ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.001685
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2019 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Карп`як О.О.,
секретар судового засідання Лубоцька Н.І.,
за участю:
представника позивача Кухарської О.В. ,
представника відповідача Чубак Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Девелопмент Маркет Львів до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним і скасування наказу,-
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю Девелопмент Маркет Львів (79008, м. Львів, пл. Ринок, 32) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) про визнання протиправним і скасування наказу, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДФС у Львівській області № 2050 від 02.04.2019 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Девелопмент Маркет Львів ;
- стягнути з Державного бюджету України на користь ТОВ Девелопмент Маркет Львів суму сплаченого судового збору у розмірі 1921,00 грн.
Ухвалою суду від 10 квітня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою від 10.04.2019 року у задоволенні клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову відмовлено.
Ухвалою від 29.05.2019 року у задоволенні клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову відмовлено.
Позивачем подано до суду заяву про зміну предмету позову від 28.05.2019 року.
Ухвалою від 13.06.2019 року заяву про зміну предмету позову від 28.05.2019 року повернуто без розгляду та повернуто позивачу сплачений судовий збір в сумі 3842 грн.
Протокольною ухвалою суду від 13 червня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Позиція позивача:
В обґрунтування позовних вимог зазначає наступне. 18 березня 2019 року Товариством з обмеженою відповідальністю Девелопмент Маркет Львів отримано запит №10097/10/13.08 від 27.02.2019 року Про надання інформації , а саме - надання копій документів податкового та бухгалтерського обліку щодо підтвердження взаєморозрахунків з певними контрагентами товариства, нарахування та сплати податків. Вищезазначений запит обґрунтований отриманням Головним управлінням ДФС у Львівській області листа Прокуратури Львівської області. Також, 18 березня 2019 року позивачем отримано запит №9209/10/14.2-15 від 22.02.2019 року Про надання інформації , в якому містилась вимога про надання копій документів та пояснення щодо набуття та відчуження права власності на приміщення за адресою: м . Львів , пл . Ринок, 32 . Запит обґрунтований пп. 16.1.5, 16.1.17 п. 16.1 ст. 16, пп. 20.1.2, п. 20.1 ст. 20, пп. 73.3 ст. 73, пп. 78.1.1 п. 78.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу та п. 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року. У запиті № 9209/10/14.2-15 від 22.02.2019 року Про надання інформації відсутнє посилання на конкретну підставу для його надіслання ТзОВ Девелопмент Маркет Львів та відсутня інформація, яка ба таку підтверджувала. Наявне у вищезазначеному запиті посилання на п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України не може вважати посиланням на норму закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації та не може вважатися посиланням на підстави для надіслання запиту, оскільки відсутні посилання на фактичні обставини, які могли б відповідати визначеній законом підставі надіслання запиту. Факт отримання відповідачем листа Прокуратури Львівської області щодо можливого ухилення від спати податків ТОВ Девелопмент Маркет Львів не підпадає під будь яку з передбачених п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України та не може бути підставою для надіслання позивачу письмового запиту для надання інформації. Оскільки запити не містили передбачених чинним законодавством України підстав їх надіслання та інформації, яка такі підстави підтверджує, вони були такими, що складені з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п`ятим п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України та пунктами 9 і 10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року, а тому їх вимоги не могли бути задоволені, а запитувані у них документи та інформація не були надані. Натомість, 20.03.2019 року ТзОВ Девелопмент Маркет Львів було надано відповіді на запити Головного управління ДФС у Львівській області, яким було відмовлено у наданні копії документів та пояснень, визначених у вказаних запитах, з вищезазначених підстав. Вказує, що підставою призначення документальної позапланової виїзної перевірки є отримання контролюючим органом податкової інформації, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства. Лист Прокуратури Львівської області не є податковою інформацією в розумінні норм Податкового кодексу України та Закону України Про інформацію . Отже, оскаржуваний наказ прийнятий відповідачем без урахування всіх обставин, що мають значення для їх прийняття, недобросовісно, без дотримання принципу рівності перед законом. Просив позов задоволити.
24 травня 2019 року представник позивача через канцелярію суду подав відповідь на відзив, де зазначив наступне. Ні запит № 9209/10/14.2-15 від 22.02.2019 року Про надання інформації , ні запит № 10097/10/13.08 від 27.02.2019 року Про надання інформації не містили передбачених чинним законодавством України підстав їх надіслання та інформації, яка такі підстави підтверджує, а саме порушень валютного, податкового чи іншого законодавства, вчиненого ТОВ Девелопмент Маркет Львів . У запитах про надання інформації відповідачем не зазначено яку ним отримано податкову інформацію, що свідчила б про порушення позивачем податкового законодавства.
13 червня 2019 року представником позивача подано пояснення. Вказує, що ТОВ Девелопмент Маркет Львів подано заперечення на акт перевірки від 27.05.2019 року в якому описано незаконні дії Головного управління ДФС у Львівській області щодо призначення перевірки, щодо проведення перевірки, щодо оформлення результатів перевірки, а також щодо встановлення порушення законодавства в акті перевірки. За результатами розгляду Головним управлінням ДФС у Львівській області заперечення на ТОВ Девелопмент Маркет Львів на акт перевірки від 27.05.2019 року, прийнято рішення про задоволення заперечення ТОВ Девелопмент Маркет Львів та скасування висновків акта перевірки від 16.04.2019 року № 600/138/42159315. В свою чергу скасування висновків акта перевірки жодним чином не впливає на розгляд справи в частині заявленої позовної вимоги про скасування наказу Головного управління ДФС у Львівській області № 2050 від 02.04.2019 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Девелопмент Маркет Львів , оскільки Головним управлінням ДФС у Львівській області не скасовано даного наказу і не встановлено його неправомірності.
15 липня 2019 року представник позивача подав пояснення, в яких зазначив наступне. Відповідач, не зважаючи на задоволення заперечення ТзОВ ДевелопментМаркет Львів до акту документальної позапланової виїзної перевірки № 600/138/42159315 від 16.04.2019 року, вже вчиняє ряд дій, які свідчать про подальший збір відповідачем інформації з цих же питань, які були предметом перевірки, що не виключає надіслання відповідачем ТзОВ Девелопмент Маркет Львів повторно ідентичних запитів про надання інформації та призначення перевірки з тих же підстав. Таким чином, посилання представника відповідача на те, що висновки Акту документальної позапланової виїзної перевірки № 600/138/42159315 від 16.04.2019 року скасовано у зв`язку з безпідставністю виявлених порушень і повторне проведення податкової перевірки щодо вказаних обставин неможливе, є необґрунтованим та спростовується висновками постійно діючої комісії Головного управління ДФС у Львівській області, викладеними у протоколі від 03.06.2019 року. Вказане також підтверджується і листом Головного управління ДФС у Львівській області №28383/10/13.8 від 04.06.2019 року, яким ТОВ Девелопмент Маркет Львів повідомлено про скасування висновків акту перевірки № 600/138/42159315 від 16.04.2019 року, однак не зазначено конкретних підстав скасування вказаного акта. Відповідно до вищевикладеного спір у даній справі не є вичерпний і розгляд судом позову впливає на права та законні інтереси позивача.
Заперечення відповідача:
08 травня 2019 року представник відповідача подав відзив на позовну заяву, позову не визнав, у його задоволенні просив відмовити з наступних підстав. Головне управління ДФС у Львівській області надіслало на адресу ТзОВ Девелопмент Маркет Львів письмові запити Про надання інформації (пояснень та їх документального підтвердження) № 9209/10/14.2-15 від 22.02.2019 року про надання інформації у якому з посиланням на норми підпунктів 16.1.5, 16.1.7 пункту 16.1 статті 16, підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20, пункту 73.3 статті 73, підпунктів 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, пункту 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245 просило надати протягом 15 робочих днів з дня отримання запиту інформації (пояснення та їх документальні підтвердження) з приводу наведених у запиті фактів, зокрема документи згідно вказаного у запиті переліку та від 27.02.2019 № 10097/10/13.08 про надання документів. На вказані запити позивачем надіслано Головному управлінню ДФС у Львівській області листи від 20.03.2019 за № 1 та № 2, якими відмолено у наданні пояснень та їх документального підтвердження, оскільки всупереч положенням пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України письмові запити не містили підстав для їх надіслання із зазначенням інформації, яка це підтверджує. 02.04.2019 року начальник Головного управління ДФС у Львівській області керуючись підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статі 75, підпунктами 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України, прийняв наказ № 2050 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Девелопмент Маркет Львів . До початку перевірки довіреній особі позивача ОСОБА_2 пред`явлено службові посвідчення та направлення від 03.04.2019 року № 3492, № 3493 на проведення перевірки та вручено копію наказу від 02.04.2019 року № 2050. Отримання податкової інформації та направлення запитів контролюючими органами регламентовано статтею 73 Податкового кодексу України та Порядком періодичного подання інформації органам державної податної служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245, якими визначено перелік підстав для направлення суб`єкту господарювання запиту про подання інформацію, а також вимоги до його оформлення Відповідно до пп. 16.1.5 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов`язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. Норма пп. 16.1.7 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України вказує на обов`язок платника податків подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством. Позивач помилково трактує висновки про невідповідність надісланого контролюючими органом запиту приписам чинного законодавства, зокрема п. 73.3 статті 73 Податкового кодексу та Порядку № 1245 та не враховує, що вимоги, які висуваються до змісту та форми запиту є нормативно визначеними і поширювальному тлумаченню не підлягають. Позиція стосовно даного питання викладена в постанові Верховного Суду від 01.10.2018 року у справі № 813/3702/17. Очевидною є наявність в Головного управління ДФС у Львівській області підстав для надіслання запиту, а оскільки позивачем не надано пояснень та їх документального підтвердження на скерований запит, то у контролюючого органу були підстави, визначені статтею 78 Податкового кодексу України, для проведення (призначення) документальної позапланової виїзної перевірки. З матеріалів справи вбачається, що запити, направлені на адресу позивача, містили вказівку на фактичну і правову підстави направлення запиту - підпункти 78.1.1, 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, а також обставини, встановлені на підставі податкової інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до статей 72, 73, 74 Податкового кодексу України. Запити містили інформації, що запитується та орієнтований перелік документів, що їх підтверджують. За таких обставин на позивача покладався обов`язок щодо надання відповідної інформації.
Відповідач вважає, що оскаржуваний наказ відповідає вимогам визначеним абзацом третім пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України. Фактичною підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача стало ненадання ним пояснень та їх документального підтвердження на обов`язків письмовий запит контролюючого органу. Письмові запити щодо необхідності подання пояснень були сформовані на підставі податкової інформації, отриманої відповідно до статей 72-74 Податкового кодексу України. Зважаючи на це наведені у позовній заяві аргументи не можуть бути підставою для скасування оскаржуваного наказу. Просив у задоволенні позову відмовити.
В судовому засіданні представник позивача просив позов задоволити з підстав, наведених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні просив у задоволенні позову відмовити з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву.
Заслухавши вступне слово представників сторін, з`ясувавши обставини справи, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Девелопмент Маркет Львів зареєстроване в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 25 травня 2018 року, номер запису 1 415 136 0000 044471 та знаходиться на податковому обліку в Галицькій ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області; вид економічної діяльності код КВЕД 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна.
Головним управлінням ДФС у Львівській області надіслано ТзОВ Девелопмент Маркет Львів запит Про отримання інформації № 9209/10/14.2-15 від 22.02.2019 року. Як вбачається зі запиту, Головним управлінням ДФС у Львівській області отримано лист Прокуратури Львівської області щодо можливого ухилення від сплати податків ТзОВ Девелопмент Маркет Львів . Відповідач просив позивача протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня отримання цього запиту надати пояснення та їх документальні підтвердження засвідчені підписом посадової особи ТзОВ Девелопмент Маркет Львів та скріплені печаткою копії первинних документів (договори, накладні, акти прийому - передачі, банківські виписки, бухгалтерські регістри та інше), що безпосередньо стосуються господарських операцій з набуттям та відчуженням прав власності на приміщення за адресою: м. Львів, пл. Ринок , 32 . Окрім того, просив надати:
- копії документів та пояснення щодо відображення операцій з набуттям та відчуженням права власності на приміщення за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 32 в бухгалтерському та податковому обліку (в декларації з податку на прибуток, з податку на додану вартість);
- копії установчих документів (протоколів зборів засновників) ТзОВ Девелопмент Маркет Львів з дня реєстрації суб`єкта господарювання по сьогоднішній день;
- пояснення щодо не реєстрації платником ПДВ в порушення норм статей 181, 183 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI;
Одночасно повідомлено ТзОВ Девелопмент Маркет Львів про те, що у відповідності до пп. 78.1.1 статті 78 Податкового кодексу України не надання пояснень та їх документальних підтверджень протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту, є підставою для проведення документальної позапланової перевірки платника податків.
На запит Про отримання інформації № 9209/10/14.2-15 від 22.02.2019 року ТзОВ Девелопмент Маркет Львів надало відповідь, оформлену листом № 2 від 20.03.2019 року, де повідомило відповідача про наступне. У запиті відсутнє посилання на конкретну підставу для його надіслання та відсутня інформація, яка б таку підставу підтверджувала. Наявне у запиті посилання на п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України ні не може вважатися посиланням на норму закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації (оскільки п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України містить різні норми, які визначають різні та самодостатні підстави для надіслання запиту), ні не може вважатися посиланням на підстави для надіслання запиту (оскільки у запиті № 9209/10/14.2-15 від 22.02.2019 року Про надання інформації відсутні посилання на фактичні обставини, які могли б відповідати визначеній законом підставі надіслання запиту). Факт отримання Головним управління ДФС у Львівській області листа Прокуратури Львівської області щодо можливого ухилення від сплати податків ТзОВ Девелопмент Маркет Львів не підпадає під будь яку з передбачених п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України та п. 12 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації, зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року. Згідно абзацу 7 п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України та абзацу 2 п. 12 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації, зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року, письмовий запит про надання інформації надсилається
суб`єкту інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлення за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Виявлення контролюючим органом фактів, які свідчать про порушення платником податків законодавства та отримання контролюючим органом листа щодо можливого ухилення від сплати податків є різними правовими категоріями. Факти - це дійсні обставини, тобто обставини, які підтверджені певними доказами, в даному випадку аналізом податкової інформації, отриманої у встановленому законом порядку. В той же час лист щодо можливого ухилення від сплати податків - це припущення його автора, яке не підтверджене доказами та не ґрунтується на аналізі податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку. Відтак, факт отримання Головним управління ДФС у Львівській області листа Прокуратури Львівської області щодо можливого ухилення від сплати податків ТзОВ Девелопмент Маркет Львів не може бути підставою для надіслання ТзОВ Девелопмент Маркет Львів письмового запиту про подання інформації.
Виходячи із наведеного, із змісту запиту № 9209/10/14.2-15 від 22.02.2019 року Про подання інформації не вбачається наявності у ньому будь якої із передбачених чинним законодавством України підстав його надіслання та інформації, яка підтверджує наявність такої підстави. Згідно абзацу 18 п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, у разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п`ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов`язку надавати відповідь на такий запит. Відповідно до п. 16 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації, зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року, у разі, коли запит складено з порушенням вимог, визначених у пунктах 9 і 10 цього Порядку, суб`єкт інформаційних відносин звільняється від обов`язку надавати відповідь на такий запит. На підставі викладеного та з урахуванням того, що запит не містить передбачених чинним законодавством України підстав його надіслання та інформації, яка такі підстави підтверджує, він є таким, що складений з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п`ятим п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України та пунктами 9 і 10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації, зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року, а тому його вимоги не можуть бути задоволені, а запитувані у ньому документи та інформацію не можуть бути надані.
Також, Головним управлінням ДФС у Львівській області надіслано ТзОВ Девелопмент Маркет Львів запит Про отримання інформації № 10097/10/13.08 від 27.02.2019 року. Як вбачається зі запиту, Головним управлінням ДФС у Львівській області отримано лист Прокуратури Львівської області (вх. № 3729/989/8 від 19.02.2019 року) та просить надати в терміни, передбачені законодавством пояснення та належним чином завірені копії документів податкового та бухгалтерського обліку щодо підтвердження взаєморозрахунків (отримання та повернення фінансової допомоги) з громадянами ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , нарахування і сплати податків. Одночасно повідомлено ТзОВ Девелопмент Маркет Львів про те, що у випадку ненадання пояснення та документального підтвердження, згідно пп. 78.1.1 статті 78 Податкового кодексу України протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту, буде проведено позапланову виїзну перевірку.
На запит Про отримання інформації № 10097/10/13.08 від 27.02.2019 року ТзОВ Девелопмент Маркет Львів надало відповідь, оформлену листом № 1 від 20.03.2019 року, де повідомило відповідача про наступне. У запиті відсутнє посилання на конкретну підставу для його надіслання та відсутня інформація, яка б таку підставу підтверджувала. Факт отримання Головним управління ДФС у Львівській області листа Прокуратури Львівської області не підпадає під будь яку з передбачених п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України та п. 12 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації, зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року, підстав надіслання платнику податків письмового запиту про подання інформації. Оскільки запит не містить, передбачених чинним законодавством України підстав для його надіслання та інформації, яка такі підстави підтверджує, він є таким, що складений з порушенням, а тому його вимоги не можуть бути задоволені, а запитувані у ньому документи та інформація не можуть бути надані.
У зв`язку з ненаданням ТзОВ Девелопмент Маркет Львів витребуваної інформації 02 квітня 2019 року начальником Головного управління ДФС у Львівській області прийнято наказ № 2050 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Девелопмент Маркет Львів з метою перевірки правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період діяльності з 01.01.2017 по 31.12.2018.
На підставі наказу виписано направлення від 03.04.2019 року № 3492 та № 3493 щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Девелопмент Маркет Львів . Довіреній особі позивача, ОСОБА_2 вручено копію наказу від 02.04.2019 № 2050.
Головним управлінням ДФС у Львівській області 09 квітня 2019 року отримано лист № 3 від 08.04.2019 року від директора ТзОВ Девелопмент Маркет Львів ОСОБА_7 про недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної перевірки. У зв`язку з чим посадовими особами відповідача складено акт № 308/13.8/42159315 від 10.04.2019 року про ненадання ТзОВ Девелопмент Маркет Львів первинних документів для проведення перевірки з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період діяльності з 01.01.2017 по 31.12.2018.
За результатами перевірки складено акт Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою від повільністю Девелопмент Маркет Львів з питань правильності обчислення, повноти і своєчасної сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період діяльності з 01.01.2017 по 31.12.2018 .
Відповідно до протоколу засідання постійно діючої комісії по розгляду спірних питань згідно поданого заперечення по матеріалах позапланової виїзної перевірки ТОВ Девелопмент Маркет Львів від 03.06.2019 року №50/13-01-13-08/42159315, прийнято рішення з метою повного дослідження господарської операції скерувати лист до ДФС України, направити запит до Фонду Держмайна України, заперечення ТзОВ Девелопмент Маркет Львів на акт перевірки задовільнити, податкові повідомлення - рішення за висновками такого акта не приймати.
Не погодившись з наказом Головного управління ДФС у Львівській області № 2050 від 02.04.2019 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Девелопмент Маркет Львів позивач звернувся з даним позовом до суду.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи доводи позивача та заперечення відповідача, суд бере до уваги наступне.
Відповідно до пп.пп.20.1.2-20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом; отримувати безоплатно від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, у тому числі від органів, які забезпечують ведення відповідних державних реєстрів (кадастрів), інформацію, документи і матеріали; проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно з п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб`єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу витягнутої руки під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків: податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом. Платники податків та інші суб`єкти інформаційних відносин зобов`язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п`ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов`язку надавати відповідь на такий запит.
Порядок складання та оформлення запитів органами доходів і зборів врегульовано Податковим кодексом України та Порядком періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року.
Відповідно до п.п.9-10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року, органи державної податкової служби мають право звернутися до суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації. В окремих випадках зазначений запит може надсилатися з використанням засобів телекомунікаційного зв`язку з накладенням електронного цифрового підпису органу державної податкової служби. Запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують (п.10 Порядку №1245).
Згідно з п.12 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року, письмовий запит про подання інформації надсилається суб`єкту інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлення за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, виникнення потреби у визначенні рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; подання щодо платника податків скарги про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених Податковим кодексом України.
Відповідно до п.16 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року, у разі коли запит складено з порушенням вимог, визначених у пунктах 9 і 10 цього Порядку, суб`єкт інформаційних відносин звільняється від обов`язку надавати відповідь на такий запит.
Згідно з пп.16.1.5 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов`язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов`язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.
З матеріалів справи вбачається, що направлені Головним управлінням ДФС у Львівській області на адресу ТзОВ Девелопмент Маркет Львів запити № 9209/10/14.2-15 від 22.02.2019 року Про надання інформації та № 10097/10/13.08 від 27.02.2019 року Про надання документів , містили як фактичну підставу для направлення запиту, так і правову підставу. Крім того, запит містив опис інформації, що запитується, перелік документів, що її підтверджують, були підписані заступником керівника контролюючого органу та скріплені печаткою цього контролюючого органу.
Щодо твердження позивача, що факт отримання Головним управлінням ДФС у Львівській області листа Прокуратури Львівської області не може бути підставою для отримання інформації за письмовим запитом, то зазначає наступне.
Позивач вказує, що факт отримання відповідачем листа Прокуратури Львівської області щодо можливого ухилення від спати податків ТОВ Девелопмент Маркет Львів не підпадає під будь яку з передбачених п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України та не може бути підставою для надіслання позивачу письмового запиту для надання інформації.
Відповідно до пп.78.1.1, 78.1.4, п.78.1 ст.78 ПК України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав:
- отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту;
- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Отримання податкової інформації та направлення запитів контролюючими органами регламентовано ст.73 ПК України та Порядком періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1245 (далі - Порядок №1245), якими визначено перелік підстав для направлення суб`єкту господарювання запиту про надання інформації, а також вимоги до його оформлення.
Відповідно до абз.1-4,5 п.73.3 ст.73 ПК України, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити:1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;3) печатку контролюючого органу.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб`єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;
5) у разі проведення зустрічної звірки;
6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Платники податків та інші суб`єкти інформаційних відносин зобов`язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).
У разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п`ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов`язку надавати відповідь на такий запит.
Порядок отримання інформації контролюючими органами за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пп.10 -12 Порядку №1245, запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.
Перед тим, як направити запит, орган державної податкової служби перевіряє: наявність законодавчих підстав для отримання податкової інформації; наявність інформації в системі органів державної податкової служби; відсутність підстав для періодичного подання зазначеної інформації відповідно до цього Порядку.
Письмовий запит про подання інформації надсилається суб`єкту інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлення за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; виникнення потреби у визначенні рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; подання щодо платника податків скарги про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених Податковим кодексом України.
Відповідно до ст.16 Закону України Про інформацію , податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.
Збір податкової інформації визначено ст.72 ПК України:
Для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла: від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація: що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, звітах про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово - господарські операції платників податків; про застосування реєстраторів розрахункових операцій; від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та Національного банку України, зокрема інформація: про об`єкти оподаткування, що надаються та/або реєструються такими органами; про результати здійснення державного контролю за господарською діяльністю платника податків; що міститься у звітних документах (крім персоніфікованої статистичної інформації), які подаються платником податків органам виконавчої влади та/або органам місцевого самоврядування; про встановлені органами місцевого самоврядування ставки місцевих податків, зборів та надані такими органами податкові пільги; про дозволи, ліцензії, патенти, свідоцтва на право провадження окремих видів діяльності; про експортні та імпортні операції платників податків; від банків, інших фінансових установ - інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків; від органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів; за наслідками податкового контролю; для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності також використовується інша інформація, оприлюднена як така, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства та/або добровільно чи за запитом надана контролюючому органу в установленому законом порядку.
Внаслідок отримання такої інформації, у контролюючого органу виникає обґрунтована та законодавчо встановлена необхідність для здійснення податкового контролю.
Пунктом 61.1 ст. 61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; (підпункт 62.1.2 пункту 62.2 ст. 62 ПК України).
Згідно зі ст. 71 ПК України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій..
Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 ст. 72 ПК України, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла: від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація: що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.
Відповідно до пункту 74.1 ст. 74 ПК України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань (пункт 74.2 цієї статті).
Такий зміст правового регулювання вищевказаних правових норм відповідає позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема у постановах від 22.05.2018 року по справі №820/4605/17, №804/1188/18.
Таким чином, твердження позивача про те, що лист Прокуратури Львівської області не може бути підставою для отримання інформації за письмовим запитом, є необґрунтованими та спростовуються наведеними нормами чинного законодавства.
Таким чином, суд прийшов до висновку, що запити Головного управління ДФС у Львівській області № 9209/10/14.2-15 від 22.02.2019 року Про надання інформації та № 10097/10/13.08 від 27.02.2019 року Про надання документів відповідали положенням п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України та п.9,10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року.
Тобто, посилання позивача на невідповідність запитів відповідача № 9209/10/14.2-15 від 22.02.2019 року Про надання інформації та № 10097/10/13.08 від 27.02.2019 року Про надання документів нормам Податкового кодексу України є необґрунтованими та безпідставними.
Відповідно до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Відповідно до пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Як вже було зазначено судом вище, у запиті № 9209/10/14.2-15 відповідач просив позивача надати пояснення та їх документальні підтвердження засвідчені підписом посадової особи ТзОВ Девелопмент Маркет Львів та скріплені печаткою копії первинних документів (договори, накладні, акти прийому-передачі, банківські виписки, бухгалтерські регістри, інше), що безпосередньо стосуються господарських операцій з набуттям та відчуженням прав власності на приміщення за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 32 та у запиті № 10097/10/13.08 відповідач просив позивача надати пояснення та належним чином завірені копії документів податкового та бухгалтерського обліку щодо підтвердження взаєморозрахунків (отримання та повернення фінансової допомоги) з громадянами ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , нарахування і сплати податків.
Однак, з матеріалів справи вбачається, що у відповідь на запит від 22.02.2019 року № 9209/10/14.2-15 позивач не надав відповідачу запитувану інформації та її документального підтвердження, будь-яких пояснень з цього приводу лист також не містить. Так само, позивачем не було надано жодної інформації та її документального підтвердження чи будь-яких пояснень на запит від 27.02.2019 № 10097/10/13.08.
Так, на думку суду, у відповіді на запити відповідача позивач не надав жодних пояснень та/або їх документального підтвердження щодо господарських операцій з набуття та відчуження прав власності на приміщення за адресою: м. Львів, пл. Ринок , 32 та щодо підтвердження взаєморозрахунків (отримання та повернення фінансової допомоги) з громадянами ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , нарахування і сплати податків.
Відтак, позивач не надав відповідачу запитувану інформацію (пояснення) та її документальне підтвердження, що й стало підставою для видання спірного наказу про проведення перевірки від 02.04.2019 року № 2050 на підставі пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.
Згідно з п.78.4 ст.78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Разом з цим, вимоги щодо змісту наказу врегульовано абз.3 п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України, відповідно до якого в наказі зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу.
Під час розгляду справи суд встановив, що наказ Головного управління ДФС у Львівській області від 02.04.2019 року № 2050 відповідає вимогам, що передбачені до його змісту абз.3 п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України, а саме містить дату видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта, який перевіряється, мету, вид, підстави для проведення перевірки, дату початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися, а також підписаний заступником керівника контролюючого органу та скріплений печаткою цього контролюючого органу.
Підставою для проведення перевірки в даному випадку зазначено пп. 20.1.4 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України, п. 2 ч. 1 ст. 13 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , тобто позивач не надав пояснень та їх документального підтвердження на письмовий запит контролюючого органу протягом 15 робочих днів з дня отримання такого запиту.
Підставою здійснення перевірки є доповідна записка управління податків та зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області від 01.04.2019 № 66/13.08.
Згідно з пп.1.2.2 п.1.2 Розділу 1 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затвердженого наказом Державної фіскальної служби від 31.07.2014 року № 22, при організації проведення документальної позапланової (крім перевірок, визначених у п.1.2.3 цього пункту) або фактичної перевірки обґрунтовані пропозиції щодо необхідності її проведення оформлюються доповідною запискою (висновком) за підписом керівника відповідного структурного підрозділу, який має інформацію, що може слугувати підставою для проведення документальної позапланової або фактичної перевірки відповідно до чинного законодавства. Доповідна записка (висновок) надається на розгляд керівника (його заступника або уповноваженої особи) органу ДФС, який приймає рішення про доцільність проведення такої перевірки та визначає підрозділ, який буде здійснювати (очолювати) цю перевірку, відповідати за її організацію, у тому числі направлення повідомлення до Інформаційно-аналітичної групи, координацію дій залучених до перевірки працівників інших структурних підрозділів та органів ДФС, а також реалізацію матеріалів перевірки.
Таким чином, на думку суду, посилання на доповідну записку як основу винесення оскаржуваного наказу є цілком обґрунтованим та законним.
Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Верховний Суд в постанові від 05.03.2019 року по справі № 813/4376/17 дійшов наступного висновку: окремі дефекти запиту про надання інформації не впливають на обов`язок позивача надати всю необхідну інформацію за запитом, оскільки відсутність або неповнота посилань на конкретні джерела отримання податкової інформації не повинні розглядатися як підстава для визнання запиту таким, що не відповідає вимогам пункту 73.3 Податкового кодексу України, та, як наслідок, бути підставою для визнання наказу про проведення податкової перевірки протиправним.
В свою чергу, окремі дефекти оформлення наказу про призначення перевірки не повинні розглядатися як підстава для визнання наказу протиправним, якщо зі змісту такого наказу можна ідентифікувати передбачену законодавством фактичну підставу для призначення відповідної перевірки.
Податковим кодексом України не передбачено необхідності зазначати в наказі про проведення перевірки інформації, що свідчить про можливі порушення з боку позивача вимог законодавства, натомість наказ про проведення перевірки від 02.04.2019 року № 2050 містить вказівку на підставу проведення перевірки - пп. 20.1.4 ст. 20, пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України, п. 2 ч. 1 ст. 13 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, оскаржуваний наказ від 02.04.2019 року № 2050 прийнятий відповідачем у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, в зв`язку з чим заявлені позивачем позовні вимоги не належать до задоволення.
Згідно з вимогами ст.139 КАС України судові витрати стягуванню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 139, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
в и р і ш и в:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Девелопмент Маркет Львів (адреса: 79008, м. Львів, пл.Ринок,32, ЄДРПОУ 42159315) до Головного управління ДФС у Львівській області (адреса: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, ЄДРПОУ 39462700) про визнання протиправним і скасування наказу - відмовити повністю.
Судові витрати стягненню не підлягають
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 23.07.2019 року.
Суддя Карп`як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2019 |
Оприлюднено | 25.07.2019 |
Номер документу | 83212882 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Блажівська Н.Є.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні