Рішення
від 24.07.2019 по справі 824/511/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/511/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В, розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Чернівецькій області (58003, м. Чернівці, вул. Зелена, 3) до Житлово-будівельного кооперативу № 34 (58000, м. Чернівці, вул. Комарова, 32) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

в с т а н о в и в:

І. РУХ СПРАВИ

1.1. 10.05.2019 року Управління Держпраці у Чернівецькій області (далі - позивач або ЖБК № 34) звернулось до суду із позовом до Житлово-будівельного кооперативу № 34 (далі - відповідач), у якому просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повного зупинення роботи (виробництва) трьох пасажирських ліфтів - обл. № 070 зав. № 3342, обл. № 071 зав. № 3343, обл. № 072 зав. № 3344, до усунення виявлених порушень.

1.2. Ухвалою суду від 27.05.2019 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

2.1. У період з 05.02.2019 року по 11.02.2019 року працівниками Управління Держпраці у Чернівецькій області проведено планову перевірку Житлово-будівельного кооперативу № 34 на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

2.2. За результатами перевірки 11.02.2019 року посадовими особами Управління Держпраці у Чернівецькій області складено акт перевірки суб`єкта господарювання (виробничого суб`єкта), яким зафіксовано порушення відповідачем вимог Закону України Про охорону праці від 14.10.1992 року № 2694-XII (далі - Закон № 2694-XII), а саме експлуатація трьох ліфтів - обл. № 070 зав. № 3342, обл. № 071 зав. № 3343, обл. № 072 зав. № 3344 здійснюється із порушенням вимог ст. 13 вказаного Закону. При цьому, відповідача вказаним актом попереджено про необхідність негайного зупинення робіт вказаних ліфтів.

2.3. Однак, зважаючи на не усунення виявлених перевіркою порушень та наявність підстав для застосування до відповідача заходів у сфері державного нагляду позивач звернувся до суду з даним позовом.

ІІІ АРГУМЕНТИ СТОРІН

3.1. Позивач вважає, що зазначені у акті перевірки суб`єкта господарювання (виробничого суб`єкта) порушення є достатньою підставою для повної заборони експлуатації пасажирських ліфтів. При цьому, позивач вказує, що згідно частини 1 статті 13 Закону № 2694-XII роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. А тому, повне зупинення робіт пасажирських ліфтів обумовлено необхідністю захисту прав та законних інтересів осіб, які працюють у ЖБК № 34.

3.2. Відповідач правом на подачу відзиву на позовну заяву не скористався, хоча ухвала про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі була направлена йому на офіційну адресу 27.05.2019 року. У зв`язку із цим, суд, керуючись положеннями частини 6 статті 162 КАС України, вирішує справу за наявними матеріалами.

IV. ЗАЯВИ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

4.1. Заяв та клопотань від учасників справи до суду не надходило.

V. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

5.1. З матеріалів справи встановлено, що Житлово-будівельний кооператив № 34 (код ЄДРПОУ 21429428, місцезнаходження м. Чернівці, вул. Комарова, 32, 58013) є юридичною особою, основний вид діяльності якої - комплексне обслуговування об`єктів (код КВЕД 81.10).

5.2. Згідно наказу Управління Держпраці у Чернівецькій області від 31.01.2019 р. №62 передбачено проведення, упродовж лютого 2019 року, планових заходів державного нагляду у формі перевірок дотримання суб`єктами господарювання (виробничими об`єктами) вимог законодавчих та нормативно-правових актів з промислової безпеки та охорони праці, гігієни, умов праці, стану дотримання законодавства з питань зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, відповідно до додатку, в тому числі Житлово-будівельного кооперативу № 34 (а.с. 6-7).

5.3. На підставі вищевказаного наказу заступником начальника Управління Держпраці у Чернівецькій області видано направлення на проведення перевірки Житлово-будівельного кооперативу № 34 у строк з 05.02.2019 р. по 11.02.2019 р. (а.с. 8).

5.4. Інспекторами праці Матвєєвим О.В., Шарлай М.І. , Смоляком В.В. проведено перевірку позивача, за результатами якої складено акт перевірки суб`єкта господарювання (виробничого суб`єкта) від 11.02.2019 р. №06-084-03, в якому зафіксовано порушення позивачем пункту статті 13 Закону № 2694-XII, а саме: не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта (а.с. 9-11). Окрім цього, вказаним актом відповідача попереджено про необхідність негайного зупинення робіт вказаних ліфтів.

5.5. Вказаний акт отримано головою ЖБК № 34 11.02.2019 року, що підтверджується його підписом, зробленим в акті (а.с. 11, зворотній бік).

VІ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

6.1. Предметом цього позову є заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю), а тому суд має встановити наявність правових підстав для застосування щодо ЖБК № 34 таких заходів шляхом зупинення робіт пасажирських ліфтів.

6.2. Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

6.3. Основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров`я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні визначає Закон №2694-XII.

Частиною 2 статті 4 Закону №2694-XII визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

6.4. Відповідно до вимог статті 38 Закону №2694-XII державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

6.5. Спеціальним законом, який регулює правовідносини щодо державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності є Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V від 05.04.2007 року (далі - Закон № 877-V). Даний закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

6.6. Відповідно до статті 1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

6.7. Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 р. №96 (далі - Положення № 96) Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

6.8. Згідно з підпункту 1 пункту 3 Положення №96 одним із основних завдань Держпраці є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

6.9. Відповідно до пункту 7 вказаного положення Держпраця здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

6.10. Територіальні органи Державної служби України з питань праці, зокрема Управління Держпраці у Чернівецькій області, є юридичними особами публічного права, утвореними відповідно до постанови Кабінетом Міністрів України №100 від 11 лютого 2015 року, а відповідно до пункту 1 Положення про Управління Держпраці у Чернівецькій області, затвердженого наказом Держпраці від 03.08.2018 року №84 управління Держпраці у Чернівецькій області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковуються.

6.11. В силу вимог підпункту 1 пункту 3 вказаного Положення, до основних завдань Управління Держпраці у Чернівецькій області, зокрема, належить реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

6.12. Частиною 6 статті 7 Закону 877-V передбачено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

6.13. На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (частини 7 статті 7 Закону 877-V).

6.14. Відповідно до матеріалів справи у період з 05.02.2019 р. по 11.02.2019 р. Управлінням Держпраці у Чернівецькій області проведено планову перевірку ЖБК № 34 щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, в результаті якої складено акт перевірки від 11.02.2019 року. Вказаним актом позивача попереджено про необхідність негайного зупинення робіт трьох пасажирських ліфтів - обл. № 070 зав. № 3342, обл. № 071 зав. № 3343, обл. № 072 зав. № 3344 (а.с. 9-11). При цьому дії щодо проведення указаної вище перевірки відповідачем не оскаржувались.

6.15. Разом з цим, суд звертає увагу, що згідно статті 11 Закону 877-V виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов`язком суб`єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

6.16. Натомість, згідно наявних у справі матеріалів, зафіксовані в акті перевірки від 11.02.2019 р. порушення відповідачем не усунуті.

6.17. За таких обставин, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування до позивача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повного зупинення роботи (виробництва) трьох пасажирських ліфтів - обл. № 070 зав. № 3342, обл. № 071 зав. № 3343, обл. № 072 зав. № 3344, до усунення виявлених порушень.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

7.1. Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

7.2. Позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог, зафіксовані в акті перевірки суб`єкта господарювання (виробничого суб`єкта) від 11.02.2019 р. №06-084-03 порушення вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки відповідачем не усунуті, а тому, суд вважає, що позовні вимоги позивача щодо застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повного зупинення роботи (виробництва) трьох пасажирських ліфтів - обл. № 070 зав. № 3342, обл. № 071 зав. № 3343, обл. № 072 зав. № 3344, до усунення виявлених порушень, - є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

VІІІ. ЩОДО СУДОВИХ ВИТРАТ

8.1. Частиною 2 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, відтак, суд не стягує їх з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 73-77, 90, 241-246, 250 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Управління Держпраці у Чернівецькій області (58003, вул. Зелена, 3, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 39888333) до Житлово-будівельного кооперативу № 34 (58000, м. Чернівці, вул. Комарова, 32, код ЄДРПОУ 21429428) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити повністю.

2. Застосувати до Житлово-будівельного кооперативу № 34 (58000, м. Чернівці, вул. Комарова, 32, код ЄДРПОУ 21429428) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повного зупинення роботи (виробництва) трьох пасажирських ліфтів - обл. № 070 зав. № 3342, обл. № 071 зав. № 3343, обл. № 072 зав. № 3344, до усунення виявлених порушень.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Управління Держпраці у Чернівецькій області (58003, вул. Зелена, 3, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 39888333).

Відповідач - Житлово-будівельний кооператив № 34 (58000, м. Чернівці, вул. Комарова, 32, код ЄДРПОУ 21429428).

Суддя О.В. Анісімов

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2019
Оприлюднено25.07.2019
Номер документу83213131
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/511/19-а

Рішення від 24.07.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 11.05.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні