РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2019 року справа № 580/1152/19
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кульчицького С.О.,
за участю: секретаря судового засідання - Зачепи Х.В.,
представника відповідача Крицького Ю.Г. - за довіреністю,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження, в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ЕЙПІС ХОЛДИНГ" до Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "ЕЙПІС ХОЛДИНГ" з позовом до Головного управління ДФС у Черкаській області, в якому просить визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Черкаській області від 17.12.2018 № 0062995012.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує, що оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням контролюючим органом протиправно застосовано штраф за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів, оскільки невчасна реєстрація податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних сталася не з вини позивача. Однак згідно з квитанціями податкові накладні не були прийняті, оскільки сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні. Брак коштів на електронному рахунку платника податку, відкритого у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, сторона позивача пояснює сплатою податку на старий рахунок ДКСУ.
Ухвалою від 02.05.2019 відкрито провадження у справі за даним позовом за правилами загального позовного провадження.
Заперечуючи проти позову відповідачем надано до суду відзив, в якому відповідач вказує на безпідставність позовних вимог посилаючись на необхідність наявності двох обов`язкових складових для звільнення від відповідальності за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого ст. 201 Податкового кодексу України для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
23 травня 2019 року позивачем подано до суду відповідь на відзив, згідно з яким позивач вказує, що ним було здійснено всі передбачені законом дії для вчасної реєстрації Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної.
Позивач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи (а.с. 102), явку свого представника не забезпечив, про причини такої неявки суд не повідомив, що відповідно до положень статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) не перешкоджає розгляду справи.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає про таке.
01 серпня 2018 року у зв`язку із виконанням поставки товару сільськогосподарському товариству "Вікторія" (ідентифікаційний код 037374003081) на загальну суму 474 100 грн 00 коп., у тому числі 79 016 грн 67 коп. ПДВ позивачем складено податкову накладну № 1 від 01.08.2018, яку 31.08.2018 о 15 год. 03 хв. 10 сек., о 15 год. 14 хв. 42 сек., 15 год. 33 хв. 58 сек., 16 год. 15 хв. 28 сек., о 16 год. 55 хв. 47 сек., о 17 год. 11 хв. 02 сек., о 17 год. 24 хв. 13 сек., о 17 год. 32 хв. 01 сек. направлено засобами електронного зв`язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до квитанцій № 1 від 31.08.2019 документ не прийнято. Виявлені помилки. Документ не може бути прийнято - сума ПДВ в документі (79016,67) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні (49502,02).
10 вересня 2018 року о 13 год. 03 хв. 33 хв. вказану податкову накладну направлено засобами електронного зв`язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та згідно з квитанцією № 1 від 10.09.2018 документ прийнято.
На підставі акта перевірки № 9886/23-00-12-0506/38553409 від 29.11.2018 Головним управлінням ДФС у Черкаській області за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітній період з червня 2018 року по серпень 2018 року встановлено порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних, визначених ст. 201, та згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України податковим повідомленням-рішенням від 17.12.2018 № 0062995012 за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 79 016 грн 67 коп. застосовано до позивача штраф в розмірі 10% у сумі 7 901 грн 67 коп., за затримку реєстрації податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 700 грн 00 коп. застосовано штраф в розмірі 30 % у сумі 210 грн 00 коп., усього на загальну суму 8 111 грн 67 коп.
Вважаючи, спірне рішення протиправним, оскільки позивачем вчинялись всі передбачені законом дії для вчасної реєстрації Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 01.08.2018 № 1, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає про таке.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 (далі - ПК України) платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Отже, платник податків зобов`язаний скласти та зареєструвати не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Згідно з п.200-1.3 платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою:
еНакл = еНаклОтр + еМитн + еПопРах + еОвердрафт - еНаклВид - еВідшкод - еПеревищ,
де:
SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;
SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України, крім сум податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес-перевізником;
еПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 2001.2 цієї статті.
Як було встановлено судом відповідно до квитанцій № 1 від 31.08.2018 податкова накладна № 1 від 01.08.2018 2018 о 15 год. 03 хв. 10 сек., о 15 год. 14 хв. 42 сек., 15 год. 33 хв. 58 сек., 16 год. 15 хв. 28 сек., о 16 год. 55 хв. 47 сек., о 17 год. 11 хв. 02 сек., о 17 год. 24 хв. 13 сек., о 17 год. 32 хв. 01 сек. доставлена до центрального рівня ДПС України 31.08.2018, документ не прийнято. Виявлені помилки: документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі 79016,67) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні (49502,02).
Згідно витягів щодо суми податку, на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з системи електронного адміністрування ПДВ на запити ТОВ "ЕЙПІС ХОЛДИНГ", сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних складає:
- 30.08.2018 о 09 год. 44 хв. 58 сек. - 65 535 грн 35 коп.,
- 30.08.2018 об 11 год. 00 хв. 34 сек. - 65 535 грн 35 коп.,
-30.08.2018 об 11 год. 35 хв. 04 сек. - 65 535 грн 35 коп.,
- 30.08.2018 о 12 год. 56 хв. 27 сек. - 65 535 грн 35 коп.,
- 30.08.2018 о 14 год. 39 хв. 27 сек. - 48 868 грн 69 коп.,
- 30.08.2018 о 15 год. 29 хв. 41 сек. - 48 868 грн 69 коп.,
- 30.08.2018 о 16 год. 31 хв. 07 сек. - 48 868 грн 69 коп.,
- 30.08.2018 о 17 год. 16 хв. 17 сек. - 48 868 грн 69 коп.,
- 31.08.2018 об 11 год. 19 хв. 18 сек. - 49 368 грн 69 коп.,
- 31.08.2018 о 15 год. 25 хв. 36 сек. - 49 502 грн 02 коп.,
- 31.08.2018 о 16 год. 37 хв. 12 сек. - 49 502 грн 02 коп.
З викладеного вбачається, що на час неодноразового відправлення 31.08.2018 на реєстрацію податкової накладної №1 від 01.08.2018, у позивача не існувало на рахунку достатнього ліміту для реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН.
Суд критично ставиться до посилання сторони позивача на те, що брак коштів на електронному рахунку платника податку, відкритого у системі електронного адміністрування податку на додану вартість виник у зв`язку зі сплатою податку на додану вартість за липень 2018 року на старий рахунок ДКСУ, оскільки відповідно до пункту 12 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року N 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість" (далі - Порядок № 569) якщо сума, обчислена відповідно до пункту 9 цього Порядку, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній, яку платник податку повинен зареєструвати в Реєстрі, такий платник перераховує необхідну суму коштів з поточного рахунка на електронний рахунок.
Відповідно до п.п.1 п. 22 Порядку встановлено, що у разі недостатності коштів на електронному рахунку платника податку для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань платник податку у строки, встановлені Кодексом для самостійної сплати податкових зобов`язань, перераховує на електронний рахунок необхідні кошти з власного поточного рахунка.
Таким чином, наявність або відсутність коштів на рахунках у підприємства при здійсненні ним підприємницькою діяльність не може бути поважною підставою та не виключає вини самого підприємства у пропущенні термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Доказів вчинення позивачем дій щодо перерахунку коштів на свій електронний рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ з метою своєчасної реєстрації податкової накладної № 1 від 01.08.2018 сторони суду не назвали та не надали.
Згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
З аналізу викладених норм судом встановлено, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
Отже, для звільнення від відповідальності, передбаченої п.120-1.1 ст. 120-ПК України необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).
Аналогічні правові висновки викладені в постановах Верховного Суду від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17 та від 11.12.2018 у справі 807/68/18.
Порядком заповнення податкової накладної затвердженого наказом Міністерства фінансів України 31.12.2015 № 1307 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 № 137/28267 передбачено, що до графи 8 - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються. У графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування; 7) до графи 9 - код пільги.
Судом встановлено, що позивачем згідно з податковою накладною від 01.08.2018 №1 визначено, що обсяг постачання за основною ставкою (код ставки 20) становить 395 083 грн 33 коп., обсяги постачання за ставками 0% відсутні.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що податкова накладна від 01.08.2018 №1 складена на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість.
За таких обставин вказана податкова накладна не може бути віднесена до податкових накладних, порушення граничних термінів реєстрації яких відповідно до п. 120-1.1 ст.120-1 ПК України не є підставою для накладення штрафу.
Щодо посилання сторони позивача на правовий висновок Верховного Суду викладений у постанові від 30.01.2018 у справі № 816/390/17, суд зазначає, що обставини, які були предметом судового розгляду у справі № 816/390/17 є відмінними тим, що є предметом судового розгляду у даній справі, а тому не підлягають до застосування при вирішенні спірних правовідносин.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що до позивача правомірно застосовано штраф за порушення граничного строку, передбаченого ст. 201 ПК України, для реєстрації податкових накладних, перелік яких наведено в акті перевірки.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч. 2 цієї статті).
Відповідно до частини 2 статті 2 названого Кодексу у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зважаючи на вищевикладене, виходячи із меж заявлених позовних вимог, суд приходить до висновку про необґрунтованість доводів позивача, а тому в задоволенні позовних вимог відмовляє.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у зв`язку із відмовою у задоволенні позову відшкодуванню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 14, 77, 90, 139, 242-246, 255, 271, 272, 287, 383 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "ЕЙПІС ХОЛДИНГ" до Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити повністю.
Судові витрати зі сплати судового збору віднести на рахунок позивача.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення до суду апеляційної інстанції через Черкаський окружний адміністративний суд. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 25.07.2019.
Суддя С.О. Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2019 |
Оприлюднено | 29.07.2019 |
Номер документу | 83266118 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О. Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні