Ухвала
від 23.07.2019 по справі 140/2235/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про забезпечення позову

23 липня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2235/19 Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

розглянувши у порядку письмового провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ЄС-ГРУП про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЄС-ГРУП до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

19.07.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю ЄС-ГРУП звернулося з позовом до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення про включення до переліку ризикових платників податків, зобов`язання виключити з переліку ризикових платників податків.

Одночасно позивачем подано заяву про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Комісії Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформлене Протоколом №50 від 22.05.2019 року, про внесення ТзОВ ЄС-ГРУП до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі.

В обґрунтування необхідності вжиття заходу забезпечення позову ТзОВ ЄС-ГРУП зазначає, що включення платника податків до переліку ризикових платників податків тягне за собою правові наслідки у вигляді зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань. Починаючи з 22.05.2019, коли позивача було включено до реєстру ризикових платників, контролюючим органом зупинено реєстрацію виписаних товариством податкових накладних на загальну суму 2089613,46 грн, в тому числі ПДВ 348268,90 грн. Податкові зобов`язання по даних податкових накладних включені товариством до декларації з ПДВ за травень 2019 року та сплачені в повному обсязі. При цьому, до кожної зупиненої податкової накладної позивач подавав пояснення та усі первинні документи, необхідні для прийняття рішення про їх реєстрацію, як це передбачено п.п.14, 16 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117.

Однак, податковим органом не взяті до уваги надані документи та письмові пояснення, оскільки жодна з податкових накладних з моменту винесення оскаржуваного рішення так і не була зареєстрована податковим органом, та були прийняті безпідставні рішення про відмову у їх реєстрації. Товариство використало усі передбачені законодавством способи адміністративного оскарження протиправного рішення податкового органу.

Позивач вказує, що внаслідок дії незаконного та оскаржуваного рішення відповідача товариство понесло, несе і буде надалі нести значні фінансові збитки, втрачає партнерів і покупців, погіршує свою ділову репутацію.

Окрім того, повністю блокується господарська діяльність товариства, адже, оскільки ТзОВ ЄС-ГРУП не може реєструвати податкові накладні, тому ніхто з контрагентів не купує у нього товар. За вказаних обставин товариство не отримує прибуток, відсутні кошти на оплату оренди, виплати заробітної плати працівникам, сплати митних та податкових платежів. Позивач зазначає, що до моменту вирішення справи по суті, у випадку не вжиття заходів по забезпеченню позову, ТзОВ ЄС-ГРУП взагалі ризикує припинити свою діяльність.

В зв`язку з вищевикладеним товариство стверджує, що ефективним способом захисту його порушеного права до вирішення спору по суті є вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення, оскільки невжиття таких заходів призведе до збільшення кількості безпідставно зупинених податкових накладних.

В свою чергу зупинення дії оскаржуваного рішення забезпечить відновлення порушених прав позивача на здійснення господарської діяльності як платника податку на додану вартість, дасть можливість позивачу до остаточного вирішення даного спору реалізовувати своє право щодо реєстрації податкових накладних та не призведе до порушення збалансованості інтересів сторін, оскільки контролюючий орган в такому випадку не буде позбавлений можливості зупиняти реєстрацію податкових накладних з інших підстав.

Заяву про забезпечення позову розглянуто судом без повідомлення учасників справи на підставі частини першої статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Суд, розглянувши заяву про забезпечення позову, вважає, що вказана заява підлягає задоволенню з огляду на таке.

Згідно з частиною першою статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Відповідно до частини другої цієї статті, забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Отже, суд може забезпечити позов лише за наявності двох підстав, а саме: ускладнення або неможливість виконання рішення суду чи відновлення порушених прав позивача внаслідок невжиття заходів забезпечення позову та очевидна протиправність рішення, яким порушуються права, свободи та інтереси особи, що звернулась до суду.

Водночас, згідно з частиною першою статті 151 КАС України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Частиною другою цієї статті визначено, що суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Отже, необхідною передумовою вжиття заходів забезпечення адміністративного позову є існування очевидних ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю, а також вірогідність того, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Судом встановлено, що 22.05.2019 Комісія Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла рішення, оформлене Протоколом №50 від 22.05.2019 року, про внесення Товариства з обмеженою відповідальністю ЄС-ГРУП до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості. При чому до категорії ризикових позивача віднесено у зв`язку з наявною податкової інформацією, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій, відповідно до абзацу 7 підпункту 1.6 пункту 1 листа ДФС України від 05.11.2018 №4065/99-99-07-05-04-18 критеріїв ризиковості платника податку.

Так, при вирішенні клопотання про забезпечення позову суд враховує положення нормативно-правових актів, які регулюють відносини щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків.

Відповідно до абзаців першого - п`ятого Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, затвердженого наказом ДФС від 21.03.2018 №144, усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії). Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п. 1.6 Критеріїв. Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , та оформлюється протоколом. До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією. За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі Журнал ризикових платників податків розділу Робота Комісії регіонального рівня підсистеми Аналітична система ІТС Податковий блок як платників з ознаками ризиковості.

Як передбачено пунктом 6 розділу Автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Отже, платники податків можуть бути віднесені до переліку ризикових платників податків на підставі протокольно прийнятих рішень комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, при цьому, включення платника податків до переліку ризикових платників податків тягне за собою правові наслідки у вигляді зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань.

Як слідує з матеріалів, доданих до заяви про забезпечення позову, податковий орган автоматично зупиняє реєстрацію податкових накладних, виписаних позивачем, що підтверджується копіями квитанцій про реєстрацію податкових накладних. Надані позивачем пояснення та копії документів для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних не призвели до їх реєстрації.

Разом з тим, матеріалами справи підтверджується та обставина, що позивач неодноразово в адміністративному порядку звертався до відповідача із заявами про оскарження рішення щодо включення товариства до ризикових, надаючи письмові пояснення, які не були вирішені контролюючим органом по суті.

Факт віднесення ТзОВ ЄС-ГРУП до категорії ризикових платників податків, що зумовило не проведення контролюючим органом реєстрації податкових накладних, також вплинув на комерційні зв`язки позивача із контрагентами, деякі з яких повідомили про відмову у співпраці з товариством.

Наведені позивачем обставини свідчать про те, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам останнього до ухвалення рішення в даній справі, з огляду на що заяву про забезпечення позову слід задовольнити.

При вирішенні питання про необхідність забезпечення позову суд враховує, що позивач заперечує законність прийнятого рішення в частині його включення до переліку ризикових платників податків, вказуючи на відсутність у його діяльності критерій ризиковості платника податку.

Крім того, на момент розгляду вказаної заяви докази, що свідчать про порушення позивачем вимог податкового законодавства та які лягли в основу віднесення платника податків до категорії ризикових, у матеріалах справи відсутні.

Суд зазначає, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача до ухвалення рішення в цій справі та для відновлення порушених прав позивачу необхідно буде докласти значних зусиль, часу та витрат, а забезпечення позову на час судового розгляду справи відновить право позивача на здійснення господарської діяльності як платника податку на додану вартість, дасть можливість позивачу до остаточного вирішення даного спору реалізовувати своє право щодо реєстрації податкових накладних.

Тому, суд дійшов висновку про вжиття заходів забезпечення позову ТзОВ ЄС-ГРУП шляхом зупинення дії рішення комісії Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформленого протоколом від 22.05.2019 №50, в частині внесення до переліку ризикових платників податків Товариства з обмеженою відповідальністю ЄС-ГРУП .

У свою чергу, вжиття судом заходів забезпечення позову не порушить прав та законних інтересів відповідача чи інших осіб.

При цьому суд звертає увагу на положення статті 156 КАС України, в якій зазначено, що ухвала суду про забезпечення позову має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом. Така ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження. Примірник ухвали про забезпечення позову негайно надсилається заявнику, всім особам, яких стосуються заходи забезпечення позову і яких суд може ідентифікувати, а також, залежно від виду вжитих заходів, направляється судом для негайного виконання державним та іншим органам для вжиття відповідних заходів. Особи, винні в невиконанні ухвали про забезпечення позову, несуть відповідальність, встановлену законом.

Керуючись статтями 150-154, 248 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ЄС-ГРУП про забезпечення позову задовольнити.

Зупинити дію рішення комісії Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформленого протоколом від 22 травня 2019 року №50, в частині внесення до переліку ризикових платників податків Товариства з обмеженою відповідальністю ЄС-ГРУП (43000, Волинська область, м.Луцьк, вул.Винниченка, буд. 26, код ЄДРПОУ 40580300).

Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю ЄС-ГРУП (43000, Волинська область, м.Луцьк, вул.Винниченка, буд. 26, код ЄДРПОУ 40580300)

Відповідач: Головне управління ДФС у Волинській області (43010, Волинська область, м.Луцьк, Київський майдан, буд.4, код ЄДРПОУ 39400859).

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2019
Оприлюднено26.07.2019
Номер документу83211718
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2235/19

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні