Рішення
від 24.07.2019 по справі 300/1581/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" липня 2019 р. справа № 300/1581/19

21 год. 50 хв.

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Грицюка П.П.

суддів: Боршовського Т.І.

Микитюка Р.В.,

за участю секретаря судового засідання Ткачука І.М.,

представника дільничної виборчої комісії - Мазуркевич Л.З.,

представника відповідача - Хемича В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_1 до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 та дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці №260230 одномандатного виборчого округу № 86 про визнання дій незаконними та зобов`язання до їх вчинення,-

В С Т А Н О В И В:

Суб`єкт виборчого процесу з виборів народних депутатів України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_1 (далі-позивач) 24.07.2019 року о 02 год. 42 хв. звернувся до суду з адміністративним позовом до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 (далі-окружна виборча комісія) та дільничної виборчої комісії з виборів народних (далі-дільнична виборча комісія) про визнання дій незаконними та зобов`язання до їх вчинення.

Ухвалою суду від 24.07.2019 року о 05 год. 35 хв. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду на 24.07.2019 року о 16 год. 00 хв. Залучено до участі у справі, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_2 (а.с. 1-2).

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем зазначено, що дільничною виборчою комісією з виборів народних депутатів України виборчої дільниці №260230 одномандатного виборчого округу №86 допущено порушення ч. 3 ст. 91 Закону України Про вибори народних депутатів України , оскільки в 3 примірнику протоколу дільничної виборчої комісії пункти 2, 3, 4, 5 заповнено не належним чином, а саме не вказано прописом та цифрами відомості у вказаних пунктах. Крім того, позивач вважає, що відповідно до ч. 5 ст. 25 Закону України Про вибори народних депутатів України окружна виборча комісія є комісією вищого рівня щодо усіх дільничних виборчих комісій в межах відповідно одномандатного виборчого округу, а тому необхідно зобов`язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №260230. Враховуючи вищенаведене просив позов задовольнити в повному обсязі.

Позивач, представник позивача та представник окружної виборчої комісії в судове засідання не прибули, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового розгляду адміністративної справи. Будь яких заяв чи клопотань з даного приводу на адресу суду не надіслали.

Оскільки, дані сторони, будучи повідомленими про дату, час та місце розгляду справи в порядку, визначеному частинами першою та другою статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України, в судове засідання не з`явилися, а тому суд здійснив розгляд справи за відсутності представників даних сторін, оскільки відповідно до частини третьої статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України їх неприбуття у судове засідання не перешкоджає розгляду справи.

Представник дільничної виборчої комісії позовних вимог не визнала. У судовому засіданні пояснила, що порушення вимог виборчого законодавства, яке зазначено в позовній заяві, могло мати місце в зв`язку з великим обсягом роботи в дільничній виборчій комісії в день проведення виборів та підрахунку їх результатів. Однак зазначила, що до окружної виборчої комісії було подано примірник 1 та 2 протоколу про підрахунок голосів виборців, які були заповнені належним чином, а тому підстав для задоволення позовних вимог немає.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, щодо задоволення позовних вимог заперечив. Пояснив суду, що вказані у позові обставини щодо недоліків у протоколі виборчої дільниці не можуть бути самостійними підставами для прийняття відповідачем рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців. Будь-яких порушень виборчого законодавства позивачем у порядку, визначеному Законом України "Про вибори народних депутатів України", не встановлено і суду не надано. Наведені в позовній заяві обставини порушення вимог виборчого законодавства не впливають на права позивача та результати проведених підрахунків.

Заслухавши пояснення представника дільничної виборчої комісії, представника третьої особи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких грунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, дослідивши та оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.

Відповідно вимог абзацу 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом вимог частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

При розгляді справи судом встановлено, що пунктом 2 Указу Президента України №303/2019 від 21.05.2019 року призначено позачергові вибори до Верховної Ради України на 21 липня 2019 року.

Надаючи правову оцінку правовідносинам в межах доводів адміністративного позову, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про вибори народних депутатів України" від 17 листопада 2011 року № 4061-VI (далі - Закон № 4061).

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України Про вибори народних депутатів України вибори депутатів є вільними. Громадянам України забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні.

За змістом ч.ч. 1, 3 ст. 15 Закону України Про вибори народних депутатів України встановлено, що вибори депутатів можуть бути черговими, позачерговими, повторними, проміжними. Позачергові вибори депутатів призначаються Президентом України з підстав і в порядку, встановлених Конституцією України.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України Про вибори народних депутатів України вибори депутатів проводяться у загальнодержавному окрузі, який включає в себе всю територію України і закордонний виборчий округ, та у 225 одномандатних округах, що утворюються Центральною виборчою комісією та існують на постійній основі.

Частинами 1, 2, 6 статті 19 Закону № 4061 передбачено, що підготовка організації і проведення голосування та підрахунок голосів виборців здійснюється на виборчих дільницях, що утворюються Центральною виборчою комісією або окружною виборчою комісією відповідно до цього Закону та існують на постійній чи тимчасовій основі. Виборча дільниця може бути звичайною, спеціальною або закордонною. Звичайна та закордонна виборчі дільниці утворюються Центральною виборчою комісією і існують на постійній основі. Спеціальна виборча дільниця може існувати на постійній чи тимчасовій основі у випадках, передбачених цим Законом. Кожна виборча дільниця має порядковий номер, адресу приміщення для голосування та місцезнаходження (адресу приміщення) дільничної виборчої комісії. Приміщення для голосування та приміщення дільничної виборчої комісії можуть мати однакову адресу.

Статтею 24 Закону України Про вибори народних депутатів України передбачено, що систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення виборів депутатів, становлять: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) дільничні виборчі комісії. Повноваження виборчих комісій щодо підготовки та проведення виборів депутатів здійснюються: 1) Центральної виборчої комісії - на всій території України та в закордонному окрузі; 2) окружної виборчої комісії - у межах одномандатного округу; 3) дільничної виборчої комісії - у межах виборчої дільниці. Повноваження окружної виборчої комісії закордонного округу здійснює Центральна виборча комісія.

Пунктами 1, 2, 3, 5, 16 ч. 2 ст. 31 Закону України Про вибори народних депутатів України окружна виборча комісія: 1) забезпечує підготовку та проведення виборів депутатів в одномандатному окрузі та в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу; 2) здійснює в межах відповідного одномандатного округу контроль за додержанням і однаковим застосуванням законодавства про вибори депутатів виборцями, дільничними виборчими комісіями та їх членами, органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування, посадовими і службовими особами цих органів, підприємствами, закладами, установами, організаціями та їх посадовими особами, засобами масової інформації, їх власниками, посадовими особами та творчими працівниками, кандидатами у депутати, партіями, їх представниками та уповноваженими особами, довіреними особами кандидатів у депутати в одномандатних округах, офіційними спостерігачами, громадськими організаціями; 3) надає правову, організаційно-методичну, технічну допомогу дільничним виборчим комісіям, організовує навчання членів цих комісій з питань організації виборчого процесу; 5) утворює дільничні виборчі комісії відповідно до цього Закону, крім випадку, передбаченого у частині тринадцятій статті 28 цього Закону; 16) встановлює підсумки голосування в загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, складає протоколи про підсумки голосування, передає протоколи та іншу виборчу документацію, передбачену цим Законом, Центральній виборчій комісії.

Відповідно до положень статті 32 Закону № 4061 повноваження дільничної виборчої комісії починаються з моменту складення присяги не менш як двома третинами її мінімального складу, визначеного частинами другою та третьою статті 28 цього Закону, на засіданні комісії, що проводиться не пізніш як на третій день після дня прийняття рішення про її утворення. Дільнична виборча комісія: здійснює контроль за неухильним додержанням та однаковим застосуванням законодавства про вибори депутатів під час голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці; проводить підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, складає протоколи про підрахунок голосів на виборчій дільниці та передає їх та іншу виборчу документацію відповідній окружній виборчій комісії у порядку, встановленому цим Законом.

За змістом вимог пунктів 1-7 частини 3 статті 91 Закону України "Про вибори народних депутатів України" до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному окрузі, поданих за кандидатів у депутати в одномандатному окрузі, прописом та цифрами, серед іншого, заносяться:

- кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, одержаних дільничною виборчою комісією або виготовлених нею з дозволу Центральної виборчої комісії;

- кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, погашених дільничною виборчою комісією;

- кількість виборців, внесених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування);

- кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування в одномандатному окрузі за місцем перебування;

- кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування;

- кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі за місцем перебування;

- сумарна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі на виборчій дільниці.

Частиною 4 статті 91 вказаного вище Закону визначено, що протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному окрузі складаються дільничною виборчою комісією у кількості примірників, яка на чотири більша, ніж кількість осіб, які входять до складу дільничної виборчої комісії відповідно. Примірники протоколів нумеруються і мають однакову юридичну силу.

Забороняється заповнення протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі олівцем, а також внесення до них без відповідного рішення дільничної виборчої комісії будь-яких виправлень (частина 7 статті 91 Закону).

Частиною 12 статті 91 Закону передбачено, що пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також, за наявності, окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими виборчою комісією, невідкладно після закінчення засідання виборчої комісії доставляються до окружної виборчої комісії.

Згідно з ч. 3 ст. 108 Закону України Про вибори народних депутатів України керівник партії, уповноважена особа чи представник партії у Центральній виборчій комісії, довірена особа кандидата у депутати діють як представник відповідної партії або кандидата у депутати без додаткового уповноваження. Документом, що підтверджує повноваження уповноваженої особи партії, представника партії у Центральній виборчій комісії, довіреної особи кандидата у депутати, є відповідне посвідчення, видане в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 279 КАС України особа, яка відповідно до закону про вибори зареєстрована як уповноважений представник або довірена особа кандидата, діє як представник відповідного кандидата у справах, пов`язаних з виборчим процесом, без додаткового уповноваження.

Враховуючи, що ОСОБА_3 зареєстровано довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_4 , що підтверджено посвідченням № ДО-2427 виданого ЦВК 01.07.2019 року (а.с. 8), він має право на звернення до суду від імені кандидата в депутати.

В позовній заяві представник позивача вказує, що в 3 примірнику протоколу дільничної виборчої комісії пункти 2, 3, 4, 5 заповнено не належним чином, а саме не вказано прописом та цифрами відомості у вказаних пунктах.

В судовому засіданні досліджено, надану до позовної заяви засвідчену представником позивача ОСОБА_3 , копію протоколу дільничної виборчої комісії, а саме: Бланк №1684107, Примірник 3, позачергові вибори народних депутатів України 21.07.2019 року, протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі, Виборча дільниця № 260230, Одномандатний виборчий округ № 86, адреса: вул. А.Шептицького, 81, м. Долина, Долинський район, Івано-Франківська область, 77502.

Також, в протоколі зазначено, що відповідно до статтей 87-90, ч. 1, ч. 3-7 ст. 91 Закону України Про вибори народних депутатів України при підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці дільнична виборча комісія встановила:

1) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, одержаних дільничною виборчою комісією, - 1338 (вказано прописом);

2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, погашених дільничною виборчою комісією, - 766;

3) кількість виборців, внесених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування), - 1319;

4) кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування, - 13;

5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному виборчому окрузі у приміщенні для голосування, - 563.

Крім того, в протоколі зазначені відомості про те, що він складений в кількості 17 примірників, що на 4 більше ніж кількість осіб, які входять до складу виборчої дільничної комісії. Усі примірники нумеруються та мають однакову юридичну силу. Протокол підписаний 22.07.2019 року о 00 год. 25 хв. головою, заступником голови, секретарем та членами дільничної виборчої комісії із зазначенням прізвища та ініціалів (а.с. 6-7).

При цьому, встановлено, що пункти з 6 по 14 дослідженого протоколу заповнені належним чином із зазначенням відповідної інформації, а також прописом та цифрами вказані відповідні відомості. В даному випадку суд звертає увагу, що дані пункти протоколу не є предметом спору в цій адміністративній справі.

При дослідженні даного протоколу судом не виявлено внесення виправлень, підтирань чи іншим способом зміни даних про підрахунок голосів, а також застережень щодо заповнення такого протоколу, що визначені в частині 7 статті 91 Закону України "Про вибори народних депутатів України". Про наявність таких обставин сторони також не повідомляли.

Таким чином, суд констатує, що у примірнику 3 (Бланк № 1684107) протоколу дільничної виборчої комісії № 260230 про підрахунок голосів на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі № 86 не зазначено прописом відомості, які зазначені цифрами у пунктах 2, 3, 4 та 5.

В судове засідання від окружної виборчої комісії надійшов 1 примірник вище дослідженого протоколу дільничної виборчої комісії (а.с. 28-31). Встановлено, що відомості, які зазначені в 1 примірнику протоколу повністю відповідають відомостям зазначеним у 3 примірнику протоколу. Зокрема, в 1 примірнику протоколу пункти 2, 3, 4, 5 заповнено належним чином, оскільки вказано прописом та цифрами відповідні відомості.

Отже, суд погоджується з доводами позивача про те, що дільничною виборчою комісією з виборів народних депутатів України виборчої дільниці №260230 одномандатного виборчого округу №86 допущено порушення ч. 3 ст. 91 Закону України Про вибори народних депутатів України , оскільки в 3 примірнику протоколу дільничної виборчої комісії пункти 2, 3, 4, 5 заповнено неналежним чином, а саме не вказано прописом відомості, які зазначені цифрами.

При цьому, дані обставини порушення стосуються тільки примірника 3 (Бланк № 1684107). Щодо наявності таких порушень у будь якому іншому бланку із 17 складених, позивачем не зазначено, не підтверджено доказами та не встановлено судом.

Однак, суд констатує, що дане порушення не вплинуло на права, свободи та інтереси позивача як суб`єкта виборчого процесу, на результати підрахунку голосів та встановлення дійсного волевиявлення на дільничній виборчій комісії № 260230, оскільки відповідно до вимог ч. 11 ст. 91 Закону України Про вибори народних депутатів України до окружної виборчої комісії подаються тільки 1 та 2 примірники такого протоколу. Окрім цього, суд ще раз звертає увагу, що цифрові показники в пунктах 2, 3, 4, 5 як в примірнику 1 цього протоколу так і примірника 3 ідентичні.

Суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно із пунктом 8 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду.

Частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси, і просити про їх захист.

Таким чином, з наведеного вбачається, що завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах, що звернулася до суду з позовом.

Конституційний Суд України, вирішуючи питання, порушені в конституційному зверненні і конституційному поданні щодо тлумачення частини другої статті 55 Конституції України, в Рішенні від 14 грудня 2011 року у справі № 19-рп/2011 зазначив, що особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист.

Отже, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Таким чином, колегія суддів вважає, що відсутні підстави для задоволення адміністративного позову щодо визнання дій дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260230 одномандатного виборчого округу № 86 такими, що порушують норми ч. 3 ст. 91 ЗУ "Про вибори народних депутатів України".

Щодо вимог позивач про зобов`язання окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №260230, суд зазначає наступне.

Відповідно до пунктів 1 і 2 частини 5 статті 94 Закону України "Про вибори народних депутатів України" за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, що надійшли до окружної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, окружна виборча комісія окремо по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі, серед іншого, приймає одне з рішень:

1) прийняти виборчі документи від дільничної виборчої комісії та врахувати відомості протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу;

2) відмовити у прийнятті виборчих документів по загальнодержавному округу в межах одномандатного округу та (або) одномандатному округу від дільничної виборчої комісії та зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу (протоколів) з поміткою "Уточнений".

У разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, окружна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію внести зміни до встановлених результатів голосування виборців на виборчій дільниці шляхом складання протоколу (протоколів) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі з поміткою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті, про що зазначається у протоколі засідання окружної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до окружної виборчої комісії примірники протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині дванадцятій статті 91 цього Закону, зберігаються в окружній виборчій комісії (абзац 2 частини 7 статті 94 Закону України "Про вибори народних депутатів України").

Представниками сторін у судовому засіданні не надано жодного доказу (акту, протоколу тощо) на підтвердження факту про порушення вимог закону під час проведення голосування, підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставить під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, а також про порушення під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців та інших документів.

В свою чергу, абзацом 3 частини 7 статті 94 вказаного Закону визначено, що у разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують внесення змін до встановлених результатів голосування виборців на виборчій дільниці, окружна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п`ятої цієї статті із зазначенням про виявлені виправлення, помилки та неточності. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.

Відтак, порушення дільничною виборчою комісією з виборів народних депутатів України виборчої дільниці №260230 одномандатного виборчого округу №86 вимог ч. 3 ст. 91 Закону України Про вибори народних депутатів України , суд вважає незначними, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів і які не потребують внесення змін до встановлених результатів голосування виборців на виборчій дільниці №260230 у спосіб, визначений абзацом 3 частини 7 статті 94 Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Таким чином, суд дійшов до переконання про відсутність правових підстав для прийняття окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №260230. У зв`язку з вказаним, позовні вимоги щодо зобов`язання даного відповідача провести повторний підрахунок голосів виборців на вказаній дільниці є безпідставними.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а тому позовні вимоги не підлягають до задоволення.

Позивачем не сплачено судовий збір при поданні до суду позовної заяви, а також на момент вирішення справи.

Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Частиною 1 статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Положенням пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно частиною 3 статті 6 Закону України Про судовий збір , у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Таким чином, при поданні цього позову з двома вимогами немайнового характеру позивач повинен сплати 1536, 80 гривень судового збору.

За таких обставин, враховуючи відмову в адміністративному позові, з кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 на виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_1 належить стягнути судовий збір у розмірі 1536,80 грн.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 77, 139, 143, 241-246, 255, 268-276 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Стягнути з кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) в дохід Державного бюджету України несплачений судовий збір в розмірі 1536 (тисячу п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок.

Рішення може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 272, 278, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII ''Перехідні положення'' Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_1 , (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ), АДРЕСА_6 ;

Окружна виборча комісія з позачергових виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86, (код ЄДРПОУ 43055938), проспект Незалежності 4, м. Долина, Долинський район, Івано-Франківська область, 77500;

Дільнична виборча комісія з виборів народних депутатів України виборчої дільниці №260230 одномандатного виборчого округу № 86, вул. А. Шептицького, 81,м. Долина, Долинський район, Івано-Франківська область, 77500;

Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_2 ), АДРЕСА_7 ).

Головуючий суддя Грицюк П.П.

Суддя Боршовський Т.І.

Суддя Микитюк Р.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2019
Оприлюднено26.07.2019
Номер документу83236839
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1581/19

Рішення від 24.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні