Рішення
від 24.07.2019 по справі 300/1579/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 год. 50 хв.

"24" липня 2019 р. справа № 300/1579/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів головуючого судді Остап`юка С.В., суддів Грицюка П.П., Могили А.Б.,

за участю секретаря Котик Д.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86, Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці №260034 одномандатного виборчого округу №86 про визнання дій такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України та зобов`язання проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, -

ВСТАНОВИВ:

Суб`єкт виборчого процесу з виборів народних депутатів України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_2 (далі - позивач) 24.07.2019 о 02 годині 17 хвилин звернувся в суд з адміністративним позовом до Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці №260034 одномандатного виборчого округу №86 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року (далі - Дільнична виборча комісія) з вимогами про визнання дій щодо неправильного підрахунку голосів за кожного із кандидатів в депутати такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України та до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року (далі - Окружна виборча комісія) про зобов`язання провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці №260034.

Ухвалою суду 24.07.2019 відкрито провадження в адміністративній справі за даним позовом, а справу призначено до судового розгляду з урахуванням правил розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ, визначених статтями 268-279 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позовні вимоги мотивовані тим, що в порушення положень статтей 91, 92 Закону України Про вибори народних депутатів України Дільничною виборчою комісією в протоколі зазначено, що за кандидата в депутати ОСОБА_3 кількість голосів виборців складає 88, але є всі підстави вважати, що більша частина виборчих бюлетенів, врахована Дільничною виборчою комісією на користь кандидата в депутати ОСОБА_3 в дійсності може бути на користь кандидата в депутати ОСОБА_2 .

Відповідачі правом подання відзиву проти позову не скористалися.

Сторони, будучи повідомленими про дату, час та місце розгляду справи в порядку, визначеному частинами першою та другою статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України, в судове засідання не з`явилися, а тому суд здійснив розгляд справи за відсутності представників сторін, оскільки відповідно до частини третьої статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України їх неприбуття у судове засідання не перешкоджає розгляду справи.

Колегія суддів, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази встановила наступне.

Рішенням Центральної виборчої комісії за №1070 від 19.06.2019 ОСОБА_2 та рішенням за № 950 від 06.06.2019 ОСОБА_3 зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі №86 кандидатами у народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

О 02 годині 15 хвилині 22.07.2019 Дільничною виборчою комісією проведено підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №260034 в одномандатному виборчому окрузі №86 з виборів народних депутатів України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

За наслідками підрахунку голосів виборців, поданих за кожного кандидата у народні депутати України одномандатного виборчого округу встановлено, що за кандидата у народні депутати ОСОБА_3 подано 88 голосів виборців, за кандидата у народні депутати ОСОБА_2 подано 132 голоси виборців, що відображено у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі (а.с.7-10).

Підготовка і проведення виборів депутатів регулюються Конституцією України, законами України Про вибори народних депутатів України , Про Центральну виборчу комісію , Про Державний реєстр виборців та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Відповідно до статті 11 Закону України Про вибори народних депутатів України виборчий процес - це здійснення суб`єктами, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Порядок відкриття виборчих скриньок та підрахунку виборчих бюлетенів визначає стаття 90 Закону України Про вибори народних депутатів України .

Частина 15 статті 90 Закону України Про вибори народних депутатів України встановлює, що виборчі бюлетені для голосування у загальнодержавному окрузі розкладаються на місця, позначені окремими табличками, що містять з обох боків назву партії, напис Недійсні у загальнодержавному окрузі . Після цього розкладаються виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі на місця, позначені окремими табличками, що містять з обох боків прізвище кандидата у депутати, зазначеного у виборчому бюлетені для голосування у відповідному одномандатному окрузі, напис Недійсні в одномандатному окрузі .

При розкладанні виборчих бюлетенів визначений дільничною виборчою комісією член дільничної виборчої комісії показує кожний виборчий бюлетень усім членам виборчої комісії, виголошуючи результат волевиявлення виборця. У разі виникнення сумнівів у членів виборчої комісії щодо змісту виборчого бюлетеня виборча комісія вирішує це питання шляхом голосування. При цьому кожен член виборчої комісії має право особисто оглянути виборчий бюлетень. На час огляду виборчого бюлетеня робота з іншими виборчими бюлетенями припиняється.

Частина 19 статті 90 Закону України Про виборів народних депутатів України передбачає, що дільнична виборча комісія у порядку, встановленому частиною одинадцятою статті 82 цього Закону, окремо підраховує кількість голосів виборців, поданих за кандидатів у депутати, включених до виборчого списку кожної партії у загальнодержавному окрузі, та кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата у депутати в одномандатному окрузі. Під час підрахунку голосів кожен член комісії має право перевірити або перерахувати відповідні виборчі бюлетені. Результати підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі оголошуються і заносяться відповідно до протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі.

Відповідно до частини 1 статті 91 Закону України Про вибори народних депутатів України дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі за формами, встановленими Центральною виборчого комісією не пізніш як за двадцять два дні до дня голосування.

Частина 3 вказаної статті Закону України Про вибори народних депутатів України встановлює вимоги до змісту відомостей, які вносяться до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному окрузі, поданих за кандидатів у депутати в одномандатному окрузі.

Досліджений в судовому засіданні 23 примірник протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів на звичайній виборчій дільниці №260034 в одномандатному виборчому окрузі №86 містить всі відомості, визначені частиною 3 статті 91 Закону України Про вибори народних депутатів України , підписаний головою, заступником голови, секретарем, членами дільничної виборчої комісії, присутніми на засіданні та п`ятьма офіційними спостерігачами (а.с.7-10).

Жодних відомостей про те, що частина виборчих бюлетенів, врахована Дільничною виборчою комісією на користь кандидата в депутати ОСОБА_3 в дійсності може бути на користь кандидата в депутати ОСОБА_2 , як обставини, що слугували підставою для заявлення позовних вимог позивачем не зазначено та не вказано.

Також письмових документів та матеріалів (в тому числі електронних), письмових пояснень суб`єктів виборчого процесу, посадових і службових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, закладів, підприємств, установ, організацій, відповідних правоохоронних органів, речових та інших доказів, які містять відомості про зазначені обставини суду не подано та позивачем про них не зазначено.

Як наслідок, колегія суддів зазначає, що відомості про те, що частина виборчих бюлетенів, врахована Дільничною виборчою комісією на користь кандидата в депутати ОСОБА_3 в дійсності може бути на користь кандидата в депутати ОСОБА_2 є припущенням позивача, яке свого об`єктивного підтвердження в судовому засіданні не знайшло.

Крім того, суд звертає увагу на те, що розділом Х Закону України Про вибори народних депутатів України встановлені гарантії діяльності партій, кандидатів у депутати, офіційних спостерігачів, положеннями статтей якого, серед іншого надано право офіційним спостерігачем від партії, кандидата у депутати чи громадської організації бути присутнім з дотриманням вимог цього Закону на засіданнях дільничних та окружних виборчих комісій, з урахуванням положень, встановлених частиною третьою статті 34 цього Закону, у тому числі під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та встановленні підсумків голосування; звертатися із заявою чи скаргою до відповідної виборчої комісії, інших державних органів чи до суду щодо усунення порушень цього Закону в разі їх виявлення; складати акт про виявлення порушення цього Закону, що підписується ним та не менш як двома виборцями, які засвідчують факт цього порушення, із зазначенням їх прізвищ, імен, по батькові, місця проживання та адреси житла, та подавати його до відповідної виборчої комісії чи до суду; вживати необхідних заходів в межах законодавства щодо припинення протиправних дій під час голосування та підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Будь-які відомості про складення актів про виявлення порушення Закону офіційними спостерігачами, що були присутні на засіданні Дільничної виборчої комісії при підрахунку голосів, і які підписали відповідний протокол комісії відсутні.

Таким чином, є необґрунтований позивачем та не підтверджений доказами факт вчинення Дільничною виборчою комісією дій щодо неправильного підрахунку голосів на виборчій дільниці №260034 за кожного із кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86, а позовні вимоги в цій частині є такими, що до задоволення не підлягають.

Також, необґрунтовані позивачем та не підтверджені доказами позовні вимоги щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців.

Так, відповідно до вимог частини 10 статті 94 Закону України Про вибори народних депутатів України за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, їх довіреними особами, уповноваженими особами партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та (або) підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, а також за наявності акта або письмової заяви чи скарги осіб, зазначених у частині першій статті 93 цього Закону, про порушення вимог цього Закону під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів окружна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі.

В даному випадку норми даної статті передбачають, з врахуванням наведених обставин, право окружної виборчої комісія прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців, а не є обов`язком відповідача.

Прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців можливе при наявності сумніву щодо результатів підрахунку голосів виборців на цій дільниці.

При цьому, з зазначених позивачем обґрунтувань не вбачається підстав для здійснення висновку про наявність сумніву щодо результатів підрахунку голосів виборців на цій дільниці.

Будь-яких доказів, порушення відповідачами законодавства про вибори суду не надано, а твердження представника позивача про можливість допущення порушень виборчого законодавства, що базується на припущеннях не може розцінюватись судом як підстава для визнання виборів на окремій дільниці недійсними чи зобов`язання до проведення повторного підрахунку голосів.

Враховуючи вищенаведене колегія суддів вважає позовні вимоги безпідставними, а позов таким, що не підлягає до задоволення.

Позивачем не сплачено судовий збір при поданні до суду позовної заяви, а також на момент вирішення справи.

Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Частиною 1 статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Положенням пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно частиною 3 статті 6 Закону України Про судовий збір , у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Таким чином, при поданні цього позову з двома вимогами немайнового характеру позивач повинен сплати 1536, 80 гривень судового збору.

Згідно вимог Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати (судовий збір) розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі.

За таких обставин, враховуючи, що заявлені позовні вимоги не підлягають до задоволення, документів на підтвердження звільнення позивача від сплати судового збору суду не надано, колегія суддів приходить до висновку про необхідність стягнення судового збору з позивача.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 271, 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 (проспект Незалежності, 4, місто Долина, Долинський район, Івано-Франківська область, 77500, код ЄДРПОУ 43055938), Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці №260034 одномандатного виборчого округу №86 (вулиця Січових Стрільців, 81, село Пороги, Богородчанський район, Івано-Франківська область, 77743) про визнання дій такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України та зобов`язання проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці - відмовити повністю.

Стягнути з кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) в дохід Державного бюджету України несплачений судовий збір в розмірі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок.

Рішення може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 272, 278, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Головуючий суддя Остап`юк С.В.

Суддя Могила А.Б.

Суддя Грицюк П.П.

Дата ухвалення рішення24.07.2019
Оприлюднено26.07.2019
Номер документу83236862
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1579/19

Рішення від 24.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні