Рішення
від 25.07.2019 по справі 300/1576/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 год. 55 хв.

"25" липня 2019 р. справа № 300/1576/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Матуляка Я.П.

суддів: Боршовського Т.І.

Панікара І.В.

при секретарі Мула Х.О.

за участю:

представника відповідача дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260015 одномандатного виборчого округу № 86 - Яремчук М.Д.

представника третьої особи ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_1 до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 86, дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260015 одномандатного виборчого округу № 86, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів - кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_4 про визнання дій протиправними та зобов`язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

24.07.2019 року о 01 год. 23 хв. ОСОБА_3 - довірена особа кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 86, дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260015 одномандатного виборчого округу № 86, згідно якого просив визнати дії дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260015 одномандатного виборчого округу № 86 щодо невідповідності сумарної кількості виборчих бюлетенів, які залишились у членів ДВК після голосування і які видані виборцям, кількості отриманих ДВК бюлетенів та неправильності оформлення протоколу підрахунку голосів виборців, такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України; зобов`язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 86 провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 260015 у одномандатному виборчому окрузі № 86.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.07.2019 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами загального позовного провадження з урахуванням правил для розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ, в тому числі, без проведення підготовчого засідання, призначено судовий розгляд справи на 24.07.2019 року о 10:00 год. та залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів - кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86 ОСОБА_4 .

Позовні вимоги мотивовані порушенням вимог Закону України "Про вибори народних депутатів України" під час проведення підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у одномандатному окрузі, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, яке полягає в невідповідності кількості невикористаних виборчих бюлетенів у співвідношенні сумарної кількості виборчих бюлетенів, які отримали виборці для голосування до кількості виборчих бюлетенів, одержаних дільничною виборчою комісією. Вказує, що з цього приводу довіреною особою кандидата в народні депутати України - ОСОБА_1 , подано скаргу до Окружної виборчої комісії.

Представник позивача та представник відповідача - окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 86 в судове засідання не з`явились, без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи були належним чином повідомлені.

Представник відповідача - дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260015 одномандатного виборчого округу № 86 у судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечила. Просила суд в задоволенні позову відмовити. Пояснила, що у зв`язку із виявленням помилки у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці № 260015 в одномандатному виборчому окрузі № 86 від 22.07.2019 року (бланк № 1681928) комісією прийнято уточнений протокол із зазначенням правильної кількості невикористаних виборчих бюлетенів.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів в судовому засіданні проти заявленого позову заперечив. Просив суд в задоволенні позову відмовити, з урахуванням тієї обставини, що відповідачем недолік підрахунку виборчих бюлетенів усунутий згідно уточненого протоколу про підрахунок голосів виборців.

Розглянувши матеріали адміністративної справи за правилами загального позовного провадження, заслухавши пояснення представників сторін, третьої особи та його представника, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, суд встановив наступне.

Згідно постанови Центральної виборчої комісії від 19.06.2019 року за № 1070 ОСОБА_1 зареєстрований кандидатом у народні депутати України, який балотується в одномандатному виборчому округу № 86 у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року та, у відповідності до статті 12 Закону України "Про вибори народних депутатів України", є суб`єктом виборчого процесу.

За результатами голосування на позачергових виборах народних депутатів України, яке відбулося 21 липня 2019 року на звичайній виборчій дільниці № 260015 в одномандатному виборчому окрузі № 86, дільничною виборчою комісією проведено підрахунок голосів виборців, за наслідком якого складено протокол від 22.07.2019 року, бланк № 1681928 (а.с.7-10).

Як зі змісту копії протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці № 260015 в одномандатному виборчому окрузі № 86 від 22.07.2019 року (бланк № 1681928), вказаною комісією встановлено, зокрема:

- кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі, одержаних дільничною виборчою комісією - 876;

- кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі, погашених дільничною виборчою комісією - 8;

- сумарна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному виборчому окрузі на виборчій дільниці - 530.

Судом встановлено, що кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі, погашених дільничною виборчою комісією не відповідає фактичним даним, що складає різницю між сумарною кількістю виборчих бюлетенів, які отримали виборці для голосування в одномандатному виборчому окрузі на виборчій дільниці та кількістю виборчих бюлетенів, одержаних дільничною виборчою комісією, а саме в пункті 2 протоколу замість цифри "346" занесено цифру "8".

Приписами статті 14 Закону України "Про вибори народних депутатів України" встановлено, що підготовка і проведення виборів депутатів регулюються Конституцією України, законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", цим та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Відповідно до частини 1 статті 19 Закону України "Про вибори народних депутатів України" підготовка організації і проведення голосування та підрахунок голосів виборців здійснюється на виборчих дільницях, що утворюються Центральною виборчою комісією або окружною виборчою комісією відповідно до цього Закону та існують на постійній чи тимчасовій основі.

Згідно пункту 9 частини 2 статті 32 Закону України "Про вибори народних депутатів України" дільнична виборча комісія проводить підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, складає протоколи про підрахунок голосів на виборчій дільниці та передає їх та іншу виборчу документацію відповідній окружній виборчій комісії у порядку, встановленому цим Законом.

Дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі за формами, встановленими Центральною виборчого комісією не пізніш як за двадцять два дні до дня голосування (абзац 1 частини 1 статті 91 Закону України "Про вибори народних депутатів України").

Частиною 3 коментованої статті встановлено, що до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному окрузі, поданих за кандидатів у депутати в одномандатному окрузі, прописом та цифрами заносяться:

1) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, одержаних дільничною виборчою комісією або виготовлених нею з дозволу Центральної виборчої комісії;

2) кількість невикористаних виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, погашених дільничною виборчою комісією;

3) кількість виборців, внесених до списку виборців на виборчій дільниці (на момент закінчення голосування);

4) кількість виборців, внесених на виборчій дільниці до витягу із списку виборців для голосування в одномандатному окрузі за місцем перебування;

5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування;

6) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі за місцем перебування;

7) сумарна кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені для голосування в одномандатному окрузі на виборчій дільниці;

8) кількість виборчих бюлетенів, що виявилися у кожній виборчій скриньці (із зазначенням номера скриньки);

9) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, що не підлягають врахуванню;

10) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі у приміщенні для голосування;

11) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі за місцем перебування;

12) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні в одномандатному окрузі на виборчій дільниці;

13) кількість виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному окрузі, визнаних недійсними;

14) кількість голосів виборців, поданих за кожного кандидата одномандатного округу.

У відповідності до частини 8 статті 91 Закону України "Про вибори народних депутатів України" якщо після підписання протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі, але до відправлення цих протоколів разом із виборчою документацією до окружної виборчої комісії, дільнична виборча комісія виявила в одному з них або в обох неточності (описку чи помилку у цифрах), вона на тому ж засіданні розглядає питання про внесення змін до встановлених результатів голосування виборців на виборчій дільниці шляхом складення нового (нових) протоколу (протоколів) про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) в одномандатному окрузі з усуненням неточностей, на якому (яких) робиться помітка "Уточнений". При цьому перерахунок виборчих бюлетенів не проводиться. Протокол з поміткою "Уточнений" складається у кількості примірників, зазначеній у частині четвертій цієї статті, та підписується у порядку, встановленому частинами п`ятою та шостою цієї статті. Про складення протоколу з поміткою "Уточнений" зазначається у протоколі засідання дільничної виборчої комісії.

В той же час, пунктом 1.7. розділу І Роз`яснення щодо складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці після закінчення голосування на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21.09.2015 року за № 355 визначено, що якщо після підписання протоколу дільнична виборча комісія виявила в ньому неточності (описку чи помилку в цифрах), вона на своєму засіданні розглядає питання про внесення змін до нього шляхом складання нового протоколу, на якому робиться позначка "Уточнений".

Протокол з позначкою "Уточнений" складається та підписується в такому ж порядку і кількості, що й попередній протокол, у якому виявлено неточності.

Судом встановлено, що з метою усунення допущеної помилки, відповідно до вимог чинного законодавства, дільничною виборчою комісією з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260015 одномандатного виборчого округу № 86, складено протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на звичайній виборчій дільниці № 260015 в одномандатному виборчому окрузі № 86 від 22.07.2019 року (бланк № 1681936) з позначкою "уточнений", в пункті 2 якого занесено цифру "346" (а.с.55-56).

Як наслідок, колегія суддів зазначає, що відповідач - дільнична виборча комісія з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260015 одномандатного виборчого округу № 86 діяла у спосіб визначений законодавством, а відомості про те, що допущена помилка могла потягнути за собою неправильність відображення встановлених результатів голосування за наслідком підрахунку голосів на вказаній виборчій дільниці, свого об`єктивного підтвердження в судовому засіданні не знайшли.

Крім того, суд звертає увагу на те, що розділом Х Закону України "Про вибори народних депутатів України" встановлені гарантії діяльності партій, кандидатів у депутати, офіційних спостерігачів, положеннями статтей якого, серед іншого надано право офіційним спостерігачем від партії, кандидата у депутати чи громадської організації бути присутнім з дотриманням вимог цього Закону на засіданнях дільничних та окружних виборчих комісій, з урахуванням положень, встановлених частиною третьою статті 34 цього Закону, у тому числі під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та встановленні підсумків голосування; звертатися із заявою чи скаргою до відповідної виборчої комісії, інших державних органів чи до суду щодо усунення порушень цього Закону в разі їх виявлення; складати акт про виявлення порушення цього Закону, що підписується ним та не менш як двома виборцями, які засвідчують факт цього порушення, із зазначенням їх прізвищ, імен, по батькові, місця проживання та адреси житла, та подавати його до відповідної виборчої комісії чи до суду; вживати необхідних заходів в межах законодавства щодо припинення протиправних дій під час голосування та підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.

Будь-які відомості про складення актів про виявлення порушення Закону офіційними спостерігачами, що були присутні на засіданні дільничної виборчої комісії при підрахунку голосів, і які підписали відповідний протокол комісії відсутні.

Також позивачем не надано суду доказів звернення із відповідною скаргою до окружної виборчої комісії.

Таким чином, є необґрунтований позивачем та не підтверджений доказами факт вчинення дільничною виборчою комісією дій, які б потягли за собою неправильний підрахунок голосів на виборчій дільниці № 260015 за кожного із кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 86, а позовні вимоги в цій частині є такими, що не підлягають до задоволення.

Окрім того, необґрунтовані позивачем та не підтверджені доказами позовні вимоги щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців.

Так, відповідно до вимог частини 10 статті 94 Закону України "Про вибори народних депутатів України" за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, їх довіреними особами, уповноваженими особами партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та (або) підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, а також за наявності акта або письмової заяви чи скарги осіб, зазначених у частині першій статті 93 цього Закону, про порушення вимог цього Закону під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів окружна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі.

В даному випадку норми зазначеної статті передбачають, з врахуванням наведених обставин, право окружної виборчої комісії прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців, а не є її обов`язком.

Прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців можливе при наявності сумніву щодо результатів підрахунку голосів виборців на цій дільниці.

При цьому, з зазначених позивачем обґрунтувань не вбачається підстав для формування висновку про наявність сумніву щодо результатів підрахунку голосів виборців на цій дільниці.

Будь-яких доказів порушення відповідачами законодавства про вибори суду не надано, а твердження представника позивача про можливість допущення порушень виборчого законодавства, що базується на припущеннях не може розцінюватись судом як підстава для визнання виборів на окремій дільниці недійсними чи зобов`язання до проведення повторного підрахунку голосів.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає позовні вимоги безпідставними, а позов таким, що не підлягає до задоволення.

Позивачем не сплачено судовий збір при поданні до суду позовної заяви, а також на момент вирішення справи.

Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Частиною 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Положенням пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з частиною 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Таким чином, при поданні даної позовної заяви, яка містить дві самостійні вимоги немайнового характеру позивач повинен сплати 1536,80 гривень судового збору.

Згідно з вимогами Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати (судовий збір) розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі.

За таких обставин, враховуючи, що заявлені позовні вимоги не підлягають до задоволення, документів на підтвердження звільнення позивача від сплати судового збору суду не надано, суд дійшов висновку про необхідність стягнення судового збору з позивача.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 271, 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №86 (проспект Незалежності, 4, місто Долина, Долинський район, Івано-Франківська область, 77500, код ЄДРПОУ 43055938), дільничної виборчої комісії з виборів народних депутатів України виборчої дільниці № 260015 одномандатного виборчого округу № 86 (вул. Шевченка, 12, с. Гута, Богородчанський район, Івано-Франківська область, 77745) про визнання дій такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України та зобов`язання проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці - відмовити повністю.

Стягнути з кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №86 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) в дохід Державного бюджету України несплачений судовий збір в розмірі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок.

Рішення може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 272, 278, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Головуючий суддя: Матуляк Я.П.

Суддя: Боршовський Т.І.

Суддя: Панікар І.В.

Дата ухвалення рішення25.07.2019
Оприлюднено26.07.2019
Номер документу83236874
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1576/19

Рішення від 25.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні