ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" липня 2019 р. справа № 0940/1946/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - Гундяка В.Д.
секретар судового засідання Бунич Т.В.,
за участю: представника позивача Треф`янчина А. М.,
представника відповідача Боднара О.М.,
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вуд Панель Плюс" до Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
19.10.2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Вуд Панель Плюс" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про скасування податкових повідомлень-рішень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що висновки контролюючого органу про порушення позивачем вимог податкового законодавства, викладені в акті перевірки №19/09-19-14-04/41122153 від 05.09.2018 року, не відповідають фактичним обставинам справи, не ґрунтуються на вимогах Податкового кодексу України, а тому податкові повідомлення-рішення від 24.09.2018 року за №0008391404, №0008381404, прийняті відповідачем на підставі цього акту, є протиправними та підлягають скасуванню.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.10.2018 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалами Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.12.2018 року призначено судову автотоварознавчу експертизу у даній справі та зупинено провадження до одержання результатів вказаної експертизи.
Ухвалою суду від 09.07.2019 року провадження у даній адміністративній справі поновлено.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених в позовній заяві. Суду пояснив, що висновки контролюючого органу щодо встановлення факту неправильної класифікації товарів, імпортованих ТОВ "Вуд Панель Плюс" на митну територію України, який призвів до заниження митних платежів, є необґрунтованими та безпідставними, оскільки позивачем при митному оформленні, імпортовані товари класифіковані відповідно до УКТЗЕД та норм чинного законодавства, що було підтверджено митними органами під час проведення перевірки правильності класифікації товарів, які підлягали митному оформленню. Також зазначив, що на його думку, навантажувач правильно віднесено до товарної позиції 8429 51 99 00, так як він являється самохідним одноківшевим навантажувачем на колісній базі з фронтальною установкою ковша, який зачерпує матеріал у процесі пересування машини, транспортує та вивантажує його, а технічні характеристики даної машини дозволяють зариватися у грунт, що виключає приналежність придбаного позивачем навантажувача до товарів товарної позиції 8427 і відносить до товарної позиції 8429. Таким чином порушення, встановлені відповідачем, не відповідають фактичним обставинам справи, а тому податкові повідомлення-рішення від 24.09.2018 року за №0008391404, №0008381404 є протиправними та підлягають скасуванню.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав з мотивів, зазначених у відзиві на позовну заяву. Вказав, що висновки, викладені в акті перевірки, відповідають фактичним обставинам справи та вимогам податкового законодавства, а винесені на підставі вказаного акту податкові повідомлення-рішення є законними, оскільки позивачем було неправильно визначено коди класифікації згідно УКТЗЕД товарів, імпортованих ТОВ "Вуд Панель Плюс", що призвело до заниження митних платежів та порушення норм Податкового кодексу України. Зазначив, що у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушень правил класифікації товарів контролюючий орган має право самостійно класифікувати такі товари. Також пояснив, що висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно УДКТЗЕД мають інформаційний та довідковий характер та не є беззаперечними доказами при вирішення адміністративної справи. Вважає, що податкові зобов`язання, нараховані контролюючим органом позивачу згідно податкових повідомлень-рішень від 24 . 09.2018 року правомірно. Тому в задоволенні позову просив відмовити.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити з огляду на нижчевикладене.
Судом встановлено, що ГУ ДФС в Івано-Франківській області з 30.07.2018 року по 04.09.2018 року проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ "Вуд Панель Плюс" з питань дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи за період з 01.06.2015 року по 01.06.2018 року.
За результатами даної перевірки складено акт 19/09-19-14-04/41122153 від 05.09.2018 року в якому зафіксовані порушення таких вимог законодавства:
1) ч.4 ст.69 МКУ, Закону України Про Митний тариф України , правил 1-6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД Закону України Про Митний тариф України , в результаті чого Товариством занижено ставку ввізного мита, що призвело до заниження ввізного мита на суму 68 164,6 грн.;
3) пп.54.3.6 п.54.3 ст.54, пп.в п.185.1 ст.185, п.187.8 ст.18, п.190.1 ст.190 ПКУ, що призвело до заниження податкового зобов`язання з податку на додану вартість на суму 13 632,92 грн. (а.с. 19).
На підставі вказаного акту перевірки податковим органом винесено податкові повідомлення рішення від 24.09.2018 року:
за №0008391404, відповідно до якого ТОВ "Вуд Панель Плюс" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: "мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності" у розмірі 85 250,75 грн., в тому числі за основним платежем в розмірі 68 164,6 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 17 041,15 грн. (а.с.29);
за №0008381404, відповідно до якого ТОВ "Вуд Панель Плюс" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: "податок на додану вартість з ввезених на територію Україні товарів" у розмірі 17 041,13 грн., в тому числі за основним платежем в розмірі 13 632,91 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 3 408,22 грн. (а.с.30).
За наслідками судового розгляду суд не погоджується з правомірністю прийняття вищевказаних рішень враховуючи наступне.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Засади організації та здійснення митної справи в Україні, регулювання економічних, організаційних, правових, кадрових та соціальних аспектів діяльності митної служби України визначає Митний кодекс України.
Відповідно до статті 69 Митного кодексу України у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
Для цілей класифікації товарів митні органи використовують Українську класифікацію товарів зовнішньоекономічної діяльності, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України Про Митний тариф України , яка побудована на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів, запровадженої Всесвітньою митною організацією та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу.
Класифікація товарів згідно з УКТ ЗЕТ провадиться з урахуванням визначальних характеристик товару та Основних правил інтерпретації класифікації товарів та пояснень до УКТ ЗЕД.
Відповідно до пункту 3 глави Основні правила інтерпретації УКТЗЕД Митного тарифу України (далі - Митний тариф України), що є додатком до Закону України Про Митний тариф України від 19.09.2013 №584-VII, у разі коли з будь-яких інших причин товар на перший погляд можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: (a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис.
Пунктом 6 глави Основні правила інтерпретації УКТЗЕД визначено, що для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень, положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Судом встановлено, що згідно МД № 206060/2017/013358 (ІМ40ДЕ) від 07.12.2017 позивачем здійснено митне оформлення товару: одноковшового, фронтального навантажувачу, колісного, призначеного для виконання будівельних, земляних робіт, а саме зачерпування матеріалу у процесі пересування машини, марки "VOLVO", модель "L45G ТР", бувший у вжитку, 2011 року випуску, тип двигуна - дизельний, потужність двигуна 75кВт, за кодом УКТЗЕД 8429 51 99 00 (ставка мита - 0%).
Відповідно до розділу XVI Митного тарифу України до товарної позиції коду 8429 УКТ ЗЕД включаються самохідні бульдозери з неповоротним та поворотним відвалом, грейдери, планувальники, скрепери, механічні лопати, екскаватори, одноківшові навантажувачі, машини трамбувальні та дорожні котки , 842951 - одноківшові фронтальні навантажувачі; 8429 51 99 00- інші.
Однак, при проведенні перевірки податковий орган відніс навантажувач, який підлягав розмитненню до автонавантажувача з вилковим захватом для нерівної місцевості та інших штабелювальних автонавантажувачів товарної підкатегорії 8427 20 11 00 УКТ ЗЕД.
Як вбачається з висновку експертів від 14.06.2019 року за №6181, за результатами призначеної ухвалою суду від 03.12.2018 року експертизи, навантажувач марки "VOLVO", модель "L45G ТР", 2011 року випуску, тип двигуна - дизельний, потужність двигуна 75кВт, за своїми конструкцією, властивостями-характеристиками, призначенням відповідає характеристикам товарної підкатегорії 8429 51 99 00 УКТЗЕД (а.с.112).
Таким чином суд дійшов висновку, що згідно наданих товариством документів та за результатами проведеної експертизи навантажувач одноковшовий, фронтальний, колісний, призначений для виконання будівельних, земляних робіт, а саме зачерпування матеріалу у процесі пересування машини, оформлений за МД 206060/2017/013358 (ІМ40ДЕ) від 07.12.2017 позивачем вірно, а відтак класифіковано під кодом товару УКТЗЕД 8429 51 99 00 (ставка мита - 0%).
З огляду на зазначене, податкові повідомлення-рішення від 24.09.2018 року за №0008391404, №0008381404 є протиправними та підлягають до скасування, а відтак позов слід задовольнити.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Івано-Франківській області слід стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вуд Панель Плюс" 1 762 грн. судового збору, сплаченого згідно платіжного доручення за №2259 від 19.10.2018 року.
На підставі ст.ст. 69, 345, 351 Митного кодексу України, Закону України Про Митний тариф України , керуючись статтями 139, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові-повідомлення рішення Головного управління ДФС в Івано-Франківській області від 24.09.2018 року за №0008391404, №0008381404.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вуд Панель Плюс" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Івано-Франківській області 1 762 (одну тисячу сімсот шістдесят дві) грн. судового збору.
Згідно ст.255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників справи:
позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вуд Панель Плюс", код ЄДРПОУ 41122153, вул.Пушкіна, 6, м.Коломия, Івано-Франківська область, 78200;
відповідач: Головне управління ДФС в Івано-Франківській області, код ЄДРПОУ 39394463, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018.
Рішення складене в повному обсязі 24.07.2019 року.
Суддя Гундяк В.Д.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2019 |
Оприлюднено | 25.07.2019 |
Номер документу | 83212571 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гундяк В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні