Справа № 420/5389/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2019 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Тана до Іванівської районної державної адміністрації Одеської області, третя особа - фізична особа-підприємець ОСОБА_3 , про визнання протиправними та скасування рішення та розпорядження, -
встановив:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Приватного підприємства Тана до Іванівської районної державної адміністрації Одеської області, третя особа - фізична особа-підприємець ОСОБА_3, в якому позивач просить визнати протиправними та скасувати:
- рішення конкурсного комітету відповідача по визначенню автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування на території Іванівського району Одеської області (протокол № 1 від 22.06.2018 року);
- розпорядження відповідача від 27.06.2018 року № 235/А-2018 Про введення в дію рішення конкурсного комітету (протокол № 1 від 22.06.2018 року) з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району .
Ухвалами суду від 22.10.2018 року: відкрито провадження в адміністративній справі; вирішено, що справа буде розглядатися за правилами загального позовного провадження; від 05.12.2018 року: продовжено строк підготовчого провадження у справі на тридцять днів; від 15.02.2019 року: розгляд справи по суті почато спочатку відповідно до ч. 5 ст. 223 КАС України.
В судове засідання 15.02.2019 року учасники справи та/або їх представники не з`явилися, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду. (т.2 а.с.148- 151)
15.02.2019 року представником позивача до суду подано заяву, вхід. № 5536/19, в якій останній просить розглянути адміністративну справу № 420/5389/18 у порядку письмового провадження без участі представника позивача. (т.1 а.с.152)
У прохальній частині відзиву представник відповідача також просить розглянути справу без його участі. (т.1 а.с.49) 16.01.2019 року від представника відповідача до суду електронною поштою та 28.01.2019 року поштою надійшла заява від 16.01.2019 року № 01/02-40/117, в якій останній просить розглядати справу без участі відповідача. (т.1 а.с.136, 144)
Третя особа про причини неявки суд не повідомила, заяви про відкладення судового розгляду до суду від неї не надійшло.
Виходячи з наведеного, керуючись положеннями ч. 3 ст. 194, ч.ч. 1, 3, 9 ст. 205 КАС України, суд дійшов висновку про можливість продовжити судовий розгляд за даною явкою у письмовому провадженні.
Судом з`ясовано, що 15.02.2019 року представником позивача до суду подано заяву про часткову відмову від адміністративного позову, вхід. № 5535/19, в якій останній, керуючись ст.ст. 5, 16, 47, 245 КАС України, просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету Іванівської районної державної адміністрації Одеської області по визначенню автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування на території Іванівського району Одеської області, протокол № 1 від 22.06.2018 року;
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Іванівської районної державної адміністрації Одеської області від 27.06.2018 року № 235/А-2018 Про введення в дію рішення конкурсного комітету (протокол № 1 від 22.06.2018 р.) з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району в частині :
- пункту 1: Увести в дію рішення конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району (протокол № 1 від 22.06.2018 року) ;
- пункту 2: Відповідно до підпункту 1 пункту 12 постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2018 року № 1081 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування перевізника - претендента ПП Тана не допустити до участі у конкурсах з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району, так як перевізник - претендент подав до участі у конкурсі неналежним чином оформлені документи ;
- пункту 3: Визначити переможця конкурсу за об`єктами конкурсу:
- № п/п 2: Джугастрове-ст. Буялик смт. Петрівка - ФОП ОСОБА_3;
- № п /п 3: Петрівка-Іванівка АС - ФОП ОСОБА_3 ;
- пункту 5: По об`єкту конкурсу № 2 маршрут Джугастрове - ст. Буялик смт. Петрівка договір з ФОП ОСОБА_3 укласти на 5 (п`ять) років ;
- пункту 6: По об`єкту конкурсу № 3 маршрут Петрівка-Іванівка АС договір с ФОП ОСОБА_3 укласти на 1 (один) рік ;
- в решті розпорядження від 27.06.2018 року № 235/А-2018 Про введення в дію рішення конкурсного комітету (протокол № 1 від 22.06.2018 р.) з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району - залишити без змін.
Ухвалою суду від 18.03.2019 року: прийнято часткову відмову позивача від позову; провадження у справі за позовом Приватного підприємства Тана до Іванівської районної державної адміністрації Одеської області, третя особа - фізична особа-підприємець ОСОБА_3, в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування розпорядження Іванівської районної державної адміністрації Одеської області від 27.06.2018 року № 235/А-2018 Про введення в дію рішення конкурсного комітету (протокол № 1 від 22.06.2018 р.) з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району , в частині пункту 4 та пунктів 7, 8 стосовно виконання пунктів 1-3, 5, 6 - закрито.
В судовому засіданні 17.01.2019 року представник позивача підтримав адміністративний позов, просив суд задовольнити його в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві, із зазначенням таких обставин:
- із оголошення в газеті Степові зорі від 18.05.2018 року позивач дізнався про проведення відповідачем конкурсу з визначення автомобільних перевізників внутрішньорайонних автобусних маршрутів загального користування на території Іванівського району. В цьому ж оголошенні були зазначені умови конкурсу, а саме: Конкурс проводиться у відповідності до ст.ст. 43-46 Закону України Про автомобільний транспорт , Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування , затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 року № 1081 із змінами, затвердженими КМУ № 180 від 07.02.2018 року. Документи на участь у конкурсі подаються у двох конвертах. Склад документів у відповідних конвертах встановлений Порядком. Документи для участі у конкурсі нумеруються, прошнуровуються, підписуються автомобільним перевізником або уповноваженою особою перевізника претендента та скріплюються печаткою із позначенням кількості сторінок цифрами та словами;
- об`єктами конкурсу були зазначені маршрути: Павлинка -Іванівка; Джугастрове - ст. Буялик - смт Петрівка; Петрівка - Іванівка АС;
- бажаючи прийняти участь у вищезазначеному конкурсі, позивач підготував всі необхідні документи та в установлений строк, згідно з умовами конкурсу, подав їх на розгляд конкурсного комітету;
- 22.06.2018 року в Іванівській РДА в Одеській області відбулось засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування та території Іванівського району. Під час засідання представник від робочого органу ТОВ НВЦ Економінформ відкрив конверти № 2 перевізників - претендентів ПП Тана та ФОП ОСОБА_3 по кожному об`єкту конкурсу. Члени конкурсного комітету провели перевірку документів, поданих на конкурс та встановили, що: на об`єкт № (без номеру) Маршрут № (без номера) Павлинка - Іванівка - претендентів не було; на об`єкт № (без номеру) Маршрут № (без номеру) Джугастрове - ст. Буялик - смт. Петрівка - подані заяви від перевізників ПП Тана та ФОП ОСОБА_3 ; на об`єкт № (без номера) Маршрут № (без номера) Петрівка - Іванівка АС - подані заяви від перевізників - претендентів ПП Тана та ФОП ОСОБА_3 ;
- в процесі розгляду документів, поданих конкурсантами, голова комісії повідомив про прийняття рішення про недопущення ПП Тана до конкурсу, з огляду на те, що: у заяві ПП Тана на маршрут Джугастрове - ст. Буялик - смт Петрівка було вказано об`єкт конкурсу № 1 замість об`єкту № 2; у заяві ПП Тана на маршрут Петрівка - Іванівка АС було вказано об`єкт конкурсу № 2 замість об`єкту № 3. Далі було розглянуто документи лише одного перевізника-конкурсанта ФОП ОСОБА_3 , який став переможцем конкурсу;
- позивач вважає, що підстави недопущення до участі до конкурсу є надуманими та такими, що не відповідають вимогам діючого законодавства України, оскільки ПП Тана не могло дізнатись самостійно про номери об`єктів конкурсу, так як організатор конкурсу - Іванівська РДА Одеської області в оголошенні про конкурс, розміщеному в газеті, а також оголошенні про конкурс на своєму веб-сайті не довів цю інформацію до конкурсантів. Пунктом 28 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою КМУ № 1081 від 03.12.2008 року, передбачає необхідність зазначенні у оголошенні про конкурс такої інформації - підпункт 2) порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкту конкурсу . Фактично в оголошеннях про конкурс об`єкти конкурсу перераховані не за номерами об`єктів, а один за одним. Номери об`єктів в об`явах не зазначено;
- при голосуванні за недопущення позивача до участі у конкурсі члени комісії не були ознайомлені з текстами оголошень, внаслідок чого останні були позбавленні можливості ухвалити обґрунтоване рішення та будучі введені в оману прийняли протиправне рішення про недопущення позивача до конкурсу;
- в порушення вимог порядку, рішення про недопущення позивача до конкурсу було прийняте на початку засідання конкурсного комітету. Таким чином, позивача було допущено саме до участі у конкурсі, проте, конкурсним комітетом у подальшому було протиправно прийняте рішення про недопущення позивача до конкурсу. Не допуск до конкурсу претендента на стадії прийняття рішення суперечить порядку, а тому є неправомірним ;
- перевізник-претендент ФОП ОСОБА_3 був визначений переможцем конкурсу протиправно, оскільки за наявною інформацією ФОП ОСОБА_3 не надав конкурсному комітету жодних підтверджень наявності в нього ліцензії на здійснення пасажирських перевезень та підтвердження використання ним на законних підставах у достатній кількості сертифікованих автобусів відповідного класу ;
- на підставі оскаржуваного рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування на території Іванівського району від 22.06.2018 року, відповідач видав розпорядження від 27.06.2018 року № 235/А-18 Про введення в дію рішення конкурсного комітету , з визначенням перевізника на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району. В разі скасування рішення конкурсного комітету має бути скасовано й розпорядження про введення в дію рішення конкурсного комітету.
Згідно відзиву на позовну заяву, відповідач вважає позовні вимоги позивача необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, із зазначенням таких фактичних обставин:
- Іванівською районною державною адміністрацією дотримано всі вимоги пункту 28 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою та 18 травня 2018 року на сторінці офіційного веб-сайту Іванівської райдержадміністрації було опубліковано оголошення про те, що оголошується конкурс з визначення автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування на території Іванівського району. Також, зазначене оголошення було направлено до районної газети Степові зорі для опублікування;
- 18.05.2018 року в районній газеті Степові Зорі № 19 опубліковано оголошення Іванівської райдержадміністрації не в табличному вигляді а в письмовому, в зв`язку з тим, що дане оголошення не вміщувалось на сторінці випуску газети, але редакцією газети витримано порядковість виставлених маршрутів на конкурс, які можна порахувати згідно порядкових номерів отриманого оголошення;
- щодо оформлення заяв на конкурс та зазначення інформації про номери об`єктів конкурсу, позивач не витримав порядковість виставлених маршрутів на конкурс, які можна порахувати згідно порядкових номерів опублікованого оголошення, проте номери об`єктів визначив на власний розсуд;
- згідно протоколу від 11.06.2018 року було проведено відкриття конвертів № 1, за участю представника районної державної адміністрації - начальника відділу з питань економіки та інвестиції Іванівської районної державної адміністрації та представників робочого органу ТОВ Науково-виробничий центр Економінформ , які виконують функції з підготовки матеріалів щодо проведення конкурсу. Комісією встановлено, що усі подані документи відповідають встановленим вимогам. Конверт з позначкою № 2, був відкритий під час засідання конкурсного комітету та за результатами відкриття встановлено, що: конверт № 2 з реєстраційним номером 1 - заява приватного підприємства Тана на об`єкт конкурсу Петрівка - Іванівка АС, об`єкт конкурсу № 2, згідно оголошення в газеті Степові зорі від 18.05.2018 року; конверт № 2 з реєстраційним номером 2 - заява приватного підприємства Тана на об`єкт конкурсу Джугастрове - ст. Буялик - смт. Петрівка, об`єкт конкурсу № 1, згідно оголошення в газеті Степові зорі від 18.05.2018 року; конверт № 2 з реєстраційним номером 3 - заява приватного підприємця ОСОБА_3 на об`єкт конкурсу Петрівка - Іванівка АС, об`єкт конкурсу № 3, згідно оголошення в газеті Степові зорі від 18.05.2018 року; конверт № 2 з реєстраційним номером 4 - заява приватного підприємця ОСОБА_3 на об`єкт конкурсу Джугастрове - ст. Буялик смт. Петрівка, об`єкт конкурсу № 2, згідно оголошення в газеті Степові зорі від 18.05.2018 року;
- в результаті відкриття усіх конвертів з позначкою № 2 конкурсним комітетом встановлено порушення, а саме дві заяви претендента - перевізника приватного підприємства Тана налічують невідповідність в поданих заявах порядкового номеру об`єкту назві об`єкту. В зв`язку з чим, обидві заяви на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування ПП Тана вважаються як неналежним чином оформленні, а також такі, що містять недостовірну інформацію. Рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента приймає організатор перевезень відповідно до абз. 1 пункту 12 Порядку ;
- розпорядження голови Іванівської районної державної адміністрації від 27 червня 2018 року № 235/А-2018 Про введення в дію рішення конкурсного комітету (протокол № 1 від 22.06.2018 року) з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району перевізника - претендента ПП Тана не допущено до участі у конкурсах з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району, так як перевізник - претендент подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи;
- відповідно до п. 43 Порядку під час проведення засідання районного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району був присутній директор позивача, якому повідомлено про причину недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента позивача, тому в подальшому документи, подані перевізником-претендентом - позивачем для участі в конкурсі не розглядалися;
- конкурсним комітетом було зазначено, що у разі визначення переможцем ФОП ОСОБА_3, Іванівській районній державній адміністрації необхідно додатково перед укладанням договору витребувати інформацію щодо виконання ФОП ОСОБА_3 статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт , яким до моменту укладення договору було надано документи;
- посилання позивача на протиправність та необґрунтованість визначення ОСОБА_3 переможцем конкурсу через неподання ним ліцензії на здійснення пасажирських перевезень та підтверджень щодо наявності у нього достатньої кількості сертифікатів автобусів відповідного класу є надуманим та спростовуються матеріалами справи ;
- 22.06.2018 року ПП Тана не брав участі у конкурсі перевізників на об`єкти № 2 та № 3, оскільки не був допущенним до участі в цьому конкурсі.
Від третьої особи пояснення щодо позову та/або відзиву до суду не надійшли.
Заслухавши вступне слово представника позивача, дослідивши докази у справі, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю, з таких підстав.
Судом встановлено, що відділ економіки та інвестицій Іванівської райдержадміністрації просив розмістити на сторінках газети Степові зорі та на сторінці веб-сайту Іванівської райдержадміністрації в розділі Новини наступну інформацію, зокрема (т.1 а.с.121-122):
До уваги автомобільних перевізників!
Оголошується конкурс
з визначення автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування
на території Іванівського району
Організатор перевезень - Іванівська райдержадміністрація
Робочий орган - ТОВ Науково-виробничий центр Економінформ
Об`єкти конкурсу , зокрема
№ п/п№ маршруту та найменування кінцевих зупинокОсобливості періодичності здійснення перевезеньРежим руху 1Павлинка - ІванівкаОдин зворотний рейс по вівторках та п`ятницяхзвичайний 2Джугастрове - ст. Буялик смт. Петрівкащоденнозвичайний 3Петрівка - Іванівка АСПонеділок, вівторок, середа, четвер, п`ятниця маршрутне таксі Зазначене оголошення погоджено головою Іванівської районної державної адміністрації. (т.1 а.с.121-122)
В газеті Степові зорі № 19 (10003) п`ятниця, від 18 травня 2018 року розміщено оголошення (т.1 а.с.123-124): До уваги автомобільних перевізників! Оголошується конкурс з визначення автомобільних перевізників на приміських внутрішньо-районних автобусних маршрутах загального користування на території Іванівського району. , такого змісту, зокрема:
Організатор перевезень - Іванівська райдержадміністрація. Робочий орган - ТОВ Науково-виробничий центр Економінформ .
Об`єкти конкурсу : Павлинка - Іванівка - один зворотній рейс по вівторках та п`ятницях, режим руху - звичайний, час відправлення з кінцевих зупинок - с. Павлинка - 8.40 год. - смт. Іванівка - 13.00 год. Кількість транспортних засобів (без урахування резерву) - 1, кількість оборотних рейсів на добу - 1, пасажиромісткість (місць для сидіння) - 18 місць і більше, плата за участь у конкурсі (грн.) - 1540.
Джугастрове - ст. Буялик - смт Петрівка - щоденно, режим руху - звичайний, час відправлення з кінцевих зупинок - с. Джугастрове - 4.00 год., 8.30 год., 14.00 год., ст. Буялик - смт Петрівка - 7.00 год., 10.10 год., 16.20 год. Кількість транспортних засобів (без урахування резерву) - 1, кількість оборотних рейсів на добу - 3, пасажиромісткість (місць для сидіння) - 18 місць і більше, плата за участь у конкурсі (грн.) - 1760.
Петрівка - Іванівка АС - понеділок, вівторок, середа, четвер, п`ятниця, режим руху - маршрутне таксі, час відправлення з кінцевих зупинок - смт Петрівка - 7.30 год., 8.00 год., 8.30 год., 10.30 год., 12.50 год., смт Іванівка - 9.30 год., 10.10 год., 11.00 год., 12.10 год., 14.30 год. Кількість транспортних засобів (без урахування резерву) - 3, кількість оборотних рейсів на добу - 5, пасажиромісткість (місць для сидіння) - 18 місць і більше, плата за участь у конкурсі (грн.) - 2420.
Умови конкурсу : конкурс проводиться відповідно до ст. 43-46 Закону України Про автомобільний транспорт , Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3.12.2008 року № 1081 із змінами, затвердженими Кабінетом Міністрів України № 180 від 7.02.2018 року (надалі - Порядок). Згідно з п. 10 Порядку на автобусних маршрутах загального користування (у межах об`єкту конкурсу) забезпечити використання не менш як 1 транспортний засіб для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Згідно з п. 10 Порядку організатор перевезення встановлює додаткові умови конкурсу: для забезпечення наявності резерву надається інформація щодо кількості автобусів перевізника-претендента згідно із формую, що надає робочий орган (інформація повинна міститися у конверті № 1). Документи на участь у конкурсі подаються у 2-х конвертах. Склад документів у відповідних конвертах встановлений Порядком. Документи для участі у конкурсі нумеруються, прошнуровуються, підписуються автомобільним перевізником або уповноваженою особою перевізника-претендента та скріплюються печаткою із позначенням кількості сторінок цифрами та словами.
Також на веб-сайті відповідача було розміщено оголошення: До уваги автомобільних перевізників! (т.1 а.с.28), відповідно до якого, зокрема:
Оголошується конкурс з визначення автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування на території Іванівського району
Організатор перевезень - Іванівська райдержадміністрація
Робочий орган - ТОВ Науково-виробничий центр Економінформ
Об`єкти конкурсу , зокрема
№ п/п№ маршруту та найменування кінцевих зупинокОсобливості періодичності здійснення перевезеньРежим руху 1Павлинка - ІванівкаОдин зворотний рейс по вівторках та п`ятницяхзвичайний 2Джугастрове - ст.Буялик смт.Петрівкащоденнозвичайний 3Петрівка - Іванівка АСПонеділок, вівторок, середа, четвер, п`ятниця маршрутне таксі Позивачем на конкурсний комітет Іванівської райдержадміністрації з визначення переможця конкурсу з заявами на участь у конкурсі, що відбудеться 22 червня 2018 року, подано документи у Конвертах № 1.1 та № 1.2 (т.1 а.с.173-226, т.2 а.с.57-125)
Судом також встановлено, що у Конверті № 2.1, який був поданий позивачем на конкурсний комітет Іванівської райдержадміністрації з визначення переможця конкурсу з заявою на участь у конкурсі, що відбудеться 22 червня 2018 року (т.2 а.с.1-5), наявна, зокрема, заява на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 8 червня 2018 року, подана відповідно до додатку 1 до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 р. № 180), у якій зазначено, що позивач, відповідно до Закону України Про автомобільний транспорт , Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів автомобільним транспортом та оголошення відповідача у газеті Степові зорі від 18.05.2018 р., подає передбачені зазначеними актами законодавства документи та претендує на отримання права здійснювати регулярні пасажирські перевезення на автобусному маршруті Петрівка - Іванівка АС за об`єктом конкурсу 2.
У Конверті № 2.2, який був поданий позивачем на конкурсний комітет Іванівської райдержадміністрації з визначення переможця конкурсу з заявою на участь у конкурсі, що відбудеться 22 червня 2018 року (т.2 а.с.11-15) наявна, зокрема, заява на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 8 червня 2018 року, подана відповідно до додатку 1 до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 р. № 180), у якій зазначено, що позивач, відповідно до Закону України Про автомобільний транспорт , Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів автомобільним транспортом та оголошення відповідача у газеті Степові зорі від 18.05.2018 р., подає передбачені зазначеними актами законодавства документи та претендує на отримання права здійснювати регулярні пасажирські перевезення на автобусному маршруті Джугастрове - ст. Буялик - смт Петрівка за об`єктом конкурсу 1.
Протоколом від 11.06.2018 року (т.1 а.с.125) відкриття конвертів, які містять документи для участі в конкурсі з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування у Іванівському районі, який відбудеться 22 червня 2018 року, встановлено, що комісією у складі: начальника відділу з питань економіки та інвестицій Іванівської РДА Дуди С.М.; директора ТОВ НВЦ Економінформ , представника робочого органу організатора перевезень ОСОБА_7 ; начальника відділу ТОВ НВЦ Економінформ , представника робочого органу організатора перевезень ОСОБА_8. , відкрито конверти № 1-4 (реєстраційні номери у журналі обліку), які містили документи для участі у конкурсі, який відбудеться 22.06.2018 року, із зазначенням, що:
- документи, які містяться у конвертах №№ 1 та 2 належать ПП Тана , у конвертах №№ 3 та 4 - ФОП ОСОБА_3 ;
- документи у конвертах № 1-4 (реєстраційні номери у журналі обліку) відповідають встановленим вимогам .
Згідно зі змістом протоколу № 1 засідання районного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району, яке проведено 22 червня 2018 року (т.1 а.с.126-132), зокрема:
п. 2: Секретарем конкурсного комітету доведено до членів конкурсного комітету інформацію про те, що 18 травня 2018 року було опубліковано оголошення в районній газеті Степові зорі та на сторінці веб-сайту Іванівської райдержадміністрації про те, що оголошується конкурс з визначення автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування на території Іванівської району. Організатором перевезень є Іванівська районна державна адміністрація, робочий орган - товариство з обмеженою відповідальністю Науково-виробничий центр Економінформ .
Об`єкти конкурсу - три маршрути: перший - Павлинка - Іванівка, протяжністю 35 км., другий - Джугастрове - ст. Буялик смт. Петрівка, протяжністю 29 км., третій - Петрівка - Іванівка АС, протяжністю 32 км.
п. 3: Представник робочого органу ОСОБА_7 доповів що, згідно журналу обліку прийому документів 08.06.2018 року, в останній день подання документів, було отримано 4 заяви на участь у конкурсі.
Перевізники-претенденти: ПП Тана та ФОП ОСОБА_3.
п. 9: Конкурсним комітетом було переглянуто перший конверт обох перевізників-претендентів на наявність основних документів зазначених в п. 29 Постанови та встановлено, що усі документи, зазначені п. 29 Постанови налічуються в обох перевізниках-претендентах.
п. 10: Представник робочого органу ОСОБА_7 оголосив про наступний порядок роботи конкурсної комісії:
- відкриття конвертів № 2 та встановити на які об`єкти подано заяви перевізниками-претендентами.
Відкриття конвертів № 2, які містять документи з інформацією про те, на який об`єкт конкурсу подає документи перевізник-претендент, розгляд конкурсних пропозицій претендентів.
1. Представником робочого органу у присутності наявних членів конкурсного комітету 22 червня 2018 року були відкриті конверти № 2 у кількості 4 одиниці і встановлені перевізники-претенденти по об`єктам конкурсу.
Конверт з реєстраційним номером 1 - заява приватного підприємства Тана на об`єкт конкурсу Петрівка - Іванівка АС , об`єкт конкурсу № 2, згідно оголошення в газеті Степові зорі від 18.05.2018 року .
Конверт з реєстраційним номером 2 - заява приватного підприємства Тана на об`єкт конкурсу Джугастрове - ст. Буялик смт. Петрівка, об`єкт конкурсу № 1, згідно оголошення в газеті Степові зорі від 18.05.2018 року .
Конверт з реєстраційним номером 3 - заява приватного підприємця ОСОБА_3 на об`єкт конкурсу Петрівка - Іванівка АС, об`єкт конкурсу № 3, згідно оголошення в газеті Степові зорі від 18.05.2018 року.
Конверт з реєстраційним номером 4 - заява приватного підприємця ОСОБА_3 на об`єкт конкурсу Джугастрове - ст. Буялик смт. Петрівка, об`єкт конкурсу № 2, згідно оголошення в газеті Степові зорі від 18.05.2018 року.
2. Секретарем конкурсного комітету для членів конкурсного комітету зачитано оголошення в газеті Степові зорі , згідно якого об`єкти конкурсу : перший - Павлинка - Іванівка , другий - Джугастрове - ст. Буялик смт. Петрівка , третій це Петрівка - Іванівка АС .
3. Завідувач юридичного сектору апарату Іванівської районної державної адміністрації зауважила, що не відповідають в поданих заявах одного з кандидатів номер об`єкту назві об`єкту .
4. Представник робочого органу наголосив, що такі ситуації бувають. Такі ситуації трактуються або як технічна помилка або як недостовірна інформація. Якщо трактується як технічна помилка то зараховують як все відповідає, якщо трактується як недостовірна інформація то не допускається до участі у конкурсі. Тому прийняти рішення доручається організатору перевезень.
5. Голова конкурсного комітету зауважила, що технічна помилка це якби помилка була допущена лише в одній заяві, але помилки допущені в двох заявах одного з перевізників-претендентів.
7. Представник робочого органу зазначив, якщо вірити назвам об`єкту - то два кандидати надали заяви на однакові об`єкти, якщо вірити номерам об`єктів - зовсім інша ситуація. Також наголосив, що відповідно до кількості запропонованих транспортних засобів, можна визначити на який об`єкт претендує перевізник.
12. Голова конкурсного комітету оголосила , що якби помилка була допущена лише в одному з конвертів одного претендента, це можливо було розцінити як технічна помилка, але помилки допущені в двох конвертах, тому обидві заяви визнані як оформлені неналежним чином та мітять недостовірну інформацію . На підставі чого перевізник-претендент приватне підприємство Тана не допускається до участі у конкурсі .
Ставилося на голосування питання:
- Рекомендувати організатору перевезень визначити переможцем конкурсу на другому об`єкті Джугастрове - ст. Буялик смт. Петрівка приватного підприємця ОСОБА_3.
Вирішили : рішення прийнято, рекомендувати організатору перевезень визначити переможцем конкурсу на другому об`єкті Джугастрове - ст. Буялик смт. Петрівка приватного підприємця ОСОБА_3 .
Ставилося на голосування питання:
- Рекомендувати організатору перевезень визначити переможцем конкурсу на третьому об`єкті Петрівка - Іванівка приватного підприємця ОСОБА_3 та укласти договір на один рік, в зв`язку з відсутністю автобуса, обладнаного для перевезення осіб з ознаками інвалідності, але за наявності інвестиційний проект-зобов`язання.
Вирішили : рішення прийнято, рекомендувати організатору перевезень визначити переможцем на конкурсу на третьому об`єкті Петрівка - Іванівка приватного підприємця ОСОБА_3 та укласти договір на один рік, в зв`язку з відсутністю автобуса, обладнаного для перевезення осіб з ознаками інвалідності, але за наявності інвестицій проект-зобов`язання.
Розгляд наступного питання, а саме перший об`єкт Павлинка - Іванівка.
1. Голова конкурсного комітету повідомила, що на об`єкт Павлинка - Іванівка відсутні перевізники претенденти.
2. Голова конкурсного комітету повідомила представнику ПП Тана про невідповідність номерів маршрутів до назв маршрутів зазначених у заявах, які знаходились в конвертах № 2 та відкривались на засіданні конкурсної комісії, на підставі чого документи розцінені як оформлені неналежним чином та містять недостовірну інформацію. Тому перевізника - претендента ПП Тана було не допущено до участі у конкурсі.
У вищезазначеному протоколі також викладена особиста думка члена конкурсної комісії ОСОБА_6 такого змісту:
пункт 2 сторінка 3 - у тексті оголошення про конкурс у газеті відсутні номери об`єктів конкурсу: Порушено пункт 28 підпункт 2), а у тексті протоколу номери об`єктів визначені пункт 12 сторінка 4 - ПП Тана знято з конкурсу головуючим на комісії. Пункт 12 Порядку ПКМУ 1081 зі змінами в редакції ПКМУ № 180 від 07.02.2018 - перевізник-претендент знімається з конкурсу Рішенням організатора перевезень. Дані пункти потрібно скасувати. .
27.06.2018 року відповідачем, відповідно до Закону України Про місцеві державні адміністрації , Закону України Про автомобільний транспорт , постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування та враховуючи протокол № 1 засідання конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району від 22.06.2018 року, прийнято розпорядження № 235/А-2018 Про введення в дію рішення конкурсного комітету (протокол № 1 від 22.06.2018 року) з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району (т.1 а.с.133-134), яким вирішено, зокрема:
1. Увести в дію рішення конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району (протокол № 1 від 22.06.2018 року).
2. Відповідно до підпункту 1 пункту 12 постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2018 року № 1081 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування перевізника - претендента ПП Тана не допустити до участі у конкурсах з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району, так як перевізник - претендент подав до участі у конкурсі неналежним чином оформлені документи .
3. Визначити переможця конкурсу за об`єктами конкурсу:
№ п/пМаршрут та найменування кінцевих зупинокПереможець 2Джугастрове - ст.Буялик смт.ПетрівкаФОП ОСОБА_3 . 3Петрівка - Іванівка АСФОП ОСОБА_3 5. По об`єкту конкурсу № 2 маршрут Джугастрове - ст. Буялик смт Петрівка договір з ФОП ОСОБА_3 укласти на 5 (п`ять) років.
6. По об`єкту конкурсу № 3 маршрут Петрівка - Іванівка АС договір з ФОП ОСОБА_3 укласти на 1 (один) рік.
Не погоджуючись із рішенням конкурсного комітету Іванівської районної державної адміністрації Одеської області по визначенню автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування на території Іванівського району Одеської області (протокол № 1 від 22.06.2018 року) та розпорядженням відповідача від 27.06.2018 року № 235/А-2018 Про введення в дію рішення конкурсного комітету (протокол № 1 від 22.06.2018 р.) з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району в частині п.п. 1, 2, 3, 5, 6, позивач оскаржив їх у судовому порядку.
На доведення обставин, на яких ґрунтуються вимоги, позивачем до суду також надано копії, зокрема (т.1 а.с.26-27, 32-33):
- листа члена конкурсного комітету Іванівської РДА Вітковського Анатолія Вікторовича голові Іванівської районної державної адміністрації Одеської області Лобачу В .І. Про рішення Організатора перевезень-Іванівської РДА щодо недопущення ПП Тана до конкурсу з визначення автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування, що відбувся 22 червня 2018 року , в якому автор листа, у зв`язку з поданням в оголошенні інформації не в повному обсязі, просить скасувати рішення конкурсного комітету від 22.06.2018 року та призначити новий конкурс з новою датою, відповідно вимогам статей 43-46 ЗУ Про автомобільний транспорт та ПКМУ від 02.12.2008 № 1081 зі змінами від 07.02.2018 № 180;
- договору № 1 про виконання функцій робочого органу конкурсного комітету від 25 квітня 2018 року, укладеного між позивачем, як Організатором, та Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробничий центр Економінформ , як Виконавцем, про наступне, зокрема:
п. 1.1: Предметом договору є залучення Виконавця у якості робочого органу, на який покладаються функції з підготовки матеріалів для проведення конкурсу, їх аналізу та оцінки відповідності конкурсних пропозицій перевізника-претендента умовам конкурсу, підготовки матеріалів для подальшого встановлення відносин між організатором та автомобільним перевізником-переможцем конкурсу.
п. 2.1: На Виконавця покладається , зокрема:
- організація приймання документів ,
- перевірка достовірності отриманої від претендента інформації ,
- аналіз та оцінка відповідності пропозицій претендента умовам конкурсу , тощо.
На доведення обставин, на яких ґрунтуються заперечення, та на виконання ухвали суду відповідачем суду надано копії матеріалів, які послужили підставою для прийняття оскаржуваних рішення та розпорядження, серед яких крім вищезазначених містяться, зокрема: заяви ФОП ОСОБА_3 на участь у конкурсі, що відбудеться 22 червня 2018 року, Конверти №№ 1.1, 1.2, 2.1; документи, подані ФОП ОСОБА_3 голові конкурсної комісії 26.06.2018 року; диск із аудіозаписом засідання конкурсного комітету. (т.1 а.с.135-156, 227-248, т.2 а.с.6-10, 16-56, 126)
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Частинами 1 та 3 статті 78 КАС України встановлено, що обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.
Обставини, визнані судом загальновідомими, не потребують доказування.
Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин ): Законом України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 року № 2344-III (далі - Закон № 2344-III), Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081 (далі - Порядок № 1081).
Відповідно до ст. 1 Закону № 2344-III у цьому Законі наведені терміни вживаються в такому значенні: автобусний маршрут загального користування - автобусний маршрут, на якому здійснюють регулярні пасажирські перевезення; автобусний маршрут - шлях проходження автобуса між початковим та кінцевим пунктами з визначеними місцями на дорозі для посадки (висадки) пасажирів.
Згідно з ст. 7 Закону № 2344-III, зокрема, забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі району, - на районні державні адміністрації.
Відповідно до ст. 43 Закону № 2344-III, зокрема, визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).
На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами.
Згідно зі ст. 44 Закону № 2344-III, зокрема, організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать:
визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками;
державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п`яти років.
Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) у разі відсутності в нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на один рік.
Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.
Для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.
Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
Відповідно до ст. 45 Закону № 2344-III, зокрема, у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.
До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які :
визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання;
подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію ;
не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;
передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.
Згідно з ст. 46 Закону № 2344-III, зокрема, для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи:
заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування , на якому має намір працювати претендент;
відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником;
відомості про додаткові умови обслуговування маршруту;
документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.
Відповідно до п. 1 Порядку № 1081 цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут).
Згідно з п. 2 Порядку № 1081 терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
перевізник-претендент - автомобільний перевізник, який в установленому порядку подав заяву та документи для участі в конкурсі;
умови конкурсу - встановлені організатором (обов`язкові та додаткові) умови перевезень пасажирів, які повинні виконувати автомобільні перевізники, визначені на відповідному об`єкті конкурсу.
Відповідно до п. 6 Порядку № 1081 об`єктом конкурсу може бути: маршрут (кілька маршрутів) та/або оборотний рейс (кілька оборотних рейсів) міжміського автобусного сполучення; маршрут (кілька маршрутів) міського або приміського автобусного сполучення; сукупність оборотних рейсів міського або приміського автобусного сполучення за умови, що кількість таких рейсів на об`єкті конкурсу становить не менш як 50 на день; сукупність маршрутів приміського та маршрутів або оборотних рейсів міжміського сполучення.
Згідно з п. 7 Порядку № 1081 об`єкт конкурсу визначається організатором перевезень відповідно до встановленого порядку як самостійно, так і за зверненням підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, а також фізичних осіб - підприємців і громадян.
Об`єктом конкурсу не може бути новий міжобласний автобусний маршрут, який за розкладом руху та схемою збігається з маршрутами, дозволи на які були видані до 1 січня 2018 р. (інтервал між відправленнями з автостанції початкового пункту відправлення повинен становити не менше ніж 30 хвилин).
Відповідно до пп. 1 п. 12 Порядку № 1081 організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію.
Згідно з п. 28 Порядку № 1081, організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію :
1) найменування організатора та робочого органу;
2) порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу :
на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності;
на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал, особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо);
3) умови конкурсу;
4) порядок одержання необхідної інформації про об`єкт конкурсу;
5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі;
6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі;
7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі;
8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету;
9) розмір плати за участь у конкурсі;
10) телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу.
Відповідно до п. 29 Порядку № 1081, зокрема, для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України "Про автомобільний транспорт", за формою згідно з додатками 1-4.
Перевірку поданих документів на відповідність обов`язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених цим Порядком, проводить організатор перевезень.
Згідно з п. 30 Порядку № 1081 документи, подані перевізником-претендентом для участі в конкурсі, пронумеровуються, прошнуровуються, підписуються автомобільним перевізником або уповноваженою особою автомобільного перевізника із зазначенням кількості сторінок цифрами і словами.
Документи для участі в конкурсі подаються перевізником-претендентом у двох закритих конвертах (пакетах).
Конверт (пакет) з позначкою "№ 1", який містить документи для участі в конкурсі, відкривається наступного дня після закінчення строку їх прийняття.
Конверт (пакет) з позначкою "№ 2", який містить документи з інформацією про те, на який об`єкт конкурсу подає документи перевізник-претендент, відкривається під час засідання конкурсного комітету.
У разі подання перевізником-претендентом документів для участі в кількох конкурсах, що проводяться на одному засіданні, ним робиться однакова відмітка на конвертах № 1 і 2, які стосуються одного і того ж конкурсу, що дасть змогу визначити приналежність їх одне одному.
Кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі визначається організатором і не може становити менш як 10 робочих днів до дати проведення конкурсу.
Відповідно до п. 37 Порядку № 1081 достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
Згідно з п. 47 Порядку № 1081 рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, в тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого.
Відповідно до п. 49 Порядку № 1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.
Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.
За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.
В частині 2 статті 9 КАС України встановлено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
На підставі вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, та встановлених судом обставин, а саме:
Згідно зі змістом оскарженого протоколу № 1 засідання районного конкурсного комітету з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району, яке проведено 22 червня 2018 року, зокрема, Голова конкурсного комітету оголосила, що перевізник-претендент приватне підприємство Тана не допускається до участі у конкурсі, фактично, на підставі того, що в поданих заявах не відповідають номер об`єкту назві об`єкту , та якби помилка була допущена лише в одному з конвертів, це можливо було розцінити як технічна помилка, але помилки допущені в двох конвертах, тому обидві заяви визнані як оформлені неналежним чином та мітять недостовірну інформацію .
Також, відповідно до оскарженого розпорядження відповідача від 27.06.2018 року № 235/А-2018 Про введення в дію рішення конкурсного комітету (протокол № 1 від 22.06.2018 р.) з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району , перевізника - претендента ПП Тана не допущено до участі у конкурсах з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району, так як перевізник - претендент подав до участі у конкурсі неналежним чином оформлені документи.
Проте, по-перше, протоколом від 11.06.2018 року відкриття конвертів, які містять документи для участі в конкурсі з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування у Іванівському районі, який відбудеться 22 червня 2018 року, встановлено , що комісією у складі: начальника відділу з питань економіки та інвестицій Іванівської РДА Дуди С.М.; директора ТОВ НВЦ Економінформ , представника робочого органу організатора перевезень ОСОБА_7 ; начальника відділу ТОВ НВЦ Економінформ , представника робочого органу організатора перевезень ОСОБА_8. , відкрито конверти № 1-4 (реєстраційні номери у журналі обліку), які містили документи для участі у конкурсі, який відбудеться 22.06.2018 року, із зазначенням, що:
- документи, які містяться у конвертах №№ 1 та 2 належать ПП Тана , у конвертах №№ 3 та 4 - ФОП ОСОБА_3 ;
- документи у конвертах № 1-4 (реєстраційні номери у журналі обліку) відповідають встановленим вимогам .
Також, Верховний Суд в постанові від 11 липня 2018 року у справі № 807/718/15 звертає увагу на приписи пункту 37 Порядку № 1081, яким встановлено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу .
З встановлених обставин вбачається, що обставини, які послужили підставою для недопуску позивача до участі у конкурсі, встановлені конкурсним комітетом у дату проведення конкурсу , тобто не у строк та не особою, встановлені п. 37 Порядку № 1081, та не відповідають обставинам зі спірного питання, встановленим протоколом від 11.06.2018 року.
Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідно до пп. 1 п. 12 Порядку № 1081 організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента , який подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію.
Проте, відповідачем, як організатором перевезень, із посиланням на підпункт 1 пункту 12 постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2018 року № 1081, рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента - позивача прийнято одним із пунктів розпорядження від 27.06.2018 року № 235/А-2018 Про введення в дію рішення конкурсного комітету (протокол № 1 від 22.06.2018 року) з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району .
При цьому, відповідно до п. 49 Порядку № 1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.
Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.
За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.
Відповідно, розпорядження відповідача від 27.06.2018 року № 235/А-2018 також прийняте не у строк, встановлений п. 37 Порядку № 1081, та не відповідає вимогам пп. 1 п. 12, п. 49 Порядку № 1081 щодо змісту, стадії та порядку прийняття рішень, передбачених цими пунктами Порядку № 1081.
По-друге, в газеті Степові зорі № 19 (10003) п`ятниця, від 18 травня 2018 року розміщено оголошення: До уваги автомобільних перевізників! Оголошується конкурс з визначення автомобільних перевізників на приміських внутрішньо-районних автобусних маршрутах загального користування на території Іванівського району. , такого змісту, зокрема:
Організатор перевезень - Іванівська райдержадміністрація. Робочий орган - ТОВ Науково-виробничий центр Економінформ .
Об`єкти конкурсу : Павлинка - Іванівка - один зворотній рейс по вівторках та п`ятницях, режим руху - звичайний, час відправлення з кінцевих зупинок - с. Павлинка - 8.40 год. - смт. Іванівка - 13.00 год. Кількість транспортних засобів (без урахування резерву) - 1, кількість оборотних рейсів на добу - 1, пасажиромісткість (місць для сидіння) - 18 місць і більше, плата за участь у конкурсі (грн.) - 1540.
Джугастрове - ст. Буялик - смт Петрівка - щоденно, режим руху - звичайний, час відправлення з кінцевих зупинок - с. Джугастрове - 4.00 год., 8.30 год., 14.00 год., ст. Буялик - смт Петрівка - 7.00 год., 10.10 год., 16.20 год. Кількість транспортних засобів (без урахування резерву) - 1, кількість оборотних рейсів на добу - 3, пасажиромісткість (місць для сидіння) - 18 місць і більше, плата за участь у конкурсі (грн.) - 1760.
Петрівка - Іванівка АС - понеділок, вівторок, середа, четвер, п`ятниця, режим руху - маршрутне таксі, час відправлення з кінцевих зупинок - смт Петрівка - 7.30 год., 8.00 год., 8.30 год., 10.30 год., 12.50 год., смт Іванівка - 9.30 год., 10.10 год., 11.00 год., 12.10 год., 14.30 год. Кількість транспортних засобів (без урахування резерву) - 3, кількість оборотних рейсів на добу - 5, пасажиромісткість (місць для сидіння) - 18 місць і більше, плата за участь у конкурсі (грн.) - 2420.
З наведеного вбачається, що на порушення вимог п. 28 Порядку № 1081 оголошення про конкурс не містить інформацію про порядковий номер кожного об`єкта конкурсу .
У заявах позивача на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 8 червня 2018 року, поданих відповідно до додатку 1 до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 р. № 180) на конкурсний комітет Іванівської райдержадміністрації з визначення переможця конкурсу з заявою на участь у конкурсі, що відбудеться 22 червня 2018 року, у Конвертах №№ 2.1, 2.2, зазначено, що позивач, відповідно до Закону України Про автомобільний транспорт , Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів автомобільним транспортом та оголошення відповідача у газеті Степові зорі від 18.05.2018 р. , подає передбачені зазначеними актами законодавства документи та претендує на отримання права здійснювати регулярні пасажирські перевезення на автобусному маршруті, відповідно:
Петрівка - Іванівка АС за об`єктом конкурсу 2 ,
Джугастрове - ст. Буялик - смт Петрівка за об`єктом конкурсу 1 .
Тобто, за відсутності порядкових номерів об`єктів конкурсу в оголошенні відповідача в газеті Степові зорі від 18.05.2018 року, позивачем, фактично, пронумеровані обрані позивачем об`єкти конкурсу за їх розміщенням в цьому оголошенні із зазначенням назви маршрутів, тобто об`єктів конкурсу.
З вищенаведеного вбачається, що встановлена відповідачем обставина, яка послужила підставою для прийняття оскаржених рішень відповідача, а саме, що в поданих позивачем заявах не відповідають номер об`єкту назві об`єкту - не відповідає фактичним обставинам справи.
При цьому суд додатково звертає увагу відповідача, що посилання відповідача, як на обґрунтування заперечень проти позовних вимог, на те, що редакцією газети Степові зорі витримано порядковість виставлених маршрутів на конкурс, які можна порахувати згідно порядкових номерів отриманого оголошення, - не відповідає вищенаведеним чітким та безальтернативними вимогам ч. 2 п. 28 Порядку № 1081, що оголошення про конкурс повинне саме містити порядковий номер кожного об`єкта конкурсу .
При цьому наявність порядкових номерів у відповідному оголошенні на веб-сайті відповідача не спростовує встановлену судом обставину щодо відсутності на виконання вимог ч. 2 п. 28 Порядку № 1081 таких порядкових номерів об`єктів конкурсу в оголошенні в газеті Степові зорі від 18.05.2018 року, на підставі якого, згідно досліджених заяв позивача, останній звернувся для участі у конкурсі.
Обґрунтування відповідача заперечень проти позову тим, що оскаржувані рішення та розпорядження в частині визнання переможця конкурсу не стосуються безпосередньо позивача, тому посилання позивача на його право звернення до суду з цим позовом є безпідставним, - не відповідають вищенаведеному змісту оскаржуваних рішення та розпорядження та суті спірних правовідносин.
Інших суттєвих доводів та/або доказів щодо обґрунтування правомірності прийняття оскаржуваних рішення та розпорядження, з дотриманням вимог абз. 2 ч. 2 ст. 77 КАС України, відповідачем суду не наведено та не надано.
При цьому слід зазначити, що рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя (див. п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 р.).
Однак, ст. 6 п. 1 Конвенції не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін (див. п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі Ruiz Torija v. Spain від 9 грудня 1994 р.), відповідно
суд дійшов висновку, що:
- рішення конкурсного комітету Іванівської районної державної адміністрації Одеської області по визначенню автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування на території Іванівського району Одеської області (протокол № 1 від 22.06.2018 року) та розпорядження відповідача від 27.06.2018 року № 235/А-2018 Про введення в дію рішення конкурсного комітету (протокол № 1 від 22.06.2018 р.) з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району в частині п.п. 1, 2, 3, 5, 6, прийняті : не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; недобросовісно; нерозсудливо; непропорційно, зокрема без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення; несвоєчасно, тому вони є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем до позовної заяви про сплату судового збору за подання даного адміністративного позову додане платіжне доручення № 181 від 2 жовтня 2018 року на суму 1762,00 грн. (т.1 а.с.11)
Відповідно, стягненню з Іванівської районної державної адміністрації Одеської області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства Тана підлягає судовий збір в сумі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).
Відповідно до ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Керуючись ст. ст. 205, 241-246, 250, 255, 295 та Перехідними положеннями КАС України, суд -
вирішив:
Адміністративний позов Приватного підприємства Тана (місцезнаходження: вул. Маловського, 3, м. Одеса, 65005; ідентифікаційний код юридичної особи: 24540882) до Іванівської районної державної адміністрації Одеської області (місцезнаходження: вул. Центральна, 93, смт. Іванівка, Іванівський район, Одеська область, 67200; ідентифікаційний код юридичної особи: 04057112), третя особа - фізична особа-підприємець ОСОБА_3 (місце проживання: АДРЕСА_2 ; ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 ) про визнання протиправними та скасування рішення та розпорядження - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету Іванівської районної державної адміністрації Одеської області по визначенню автомобільних перевізників на приміських внутрішньорайонних автобусних маршрутах загального користування на території Іванівського району Одеської області (протокол № 1 від 22.06.2018 року).
Визнати протиправним та скасувати розпорядження Іванівської районної державної адміністрації Одеської області від 27.06.2018 року № 235/А-2018 Про введення в дію рішення конкурсного комітету (протокол № 1 від 22.06.2018 р.) з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Іванівського району в частині п.п. 1, 2, 3, 5, 6.
Стягнути з Іванівської районної державної адміністрації Одеської області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства Тана суму судового збору в розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).
Апеляційні скарги на рішення суду подаються учасниками справи до або через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.Г. Цховребова
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2019 |
Оприлюднено | 25.07.2019 |
Номер документу | 83212543 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Цховребова М. Г
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні