Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 липня 2019 р. Справа№200/7404/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (в письмовому) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СІЛЬТОРГ ІСТ (код ЄДРПОУ 42042781, 84200, Донецька область, м. Дружківка, вул. Привокзальна, 6)
про скасування рішення від 4 квітня 2019 року № 1132419/42042781, зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю СІЛЬТОРГ ІСТ звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у м. Києві про скасування рішення комісії другого відповідача від 4 квітня 2019 року № 1132419/42042781 про відмову у реєстрації податкової накладної від 22 січня 2019 року № 4, зобов`язання першого відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 22 січня 2019 року № 4.
Ухвалою від 13 червня 2019 року суд залишив без руху позовну заяву позивача та надав десятиденний строк з дня отримання копії ухвали для усунення виявлених судом недоліків.
20 червня 2019 року позивач виконав вимоги ухвали суду від 13 червня 2019 року, чим усунув її недоліки.
Ухвалою від 24 червня 2019 року суд відкрив провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження.
За правилами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Позивач в обґрунтування адміністративного позову посилається на те, що відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 ПК України позивачем було складено податкову накладну № 4 від 22 січня 2019 року та направлено 15 лютого 2019 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції № 1 від 15 лютого 2019 року податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Позивач звернувся до ГУДФС у м. Києві з питанням розблокування реєстрації податкової накладної, але йому було відмовлено, з причини ненадання платником податків первинних документів, але саме яких не вказано (не підкреслено). На виконання підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України позивачем, у встановленому Законом порядку, було направлено на адресу ДФС України повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленої податкової накладної. Однак, рішенням комісії ДФС України від 4 квітня 2019 року № 1132419/42042781 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 22 січня 2019 року. Позивач вважає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної необґрунтованим як нормативно, так і документально.
Перший відповідач до суду надав відзив, в якому заперечує проти позовних вимог, посилаючись на те, що ТОВ СІЛЬТОРГ ІСТ виписані податкові накладні № 2 від 15 січня 2019 року, № 3 від 16 січня 2019 року, № 4 від 22 січня 2019 року щодо реалізації пшениці. Однак, позивачем не надано сертифікати якості, первині документи щодо придбання, складські документи. Відсутність вищевказаних документів не дає можливості підтвердити реальність здійснення господарських операцій позивачем, згідно яких виписані податкові накладні № 2 від 15 січня 2019 року, № 3 від 16 січня 2019 року, № 4 від 22 січня 2019 року. За результатами розгляду вищевказаних документів Комісією було прийнято рішення від 4 січня 2019 року № 1132421/42042781 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 15 січня 2018 року, рішення від 4 квітня 2019 року № 1132418/42042781 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 16 січня 2019 року, рішення від 4 квітня 2019 року № 1132419/42042781 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 22 січня 2019 року. Отже, контролюючим органом в даному випадку не допущено жодних порушень чинного законодавства та вчинено всі дії відповідно до податкового законодавства та Конституції України, що свідчить про необґрунтованість позовних вимог.
Другий відповідач також до суду надав відзив на позовну заяву, в якому повністю підтримав позицію першого відповідача.
Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.
Товариство з обмеженою відповідальністю СІЛЬТОРГ ІСТ зареєстроване як юридична особа в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України за кодом ЄДРПОУ 42042781, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, перебуває на обліку у Головному управлінні ДФС у місті Києві. Судом встановлено, що у відповідності до вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України позивачем складено податкову накладну № 4 від 22 січня 2019 року на суму 113083 грн. 41 коп., ПДВ - 22616 грн. 68 коп. Дана податкова накладна 15 лютого 2019 року була надіслана відповідачу в електронному вигляді для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
15 лютого 2019 року позивачем була отримана квитанція № 1, якою документ було прийнято, реєстрація зупинена та в якій зазначено, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних зупинена. Податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та /або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання зазначеної пропозиції та підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України позивачем 2 квітня 2019 року у встановленому Законом порядку, було направлено на адресу ДФС України повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленої податкової накладної, зокрема, видаткові накладні № РН-0000003 від 16 січня 2019 року, № РН-0000004 від 22 січня 2019 року, № РН-0000011,12, 13 від 19 лютого 19 року, № РН-0000014;15 від 20 лютого 2019 року з підписами, та печатками обох сторін, податкові накладні № 3 від 16 січня 2019 року, № 4 від 22 січня 2019 року, № 6,8,9 від 19 лютого 2019 року, № 10,11 від 20 лютого 2019 року, по яким зупинена реєстрація, квитанція про зупинення реєстрації. Також до пояснень надані копії документів, які свідчать про отримання і походження матеріальних цінностей (Пшениця код для НН 1001) зазначених в заблокованій податковій накладній № 4 від 22 січня 2019 року, а саме договір поставки № 16 від 1 липня 2018 року, видаткова накладна № 33 від 10 грудня 2018 року, з підписами, та печатками обох сторін, видаткова накладна № 34 від 11 грудня 2018 року, з підписами, та печатками обох сторін, видаткова накладна № 35 від 12 грудня 2018 року, з підписами, та печатками обох сторін, видаткова накладна № 36 від 13 грудня 2018 року, з підписами, та печатками обох сторін, видаткова накладна № 37 від 14 грудня 2018 року,з підписами, та печатками обох сторін, видаткова накладна № 38 від 15 грудня 2018 року, з підписами, та печатками обох сторін, видаткова накладна № 39 від 16 грудня 2018 року, з підписами, та печатками обох сторін, видаткова накладна № 40 від 17 грудня 2018 року,з підписами, та печатками обох сторін, також надані документ бухгалтерського обліку, а саме картка рахунку 281 _ ТМЦ_Пшениця, відомість 361_ ТОВ ДОНТЕХ ЕКС ЕДРПУ 41045928.
За результатом розгляду зазначених письмових пояснень та копій документів, що були подані підприємством, комісією ДФС України прийнято рішення від 4 квітня 2019 року № 1132419/42042781 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної № 4 від 22 січня 2019 року, з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, документів щодо підтвердження відповідності продукції.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 201.16 статті 216 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Як передбачено пунктом 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року за № 117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Відповідно до пункту 6 зазначеного Порядку у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з пунктом 7 Порядку у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (пункту 10 Порядку).
Згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 листа ДФС України від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18, комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Відповідно до пункту 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Судом також встановлено, що 1 липня 2018 року між ТОВ АГРО ОІЛ ТРЕЙД та позивачем було укладено договір поставки № 16, відповідно до якого постачальник зобов`язується поставити та передати у власність, а покупець прийняти та оплатити зернові культури, а саме пшениця на суму 5880 грн. з урахуванням ПДВ, про що свідчить специфікація № 4 від 15 грудня 2018 року. На виконання умов договору від 1 липня 2018 року позивачем були отримані видаткові накладні від 10 грудня 2018 року № 33, від 11 грудня 2018 року № 34, від 12 грудня 2018 року № 35, від 13 грудня 2018 року № 36, від 14 грудня 2018 року № 37, від 15 грудня 2018 року № 38, від 16 грудня 2018 року № 39, від 17 грудня 2018 року № 40. Крім того, факт виконання умов договору підтверджується товарно-транспортними накладними від 10 грудня 2018 року № 33, від 11 грудня 2018 року № 34, від 12 грудня 2018 року № 35, від 13 грудня 2018 року № 36, від 14 грудня 2018 року № 37, від 15 грудня 2018 року № 38, від 16 грудня 2018 року № 39, від 17 грудня 2018 року № 40. Факт реалізації даної продукції підтверджується договором поставки від 3 січня 2019 року № 1, укладеного між позивачем та ТОВ Донтекс Екс , відповідно до якого постачальник зобов`язується поставити і передати у власність, а покупець прийняти та оплатити зернові культури, а саме пшениця у кількості 200 т на суму 5892 грн., з урахуванням ПДВ, про що свідчить специфікація № 1 від 3 січня 2019 року. На виконання умов договору позивачем була отримана видаткова, податкова накладна від 22 січня 2019 року на суму 135700 грн. 09 коп. Про факт виконання умов договору також свідчить рахунок-фактура від 22 січня 2019 року. Наведені первинні бухгалтерські документи складені з дотриманням вимог законодавства і були надані для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд погоджується з посиланням позивача на те, що копії первинних документів, повністю відображають зміст господарських операцій між позивачем та ТОВ АГРО ОІЛ ТРЕЙД , ТОВ ДОНТЕХ ЕКС . Крім того, суд зазначає, що доводи відповідача щодо наявності підстав для відмови в реєстрації податкової накладної з огляду відсутності документів щодо якості товару є безпідставними та необґрунтованими, оскільки договорами від 1 липня 2018 року та від 3 січня 2019 року не передбачено складання, видача або отримання документів, які б підтверджували якість зерна за договором. Договором встановлено механізм визначення якісних показників зерна, його відповідності показникам встановленим договором та механізм зниження ціни у випадку не відповідності зерна показникам встановлених договором.
Таким чином, оскаржуване рішення від 4 квітня 2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної від 22 січня 2019 року № 4 не відповідає вимогам підпунктів 1, 3 частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесене другим відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені законодавством, але не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення. Оскільки позовна вимога позивача про зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну від 22 січня 2019 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних є похідною вимогою, то дана вимога теж підлягає задоволенню.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що перший відповідач не довів правомірність спірного рішення в порядку частини 2 статті 77 КАС України, внаслідок чого позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Судовий збір позивачем був сплачений відповідно до квитанцій від 7 червня 2019 року у сумі 1921 грн. та від 20 червня 2019 року у сумі 1921 грн.
Керуючись статтями 2-17, 19-20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224, 225-228, 229-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю СІЛЬТОРГ ІСТ (код ЄДРПОУ 42042781, 84200, Донецька область, м. Дружківка, вул. Привокзальна, 6) до 1) Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, 04655, м. Київ, пл. Львівська, 8), 2) Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980, 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) про скасування рішення від 4 квітня 2019 року № 1132419/42042781, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві від 4 квітня 2019 року № 1132419/42042781 про відмову в реєстрації податкової накладної від 22 січня 2019 року № 4 Товариства з обмеженою відповідальністю СІЛЬТОРГ ІСТ .
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю СІЛЬТОРГ ІСТ від 22 січня 2019 року № 4 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути з Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СІЛЬТОРГ ІСТ витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921 грн.
Стягнути з Головного управління ДФС у м. Києві за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СІЛЬТОРГ ІСТ витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921 грн.
Рішення ухвалене у нарадчій кімнаті 25 липня 2019 року. Повне судове рішення складено 25 липня 2019 року.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.В. Смагар
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2019 |
Оприлюднено | 29.07.2019 |
Номер документу | 83236678 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Смагар С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні