Рішення
від 25.07.2019 по справі 300/1580/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" липня 2019 р. справа № 300/1580/19

16 год. 10 хв.

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Шумея М.В.

суддів: Могили А.Б.,

Микитюка Р.В.,

секретаря судового засідання - Шпак М.М.

за участю: представника Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260840 одномандатного виборчого округу № 86 - Гамара Б.Р.

представника третьої особи - Скікорського В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86, Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260840 одномандатного виборчого округу № 86, третя особа на стороні відповідачів, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_3 про визнання дій незаконними та зобов`язання до їх вчинення, -

ВСТАНОВИВ:

24.07.2019 о 02 год. 28 хв. ОСОБА_2 - довірена особа кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 (надалі - довірена особа) ОСОБА_1 (надалі - позивач) звернувся до суду із позовною заявою до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 86 (надалі - відповідач-1, окружна виборча комісія), Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260840 одномандатного виборчого округу № 86 (надалі - відповідач-2, дільнична виборча комісія), про визнання незаконними дій дільничної виборчої комісії, щодо неправильного підрахунку голосів за кожного із кандидатів в депутати такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України та зобов"язання окружної виборчої комісії провести повторний підрахунок голосів виборців на дільничній виборчій комісії.

Позов мотивовано тим, що дільничною виборчою комісією, в порушення вимог частини 5 статті 89 Закону України "Про вибори народних депутатів України", в протоколі зазначено, що кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничною виборчою комісією становить 1 692, сумарна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування становить 739, а кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування становить 77, а кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування становить 22. На думку позивача такі дії відповідача ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці. Просить задовольнити позов у повному обсязі.

Ухвалою суду від 24.07.2019 відкрито провадження в адміністративній справі за даним позовом та призначено до судового розгляду з урахуванням правил розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ, визначених статтями 268-279 Кодексу адміністративного судочинства України та залучено до участі у справі ОСОБА_3 як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів.

Позивач та довірена особа позивача у судове засідання не з"явилися.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, подав суду для огляду оригінал протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайний виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі складеного 22.07.2019 о 02:05 год., примірник "13" та оригінал протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу складеного 22.07.2019 о 02:00 год. примірник "13". Просив відмовити у задоволенні позову.

Представник третьої особи у судовому засіданні подав суду копію протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі складений 22.07.2019 о 02:05 год. примірник "1", який в судовому засіданні завірений підписом голови дільничної виборчої комісії. Просив відмовити у задоволенні позову.

Колегія суддів, розглянувши подану позовну заяву, вислухавши вступне слово представника відповідача, представника третьої особи, дослідивши письмові докази, встановила наступне.

21.07.2019 на підставі Указу Президента України №303/2019 від 21.05.2019 "Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів" відбулися позачергові вибори народних депутатів Верховної Ради України.

Дільничною виборчою комісією з виборів народних депутатів України виборчої дільниці №260840 одномандатного виборчого округу № 86 після завершення голосування здійснено підрахунок голосів виборців, результати якого оформлені протоколом дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайний виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі складеного 22.07.2019 о 02:05 год., та протоколом дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу складеного 22.07.2019 о 02:00 год.

Позивач у позовній заяві посилається на те, що дільничною виборчою комісією в порушення вимог частини 5 статті 89 Закону України "Про вибори народних депутатів України", в протоколі зазначено, що кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничною виборчою комісією становить 1 692, сумарна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування становить 739, а кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування становить 77, а кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені за місцем перебування становить 22.

Позивач вважаючи, що такі протиправні дії суб"єкта оскаржень ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, звернувся до суду із даним позовом.

Вирішуючи даний спір, колегія суддів виходить з наступного нормативно-правового регулювання.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом вимог частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Спеціальним законом, який регламентує основні засади, організацію та порядок проведення виборів народних депутатів України є Закон України від 17 листопада 2011 року № 4061-VI "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон № 4061-VI).

Розділом ХІ вказаного Закон № 4061-VI визначено порядок голосування та встановлення результатів виборів.

Частиною 1 статті 91 Закону № 4061-VI передбачено, що дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі за формами, встановленими Центральною виборчого комісією не пізніш як за двадцять два дні до дня голосування.

Відповідно до частини 3 статті 91 Закону № 4061-VI до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному окрузі, поданих за кандидатів у депутати в одномандатному окрузі, прописом та цифрами заносяться: 1) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, одержаних дільничною виборчою комісією або виготовлених нею з дозволу Центральної виборчої комісії; 2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, погашених дільничною виборчою комісією; 3) кількість виборців, внесених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування); 4) кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування в одномандатному окрузі за місцем перебування; 5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування; 6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі за місцем перебування; 7) сумарна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі на виборчій дільниці; 8) кількість виборчих бюлетенів, що виявилися у кожній виборчій скриньці (із зазначенням номера скриньки); 9) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, що не підлягають врахуванню; 10) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування; 11) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі за місцем перебування; 12) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі на виборчій дільниці; 13) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, визнаних недійсними; 14) кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата одномандатного округу.

Частиною 4 статті 91 вказаного вище Закону визначено, що протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному окрузі складаються дільничною виборчою комісією у кількості примірників, яка на чотири більша, ніж кількість осіб, які входять до складу дільничної виборчої комісії відповідно. Примірники протоколів нумеруються і мають однакову юридичну силу.

Забороняється заповнення протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі олівцем, а також внесення до них без відповідного рішення дільничної виборчої комісії будь-яких виправлень (частина 7 статті 91 Закону).

Пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також, за наявності, окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими виборчою комісією, невідкладно після закінчення засідання виборчої комісії доставляються до окружної виборчої комісії (частина 12 статті 91 Закону).

Суду не надано доказів надходження від учасників виборчого процесу вмотивованих скарг із долученими актами про фіксування порушення виборчого процесу під час підготовки виборів, голосування виборців, підрахунку голосів виборців і транспортування виборчої документації до окружної виборчої комісії.

Відповідно до вимог частини 10 статті 94 Закону України "Про вибори народних депутатів України" за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, їх довіреними особами, уповноваженими особами партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та (або) підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, а також за наявності акта або письмової заяви чи скарги осіб, зазначених у частині першій статті 93 цього Закону, про порушення вимог цього Закону під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів окружна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі.

У разі неможливості усунення без перерахунку виборчих бюлетенів для голосування у загальнодержавному окрузі та (або) одномандатному окрузі неточностей у протоколі (протоколах) дільничної виборчої комісії у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії по загальнодержавному округу та (або) одномандатному округу окружна виборча комісія зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі (частина 11 статті 94 Закону).

В судовому засіданні судом встановлено із оригіналу примірника "13", бланк № 1693903 протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок виборців на звичайній виборчій дільниці № 260840 в одномандатному виборчому окрузі № 86, поданого представником відповідача, з якого вбачається, що: 1) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі одержаних дільничною виборчою комісією - 1692; 2) кількість не використаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі, погашених дільничною виборчою комісією - 953; 3) кількість виборців внесених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування) - 1671; 4) кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування за місцем перебування - 27; кількість виборців які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному виборчому окрузі у приміщенні для голосування - 717; 6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному виборчому окрузі за місцем перебування - 22; 7) сумарна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному виборчому окрузі на виборчій дільниці - 739; 8) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі, що виявилися у кожній виборчій скринці (із зазначенням номера скриньки): № 4 - 22; № 1 - 53; № 2 - 211; № 3 - 453; 9) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі, що не підлягають врахуванню - 0; 10) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному виборчому окрузі на виборчій дільниці - 717; 11) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному виборчому окрузі за місцем перебування - 22; 12) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному виборчому окрузі на виборчій дільниці - 739; 13) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі, визнаних недійсними - 21; 14) кількість голосів виборців поданих за кожного кандидата у народні депутати України одномандатного виборчого округу: 1) ОСОБА_18 . - 27; 2) ОСОБА_6 - 37; 3) ОСОБА_7 - 29; 4) ОСОБА_1 - 121; 5) ОСОБА_8 - 36; 6) ОСОБА_9 З . - 225; 7) ОСОБА_11 - 12; 8) ОСОБА_3 - 150; 9) ОСОБА_12 - 20; 10) ОСОБА_13 - 2; 11) ОСОБА_14 - 38; 12) ОСОБА_15 - 15; 13) ОСОБА_16 - 6.

Також суд зазначає, що в судовому засіданні досліджений примірник "1" бланк № 1693901 протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок виборців на звичайній виборчій дільниці № 260840 в одномандатному виборчому окрузі № 86, поданого представником третьої особи, який був завірений підписом голови дільничної виборчої комісії, який повністю відповідає примірнику "13" протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок виборців на звичайній виборчій дільниці № 260840 в одномандатному виборчому окрузі № 86.

Учасниками справи під час розгляду справи не надано жодного доказу (акту, протоколу тощо) на підтвердження факту про порушення вимог закону під час проведення голосування, підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 260840, що ставить під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, а також про порушення під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців та інших документів.

Таким чином при розгляді справи позивачем не доведено обставин та не представлено доказів які вказують на неправомірність дій дільничної виборчої комісії, за яких комісія зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі (частина 11 статті 94 Закону).

Таким чином, суд дійшов до висновку, що Дільнична виборча комісія з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260840 одномандатного виборчого округу № 86 при проведенні підрахунку голосів та оформлення протоколу підрахунку голосів діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений законом.

Оскільки в результаті розгляду даної справи не встановлено наявність підстав для повторного підрахунку голосів виборців, колегія суддів дійшла висновку, що позовна вимога про зобов`язання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 провести повторний підрахунок голосів виборців на даній виборчій дільниці є безпідставною та не підлягає задоволенню.

Беручи до уваги вищевикладене, суд приходить до висновку, що у задоволенні позову кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86, Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260840 одномандатного виборчого округу № 86, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: ОСОБА_3 про визнання дій незаконними та зобов`язання до їх вчинення слід відмовити.

Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Так, позивачем при зверненні з даним позовом до Івано-Франківського окружного адміністративного суду не подано документ про сплату судового збору у встановленому Законом України "Про судовий збір" розмірі.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про необхідність стягнення з позивача судового збору, розмір якого, з урахуванням заявлених позовним вимог, становить 1536,80 грн.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 271, 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86, Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260840 одномандатного виборчого округу № 86, третя особа на стороні відповідачів, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_3 про визнання дій незаконними та зобов`язання до їх вчинення - відмовити.

Стягнути з кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код - НОМЕР_1 ) в дохід Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок.

Рішення може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 272, 278, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через Івано-Франківський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Головуючий суддя: Шумей М.В.

Судді: Могила А.Б.

Микитюк Р.В.

Учасники справи:

позивач: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 );

відповідач 1: Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 (код ЄДРПОУ 43055938, проспект Незалежності 4, м. Долина, Івано-Франківська область, 77500);

відповідач 2: Дільнична виборча комісія з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260840 одномандатного виборчого округу № 86 (вул. Д.Галицького 65, м. Болехів, Івано-Франківська область, 77200);

третя особа на стороні відповідачів, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_3: (ідентифікаційний код - НОМЕР_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 ).

Дата ухвалення рішення25.07.2019
Оприлюднено26.07.2019
Номер документу83236846
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1580/19

Рішення від 25.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні