Рішення
від 25.07.2019 по справі 300/1578/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" липня 2019 р. справа № 300/1578/19

12 год. 30 хв.

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді - Шумея М.В.

суддів: Скільського І.І.,

Кафарського В.В.,

секретаря судового засідання - Шпак М.М.

за участю: представнків Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260035 одномандатного виборчого округу № 86 - Гуцуляк Н.Д., Саміляк М.В.,

представника третьої особи - Сікорського В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86, Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260035 одномандатного виборчого округу № 86, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 Матусевич Олександр Борисович про визнання дій незаконними та зобов`язання до їх вчинення, -

ВСТАНОВИВ:

24.07.2019 о 02 год. 05 хв. ОСОБА_2 - довірена особа кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 (надалі - довірена особа) ОСОБА_1 (надалі - позивач) звернувся до суду із позовною заявою до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 86 (надалі - відповідач-1, окружна виборча комісія), Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260035 одномандатного виборчого округу № 86 (надалі - відповідач-2, дільнична виборча комісія), про визнання незаконними дій дільничної виборчої комісії, щодо неправильного підрахунку голосів за кожного із кандидатів в депутати такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України та зобов"язання окружної виборчої комісії провести повторний підрахунок голосів виборців на дільничній виборчій комісії.

Позов мотивовано тим, що дільничною виборчою комісією, в порушення вимог статті 91 Закону України "Про вибори народних депутатів України", в протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів не зазначено номер примірника протоколу та в скількох примірниках його складено, крім цього в графі навпроти кандидата в депутати ОСОБА_3 кількість голосів виборців складає 162, тому є всі підстави вважати, що більша частина виборчих бюлетенів, що врахована дільничою виборчою комісією на користь кандидата в депутати ОСОБА_3 в дійсності може бути подана на користь кандидата в депутати ОСОБА_1 . На думку позивача такі протиправні дії суб"єкта оскарження ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці. Просить задовольнити позов.

Ухвалою суду від 24.07.2019 відкрито провадження в адміністративній справі за даним позовом та призначено до судового розгляду з урахуванням правил розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ, визначених статтями 268-279 Кодексу адміністративного судочинства України та залучено до участі у справі ОСОБА_5 як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів. Зобов"язано позивача подати у судове засідання "25" липня 2019 р. о 09:30 год., належним чином завірену копію скарги ОСОБА_2 - довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_1 на дії Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260035 одномандатного виборчого округу № 86 від 23.07.2019 щодо неправильності проведення підрахунку голосів за кожного із кандидатів в депутати такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України.

Позивач та довірена особа кандидата у судове засідання не з"явився, витребувані судом докази до суду не надали.

Представники Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260035 одномандатного виборчого округу № 86 в судовому засіданні пояснили, що жодних скарг на дії дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260035 одномандатного виборчого округу № 86 - не надходило, вважають, що комісія під час підрахунку голосів жодних порушень не допустила. Просили відмовити у задоволенні позову.

Представник Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 86 в судове засідання не з"явився, правом на подання відзиву не скористався.

Представник третьої особи в судовому засіданні подав суду Протокол дільничної виборчої комісії складений 22.07.2019 о 00 год. 15 хв., номер примірника "1", який був в судовому засіданні засвідчений підписом голови дільничної виборчої комісії № 260035. Просив відмовити у задоволенні позову.

Колегія суддів, розглянувши подану позовну заяву, вислухавши пояснення представників відповідача, представника третьої особи, дослідивши додані до неї матеріали, встановила наступне.

21.07.2019 на підставі Указу Президента України №303/2019 від 21.05.2019 "Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів" відбулися позачергові вибори народних депутатів Верховної Ради України.

Дільничною виборчою комісією з виборів народних депутатів України виборчої дільниці №260035 одномандатного виборчого округу № 86 після завершення голосування здійснено підрахунок голосів виборців, результати якого оформлені протоколом дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому округу, складеним 22.07.2019 о 00:15.

Із позовної заяви вбачається, що 23.07.2019 ОСОБА_2 - довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_1 подано скаргу на дії дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України звичайної виборчої дільниці № 260035 щодо неправильного підрахунку голосів за кожного із кандидатів в депутати такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України.

23.07.2019 Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 86 відмовила у задоволенні скарги.

Позивач вважаючи, що такі протиправні дії суб"єкта оскаржень ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, звернувся до суду із даним позовом.

Вирішуючи даний спір, колегія суддів виходила з наступного нормативно-правового регулювання.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом вимог частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Спеціальним законом, який регламентує основні засади, організацію та порядок проведення виборів народних депутатів України є Закон України від 17 листопада 2011 року № 4061-VI "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон № 4061-VI).

Розділом ХІ вказаного Закон № 4061-VI визначено порядок голосування та встановлення результатів виборів.

Частиною 1 статті 91 Закону № 4061-VI передбачено, що дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі за формами, встановленими Центральною виборчого комісією не пізніш як за двадцять два дні до дня голосування.

Відповідно до частини 3 статті 91 Закону № 4061-VI до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному окрузі, поданих за кандидатів у депутати в одномандатному окрузі, прописом та цифрами заносяться: 1) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, одержаних дільничною виборчою комісією або виготовлених нею з дозволу Центральної виборчої комісії; 2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, погашених дільничною виборчою комісією; 3) кількість виборців, внесених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування); 4) кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування в одномандатному окрузі за місцем перебування; 5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування; 6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі за місцем перебування; 7) сумарна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі на виборчій дільниці; 8) кількість виборчих бюлетенів, що виявилися у кожній виборчій скриньці (із зазначенням номера скриньки); 9) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, що не підлягають врахуванню; 10) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування; 11) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі за місцем перебування; 12) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі на виборчій дільниці; 13) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, визнаних недійсними; 14) кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата одномандатного округу.

Згідно частини 4 статті 91 Закону № 4061-VI, протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному окрузі складаються дільничною виборчою комісією у кількості примірників, яка на чотири більша, ніж кількість осіб, які входять до складу дільничної виборчої комісії відповідно. Примірники протоколів нумеруються і мають однакову юридичну силу.

Частиною 5 статті 91 Закону № 4061-VI визначено, що у протоколах про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами дільничної виборчої комісії. Кожен примірник протоколу підписується головою, заступником голови, секретарем та іншими членами дільничної виборчої комісії, які присутні на засіданні виборчої комісії. Член дільничної виборчої комісії, присутній на засіданні дільничної виборчої комісії, зобов`язаний підписати протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. У разі своєї незгоди із результатами підрахунку голосів, зафіксованими у протоколі комісії, член комісії підписує протокол із приміткою "З окремою думкою". Письмовий виклад окремої думки додається до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу чи одномандатному окрузі. У разі відсутності підпису члена дільничної виборчої комісії у протоколі підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці навпроти його прізвища зазначається причина відсутності підпису. Цей протокол підписується членами дільничної виборчої комісії та засвідчується печаткою дільничної виборчої комісії лише після його остаточного заповнення.

Приписами частини 6 статті 91 Закону № 4061-VI встановлено, що перший і другий примірники протоколів підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу чи одномандатному окрузі мають право підписати кандидати у депутати, їх довірені особи, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі, які були присутні на засіданні дільничної виборчої комісії при підрахунку голосів виборців.

Відповідно до частини 5 статті 94 Закону № 4061-VI, при прийнятті документів дільничної виборчої комісії окружна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами. У разі повної комплектності виборчих документів та цілісності упаковки усіх пакетів відкриваються почергово пакети з протоколами про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі та оголошуються відомості, зазначені у них. За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, що надійшли до окружної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, окружна виборча комісія окремо по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі приймає одне з рішень: 1) прийняти виборчі документи від дільничної виборчої комісії та врахувати відомості протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі при встановленні підсумків голосування в межах виборчого округу; 2) відмовити у прийнятті виборчих документів по загальнодержавному округу в межах одномандатного округу та (або) одномандатному округу від дільничної виборчої комісії та зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу (протоколів) з поміткою "Уточнений"; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Законом по виборах у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) в одномандатному окрузі.

У разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, окружна виборча комісія своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію внести зміни до встановлених результатів голосування виборців на виборчій дільниці шляхом складання протоколу (протоколів) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі з поміткою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті, про що зазначається у протоколі засідання окружної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до окружної виборчої комісії примірники протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та одномандатному окрузі, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині дванадцятій статті 91 цього Закону, зберігаються в окружній виборчій комісії (частина 7 статті 94 Закону № 4061-VI).

Колегія суддів під час розгляду даної справи, встановила, що дільничною виборчою комісією складались протоколи в кількості передбаченою частиною 4 статті 91 Закону № 4061-VI.

З приводу посилань позивача на не відображення номера примірника протоколу, суд зазначає, що такі неточності не могли вплинути на достовірність даних підрахунку голосів виборців, при цьому, що представлена позивачем копія протоколу дільничної виборчої комісії, не може бути ідентифікована.

Суд не приймає до уваги твердження позивача про те, що більша частина виборчих бюлетенів, що врахована дільничною виборчою комісією на користь кандидата в депутати ОСОБА_3 може бути подана на користь кандидата в депутати ОСОБА_1 , оскільки вони базуються тільки на припущеннях та без підтвердження будь-якими доказами.

Колегія суддів зазначає, що в судовому засіданні не знайшли підтвердження факти подання Кандидатом в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_1 скарги до окружної виборчої комісії на протокол дільничної комісії, складеного 23.07.2019 о 00 год. 15 хв.

Водночас колегія суддів зазначає, що згідно дослідженого в судовому засіданні належним чином завірено головою дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі № 86, який складений 22.07.2019 о 00 год. 15 хв., вбачається, що в правому кутку зверху зазначено номер примірника "1", що спростовує твердження позивача про протиправні дії відповідача.

Також суд зазначає, що позивачем не доведено та не представлено доказів які вказують на неправомірність дій дільничної виборчої комісії.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що Дільнична виборча комісія з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260035 одномандатного виборчого округу № 86 при проведенні підрахунку голосів та оформлення протоколу підрахунку голосів діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений законом.

Оскільки в результаті розгляду даної справи не встановлено наявність підстав для повторного підрахунку голосів виборців, колегія суддів дійшла висновку, що позовна вимога про зобов`язання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 провести повторний підрахунок голосів виборців на даній виборчій дільниці є безпідставною та не підлягає задоволенню.

Беручи до уваги вищевикладене, суд приходить до висновку, що у задоволенні позову кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260035 одномандатного виборчого округу № 86, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: ОСОБА_5 про визнання дій незаконними та зобов`язання до їх вчинення слід відмовити.

Відповідно до частини 3 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору.

У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Так, позивачем при зверненні з даним позовом до Івано-Франківського окружного адміністративного суду не подано документ про сплату судового збору у встановленому Законом України "Про судовий збір" розмірі.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про необхідність стягнення з позивача судового збору, розмір якого, з урахуванням заявлених позовним вимог, становить 1536,80 грн.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86, Дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260035 одномандатного виборчого округу № 86, третя особа на стороні відповідачів, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 Матусевич Олександр Борисович про визнання дій незаконними та зобов`язання до їх вчинення - відмовити.

Стягнути з кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код - НОМЕР_1 ) в дохід Державного бюджету України судовий збір у розмірі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок.

Рішення може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 272, 278, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через Івано-Франківський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Головуючий суддя: Шумей М.В.

Судді: Скільський І.І.

Кафарський В.В.

Учасники справи:

позивач: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 );

відповідач 1: Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 (код ЄДРПОУ 43055938, проспект Незалежності 4, м. Долина, Івано-Франківська область, 77500);

відповідач 2: Дільнична виборча комісія з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260035 одномандатного виборчого округу № 86 (вул. С.Стрільців 94, с.Пороги, Богородчанський район, Івано-Франківська область, 77743);

третя особа на стороні відповідачів, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_5 : (ідентифікаційний код - НОМЕР_2 , АДРЕСА_3 ).

Дата ухвалення рішення25.07.2019
Оприлюднено26.07.2019
Номер документу83236871
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1578/19

Рішення від 25.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні