Справа № 420/3242/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 липня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Глуханчука О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства Катран про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів,
ВСТАНОВИВ:
30 травня 2019 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з адміністративним позовом до публічного акціонерного товариства Катран про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 10200, 00 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі також - НКЦПФР, Комісія) застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за правопорушення на ринку цінних паперів. В структурі НКЦПФР утворено департамент НКПЦФР у Південному регіоні як його відокремлений структурний підрозділ. Під час здійснення своєї діяльності департаментом НКЦПФР у Південному регіоні встановлено порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку публічного акціонерного товариства Катран (далі - ПАТ Катран ). Перше правопорушення полягає у тому, що ПАТ Катран не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 та 2017 роки, шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів. Друге правопорушення полягає у тому, що ПАТ Катран не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 та 2017 роки, шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Третє правопорушення полягає у тому, що ПАТ Катран не розкрило річну інформацію емітента цінних паперів за 2016 та 2017 роки, шляхом подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів.
Як зазначив позивач, враховуючи достатність даних, які вказують на наявність правопорушень, постановами від 13 лютого 2019 року №№ 68-ПД-1-Е, 69-ПД-1-Е, 70-ПД-1-Е у відношенні ПАТ Катран порушені справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Під час розгляду справи від ПАТ Катран будь-яких клопотань та пояснень не надходило. За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ Катран , уповноваженою особою Комісії винесено постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 14 березня 2019 року за №№ 117-ПД-1-Е, 118-ПД-1-Е. 1 19-ПД-1-Е, які не були оскаржені до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або суду. Загальна сума штрафних санкцій, застосованих до ПАТ Катран , складає 10200,00 грн., які внаслідок несплати відповідачем у добровільному порядку підлягають стягненню у судовому порядку.
Ухвалою суду від 04 травня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі з викликом сторін. Встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі.
Відзив на позовну заяву від ПАТ Катран не надійшов.
Судова кореспонденція, яка направлялась на адресу ПАТ Катран , зазначену у позовній заяві та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, ФОП та громадських формувань (Одеська область, смт. Овідіополь, вул. Дзержинського, буд. 1) повернута до суду з відміткою відповідальної особи поштового зв`язку: "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до положень ч. 11 ст. 126 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Згідно з ч. 4 ст. 159 КАС України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи.
Частиною шостою статті 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Інші заяви по суті справи учасниками справи також не надавались, клопотання та додаткові докази не надходили.
У судове засідання, призначене на 23 липня 2019 року, учасники справи не з`явились, про місце, дату і час судового засідання повідомлені належним чином та своєчасно. Позивач через канцелярію суду надавав клопотання про розгляд справи за його відсутності від 02 липня 2019 року (а.с. 85).
Поштове відправлення із повісткою про виклик у суд ПАТ Катран повернуто до суду з відміткою відповідальної особи поштового зв`язку: "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З урахуванням вищенаведеного, суд ухвалив рішення розглянути справу в порядку письмового провадження 26 липня 2019 року за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, судом встановлено наступне.
Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, ФОП та громадських формувань, публічне акціонерне товариств Катран , код ЄДРПОУ 05748878, зареєстровано 05.09.1996 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи 1 543 120 0000 000554. Станом на 24.05.2019 року відомості про державну реєстрацію припинення юридичної особи відсутні (а.с. 45-52).
Постановою уповноваженої особи Комісії - директора департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні від 13 лютого 2019 року №68-ПД-1-Е встановлено, що ПАТ Катран не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами).
Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПАТ Катран за 2016 та 2017 роки в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів (а.с. 14).
З огляду на зазначене, у відношенні ПАТ Катран порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів та керівнику (або повноважному представнику) підприємства запропоновано з`явитись на підписання акта про правопорушення та надання письмових пояснень до департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні 25 лютого 2019 року об 11 год. 45 хв. (а.с. 14-15).
25 лютого 2019 року уповноваженою особою Комісії складено Акт №46-ПД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено нерозкриття ПАТ Катран річної інформації про емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Представник юридичної особи на підписання акту не з`явився (а.с. 21).
На підставі акту від 25 лютого 2019 року №46-ПД-1-Е, уповноваженою особою Комісії винесено постанову від 28 лютого 2019 року №43-ПД-1-Е, якою призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ Катран на 14 березня 2019 року - 11 год. 30 хв. (а.с. 26).
Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів керівник та/або уповноважений представник юридичної особи не з`явились.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за порушення пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами) в частині нерозкриття річної інформації про емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, постановою від 14 березня 2019 року №117-ПД-1-Е до ПАТ Катран застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400,00 грн. (а.с. 29-30).
Також судом з`ясовано, що постановою уповноваженої особи Комісії - директора департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні від 13 лютого 2019 року №69-ПД-1-Е встановлено, що ПАТ Катран не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що є порушенням вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами).
Враховуючи достатність даних, які вказують на наявність правопорушення, у відношенні ПАТ Катран порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів та керівнику (або повноважному представнику) підприємства запропоновано з`явитись на підписання акта про правопорушення та надання письмових пояснень до департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні 25 лютого 2019 року об 11 год. 45 хв. (а.с. 16-17).
25 лютого 2019 року уповноваженою особою Комісії складено Акт №47-ПД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено нерозкриття ПАТ Катран річної інформації про емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Представник юридичної особи на підписання акту не з`явився (а.с. 22).
На підставі акту від 25 лютого 2019 року №47-ПД-1-Е, уповноваженою особою Комісії винесено постанову від 28 лютого 2019 року №42-ПД-1-Е, якою призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ Катран на 14 березня 2019 року - 11 год. 30 хв. (а.с. 25).
Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів керівник та/або уповноважений представник юридичної особи не з`явились.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за порушення пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами) в частині нерозкриття річної інформації про емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, постановою від 14 березня 2019 року №118-ПД-1-Е до ПАТ Катран застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400,00 грн. (а.с. 31-32).
Постановою уповноваженої особи Комісії - директором департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні від 13 лютого 2019 року №70-ПД-1-Е встановлено, що ПАТ Катран не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку інформацію про емітента за 2016 та 2017 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами).
Враховуючи достатність даних, які вказують на наявність правопорушення, у відношенні ПАТ Катран порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів та керівнику (або повноважному представнику) підприємства запропоновано з`явитись на підписання акта про правопорушення та надання письмових пояснень до департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні 25 лютого 2019 року об 11 год. 45 хв. (а.с. 18-19).
25 лютого 2019 року уповноваженою особою Комісії складено Акт №48-ПД-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено не подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку інформації про емітента за 2016 та 2017 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Представник юридичної особи на підписання акту не з`явився (а.с. 23).
На підставі акту від 25 лютого 2019 року №48-ПД-1-Е уповноваженою особою Комісії винесено постанову від 28 лютого 2019 року №41-ПД-1-Е, якою призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ Катран на 14 березня 2019 року - 11 год. 30 хв. (а.с.24).
Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів керівник та/або уповноважений представник юридичної особи не з`явились.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, за порушення пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами) в частині не подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку інформації про емітента за 2016 та 2017 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, постановою від 14 березня 2019 року №119-ПД-1-Е до ПАТ Катран застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3 400,00 грн. (а.с. 33-34).
Супровідним листом від 21 березня 2019 року постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 14 березня 2019 року №№ 117-ПД-1-Е, 118-ПД-1-Е, 119-ПД-1-Е надіслані на адресу ПАТ Катран (а.с. 28).
Про своєчасність направлення постанов від 14 березня 2019 року за №№ 117-ПД-1-Е, 118-ПД-1-Е, 119-ПД-1-Е свідчить реєстр рекомендованих листів від 21.03.2019 року № 1 та список згрупованих поштових відправлень (а.с. 35).
Враховуючи те, що відповідачем не сплачено суми штрафних санкцій у добровільному порядку, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 року №448/96-ВР.
Відповідно до ст. 1 цього Закону, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ч.ч. 3, 4 ст. 6 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ).
Вирішуючи спірні правовідносини суд також виходить з того, що за приписами ч. 1, ч. 2 ст. 39 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), роозкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов`язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з ч. 1 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
У відповідності з ч. 4 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття.
Відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та проміжної) і відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, яка вживає заходів щодо розкриття зазначеної інформації.
Так, Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року № 2826 затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регульованої інформації (далі - Положення №2826).
Дія цього Положення поширюється на емітентів цінних паперів та на іноземних емітентів - нерезидентів, цінні папери яких розміщені та/або допущені до обігу на території України.
Відповідно до пункту 3 розділу I Положення №2826 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов`язані розкривати на фондовому ринку Інформацію шляхом:
розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів на веб-сайті www.stockmarket.gov.ua (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії);
опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання);
розміщення на власному веб-сайті;
подання до Комісії.
Емітенти цінних паперів зобов`язані розкривати Інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього Положення (п. 14 розд. 1 Положення №2826).
Відповідно до пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
Як слідує з матеріалів справи про правопорушення на ринку цінних паперів, в порушення вищезазначених норм ПАТ Катран не розкрило річну інформацію емітента цінних паперів за 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії, подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів.
Відповідно до своїх повноважень, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ).
Статтею 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів.
Так, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:
- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 5 ч. 1 ст. 11);
- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 6 ч. 1 ст. 11);
- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 7 ч. 1 ст. 11).
З огляду на допущені ПАТ Катран порушення, постановами уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 березня 2019 року №№117-ПД-1-Е, 118-ПД-1-Е, 119-ПД-1-Е до відповідача застосовані штрафні санкції у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне правопорушення.
Статтею 12 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні регламентований порядок застосування санкцій до юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідно до вказаного порядку, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов`язаними з таким правопорушенням документами протягом п`яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції.
Згідно з пунктом 14 розділу 1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
Як встановлено судом, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів разом із супровідним листом надіслані позивачем на адресу ПАТ Катран рекомендованим листом, що підтверджується фіскальним чеком та списком згрупованих рекомендованих відправлень (а.с. 35).
На підставі викладеного, судом встановлено, що позивач під час розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, прийнятті рішення про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Доказів оскарження ПАТ Катран постанов про правопорушення на ринку цінних паперів до суду не надано.
Відповідно до ч. 3 ст. 11 Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Отже, приписами чинного законодавства визначено обов`язок Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, як суб`єкта владних повноважень, після спливу п`ятнадцятиденного строку на добровільну сплату штрафу за винесеною постановою звернутися до суду з позовом про стягнення відповідних сум штрафу у примусовому порядку в строки, визначені КАС України (постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 22 листопада 2018 року у справі №826/15383/16).
Доказів сплати відповідачем штрафних санкцій в загальній сумі 10200 грн., застосованих постановами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14 березня 2019 року №№117-ПД-1-Е, 118-ПД-1-Е, 119-ПД-1-Е, до суду не надано.
Відповідно до ч.1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З наведених підстав, суд вважає, що доводи позивача знайшли своє підтвердження в наданих до суду матеріалах, а тому заявлені вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 5-9, 72, 77, 126, 139, 159, 162, 194, 205, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства Катран про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів - задовольнити повністю.
Стягнути з публічного акціонерного товариства Катран (67801, Одеська область, смт. Овідіополь, вул. Дзержинського, буд. 1; код ЄДРПОУ 05748878) штрафні санкції у загальному розмірі 10200, 00 грн. (десять тисяч двісті гривень) в дохід Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Позивач - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30; код ЄДРПОУ 37956207).
Відповідач - публічне акціонерне товариство Катран (67801, Одеська область, смт. Овідіополь, вул. Дзержинського, буд. 1; код ЄДРПОУ 05748878).
Суддя О.В. Глуханчук
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2019 |
Оприлюднено | 29.07.2019 |
Номер документу | 83265524 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Глуханчук О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні