Рішення
від 25.07.2019 по справі 240/5346/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 липня 2019 року м. Житомир справа № 240/5346/18

категорія 5.1.2

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Токаревої М.С., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області до Вакуленчуківської селищної ради, Релігійної громади в особі протієрея ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , КС"Оберіг" про застосування заходів реагування,

встановив:

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області звернулось до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Вакуленчуківської селищної ради у якому просило застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, а саме:

- заборонити подальшу експлуатацію адміністративної будівлі Вакуленчуківської селищної ради, за адресою: Житомирська область, Чуднівський район, смт Вакуленчук військове містечко, будинок 498;

- заборонити подальшу експлуатацію будівлі Вакуленчуківської селищної ради, що орендується ФОП ОСОБА_6 під кафе-їдальню "ІНФОРМАЦІЯ_1", за адресою: АДРЕСА_3 ;

- заборонити подальшу експлуатацію будівлі Вакуленчуківської селищної ради (бувший дитячий садок), за адресою: Житомирська область, Чуднівський район, смт Вакуленчук;

- заборонити подальшу експлуатацію приміщень Вакуленчуківської селищної ради у будівлі бувшого будинкоуправління, за адресою: АДРЕСА_4 .

В обґрунтування позову зазначає, що за результатами проведеної перевірки відповідача, встановлено порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, а тому є всі підстави для застосування до відповідача заходів реагування.

Усною ухвалою від 06.03.2019 постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною до протоколу судового засідання до участі у розгляді даної справи було залучено у якості відповідачів ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , Кредитну спілку "Оберіг", таРелігійна громаду в особі протієрея ОСОБА_1 , які є орендарями будівель щодо яких позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали з підстав викладених у позовній заяві та просили позов задовольнити.

Відповідачі у судовому засіданні позов не визнали та заперечували щодо його задоволення пояснили, що порушення, які зафіксовані в акті перевірки, на даний час в усунуті.

У судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав з підстав викладених у позовній заяві та просив позов задовольнити у повному обсязі.

Відповідачем до суду було подано відзив на позовну заяву за змістом якого він просив відмовити у задоволенні позову. В судовому засіданні представник відповідача просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Усною ухвалою, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною до протоколу судового засідання, після наданих сторонами пояснень та дослідження письмових доказів, суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши письмові докази наявні у матеріалах справи суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

У ході судового розгляду справи було встановлено, що структурним підрозідлом УДНС у Житомирській області було проведено планову перевірку будівлі Вакуленчуківської селищної ради, за адресою: Житомирська область, Чуднівський район, смт Вакуленчук військове містечко, будинок 498 та будівель, приміщень, які здаються в оренду (суборенду) іншим суб`єктам господарювання, за адресою: Житомирська область, Чуднівський район, селище міського типу Вакуленчук щодо додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Перевіркою встановлено, що Вакуленчуківською селищною радою порушено вимоги законодавства у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. Вказані порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, (зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697), вказані у акті складеному за результатами проведення планової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт) від 14.09.2018 № 100, а саме:

Адміністративна будівля Вакуленчуківської селищної ради:

- приміщення селищної ради не забезпечено вогнегасниками відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (порушено пункти 3.6, 3.7, 3.8, 3.9 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- не здійснено технічне обслуговування наявних у селищній раді вогнегасників (порушено пункт 3.17 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- будівлю та приміщення двоповерхової адміністративної будівлі не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5- 56:2014 "Системи протипожежного захисту" (порушено пункти 4 розділу І, 1.2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (порушено пункт 1.20 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- приміщення, які орендуються ФОП ОСОБА_8 ,. не в повній мірі забезпечені первинними засобами пожежогасіння. Наявний лише один вогнегасник ВП-2(з) (порушено пункт 3.6 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- не здійснено технічне обслуговування наявного у орендованому приміщенні магазину ФОП ОСОБА_8 . вогнегасника ВГІ-2 (порушено пункт 3.17 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- приміщення, які орендуються кредитною спілкою "Оберіг" не в повній мірі забезпечені первинними засобами пожежогасіння. Наявний лише один вогнегасник ВП-2(з) (порушено пункт 3.6 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- у орендованому приміщенні кредитної спілки "Оберіг" провідники силової електромережі прокладені безпосередньо по горючих конструкціях підлоги (порушено пункт 1.12 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417).

Будівля кафе-їдальні "ІНФОРМАЦІЯ_1", що орендується ФОП ОСОБА_9 :

- будівлю та приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (порушено пункти 4 розділу І, 1.2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- приміщення об`єкту не забезпечено вогнегасниками відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (порушено пункти 3.6, 3.7, 3.8, 3.9 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (порушено пункт 1.20 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- в залі для відвідувачів розетку встановлено безпосередньо на горючій основі (порушено пункт 1.17 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- дерев`яні елементи горищного покриття (крокви, лати) будівлі необроблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (порушено пункт 2.5 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- проріз у протипожежній перешкоді (дверний отвір між приміщеннями кафе та котельні з твердопаливним котлом) заповнений дверима з нижчим класом вогнестійкості, ніж ЕІ 45 відповідно до пунктів 6.2, 6.4 ДБН В 1.1- 7:2016, пункту 23.4 ДБН В.2.5-77:2014, чим знижено рівень пожежної безпеки об`єкта(порушено пункт 2.3 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- на кухні експлуатується тимчасова освітлювана електромережа (порушено пункт 1.8 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417).

Основна будівля бувшого дитячого садка:

- будівлю та приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (порушено пункти 4 розділу І, 1.2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (порушено пункт 1.20 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- дерев`яні елементи горищного покриття (крокви, лати) будівлі необроблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (порушено пункт 2.5 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- в сходовій клітині, проріз у протипожежній перешкоді (залізобетонній плиті перекриття) заповнений люком з нижчим класом вогнестійкості, ніж ЕІ 30 відповідно до пунктів 6.2, 6.4, 8.6 ДБН В 1.1-7:2016, чим знижено рівень пожежної безпеки об`єкта(порушено пункт 2.3 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- двері на запасних евакуаційних виходах із першого та другого поверхів закриті на замки та не відкриваються (порушено пункт 2.37 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- приміщення об`єкту не забезпечено вогнегасниками відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (порушено пункти 3.6, 3.7, 3.8, 3.9 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- на об`єкті не розроблені (відсутні) плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі (порушено пункт 5 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- зовнішні металеві сходи типу СЗ не пофарбовані (іржаві) (порушено пункт 2.15 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- в приміщеннях двох складів та торгівельній залі, що орендуються ФОП ОСОБА_3 експлуатуються тимчасові електромережі (порушено пункт 1.8 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- запасний евакуаційних вихід з приміщень, що орендуються ФОП ОСОБА_3 захаращений картонними ящиками (порушено пункт 2.37 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- не проведено технічне обслуговування вогнегасників ВВК-1.4, які знаходяться у приміщеннях, що орендуються ФОП ОСОБА_3 (порушено пункт 3.17 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- приміщення, що орендуються ФОП ОСОБА_4 не забезпечено вогнегасниками відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (порушено пункти 3.6, 3.7, 3.8, 3.9 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- не проведено технічне обслуговування вогнегасника ВВК-1.4, який знаходяться у приміщеннях, що орендуються ФОП ОСОБА_4 (порушено пункт 3.17 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- у підсобному приміщенні (пожежонебезпечній зоні) ФОП ОСОБА_4 світильник із лампою розжарення експлуатується без захисного ковпака (порушено пункт 1.18 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- приміщення, що орендуються ФОП ОСОБА_2 не забезпечено вогнегасниками відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (порушено пункти 3.6, 3.7, 3.8, 3.9 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- не проведено технічне обслуговування вогнегасника, який знаходяться у приміщеннях, що орендуються ФОП ОСОБА_2 (порушено пункт 3.17 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- в приміщенні серверної, що орендується ФОП ОСОБА_2 експлуатується тимчасова електромережа (порушено пункт 1.8 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- приміщення, що орендуються релігійною громадою УПЦ не забезпечено вогнегасниками відповідно до Правил експлуатації та типових норм належносіі вогнегасників (порушено пункти 3.6, 3.7, 3.8, 3.9 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- в приміщенні храму, що орендується релігійною громадою УПЦ влаштовані та експлуатуються тимчасові електромережі (порушено пункт 1.8 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417).

Будівля бувшого будинкоуправління (будинок 10/11):

- будівлю та приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (порушено пункти 4 розділу І, 1.2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (порушено пункт 1.20 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- дерев`яні елементи горищного покриття (крокви, лати) будівлі необроблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (порушено пункт 2.5 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- приміщення, що орендуються ФОП ОСОБА_5 не забезпечено вогнегасниками відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (порушено пункти 3.6, 3.7, 3.8, 3.9 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- двері запасного евакуаційного виходу із другого поверху приміщень амбулаторії закриті на замок, який не відкривається (порушено пункт 2.37 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417).

Позивач вважає, що вищезазначені порушення є такими, що впливають на ризик виникнення пожежі, створюють перешкоди її гасінню, вільній евакуації людей при виникненні пожежі, тим самим створюють загрозу життю та здоров`ю людей, тому є підстави для застосування заходів реагування.

Вирішуючи питання щодо наявності правових підстав для застосування заходів реагування, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1052 від 16.12.2015р. №1052 (далі - Положення №1052), державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Серед основних завдань ДСНС, зокрема є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності (п.3. Положення №1052).

В свою чергу, відповідно до статті 66 Кодексу цивільного захисту України ( далі - КЦЗ України), центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Так, частиною шостою статті 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. (ч.7. статті 7 Закону № 877-V ).

В свою чергу, відповідно до частини другої статті 70 КЦЗ України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей (п.12. ч.1. статті 67 КЦЗ України).

Крім того, частиною другою статті 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Разом з тим, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, серед іншого є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення (п.1-2, ч.1 статті 70 Закону № 877-V).

Аналіз викладених правових норм дає підстави для висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг можливе лише за рішенням адміністративного суду, прийнятим за зверненням центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки. Такі заходи можуть бути застосовані на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки і ці порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Разом з тим, у ході судового розгляду справи було встановлено, що у період з 14.05.2019 по 16.05.2019 посадовими особами позивача проведено позапланову перевірку Вакуленчуківської сільської ради Чуднівського району щодо наступних об`єктів попередньої планової перевірки:

Будівля кафе-їдальні "ІНФОРМАЦІЯ_1", що орендується ФОП ОСОБА_6

- проріз у протипожежній перешкоді (дверний отвір між приміщеннями кафе та котельні з твердопаливним котлом) заповнений дверима з нижчим класом вогнестійкості, ніж ЕІ 45 відповідно до пунктів 6.2, 6.4 ДБН В 1.1- 7:2016, пункту 23.4 ДБН В,2.5-77:2014, чим знижено рівень пожежної безпеки об 'єкта (порушено пункт 2.3 розділу ПІ Правил пожежної безпеки в У кращі, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

Основна будівля колишнього дитячого садка:

- приміщення об`єкту не забезпечено вогнегасниками відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (порушено пункти 3.6, 3.7, 3.8, 3.9 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- зовнішні металеві сходи типу СЗ не пофарбовані (іржаві) (порушено пункт 2.15 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від ЗО. 12.2014 №1417);

- приміщення, що орендуються ФОП ОСОБА_2 не забезпечено вогнегасниками відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (порушено пункти 3.6, 3.7, 3.8, 3.9 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- не проведено технічне обслуговування вогнегасника, який знаходяться у приміщеннях, що орендуються ФОП ОСОБА_2 (порушено пункт 3.17 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- в приміщенні серверної, що орендується ФОП ОСОБА_2 експлуатується тимчасова електромережа (порушено пункт 1.8 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417);

- приміщення, що орендуються релігійною громадою УПЦ не. забезпечено вогнегасниками відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників (порушено пункти 3.6, 3.7, 3.8, 3.9 розділу V Правші пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від30.12.2014 №1417);

- в приміщенні храму, що орендується релігійною громадою УПЦ влаштовані та експлуатуються тимчасові електромережі (порушено пункт 1.8 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30. 12.2014 №1417).

За результатами якої складено акт №75. Перевіркою зафіксовано, що порушення виявлені в ході попередньої перевірки усунуто.

Що стосується порушень вказаних у акті стосовно будівлі бувшого будинкоуправління, за адресою: АДРЕСА_4 , яку орендує ОСОБА_5 , то суд зазначає наступне.

У ході судового розгляду було з`ясовано, що позапланова перевірка вказаного об`єкта з метою з`ясування питання щодо усунення порушень, які слугували підставою щодо звернення до суду з даним позовом, позивачем не була проведена, оскільки посадові особи позивача не мали змоги зайти до приміщення.

Водночас, у матеріалах справи міститься заява Вакуленчуківської від 23.04.2019 № 43 адресована позивачу у якій вказано, що будівля бувшого будинкоуправління, за адресою: АДРЕСА_4 на даний час не експлуатується у зв`язку з проведенням реконструкції та ремонтних робіт.

Згідно з частиною другою статті 51 та частиною 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до пунктів 26, 33, 43 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України небезпечний чинник - складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини; пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю; техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.

Суд зазначає, що в контексті наведених норм настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.

Враховуючи те, що заходи реагування застосовуються судом за позовом органу державного нагляду, останній повинен обґрунтувати наявність підстав для цього, тобто вказати та довести, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а також необхідність застосування конкретного заходу реагування залежно від характеру порушень та ступеню їх небезпеки.

З огляду на те, що у ході судового розгляду справи, згідно акту №75 було встановлено, що усунуто порушення, які слугували підставою для звернення до суду з даним позовом та позивачем не було доведено існування на даний час загрози життю і здоров`ю людей, щодо об`єкта будівлі бувшого будинкоуправління, за адресою: АДРЕСА_4 , суд відмовляє у задоволенні позову у повному обсязі.

Керуючись статтями 9,77,90,242-246,371 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

У задоволенні позову Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області (вул.Героїв Пожежних, 67-Б, м.Житомир, 10006, код ЄДРПОУ 38624322) до Вакуленчуківської селищної ради ( смт.Вакуленчук,Чуднівський район, Житомирська область, 13246, код ЄДРПОУ 03363855), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_6 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_4 , ( АДРЕСА_7 , РНОКПП НОМЕР_3 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_8 , РНОКПП НОМЕР_4 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_9 , РНОКПП НОМЕР_5 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_9 РНОКПП НОМЕР_6 ), кредитної спілки "Оберіг" ( вул. Грушевського, 42, м. Малин, Житомирська область, 11600, код ЄДРПОУ 26018121), Релігійної громади в особі протієрея Сергія (смт. Вакуленчук, буд. 15 Чуднівський район, Житомирська область, 13246 про застосування заходів реагування, відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.С. Токарева

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.07.2019
Оприлюднено28.07.2019
Номер документу83264841
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/5346/18

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Рішення від 25.07.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні