Рішення
від 18.07.2019 по справі 460/483/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

18 липня 2019 року м. Рівне №460/483/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щербакова В.В. за участю секретаря судового засідання Мидловець Л.О. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Корнійчук Н.Д., Коновалова А.В.,

відповідача: представник Форет М.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "АДРЕМ" доГоловного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправною та скасування вимоги, - В С Т А Н О В И В:

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АДРЕМ" (далі іменується - позивач) до Головного управління Державної фіскальної служби у Рівненській області (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 10.12.2018 №Ю-1002-17, якою позивача зобов`язано сплатити боргу в сумі 9345,91грн., в тому числі недоїмку в сумі 7551,83грн., штраф - 1533,26грн. та пеню - 260,82грн.

В обґрунтування позову зазначає, що 09.10.2014 позивачем було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (форма № Д4), звітний період вересень 2014 року. У названому звіту було допущено помилку в графі 17 загальна сума нарахованої заробітної плати/доходу застрахованим особам по нарахованій зарплаті директору ОСОБА_1 . А саме, замість 3450,00 було вказано 13450,00 . Крім того, 14.01.2014 позивачем було подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (форма № Д4), звітний період грудень 2013 року. У вказаному звіті було допущено помилку в графі 19 сума єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати/доходу) по працівнику ОСОБА_2 . А саме, замість 56,52 було вказано 197,52. Заробітна плата ОСОБА_1 за вересень 2014 року була виплачена в розмірі 2775,18 грн (в т. ч. 1387,59 грн аванс). Заробітна плата ОСОБА_2 за грудень 2013 року була виплачена в розмірі 1372,48 грн (в т. ч. 686,24 грн аванс). У вересні 2018 року виявлено помилки у вищевказаних звітах, у зв`язку із чим 19.09.2018, платником податків було подано уточнені дані у звіті за серпень 2018 року. Таким чином, виходячи з того, що мала місце описка, яка виправлена платником податку, шляхом подання уточнюючих даних у звіті за вересень 2018 року недоїмка відсутня. Враховуючи викладене, позивача вважає, що вимога про сплату боргу (недоїмки) є незаконною та підлягає скасуванню.

Відповідач проти задоволення позову заперечив, у встановлений судом строк подав відзив на позовну заяву. В обґрунтування заперечення зазначає, 25.03.2016 прийнято рішення №0006891706 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 459,36 грн. (10% до 01.01.2015), та 4705,54 грн. (20% з 01.01.2015), нараховано пеню у розмірі 45,86грн. (0,1% від суми недоїмки). 19.09.2018 відповідачем прийнято рішення №0287305002 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 260,82 грн. (20% з 01.01.2015), нараховано пеню у розмірі 260,82 грн. (0,1% від суми недоїмки) в загальній сумі 12142,83 грн. Вказані рішення надіслані позивачу листом з повідомленням про вручення по відправлення та повернуті за закінченням терміну зберігання. Згідно з інформаційною системою ГУ ДФС у Рівненській області, станом на 30.11.2018 сума заборгованості позивача становила 9345,91 грн. У зв`язку з чим, Головним управлінням ДФС у Рівненській області, відповідно до ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів позивачу виставлено вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 10.12.2018 №Ю-1002-17, якою зобов`язано сплатити борг в сумі 9345,91 грн. На підставі викладеного відповідач зазначає, що спірна вимога є правомірною та просить відмовити в задоволенні позову повністю.

У відповіді на відзив позивач зазначає, що відповідно до відзиву оскаржувана вимога ґрунтується на рішеннях №0006891706 від 25.03.2016 та №0287305002 від 19.09.2018. Позивач зазначає, що не отримував зазначені рішення. Оскаржуючи вимогу про сплату боргу від 10.12.18 правомірно вважав, що грошове зобов`язання заявлене до сплати ґрунтується виключно на вказаних ним помилково показниках звітів за попередні періоди, які самостійно виявлено та відкориговано. Спірна вимога не містить показника узгодженості. Крім того, ТзОВ "АДРЕМ" у своїх скаргах просило надати детальний розрахунок сум, нарахованих відповідачем у вимозі про сплату боргу (недоїмки) № Ю-1002-17 від 10.12.2018. Однак, контролюючими органами не надано детальних розрахунків сум, нарахованих у спірній вимозі, не повідомлено також про підстави виникнення недоїмки. В матеріалах справи відсутні докази, на підставі яких можна встановити зв`язок між сумами заявленими до сплати у рішеннях №0006891706 від 25.03.2016 та №0287305002 від 19.09.2018 та вимозі № Ю-1002-17 від 10.12.2018. На підставі викладеного, позивач просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою суду від 11.03.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням (викликом) учасників справи.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстави викладених в позовній заяві та відповіді на відзив, просили задовольнити повністю. Додаткового пояснили, що оскарження вимоги та рішення про нарахування пені та накладення штрафу, сплати недоїмки, зупиняє строки їх сплати до винесення рішення контролюючим органом вищого рівня або дня набрання судовим рішенням законної сили, відповідач продовжував виставляти вимоги позивачу. Відповідачем надіслано вимоги №10-1002-17 від 06.03.2019 та №Ю-1002-17 від 03.04.2019 і обидві звернуто до виконання, що є порушенням норм закону. При тому, що на даний час справа про визнання протиправною та скасування вимоги №Ю-1002-17 не розглянута судом, ДФС не мала права виставляти вимогу повторно. В зв`язку із чим, ТОВ "АДРЕМ" після отримання вимоги 03.04.2019 № Ю-1002-17 на суму 10431,50 грн. прийняло рішення сплатити суму вказану у вимозі. Так, платіжним дорученням від 23.04.2019 №471 позивачем перерахувало кошти в розмірі 10431,50грн. Витяг з інформаційної системи органів ДФС щодо стану розрахунків платника з державою та цільовими фондами станом на 25.04.2019 свідчить про відсутність заборгованості ТОВ "АДРЕМ" перед державою та цільовими фондами. Представники позивача зазначають, що оплата жодним чином не дає підстав вважати, що підприємство визнає незаконні вимоги відповідача.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечила з підстав викладених у відзиві на позовну заяву, просила в задоволенні позову відмовити повністю.

У судовому засіданні 18.07.2019 на підставі статей 243 та 250 КАС України проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Заслухавши учасників справи, розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

10.12.2018 Головним управлінням ДФС у Рівненській області прийнято вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-1002-17, відповідно до якою станом на 30.11.2018 заборгованість зі сплати єдиного внеску, штрафів, пені Товариства з обмеженою відповідальністю "АДРЕМ" становить 9345,91грн., у зв`язку з чим ГУ ДФС у Рівненській області вимагає сплатити недоїмку, штрафи та пеню в сумі 9345,91грн., в тому числі недоїмку в сумі 7551,83грн., штраф - 1533,26грн. та пеню - 260,82грн.

Вважаючи вказане рішення протиправним, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Вирішуючи адміністративний спір по суті суд зазначає наступне.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI (далі - Закон №2464-VI).

Абзацом 2 пункту 1 частини першої статті 4 Закону №2464-VI визначено, що платниками єдиного внеску є, зокрема, роботодавці підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "АДРЕМ" є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 6 Закону №2464-VI платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону №2464-VI недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

Статтею 9 Закону №2464-VI передбачено, що єдиний внесок обчислюється виключно у національній валюті, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі.

Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках,передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів , бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Відповідно до частин другої та третьої статті 25 Закону №2464-VI у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов`язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Частиною четвертою статті 25 Закону №2464-VI визначено, що орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобов`язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до частин десять та одинадцять статті 25 Закону №2464-VI, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Як визначено у частині чотирнадцятій статті 25 Закону №2464-VI про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти календарних днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу доходів і зборів вищого рівня або до суду з одночасним обов`язковим письмовим повідомленням про це територіального органу доходів і зборів, яким прийнято це рішення.

Оскарження рішення органу доходів і зборів про застосування фінансових санкцій зупиняє перебіг строку їх сплати до винесення органом доходів і зборів вищого рівня та/або центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, або судом рішення у справі. Строк сплати фінансових санкцій також зупиняється до ухвалення судом рішення у разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування фінансових санкцій пов`язано з виникненням або несвоєчасною сплатою суми недоїмки.

Порядок, строки та процедура оскарження вимоги про сплату єдиного внеску поширюються на оскарження рішень органу доходів і зборів щодо нарахування пені та застосування штрафів.

Відповідно до частини п`ятнадцятої статті 25 Закону №2464-VI рішення органу доходів і зборів про нарахування пені та/або застосування штрафів, передбачених частинами одинадцятою і дванадцятою цієї статті, є виконавчим документом.

Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.

Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов`язано з виникненням та сплатою недоїмки.

З матеріалів справи встановлено, що 25.03.2015 заступником начальника ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області прийнято рішення №0006891706 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 459,36 грн. (10% до 01.01.2015) за період з 21.01.2014 по 22.10.2014, та 4705,54 грн. (20% з 01.01.2015) за період з 21.01.2015 до 22.10.2015, нараховано пеню у розмірі 45,86грн. (0,1% від суми недоїмки). Вказане рішення надсилалось на адресу позивача, однак повернулось до контролюючого органу без вручення з відмітною про причину не вручення - "за закінченням терміну зберігання".

19.09.2018 заступником начальника Головного управління ДФС у Рівненській області прийнято рішення №0287305002 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 260,82 грн. (20% з 01.01.2015) за період з 21.05.2016 по 04.09.2018, нараховано пеню у розмірі 260,82 грн. (0,1% від суми недоїмки). Вказане рішення надсилалось на адресу позивача, однак повернулось до контролюючого органу без вручення з відмітною про причину не вручення - "за закінченням встановленого строку зберігання".

Відповідно до пункту 42.2 статті 42 Податкового кодексу України 42.2. документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Пунктом 42.4 статті 42 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Таким чином, вказані рішення вважаються належним чином вручені позивачу, у встановленому порядку такі рішення оскаржені не були.

Суми зазначені у рішеннях від 25.03.2016 №0006891706 та від 19.09.2018 №0287305002 позивачем у встановленому порядку не сплачені, у зв`язку з чим, згідно з інформаційною системою ГУ ДФС у Рівненській області, станом на 30.11.2018 у позивача наявна заборгованість по сплаті єдиного внеску в сумі 9345,91 грн.

Оскільки у позивача наявна заборгованість по сплаті єдиного внеску Головним управлінням ДФС у Рівненській області 10.12.2018 прийнято вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-1002-17, відповідно до якою станом на 30.11.2018 заборгованість зі сплати єдиного внеску, штрафів, пені Товариства з обмеженою відповідальністю "АДРЕМ" становить 9345,91грн., у зв`язку з чим ГУ ДФС у Рівненській області вимагає сплатити недоїмку, штрафи та пеню в сумі 9345,91грн., в тому числі недоїмку в сумі 7551,83грн., штраф - 1533,26грн. та пеню - 260,82грн.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно прийнято вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 10.12.2018 №Ю-1002-17.

За приписами статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, було доведено правомірність своїх дій та надано обґрунтовані доводи щодо прийняття оскаржуваної вимоги відповідно до норм чинного законодавства. Доводи позивача, викладені у заявленому адміністративному позові не підтверджені належними та допустимими доказами.

Таким чином, суд дійшов висновку про безпідставність та необґрунтованість заявлених позовних вимог, а тому адміністративний позов до задоволення не підлягає.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати на користь позивача не стягуються.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АДРЕМ" (вул. Р. Шухевича, буд.2, кв.236, м. Рівне, 33016; код ЄДРПОУ 32544053) до Головного управління ДФС у Рівненській області (вул. Відінська, 12, м. Рівне, 33023; код ЄДРПОУ 39394217) про визнання протиправною та скасування вимоги - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 23 липня 2019 року.

Суддя Щербаков В.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.07.2019
Оприлюднено25.07.2019
Номер документу83213187
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/483/19

Рішення від 18.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Рішення від 18.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Постанова від 19.04.2019

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні