Справа № 420/3069/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 липня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (в письмовому провадженні) справу за позовом Департаменту аналітики та контролю Одеської міської ради до товариства з обмеженою відповідальністю «Соурен Марітайм Едженсі» про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду та просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Соурен Марітайм Едженсі» штраф у розмірі 7446,00 грн., накладеного постановою про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № ОМС-ЗН/1139/34/ІП/ФС від 05.09.2018 року до бюджету м. Одеса на код класифікації бюджету 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» .
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що Департаментом аналітики та контролю Одеської міської ради проведено перевірку додержання законодавства про зайнятість населення ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» , за результатами якої встановлено порушення п. 4 ч. 4 ст. 36 ЗУ Про зайнятість населення . В порядку, передбаченому п. 7 Порядком № 509 відбувся розгляд справи про накладення штрафу, за результатами якого винесено постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № ОМС-ЗН/1139/34/ІП/ФС від 05.09.2018 року у розмірі 7446,00 грн. При цьому, від ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» надішли повідомлення, в яких зазначено, що діяльність не ведеться та коштів на рахунках немає, у зв`язку з чим компанія не в змозі сплатити штраф, накладений Департаментом аналітики та контролю Одеської міської ради.
Ухвалою суду від 04 червня 2019 року прийнято до розгляду позовну заяву Департаменту аналітики та контролю Одеської міської ради та відкрито провадження у справі, повідомлено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати відзив на позовну заяву.
Станом на дату розгляду справи по суті від відповідача відзиву на позовну заяву до суду не надходило.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 10.11.2016 року проведено державну реєстрацію юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «Соурен Марітайм Едженсі» (код ЄДРПОУ 40952244) за № 1 556 102 0000 060440, вид діяльності - Код КВЕД 78.10 Діяльність агентств працевлаштування (основний) (а.с. 39-42).
14 серпня 2018 року з метою реалізації ст. 52, 53 ЗУ Про зайнятість населення та статті ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , відповідно до абз. 7 ч. 1 ст. 6 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності здійснення , Положення про департамент аналітики та контролю Одеської міської ради, що затверджене рішенням Одеської міської ради № 2729-VII від 14.12.2017 року, Департаментом аналітики та контролю Одеської міської ради винесено наказ № 61-ЗН про здійснення з 14 серпня 2018 року по 28 серпня 2018 року захід державного контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, у формі перевірки ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» , код ЄДРПОУ 40952244, за адресою: 65045, місто Одеса, пров. Покровський, 14 (а.с. 22)
На підставі направлення про проведення перевірки від 14.08.2018 року № 61-ЗН/1139 інспектором праці Брит Л.В. здійснено вихід на перевірку ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» , пред`явлено та вручено копію направлення на проведення перевірки (а.с. 23).
За результатами перевірки ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» за адресою 65045, місто Одеса, пров. Покровський, 14, посадовими особами складено акт перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю № РМС-ЗН/1139/34 від 17.08.2018 року, яким встановлено порушення п. 4 ч. 4 ст. 36 та п. 4 ст. 53 Закону України Про зайнятість населення (а.с. 24-29).
20 серпня 2018 року посадовими особами Департаменту аналітики та контролю Одеської міської ради складено припис про усунення порушення законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю № ОМН-ЗН/1139/П/34, яким зобов`язано директора ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» у строк до 29.08.2018 року усунути порушення п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України Про зайнятість населення , примірник якого направлено на адресу ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» (а.с. 30).
21 серпня 2018 року посадовими особами Департаменту аналітики та контролю Одеської міської ради складено рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу № ОМС-ЗН/1139/34/ІП, яким призначено розгляд справи на 30.08.2018 року на 10.00 год., копія якого отримана ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» 01.09.2018 року (а.с. 32-33).
27 вересня 2018 року посадовими особами Департаменту аналітики та контролю Одеської міської ради складено рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу № ОМС-ЗН/1139/34/ІП, яким призначено розгляд справи на 05.09.2018 року на 10.00 год, копія якого направлена на адресу ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» (а.с. 35-36)
05 вересня 2018 року Департаментом аналітики та контролю Одеської міської ради винесено постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № ОМС-ЗН/34/ІП/ФС, якою на підставі п. 4 ст. 53 ЗУ Про зайнятість населення на ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» накладено штраф у розмірі 7446,00 грн., ця постанова направлена на адресу ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» та отримана уповноваженим представником (а.с. 37-38).
12 листопада 2018 року на адресу ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» направлено лист № 03-12/909, яким Департамент аналітики та контролю Одеської міської ради просило в термін до 19.11.2018 року на електронну адресу надати інформацію щодо сплати або причин несплати ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» штрафних санкцій згідно постанови № ОМС-ЗН/34/ІП/ФС від 05.09.2018 року (а.с. 45).
19.11.2018 року на електронну адресу Департаменту аналітики та контролю Одеської міської ради надійшов лист, в якому зазначено, що на даний момент компанія ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» не веде господарської діяльності і не має коштів на балансі для сплати даного штрафу, порушення було виправлено, та надалі ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» зобов`язується не порушувати чинного законодавства щодо подачі звітів в термін (а.с. 46).
03 грудня 2018 року до Департаменту аналітики та контролю Одеської міської ради від ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» надійшло повідомлення, про те, що в період існування компанії ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» жодну особу не було працевлаштовано на роботу ні в Україні, ні за кордоном, діяльність не ведеться та коштів на власних рахунках немає, у зв`язку з чим на даний момент компанія не в змозі сплатити штраф, накладений департаментом аналітики (а.с. 49).
Відповідно до Положення про Департамент аналітики та контролю Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 14.12.2017 року № 2729-VII, Департамент аналітики та контролю Одеської міської ради є виконавчим органом Одеської міської ради та основним завданням Департаменту є здійснення контролю за додержанням законодавства про працю на території м. Одеси. Відповідно до поставлений завдань Департамент з питань здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю на території м. Одеси здійснює державний контроль за додержання законодавства про працю та зайнятістю населення юридичними особами та фізичними особами, які використовують найману працю, у форм інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань, з питань своєчасності та у повному обсязі оплати праці, додержання мінімальних гарантій оплати праці, оформлення трудових відносин; здійснює діяльність щодо притягнення правопорушників до адміністративної відповідальності в межах компетенції, визначеної чинним законодавством України (а.с. 14-15).
Згідно п. 4 ч. 4 ст. 36 ЗУ Про зайнятість населення суб`єкти господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, та суб`єкти господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні у інших роботодавців, зобов`язані, зокрема, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомості про чисельність працевлаштованих ними осіб, у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики.
Форма звітності № 1-ПА "Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб`єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців" та Порядок її подання, затверджені наказом Міністерства соціальної політики від 07.08.2015 № 815, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.10.2015 за № 1225/27670.
Відповідно до ч. 1 ст. 52 ЗУ Про зайнятість населення державний контроль за додержанням законодавства про зайнятість населення здійснює уповноважений орган з реалізації державної політики з питань державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, в межах їх повноважень.
Згідно ч. 4 ст. 53 ЗУ Про зайнятість населення у разі неподання або порушення порядку подання суб`єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього Закону відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.
Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509.
Відповідно до п. 2 Порядку № 509 штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками управлінь і відділів Держпраці та їх заступниками (з питань, що належать до їх компетенції), начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об`єднаних територіальних громад та їх заступниками (далі - уповноважені посадові особи). Штрафи можуть бути накладені на підставі: акта про виявлення під час перевірки суб`єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади.
Згідно п. 3, 4 Порядку № 509 уповноважена посадова особа не пізніше ніж через 10 днів з дати складення акта приймає рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу (далі - справа). Справа розглядається у п`ятнадцятиденний строк з дня прийняття рішення про її розгляд.
Відповідно до п. 8 Порядку № 509 за результатами розгляду справи уповноважена посадова особа на підставі акта, зазначеного в пункті 3 цього Порядку, складає постанову про накладення штрафу. Постанова про накладення штрафу складається у двох примірниках за формою, встановленою Мінсоцполітики, один з яких залишається в уповноваженої посадової особи, що розглядала справу, другий - надсилається протягом трьох днів суб`єктові господарювання або роботодавцю, стосовно якого прийнято постанову, або видається його представникові, про що на ньому робиться відповідна позначка, засвідчена підписом такого представника. У разі надсилання примірника постанови поштою у матеріалах справи робиться відповідна позначка.
Як вбачається з матеріалів справи, під час здійснення перевірки ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» посадовими особами Департаменту аналітики та контролю Одеської міської ради встановлено порушення ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» п. 4 ч. 4 ст. 36 ЗУ Про зайнятість населення , що підтверджується листом Головного управління Держпраці в Одеській області від 11.06.2018 року № 15/01-33-5268, актом перевірки № РМС-ЗН/1139/34 від 17.08.2018 року та листами ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» (а.с. 17-21, 24-29, 46, 49).
Згідно п. 9, 10 Порядку № 509 штраф сплачується протягом одного місяця з дня прийняття постанови про його накладення, про що суб`єкт господарювання або роботодавець повідомляють уповноваженій посадовій особі, яка склала постанову про накладення штрафу. Постанова про накладення штрафу може бути оскаржена у судовому порядку.
Будь-яких доказів щодо оскарження ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 05.09.2018 року № ОМС-ЗН/34/ІП/ФС суду не надано.
Відповідно до п. 11 Порядку № 509 не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються у судовому порядку територіальними органами Держпраці, виконавчими органами міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об`єднаних територіальних громад (щодо штрафів, передбачених частинами третьою, четвертою і сьомою статті 53 зазначеного Закону).
Доказів сплати ТОВ «Соурен Марітайм Едженсі» штрафу у розмірі 7446,00 грн. до Департаменту аналітики та контролю Одеської міської ради не надано.
Крім того, доказів сплати штрафу у розмірі 7446,00 грн. на дату розгляду справи відповідачем суду також не надано.
Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих позивачем доказів, суд вважає, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.
При цьому, судові витрати - судовий збір не підлягає стягненню з відповідача, оскільки відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 52, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Департаменту аналітики та контролю Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 41820248, адреса місцезнаходження: 65026, м. Одеса, Польський узвіз, 6) до товариства з обмеженою відповідальністю «Соурен Марітайм Едженсі» (код ЄДРПОУ 40952244, адреса місцезнаходження: 65045, м. Одеса, пров. Покровський, 14) про стягнення штрафу, - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Соурен Марітайм Едженсі» штраф у розмірі 7446,00 грн., накладеного постановою про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № ОМС-ЗН/1139/34/ІП/ФС від 05.09.2018 року до бюджету м. Одеса на код класифікації бюджету 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» .
Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.
Суддя О.А. Левчук
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2019 |
Оприлюднено | 29.07.2019 |
Номер документу | 83265568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні