі змісту підпункту 14.1.231 Податкового кодексу України, відповідно до якого розумна економічна причина (ділова мета) - розумна економічна причина (ділова мета) - причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.
Сутність доктрини ділової мети полягає в тому, що передбачені податковим законодавством податкові вигоди поширюються лише на операції, які мають розумну економічну причину.
Однак податковий орган може довести, що отримана платником податку податкова вигода є необґрунтованою. Так, податкова вигода може бути необґрунтованою, зокрема, якщо для цілей оподаткування враховані операції не у відповідності з їх дійсною економічною метою чи враховані операції не обумовлені розумними економічними чи іншими причинами (метою ділового характеру). При цьому діловою метою діяльності платника податку може бути отримання економічного ефекту, однак податкова вигода не є самостійною діловою метою.
Як встановлено судом першої інстанції та не спростовано під час апеляційного розгляду, у період, що перевірявся ФОП ОСОБА_2 не набував у власність нерухоме/рухоме майно.
У п. 1.14 розділу ІІ. Описова частина акта від 11.12.2018 зазначено про участь ФОП ОСОБА_2 протягом періоду жовтень, грудень 2017 року, серпень 2018 року у ризикових операціях з наступними контрагентами:
- за жовтень 2017 з ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ на суму податкового кредиту - 25 991, 67 грн.;
- за грудень 2017 року з ТОВ ЗАВЕР ГРУП на суму податкового кредиту - 23 966,67 грн.;
- за серпень 2018 року з ТОВ ТОРГ БЮРО на суму податкового кредиту - 92 800,00 грн., з ТОВ АЛГОДЕК суму податкового кредиту - 41 300 грн.;
У пункті 2 розділу ІІ. Описова частина акта від 11.12.2018 встановлено наступні обставини щодо контрагентів позивача.
ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 41017178), Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний);ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ з моменту створення та по теперішній час звіти за формою 1-ДФ до податкового органу не подавались.
Згідно даних податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з 01.01.2017 по 31.10.2017 встановлено, що ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ на адресу контрагента ФОП ОСОБА_2 зареєстровано податкові накладні з номенклатурою товару, відмінною від номенклатури придбаного товару, тобто з моменту реєстрації підприємства платником ПДВ по день виписаних контрагенту податкових накладних не встановлено придбання ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ вкладиша шатунного, секції охолодження Д49, втулки циліндра Д49 та швидкоміра у зборі.
Згідно інформації наявної в ІТС Податковий блок у ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ відсутні відомості про об`єкти оподаткування, основні засоби, таким чином відсутні можливості щодо здійснення операцій з купівлі-продажу, транспортування, зберігання, що може свідчити про нереальність господарських операцій.
Зміст нереальності господарської операції - оформлення ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ нереальних операцій постачання (продажу) ідентифікованого товару, відмінного від придбаного, характерно для суб`єктів господарювання, що можуть класифікуватись як зустрічний транзит . Реальність придбаного ФОП ОСОБА_2 товару не підтверджується за ланцюгом постачання.
ТОВ ЗАВЕР ГРУП (код ЄДРПОУ 41129557) Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); ТОВ ЗАВЕР ГРУП з моменту створення та по теперішній час звіти за формою 1-ДФ до податкового органу не подавались.
Згідно даних податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з 01.01.2017 по 31.10.2017 встановлено, що ТОВ ЗАВЕР ГРУП на адресу контрагента ФОП ОСОБА_2 зареєстровано податкові накладні з номенклатурою товару, відмінною від номенклатури придбаного товару, тобто з моменту реєстрації підприємства платником ПДВ по день виписаних контрагенту податкових накладних не встановлено придбання ТОВ ЗАВЕР ГРУП кришки циліндру до дизелю Д49, колісної пари ТГМА6 та опори ротора.
Згідно інформації наявної в ІТС Податковий блок у ТОВ ЗАВЕР ГРУП відсутні відомості про об`єкти оподаткування, основні засоби, таким чином відсутні можливості щодо здійснення операцій з купівлі-продажу, транспортування, зберігання, що може свідчити про нереальність господарських операцій.
Зміст нереальності господарської операції - оформлення ТОВ ЗАВЕР ГРУП нереальних операцій постачання (продажу) ідентифікованого товару, відмінного від придбаного, характерно для суб`єктів господарювання, що можуть класифікуватись як зустрічний транзит . Реальність придбаного ФОП ОСОБА_2 товару не підтверджується за ланцюгом постачання.
ТОВ ТОРГ БЮРО (код ЄДРПОУ 41728156) Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний);ТОВ ТОРГ БЮРО з моменту створення та по теперішній час звіти за формою 1-ДФ до податкового органу не подавались.
Згідно даних податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з 01.12.2017 по 31.08.2018 встановлено, що ТОВ ТОРГ БЮРО на адресу контрагента ФОП ОСОБА_2 зареєстровано податкові накладні з номенклатурою товару, відмінною від номенклатури придбаного товару, тобто з моменту реєстрації підприємства платником ПДВ по день виписаних контрагенту податкових накладних не встановлено придбання ТОВ ТОРГ БЮРО швидковимірювача ТГМ6А, ремкомплекта ТК-18, поршня 0210.12.001, конічної пари УГТ, редуктора ТГМ6А у комплектації, вкладиша шатунного, підшипника буксового, секції охолодження дизелю Д49.
Згідно інформації наявної в ІТС Податковий блок у ТОВ ТОРГ БЮРО відсутні відомості про об`єкти оподаткування, основні засоби, таким чином відсутні можливості щодо здійснення операцій з купівлі-продажу, транспортування, зберігання, що може свідчити про нереальність господарських операцій.
Зміст нереальності господарської операції - оформлення ТОВ ТОРГ БЮРО нереальних операцій постачання (продажу) ідентифікованого товару, відмінного від придбаного, характерно для суб`єктів господарювання, що можуть класифікуватись як зустрічний транзит . Реальність придбаного ФОП ОСОБА_2 товару не підтверджується за ланцюгом постачання.
Узагальнений висновок податкового органу відносно перелічених контрагентів обґрунтований наявною податковою інформацією, яка свідчить про відсутність фізичних можливостей власними силами здійснювати господарські операції з відповідною широкою номенклатурою ТМЦ.
За результатами аналізу наявної податкової інформації встановлено оформлення вказаними суб`єктами господарювання нереальних господарських операцій товарів, відмінних від придбаних.
Вищенаведене, на думку податкового органу, свідчить про отримання ФОП ОСОБА_2 податкової вигоди (податкового кредиту) без мети реального здійснення господарських операцій, з метою заниження об`єкта оподаткування у податкових деклараціях з податку на додану вартість за жовтень, грудень 2017 року, серпень, вересень 2018 року.
Матеріали справи свідчать, що між ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ як продавець та ФОП ОСОБА_2 як покупець, укладено договір купівлі - продажу від 05.10.2017 №б/н. Предметом договору є зобов`язання продавця передати, а покупця прийняти товар - запасні частини для тепловозів у кількості, якості та за ціною згідно рахунків-фактур.
Сумою договору є сума всіх накладних в рамках даного договору. Розрахунок відбувається шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок продавця з розстроченням платежу на 60-днів.
Поставка товару відбувається транспортом і за рахунок продавця на склад за адресою вказаною покупцем (т. 1 а.с. 73).
ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ виписано рахунок фактуру від 13.10.2017 на суму 155 950,00 грн. за номенклатурою товару: вкладиш шатунний, секція охолодження Д49, втулка циліндра Д49, швидкомір у зборі (т. 1 а.с. 75).
На виконання вказаного договору постачальником виписано накладну №1 від 15.10.2017 всього на суму 155 950,00 грн. за номенклатурою товару: вкладиш шатунний, секція охолодження Д49, втулка циліндра Д49, швидкомір у зборі та податкову накладну від 15.10.2017 № 122 на відповідну суму та номенклатуру товару (т. 1 а.с. 74, 77).
Транспортування відбувалось перевізником ТОВ Чест компані на підставі ТТН від 15.10.2017 № 1. Використовувався автомобіль МАЗ 54323 ( НОМЕР_1 ), водій ОСОБА_3 (т. 1 а.с. 76).
На підтвердження факту використання вкладиша шатунного, секції охолодження дизеля позивачем надано Акт прийому передачі виконаних робіт по ремонту тепловозів ТГМ-6А зав. № 1912, ТГМ-4 зав. № 2769 від 31.08.2018, згідно висновку дефектної відомості від 02.08.2018 (а.с. 195-196).
При цьому суд першої інстанції звернув увагу, що до матеріалів позову позивач надав дефектну відомість від 10.10.2017, де ОСОБА_2 проведено обстеження тепловозу ТГМ-23В зав. № 48137 (т. 1 а.с. 83).
Оплата товару підтверджується квитанціями до прибуткових касових ордерів:
- квитанція до прибуткового касового ордера № 33 від 16.10.2017 на суму 10000,00 грн. - за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №-34 від 17.10.2017 на суму 10000,00 грн. за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 35 від 18.10.2017 на суму 10000,00 грн. за товар:
- квитанція до прибуткового касового ордера №. 36 від 19.10.2017 на суму 10000,00 за товар;
-квитанція до прибуткового касового ордера № 37 від 20.10.2017 на суму 10000,00 грн. за товар:
- квитанція до прибуткового касового ордера № 38 від 23.10.2017 на суму 10000,00 грн. - за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 39 від: 24,10.2017 на суму 10000,00 грн. - за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 40 від 25.10.2017 на суму 10000,00 грн. - за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 41 від 26.10.2017 на суму 10000,00 грн. - за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 42 від 27.10.2017 на суму 10000.00 грн. - за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 43 від 30.10.2017 на суму 10000,0 грн. - за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 44 від 31.10.2017 на суму 10000,0 грн. - за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 45 від 01.11.2017 на суму 10000,0 грн. за товар:
- квитанція до прибуткового касового ордера № 46 від 02.11.2017 на суму 2553,0 грн. - за товар;
- платіжне доручення № 153 від 03.11.2017 року на суму 23397,00 грн. за товар згідно договору, у т.ч. ПДВ 3899,50 грн.(т. 1 а.с. 78-82).
На дату перевірки дебіторська та кредиторська заборгованості за розрахунками з ТОВ ЧЕСТ КОМПАНІ відсутні.
Між ТОВ АЛГОДЕК , як продавець, та ФОП ОСОБА_2 , як покупець, укладено договір купівлі-продажу від 20.08.2018 №20-08.
Предметом договору є зобов`язання продавця передати, а покупця прийняти товар у кількості та за ціною згідно рахунків-фактур.
Сумою договору є сума всіх накладних в рамках даного договору.
Розрахунок відбувається шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок продавця з розстроченням платежу на 60-днів.
Поставка товару відбувається транспортом і за рахунок продавця на склад за адресою вказаною покупцем (т.1 а.с. 94).
ТОВ АЛГОДЕК виписано рахунок фактуру від 21.08.2018 № 3 на суму 247 686,00 грн. за номенклатурою товару: дизель Д12-400 у зборі з компресором (т. 1 а.с. 96).
На виконання вказаного договору постачальником виписано накладну № 3 від 22.08.2018 на суму 247 686,00 грн. за номенклатурою товару: дизель Д12-400 у зборі з компресором та податкову накладну від 22.08.2018 № 3 на відповідну суму та номенклатуру товару (т. 1 а.с. 95).
Транспортування відбувалось перевізником ТОВ Алгодек`на підставі ТТН від 22.08.2018 № 3, відповідно до якої транспортування здійснювалось автомобілем DAF XF 95.430 НОМЕР_2 , водій ОСОБА_4 (т. 1 а.с. 97).
Оплата товару підтверджується квитанціями до прибуткових касових ордерів:
- квитанція до прибуткового касового ордера № 45 від 12.10.2018 на суму 10000.0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 44 від 11.10.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 43 від 10.10.2018 на суму 10000.0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 42 від 09.10.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 41 від 08.10.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 39 від 06.10.2018 на суму 10000.0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 38 від 05.10.2018 на суму 10000.0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 37 від 04.10.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 36 від 03.10.2018 на суму 10000.0 грн. оплата за товар:
- квитанція до прибуткового касового ордера № 35 від 02.10.2018 на суму 10000,0грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 34 від 01.10.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 33 від 29.09.2018 на суму 10000.0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 32 від 28.09.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 28 від 21.09.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 27 від 20.09.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 26 від 19.09.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 25 від 19.09.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 24 від 17.09.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 22 від 15.09.2018 на суму 500,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 21 від 14.09.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 19 від 11.09.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 18 від 10.09.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- платіжне доручення від 12.09.2018 № 248 на суму 37153,00 грн., призначення платежу оплата за товар, згідно договору (т.1 а.с. 99-103).
На дату перевірки дебіторська та кредиторська заборгованості за розрахунками з ТОВ АЛГОДЕК відсутні.
ФОП ОСОБА_2 є кінцевим споживачем придбаного у ТОВ АЛГОДЕК товару.
Позивачем надано дефектну відомість від 06.08.2018 проведено обстеження тепловозів ТГМА-6А зав.№2769, ТГМ-4 зав. № 2769 висновок обстеження знос складає 80% потребує заміни ДизельД12-400 у зборі з компресором (т.1 а.с. 104).
Згідно акту прийому-передачі виконаних робіт по ремонту тепловозів ТГМ-6Азав. №1912, ТГМ-4 зав. № 2769 від 31.08.2018 працівниками ФОП ОСОБА_2 виконано ремонтні роботи із заміною наступних запчастин: Дизель Д-12-400 у зборі з компресором.(т. 1 а.с. 199).
Між ТОВ ТОРГ БЮРО , як продавець, та ФОП ОСОБА_2 , як покупець, укладено договір купівлі-продажу від 17.08.2018 №15.
Предметом договору є зобов`язання продавця передати, а покупця прийняти товар -у кількості та за ціною згідно рахунків-фактур.
Сумою договору є сума всіх накладних в рамках даного договору.
Розрахунок відбувається шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок продавця з розстроченням платежу на 60-днів.
Поставка товару відбувається транспортом і за рахунок продавця на склад за адресою вказаною покупцем (т.1 а.с. 44).
ТОВ ТОРГ БЮРО виписано рахунок фактуру від 27.08.2018 № 51 на суму 145 632,00 грн. за номенклатурою товару: підшипник буксовий, вкладиш шатунний .(т. 1 а.с. 45).
На виконання вказаного договору постачальником виписано накладну № 51від 27.08.2018 на суму 145 632,00 грн. за номенклатурою товару: підшипник буксовий, вкладиш шатунний та податкову накладну від 27.08.2018 № 4 на відповідну суму та номенклатуру товару (т. 1 а.с. 46, 48).
Транспортування відбувалось на підставі ТТН від 27.08.2018 № 51, де зазначено, що транспортування відбулось перевізником ТОВ Торг бюро автомобілем DAF XF 95.430 НОМЕР_22, водій ОСОБА_4 (т. 1 а.с. 47).
Рахунок фактура від 28.08.2018 № 53 на суму 162 700,80 грн. за номенклатурою секція охолодження дизеля Д49 (т. 1 а.с. 49).
На виконання договору постачальником виписано накладну № 53від 28.08.2018 на суму 162 700,80 грн. за номенклатурою секція охолодження дизеля Д49 та податкову накладну від 28.08.2018 № 5 на відповідну суму та номенклатуру товару(т. 1 а.с. 50, 52).
Транспортування відбувалось на підставі ТТН від 28.08.2018 № 53, відповідно до якої транспортування відбулось перевізником ТОВ Торг бюро автомобілем Volvo FH 12 НОМЕР_18, водій ОСОБА_5 (т. 1 а.с. 51).
Рахунок фактури від 17.08.2018 № 42 на суму 99 240,00 грн. за номенклатурою швидковимірювач ТГМА6А, ремкомплект ТК-18 (т. 1 а.с. 54).
На виконання вказаного договору постачальником виписано накладну № 42від 20.08.2018 на суму на суму 99 240,00 грн. за номенклатурою швидковимірювач ТГМА6А, ремкомплект ТК-18 та податкову накладну від 20.08.2018 № 1 на відповідну суму та номенклатуру товару (т. 1 а.с. 55, 57).
Транспортування відбувалось на підставі ТТН від 20.08.2018 № 42, в якій зазначено, що транспортування відбулось перевізником ТОВ Торг бюро автомобілем DAF XF НОМЕР_12, водій ОСОБА_6 (т.1 а.с. 56).
Рахунок фактура від 21.08.2018 № 45 на суму 149 063,04 грн. за номенклатурою конічна пара УГТ, редуктор ТГМА у комплектації, поршень 0210.12.001 (т.1 а.с. 58).
На виконання вказаного договору постачальником виписано накладну від 21.08.2018 № 45 на суму 149 063,04 грн. за номенклатурою конічна пара УГТ, редуктор ТГМА у комплектації, поршень 0210.12.001. та податкову накладну від 21.08.2018 № 3 на відповідну суму та номенклатуру товару (т. 1 а.с. 59, 61).
Транспортування відбувалось перевізником ТОВ Торг бюро на підставі ТТН від 21.08.2018 № 4. Автомобіль МАЗ 54323 (НОМЕР_1 ), водій ОСОБА_3 (т. 1 а.с. 60).
Позивачем за отриманий товар сплачено ТОВ ТОРГ БЮРО грошові кошти на загальну суму 556 635,84 грн., у тому числі ПДВ 92772,64 грн. згідно наступних платіжних документів:
- квитанція до прибуткового касового ордера № 26 від 04.09.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 27 від 05.09.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 28 від 06.09.2018 на суму 8000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 41 від 18.09.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- платіжне доручення № 258 від 18.09.2018 року на суму 43495,00 грн. - призначення платежу оплата за товар згідно договору;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 43 від 19.09.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 45 від 20.09.2018 на суму 10000.0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 47 від 21.09.2018 на суму 10000.0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 49 від 24.09.2018. на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 51 від 25.09.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 53 від 26.09.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар:
- квитанція до прибуткового касового ордера № 55 від 27.09.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 57 від 28.09.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 60 від 01.10.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- платіжне доручення № 262 від 01.10.2018 року на суму 40 000,00 грн. призначення платежу оплата за товар згідно договору;
- квитанція до прибуткового касового ордера №62 від 02.10.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 65 від 03.10.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 67 від 04.10.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
-квитанція до прибуткового касового ордера № 69 від 05.10.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 71 від 06.10.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордерам № 73 від 08.10.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 75 від 09.10.2018 на суму 4808,04 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №76 від 10.10.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 77 від 11.10.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар:
- квитанція до прибуткового касового ордера № 78 від 12.10.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар:
- квитанція до прибуткового касового ордера № 81 від 16.10:2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 82 від 17.10.2018 на суму 10000,0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №83 від 18.10.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар:
- квитанція до прибуткового касового ордера № 84 від 19.10.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 87 від 22.10.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №88 від 23.10.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар:
- квитанція до прибуткового касового ордера №89 від 24.10.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №90 від 25.10.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 91 від 26.10.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 94 від 29.10.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар
- квитанція до прибуткового касового ордера № 95 від 30.10.2018 на суму 10000,0 грн. оплата - за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 96 від 31.10.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №97 від 01.11.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №98 від 02.11.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №102 від 05.11.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 103 від 06.11.2018 на суму 10000.0 грн. оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 104 від 07.11.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №105 від 08.11.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера № 106 від 09.1.1.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №110 від 12.11.2018 на суму 10 000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №111 від 13.11.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №112 від 14.11.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №113 від 15.11.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №114 від 16.11.2018 на суму 10000.0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №115 від 17.11.2018 на суму 10000,0 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №118 від 19.11.2018 на суму 332,80 грн. - оплата за товар (т. 1 а.с.62-71).
На дату перевірки дебіторська та кредиторська заборгованості за розрахунками з ТОВ ТОРГ БЮРО - відсутні.
ОСОБА_2 є кінцевим споживачем придбаного у ТОВ ТОРГ БЮРО товару.
Згідно акта прийому - передачі виконаних робіт від 31.08.2018, відповідно до висновків дефектної відомості від 06.08.2018, придбані у ТОВ ТОРГ БЮРО швидковимірювач ТГМ-6А, ремкомплект ТК-18, конічна пара УГТ, редуктор ТГМА у комплектації, поршень 0210.12.001., використані при проведенні найманими працівниками ФОП ОСОБА_7 ремонту тепловозу ТГМ-6А зав. № 1912, ТГМ-4 зав. № 2769 (т. 1 а.с. 194-195).
Між ТОВ Завер-групп як продавець, та ФОП ОСОБА_2 , як покупцем, укладено договір купівлі-продажу від 12.11.2018 №14.
Предметом договору є зобов`язання продавця передати, а покупця прийняти товар - запасні частини до тепловозу, у кількості та за ціною згідно рахунків-фактур.
Сумою договору є сума всіх накладних в рамках даного договору. Розрахунок відбувається шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок продавця з розстроченням платежу на 60-днів.
Поставка товару відбувається транспортом і за рахунок продавця на склад за адресою вказаною покупцем (т. 1 а.с. 84).
ТОВ Завер Груп виписано рахунок фактуру від 14.12.2017 № 81 на суму 143 800,00 грн. за номенклатурою товару: кришка циліндра до дизелю Д49, опора ротару, колісна пара ТГМА6А у компл. (т.1 а.с. 86).
На виконання вказаного договору постачальником виписано накладну від 15.12.2017 №81 на суму на суму 143 800,00 грн. за номенклатурою товару: кришка циліндра до дизелю Д49, опора ротару, колісна пара ТГМА6А у компл. та податкову накладну від 15.12.2017 № 1 на відповідну суму та номенклатуру товару (т. 1 а.с. 85, 88).
Транспортування відбувалось перевізником ТОВ Завер груп на підставі ТТН від 15.12.2017 № 81. Використовувався автомобіль МАЗ 54323 (НОМЕР_1 ), водій ОСОБА_3 (т. 1 а.с. 87).
Оплата товару підтверджується квитанціями до прибуткових касових ордерів:
- квитанція до прибуткового касового ордера №10 від 29.11.2017 на суму 180,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №74 від 28.11.2017 на суму 2050,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №73 від 27.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №72 від 26.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №71 від 25.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №70 від 24.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №69 від 23.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №68 від 22.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №67 від 21.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №66 від 20.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №65 від 19.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №64 від 18.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №63 від 17.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
- квитанція до прибуткового касового ордера №62 від 16.11.2017 на суму 10 000,00 грн. - оплата за товар;
Платіжне доручення від 27.12.2017 № 162 на суму 3595,00 грн., призначення платежу оплата за товар, згідно договору (т. 1 а.с. 89-92).
На підтвердження використання у господарській діяльності позивачем наданоАкт обстеження тепловозу ТГМА 6А зав. № 1912 від 04.01.2019 м. Кам`янське, де зазначено, що кришка циліндру до дизелю Д49, колісна пара ТГМА6А, опора ротарузнаходяться у комплекті тепловоза ТГМ 6 А (т.1 а.с. 184).
При цьому, як зазначив суд першої інстанції з матеріалами позову надана дефектна відомість від 04.12.2017 №б/н, де зазначено, що ОСОБА_2 проведено обстеження тепловозу ТГМ-23В зав. № 48137. Найменування: кришка циліндру до дизелю Д49, опора ротара, колісна пара ТГМА6А у комплекті (т. 1 а.с. 93).
Крім того, судом на підставі даних акта перевірки встановлено, що у позивача наявне орендоване рухоме майно тепловози: ТГМ6А № 1912, 1984р., ТГМ23В № 48137, 1958р., ТГМ4А № 2043, 1986 р.
За реєстраційними видами діяльності ФОП ОСОБА_2 визначено:
Код ВЕД основна: 49.20 вантажний залізничний транспорт.
В період, що перевірявся (жовтень, грудень 2017, серпень 2018) позивач здійснював діяльність згідно вказаного коду.
В матеріалах справи наявні дефектні відомості, відповідно до змісту яких працівниками ФОП ОСОБА_2 : ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 виконано ремонтні роботи із заміною запчастин.
У підтвердження факту перебування у трудових відносинах з вказаними особами позивачем надано копії трудових книжок вказаних працівників з яких вбачається, що ОСОБА_8 прийнятий на роботу 19.03.2018 згідно наказу № 7 від 19.03.2018; ОСОБА_9 прийнятий на роботу 19.03.2018 згідно наказу № 3 від 16.03.2018; ОСОБА_10 прийнятий на роботу за трудовим договором № 16 від 18.05.2018 (т. 1 а.с. 175-183).
Факт офіційного працевлаштування вказаних осіб підтверджений даними податкового органу, що свідчать про офіційне повідомлення останнього про працевлаштування вказаних вище осіб.
Разом із тим, суд першої інстанції прийняв до уваги наступні встановлені обставини.
Автомобіль МАЗ 54323, номерний знак НОМЕР_1 , шасі НОМЕР_4 , належав ТОВ Будсервіс , перереєстрований 26.10.2017 року на ім`я ОСОБА_11 з видачею номерних знаків НОМЕР_5 .
При цьому з номерним знаком НОМЕР_1 використовувався у перевезеннях ТОВ Завер Груп 15.12.2017, ТОВ Торг Бюро 21.08.2018.
Автомобіль МАН ТGА 18.430, номерний знак НОМЕР_6 , рік випуску 2005, шасі НОМЕР_7 , перереєстрований 10.05.2017 року на ім`я ОСОБА_12 з видачею номерних знаків НОМЕР_8 .
Автомобіль з номерним знаком НОМЕР_6 використовувався у перевезеннях ТОВ Завер-груп 22.12.2017, ТОВ Торг Бюро 22.08.2018.
Автомобіль DAF 95.530, номерний знак НОМЕР_9 , шасі НОМЕР_10 , рік випуску 2003, належить ОСОБА_13 , 1978 р.н., що мешкає в АДРЕСА_1 .
В ТТН зазначено номерний знак НОМЕР_11 , використаний у перевезеннях ТОВ Торг Бюро 27.08.2018, водій ОСОБА_4 , а 22.08.2018 автомобіль 95.530, номерний знак НОМЕР_9 використовувався ТОВ Алгодек (водій ОСОБА_4 ).
Автомобіль DAF XF 95 номерний знак НОМЕР_12 , шасі НОМЕР_13 , рік випуску 2003, який належав ОСОБА_14 , перереєстрований 04.12.2018 на ім`я ОСОБА_15 , з видачею номерних знаків НОМЕР_14 .
Використовувався в операціях перевезення ТОВ Торг Бюро 20.08.2018.
Автомобіль Volvo FH 12, номерний знак НОМЕР_15 , рік випуску 1994, шасі НОМЕР_16 , який належав ОСОБА_16 , перереєстрований 11.10.2018 на ім`я ОСОБА_17 з видачею номерних знаків НОМЕР_17 .
При цьому в ТТН зазначено номерний знак НОМЕР_18 , використаний у перевезеннях ТОВ Торг Бюро 28.08.2018, водій ОСОБА_5 .
Суд апеляційної інстанції не погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відсутності підтвердження обставин, що виключає можливість транспортування товару, оскільки висновки про відсутність фактичного виконання господарської операції не можуть обґрунтовуватися в залежності від оформлення товарно-транспортної накладної перевізником.
Щодо того, що працівники ФОП ОСОБА_2 : ОСОБА_9 відповідно трудової книжки НОМЕР_19 освіта - середня технічна, професія помічник машиніста тепловозу, працював молодшим комірником. ФОП ОСОБА_2 прийнятий на роботу машиністом тепловозу. ОСОБА_10 відповідно трудової книжки НОМЕР_20 , освіта середня, професії/спеціальності немає, працював водієм автотранспортних засобів. ФОП ОСОБА_2 прийнятий на роботу слюсарем з ремонту рухомого складу. ОСОБА_8 , відповідно трудової книжки НОМЕР_21 освіта середня, професії/спеціальності немає, працював машиністом тепловозу. Звільнений на пенсію за вислугу років. ФОП ОСОБА_2 прийнятий на роботу слюсарем з ремонту рухомого складу. Суд апеляційної інстанції вважає помилковим висновок суду, що наймані працівники, які як встановлено судом першої інстанції оформлені належним чином, не володіють спеціальною освітою для здійснення технічних робіт з ремонту тепловозів, оскільки висновку про освіту суд дійшов на підставі даних трудових книжок з датою заповнення 1979 та 1993 роки, отже відсутність спроможності виконання технічних робіт з ремонту тепловозів вказаних осіб ґрунтується лише на припущеннях.
Що стосується квитанцій до прибуткових касових ордерів, суд апеляційної інстанції зазначає, що чинне законодавство не ставить у залежність право платника податків на формування податкового кредиту та витрат, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування, від дотримання його контрагентом чи іншими суб`єктами господарювання вимог податкового законодавства, в тому числі оформлення бухгалтерських документів. Суд визнає, що відповідальність за порушення податкового законодавства має нести лише той платник податку, який допустив порушення, а компетентні органи не вправі розповсюджувати негативні наслідки діяльності такого платника податку на інших осіб при відсутності зловживання з їх боку.
Відтак, за умови не встановлення податковим органом наявності замкнутої схеми руху коштів, яка б могла свідчити про узгодженість дій позивача та його постачальника для одержання ним незаконної податкової вигоди, останнє не може зазнавати негативних наслідків внаслідок діянь інших осіб, що перебувають поза межами його впливу.
Отже, доводи податкового органу покладені в основу спірних податкових повідомлень-рішень є неприйнятними. Здійснення позивачем господарських операцій, їх реальний характер підтверджується матеріалами справи, що спростовує висновки податкового органу про податкові правопорушення покладені в основу прийняття податкового повідомлення-рішення.
З огляду на викладене апеляційний суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заявлених позивачем вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.12.2018 року № 0020451302.
За таких обставин апеляційний суд вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити, рішення суду першої інстанції - скасувати та прийняти нову постанову про задоволення адміністративного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, враховуючи те, що рішенням суду апеляційної інстанції адміністративний позов задоволено, колегія суддів, враховуючи положення ст. ст. 132, 139 КАС України, вважає за необхідне стягнути витрати, які були понесені позивачем під час розгляду справи та складаються з витрат по сплаті судового збору за подачу позову та апеляційної скарги у розмірі 4961,21 грн., які підтверджуються відповідними доказами.
На підставі викладеного, керуючись ст..ст. 308, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 , що діє в інтересах фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 задовольнити.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 22 квітня 2019 року у справі № 200/939/19-а скасувати.
Адміністративний позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.
Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 26.12.2018 року № 0020451302, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на суму 196120,00 грн., з яких 156896,00 грн. - основний платіж та 39224,00 грн. - штрафні (фінансові санкції).
Стягнути на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 судовий збір у розмірі 4961,21 грн. (чотири тисячі дев`ятсот шістдесят одну) гривню 21 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Донецькій області.
Повний текст судового рішення складений 23 липня 2019 року.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення в порядку передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя - доповідач Л.В.Ястребова
Судді Е.Г. Казначеєв
І.Д. Компанієць
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2019 |
Оприлюднено | 24.07.2019 |
Номер документу | 83192320 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні