Справа № 450/3460/17 Провадження № 2/450/737/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" серпня 2018 р. Пустомитівський районний суд Львівської області в складі:
головуючого - судді Мельничук І. І.
при секретарі Лаба С. П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Пустомити цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області про визнання рішення сільської ради недійсним, -
В С Т А Н О В И В :
позивач звернулася до суду з позовом до відповідача, в якому просить визнати незаконним та скасувати рішення № 636-10/2017 від 16 червня 2017 року Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області про відмову гр. ОСОБА_1 в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 площею 0,1000 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Кротошин Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області.
В обґрунтування вимог зазначає, що 16 червня 2017 року Рішенням 10 сесії VII демократичного скликання Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області, позивачу було відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 площею 0,1000 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Кротошин Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області. Вважає, що рішення відповідача, який причинами відмови зазначив, що детальний план території непогоджений сільською радою; громадські слухання його не проводились; дана земельна ділянка знаходиться в санітарно захисній зоні діючого цвинтаря с. Кротошин, є незаконним, причини відмови викладені в Рішенні 636-10/2017 від 16 червня 2017 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є надуманими, штучно вигаданими та такими що не відповідають дійсності, оскільки громадські слухання щодо детального плану території проводились, у 2014, 2015, 2016 та 2017 роках, про що було складено відповідні протоколи громадських слухань щодо детального плану території; 18.06.2014 року Кротошинська сільська рада Пустомитівського району Львівської області на ХХІХ-ій сесії шостого демократичного скликання прийняла рішення №542 від 18.06.2014 року, яким затвердила детальне планування території між вулицями Січових Стрільців та Княгині Ольги у с. Кротошин та 20.10.2014 року року рішенням №655 Кротошинська сільська рада вирішила: надати дозвіл гр. ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у кварталі забудови між вулицями Січових Стрільців та Княгині Ольги площею 0,1000 га у с. Кротошин . Крім того, ТзОВ Центр землеустрою при виготовлені даного проекту на земельну ділянку встановлено, що через земельну ділянку інженерні мережі (газопостачання, електропостачання, водопостачання) не проходять, інших обмежень та сервітутів на земельній ділянці не має. Ділянка відведена з врахуванням червоних ліній проектних доріг, охоронної зони ЛЕП 10 кВ не має.
Із захистом свого порушено право позивач змушена звернутися до суду з позовом, який просить задоволити.
14.12.2017 року провадження у справі відкрито.
06.02.2018 року на адресу суду надійшли заперечення на позов, в яких представник відповідача просить суд позовну заяву ОСОБА_1 до Давидівської сільської ради ОТГ Пустомитівського району Львівської області про визнання рішення сільської ради недійсним, по справі № 450/3460/17, - залишити без задоволення. В обґрунтування зазначає, що приймаючи оскаржуване рішення сільська рада діяла в межах своїх повноважень та відповідно до чинного законодавства.
16.07.2018 року на адресу суду подано відповідь на заперечення відповідача від 06.02.2018 року, в якій позивач зазначає, що Виконавчий комітет Кротошинської сільської ради Пустомитівського району Львівської області 25 січня 2012 року прийняв рішення № 40 про закриття існуючого кладовища та заборону поховання. Відповідно до п. 3.12 Державних санітарних правил та норм Гігієнічні вимоги щодо облаштування і утримання кладовищ в населених пунктах України (ДСанПіН 2.2.2.028-99) Санітарно-захисна зона закритих кладовищ (по закінченню кладовищного періоду) до житлових, громадських будівель, установ і зон відпочинку та об`єктів, які ирирівнені до них, може бути зменшена: в міських поселеннях до 50 м, у сільських поселеннях до 100 м. З метою встановлення санітарно-захисної зони закритого кладовища в селі Кротошин Кротошинська сільська рада звернулась до Державної санітарно-епідеміологічної служби. У висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 05.03.02-07/18623 від 18.03.2014 року викладено результати матеріалів з обгрунтування встановлення розмірів санітарно-захисної зони кладовища с. Кротошин ГІустомитівського р-ну Львівської області, заявником вказаної експертизи була Кротошинська сільська рада (код ЄДРПОУ 22372469). Висновок експертизи дійсний безстроково. До цього висновку долучено протокол державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 649 від 11.03.2014, у якому зазначено, що ... зважаючи на вищевикладене, враховуючи розміщення території існуючого закритого кладовища традиційного поховання в межах існуючої житлової та громадської забудови, що склалась, розміщення ділянки кладовища нижче по рельєфу від території запроектованого житлово-громадського будівництва, запропонований рівень інженерного забезпечення (централізоване водопостачання) об`єктів перспективної житлової забудови населеного пункту відповідно до нового генерального плану розвитку с. Кротошин, встановити санітарно-захисну зону від межі існуючого кладовища до території запроектованої та існуючої індивідуальної житлової забудови розміром: у північному та північно-східному напрямках - 30 м; у південному напрямку - 24 м; у решта напрямках (східному, південно-східному, південно-західному, західному та північно-західному) - 70 м. Крім цього, розміщення земельної ділянки на карті визначено поза межами санітарно-захисної зони, яка визначена державною санітарно-епідеміологічною експертизою у висновку. Таким чином, з урахуванням рішення сільської ради про закриття кладовища від 25.01.2012, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, земельна ділянка, про затвердження проекту землеустрою якої просить позивач, не знаходиться в межах санітарної зони кладовища. Тобто посилання Давидівської сільської ради на перебування земельної ділянки в санітарно-захисній зоні діючого кладовища ніяк не обґрунтоване, не підкріплено жодними належними та допустимими доказами.
27.08.2018 року подано заперечення на відповідь представником відповідача, в якій заперечуючи позовні вимоги представник відповідача зазначає, що представник позивача подав відповідь на заперечення, у якому вказує, що відповідно до висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, земельна ділянка, про затвердження проекту землеустрою якої просить позивач, не знаходиться в межах санітарної зони кладовища. Однак згідно вищевказаного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи №05.03.02-07/18623 від 18.03.2014 року реалізація проектних рішень щодо індивідуального житлового будівництва можлива лише за умови випереджаючого забезпечення цих земельних ділянок інженерними мережами централізованого водопостачання та каналізування. Враховуючи висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи та відсутність інженерної мережі централізованого водопостачання та каналізування земельної ділянки, про затвердження проекту землеустрою якої просить позивач, рішення Давидівської сільської ради об`єднаної територіальної громади?Пустомитівського району Львівської області №636-10/2017 від 16.06.2017 року є законним та обґрунтованим.
Позивач та представник в судове засідання не з`явились, подали на адресу суду заяву, в якій просять суд розгляд справи проводити у їх відсутності, заявлені позовні вимоги підтримали у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, проте подав до суду заяву про розгляд справи у їх відсутності.
Відповідно до вимог ч.2 ст.247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень ЦПК України розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому їх дослідженні, вважає, що позов слід задоволити з таких підстав.
Відповідно до положень частин 6 та 7 статті 118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Рішенням № 441 від 16.09.2013 року Кротошинська сільська рада вирішила розробити детальний план кварталу території між вулицями Січових Стрільців та Княгині Ольги відповідно до генерального плану села Кротоши.
Відповідно до цього рішення в № 19(1460) від 30.04.2014 року газети Голос Народу опубліковано повідомлення про проведення Кротошинською сільською радою громадського обговорення детального плану території між вулицями Княгині Ольги га Січових Стрільців. Протоколом громадських слухань щодо детального плану території між вулицями Княгині Ольги та Січових Стрільців с. Кротошин Пустомитівського району Львівської області від 28 травня 2014 року погоджено детальний план території, оскільки за термін, який було надано на внесення пропозицій у сільську раду не надходили. Повідомлення про прийняття рішення опубліковано в № 26 (1467) від 14.06.2014 газети Голос Народу .
Окрім того, 18.06.2014 року Кротошинська сільська рада Пустомитівського району Львівської області на ХХІХ-ій сесії шостого демократичного скликання прийняла рішення №542 від 18.06.2014 року, яким затвердила детальне планування території між вулицями Січових Стрільців та Княгині Ольги у с. Кротошин.
Разом з тим, судом встановлено, що громадські слухання щодо детального плану території проводились, у 2014, 2015, 2016 та 2017 роках, про що було складено відповідні протоколи громадських слухань щодо детального плану території, копії яких наявні в матеріалах справи.
Рішенням №655 від 20.10.2014 року Кротошинська сільська рада вирішила: 1) надати дозвіл гр. ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд у кварталі забудови між вулицями Січових Стрільців та Княгині Ольги площею 0,1000 га у с. Кротошин ; 2) гр. ОСОБА_1 подати проект відведення земельної ділянки на розгляд сесії Кротошинської сільської ради для затвердження;3) Контроль за виконанням рішення покласти на землевпорядника ОСОБА_4 За заявою позивача проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд площею 0,1000 га, яка розташована за адресою: с . Кротошин Пустомитівського району Львівської області, було розроблено та підготовлено землевпорядною організацією ТзОВ Центр землеустрою .
21.03.2016 року відповідно до вимог ч. 2 ст. 186-1 Земельного кодексу України, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (із змінами закону від 19.09.2013р. № 606-VII) відділом містобудування та архітектури Пустомитівської райдержадміністрації розглянуто та погоджено проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських споруд ОСОБА_1 в АДРЕСА_1, площею 0,1000 га, підготовлений проектною землевпорядною організацією ТзОВ Центр землеустрою , що вбачається із наявної в матеріалах справи копії висновку про погодження №323/02-07 від 21.03.2016 року.
Судом встановлено, що ТзОВ Центр землеустрою при виготовлені даного проекту на земельну ділянку виявлено, що через земельну ділянку інженерні мережі (газопостачання, електропостачання, водопостачання) не проходять, інших обмежень та сервітутів на земельній ділянці не має. Ділянка відведена з урахуванням червоних ліній проектних доріг, охоронної зони ЛЕП 10 кВ не має.
30.03.2016року вищезазначений проект землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських споруд гр. ОСОБА_1 в с . Кротошин , площею 0,1000 га було розглянуто та погоджено Відділом Держгеокадастру у Пустомитівському районі Львівської області, копія висновку про погодження №295/0/41-16 від 30.03.2016 року наявна в матеріалах справи.
З копії рішення наявної в матеріалах справи вбачається, що 16 червня 2017 року на 10-ій сесії VII-го демократичного скликання рішенням №636-10/2017, позивачу відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номеромНОМЕР_1 площею 0,1000 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Кротошин Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області у зв`язку з тим, що детальний план території не погоджений сільською радою, громадські слухання його не проводились, дана земельна ділянка знаходиться в санітарно-захисній зоні діючого цвинтаря с. Кротошин.
Попередньо, виконавчий комітет Кротошинської сільської ради Пустомитівського району Львівської області 25 січня 2012 року прийняв рішення № 40 про закриття існуючого кладовища та заборону поховання.
З метою встановлення санітарно-захисної зони закритого кладовища в селі Кротошин Кротошинська сільська рада звернулась до Державної санітарно-епідеміологічної служби.
Згідно висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 05.03.02-07/18623 від 18.03.2014 року викладено результати матеріалів з обґрунтування встановлення розмірів санітарно-захисної зони кладовища с. Кротошин Пустомитівського р-ну Львівської області, заявником вказаної експертизи була Кротошинська сільська рада (код ЄДРПОУ 22372469). Висновок експертизи дійсний безстроково, а в протоколу державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 649 від 11.03.2014 року зазначено, що ... зважаючи на вищевикладене, враховуючи розміщення території існуючого закритого кладовища традиційного поховання в межах існуючої житлової та громадської забудови, що склалась, розміщення ділянки кладовища нижче по рельєфу від території запроектованого житлово-громадського будівництва, запропонований рівень інженерного забезпечення (централізоване водопостачання) об`єктів перспективної житлової забудови населеного пункту відповідно до нового генерального плану розвитку с. Кротошин, встановити санітарно-захисну зону від межі існуючого кладовища до території запроектованої та існуючої індивідуальної житлової забудови розміром: у північному та північно-східному напрямках - 30 м; у південному напрямку - 24 м; у решта напрямках (східному, південно-східному, південно-західному, західному та північно-західному) - 70 м.
З наявного в матеріалах справи плану земельної ділянки вбачається, що розміщення земельної ділянки на карті визначено поза межами санітарно-захисної зони, яка визначена державною санітарно-епідеміологічною експертизою у висновку.
В своїх запереченнях на позов представник відповідача зазначає, що сільська рада правомірно відмовила позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 площею 0,1000 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Кротошин Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області, оскільки дана земельна ділянка знаходиться в санітарній зоні діючого цвинтаря с. Кротошин, а згідно вищевказаного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи №05.03.02-07/18623 від 18.03.2014 року реалізація проектних рішень щодо індивідуального житлового будівництва можлива лише за умови випереджаючого забезпечення цих земельних ділянок інженерними мережами централізованого водопостачання та каналізування.
Разом з тим, дані заперечення спростовані стороною позивача, оскільки відповідно до рішення виконкому Кротошинської сільської ради № 40 від 25.01.2012 року дане кладовище вважається закритим, а земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 знаходиться за межами санітарно-захисної зони закритого кладовища.
Згідно ч. 10 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Згідно з частинами 3, 8 ст. 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад від 05.02.2015 об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою. Після припинення повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися. їхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради територіальної громади, що увійшла до об`єднаної територіальної громади, видані ними нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб.
Відповідно до ст. 55 Конституції України кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Право на справедливий суд та доступ до правосуддя визначено також у статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (РИМ, 04.XI.50).
Відповідно до ст. 4, 5 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів. Здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Виходячи з засад диспозитивності цивільного судочинства, відповідно до частини 1 статті 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Окрім того, згідно положень ч. 3 ст. 12 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У відповідності до вимог ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Таким чином, оцінюючи належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності враховуючи, що позовні вимоги знайшли своє підтвердження у представлених суду доказах, такі є підставними та обґрунтованими, а тому позов слід задоволити в повному обсязі.
Керуючись ст. 19, 14, 55 Конституції України, ст. 118, 120, 122, 186-1 ЗК України, ст. 59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні ст.ст. 12, 13, 81, 83, 89, 141, 158, 223, 247, 259, 263, 265, 268, 354 ЦПК України, суд
В И Р І Ш И В :
позов ОСОБА_1 до Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області про визнання рішення сільської ради недійсним - задоволити.
Визнати незаконним та скасувати рішення № 636-10/2017 від 16 червня 2017 року Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області про відмову ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_6 , в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 площею 0,1000 га. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Кротошин Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до апеляційного суду Львівської області шляхом подачі в 30-денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Датою ухвалення рішення є дата його проголошення. Датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.
Повний текст судового рішення складено 16.08.2018 року.
СуддяІ. І. Мельничук
Суд | Пустомитівський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2018 |
Оприлюднено | 28.07.2019 |
Номер документу | 83273239 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Пустомитівський районний суд Львівської області
Мельничук І. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні