Справа № 140/1668/19
Провадження №2-о/140/88/19
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24.07.2019 року м.Немирів
Немирівський районний суд Вінницької області
в складі: головуючого судді Царапори О.П.
за участю секретаря судових засідань Вакар Г.І.
розглянувши у судовому засіданні в м. Немирові цивільну справу за заявою заступника керівника Немирівської місцевої прокуратури в інтересах Юрковецької сільської ради про визнання спадщини ОСОБА_1 відумерлою,
В С Т А Н О В И В :
Виклад позиції заявника .
Заступник керівника Немирівської місцевої прокуратури П.Хоменко звернувся до суду в інтересах Юрковецької сільської ради про визнання спадщини ОСОБА_1 відумерлою, мотивуючи її тим, що Немирівською місцевою прокуратурою вивчено стан дотримання інтересів держави у сфері земельних відносин в частині використання земельних ділянок, власники яких померли та не мають спадкоємців - встановлено, що на території Юрковецької сільської ради Немирівського району проживала ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Відповідно до актового запису про смерть № 1 від 09.01.2007, наданого Немирівським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану, ОСОБА_1 померла ІНФОРМАЦІЯ_2 на території Ситковецької селищної ради Немирівського району.
Згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1 виданого 08.02.2007 на момент смерті ОСОБА_1 на праві приватної власності належала земельна ділянка, що розташована на території Юрковецької сільської ради загальною площею 1.8844 га.
Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого державним кадастровим реєстратором відділу у Немирівському районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 30614,16 грн.
У відповідності до ч. 1 ст. 1218 Цивільного кодексу України до складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.
Згідно до ч. ч. 1, 2 ст. 1220 ЦК України, спадщина відкривається внаслідок смерті особи. Часом відкриття спадщини є день смерті особи.
Моментом відкриття спадщини після смерті ОСОБА_1 слід вважати 07.01.2007.
Нормами ч. 1 ст. 1270 ЦК України встановлено, що строк для прийняття спадщини складає 6 місяців та відповідно до ст. 1272 ЦК України, якщо спадкоємець протягом цього строку, не подав заяву про прийняття спадщини, він вважається таким, що не прийняв її.
Відповідно до довідки наданої Юрковецькою сільською радою ОСОБА_1 заповіту не складала.
З моменту встановлення підстав для визнання спадщини ОСОБА_1 відумерлою, Юрковецька сільська рада жодних заходів представницького характеру не вжила, що свідчить про те, що орган до компетенції якого віднесенні представниці повноваження у даній сфері їх не здійснює.
Так, відповідно до ст. 23 Закону України Про прокуратуру підставами звернення прокурора до суду в інтересах держави є порушення або загроза порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження.
Враховуючи те, що держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування шляхом надання місцевим бюджетам із Державного бюджету трансфертів у вигляді субвенцій з метою формування місцевого бюджету, необхідного для здійснення повноважень місцевого самоврядування на рівні мінімальних соціальних потреб у разі, коли коштів, що надходять з власних джерел та закріплених доходів не достатньо, тому наведений факт несе потенційну загрозу як для економіки району, так і в цілому для Держави, оскільки вищезгадані явища набирають масового характеру, що в свою чергу приводить до скорочення фінансування соціальних програм, додаткового залучення коштів із Державного бюджету.
Таким чином, ненадходження додаткових коштів до бюджету сільської ради спричинене зволіканням органу місцевого самоврядування з поданням заяви про визнання спадщини відумерлою, тягне за собою необхідність у фінансовій підтримці місцевого самоврядування із Державного бюджету чим порушуються економічні інтереси держави.
За таких обставин прокурор звернувся з заявою до суду про визнання спадщини відумерлою у межах компетенції, передбаченої ст.121 Конституції України та ст. 36-1 Закону України Про прокуратуру .
Заяви, клопотання учасників справи
Заяв та клопотань від представника заявника не надходило.
Процесуальні дії у справі.
Ухвалою судді від 20.06.2019 року винесено ухвалу про прийняття заяви до розгляду та відкриття провадження по справі.
Представник заявника Немирівської місцевої прокуратури у судове засідання не з`явився, подана заява про розгляд справи у його відсутність, заяву підтримав та просив задовільнити.
Представник Юрковецької сільської ради у судове засідання не з`явився, подана заява про розгляд справи у їх відсутність.
Фактичні обставини, встановлені судом, зміст спірних правовідносин, докази
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що заява підлягає до задоволення виходячи з наступного.
Судом встановлено, що на праві власності ОСОБА_1 належить земельна ділянка Серії НОМЕР_1 , про що свідчить копія державного акту Серії НОМЕР_1 (а.с.3).
Згідно актового запису про смерть №1 від 09.01.2007 року ОСОБА_1 померла ІНФОРМАЦІЯ_2 (а.с.4)
Як вбачається з довідки №378 від 02.05.2019 року Юрковецької сільської ради - ОСОБА_1 заповітного розпорядження не складала (а.с.5)
Визнання спадщини ОСОБА_1 відумерлою необхідне для отримання додаткових коштів до бюджету сільської ради
Норми права, які застосовує суд, мотиви їх застосування
Встановленим судом фактам відповідають цивільні правовідносини про встановлення факту, що має юридичне значення, які регулюються нормами ЦПК та ЦК України.
Відповідно до п.8 ч.2 ст.293 ЦПК України, справи про визнання спадщини відумерлою, розглядаються у порядку окремого провадження.
Згідно із ч.3 ст.294 ЦПК України, справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду.
У відповідності до ч. 1 ст. 1218 Цивільного кодексу України до складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.
Згідно до ч. ч. 1, 2 ст. 1220 ЦК України, спадщина відкривається внаслідок смерті особи. Часом відкриття спадщини є день смерті особи.
Нормами ч. 1 ст. 1270 ЦК України встановлено, що строк для прийняття спадщини складає 6 місяців та відповідно до ст. 1272 ЦК України, якщо спадкоємець протягом цього строку, не подав заяву про прийняття спадщини, він вважається таким, що не прийняв її.
Відповідно до ч. 1 ст. 1277 ЦК України у разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом орган місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини зобов`язаний подати до
суду заяву про визнання спадщини відумерлою. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
Відповідно до ст. 23 Закону України Про прокуратуру підставами звернення прокурора до суду в інтересах держави є порушення або загроза порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження.
Відповідно до статті 142 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти.
Відповідно до ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно зі ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню.
Як визначено ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності в тому числі на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, майнові права та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Висновки суду
Оскільки в судовому засіданні встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_2 померла ОСОБА_1 , яка була власницею земельної ділянки у розмірі 1,8844 га, однак після її смерті спадкоємців за законом не виявлено, заповітного розпорядження не складено, а тому враховуючи те, що держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування шляхом надання місцевим бюджетам із Державного бюджету трансфертів у вигляді субвенцій з метою формування місцевого бюджету та отримання додаткових коштів, тому заява підлягає до задоволення.
Розподіл судових витрат
Відповідно до ч.1ст.133 ЦПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних із розглядом справи.
Відповідно до п. 15-1 ч. 1 ст. 5 Закону України Про судовий збір від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються органи місцевого самоврядування - за подання заяви про визнання спадщини відумерлою.
Відповідно до ч. 5 ст. 56 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України), у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.
Таким чином, указана заява пред`являється прокурором без сплати судового збору.
Керуючись ст.ст. 258,259, 263, 273, 315-319, 354 ЦПК України, суд , -
У Х В А Л И В:
Заяву керівника Немирівської місцевої прокуратури (код ЄДРПОУ 02909909, юридична адреса вул..Шевченка, 23 м.Немирів) в інтересах Юрковецької сільської ради (код ЄДРПОУ 04327471, вул..Центральна, 1 с.Юрківці Немирівського району) про визнання спадщини ОСОБА_1 відумерлою - задовольнити.
Визнати спадщину померлої ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), яка померла ІНФОРМАЦІЯ_2 на території Ситковецької селищної ради Немирівського району відумерлою
та передати її Юрківецькій сільській раді Немирівського району Вінницької області.
Рішення може бути оскаржене до Вінницького апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Немирівський районний суд, Вінницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було проголошено лише вступну і резолютивну частину судового рішення або у разі розгляду (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, цей строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи за веб-адресою: https://court.gov.ua/fair/ на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет.
Головуючий: О.П.Царапора
Суд | Немирівський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2019 |
Оприлюднено | 28.07.2019 |
Номер документу | 83261350 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Немирівський районний суд Вінницької області
Царапора О. П.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні